It Conquered the World (1956)

Alternatieve titel: It Conquered the Earth

Sciencefiction

geregisseerd door Roger Corman
met Peter Graves, Lee Van Cleef en Beverly Garland

Een van de overgeblevenen van een uitstervend alien ras op Venus wordt door een wetenschapper naar de Aarde geleid. Hij krijgt een opdracht die hij zal moeten volbrengen.

avatar van otherfool
Ondanks het lelijkste monster aller tijden en bakken vol gebrek aan logica een amusante sci-fi uit de jaren '50, inclusief commie-paranoia. Van Cleef schittert als bedachtzame mad scientist, het tempo ligt hoog en de dialogen zijn zowaar de moeite waard. In 5 dagen geschoten!

3*.

avatar van Vinokourov
Volgens mij heb ik iets gemist... Ik vond deze film niet veel anders dan de gemiddelde jaren 50-b-film over iets wat uit de ruimte komt en dood verderf probeert te zaaien op aarde. De toespraak op het eind (wat een grafstemming dan!) was ook erg ehmm 'apart' . 1,5*