• 10.582 nieuwsartikelen
  • 8.966.125 stemmen

The World, the Flesh and the Devil (1959)

Drama / Komedie | 95 minuten

Genre: Drama / Komedie

Geregisseerd door: Ranald MacDougall

Met onder meer: Harry Belafonte, Mel Ferrer en Inger Stevens

Gesproken taal: Frans en Engels

Plot The World, the Flesh and the Devil

"The Most Unusual Story Ever Told!"

Bij een ontploffing in een mijn raakt Ralph Burton bedolven onder het puin. Na enkele dagen kan hij zichzelf uitgraven en stelt vast dat de ganse omgeving verlaten is. Enkele kranten leren hem dat de bevolking op de vlucht geslagen is voor een allesvernietigende atoomwolk. Hij kruist het pad van Sarah, die net als hij bij wonder de ramp overleefd heeft. Wat later duikt er nog een derde overlevende op, Benson Thacker.

logo tmdbimagelogo tmdbimage

Ralph Burton

Sarah Crandall

Benson Thacker

avatar van ichi

ichi

Waarschijnlijk beoogt 28 days later in het openingsshot eenzelfde resultaat als het verlaten stadslandschap waar Harry Belfonte in deze film mee wordt geconfronteerd.

avatar van Tonyvdb

Tonyvdb

Een gemiste kans.
ipv de kans te grijpen een klassieker of toch minstens een goeie film te maken over hoe een nucleaire holocaust te overleven, gaan de twee jongens een beetje kibbelen over het ene meisje.
Hadden ze toch geen atoomoorlog voor nodig ...
Rol van Belafonte was trouwens ook niet echt super, net zoals het einde van de film erg geforceerd overkwam.
Wel een paar mooie shots van het desolate New York in het eerste halfuur.
** 2 op 5 **
nog een vraag :en waar zijn alle DODE mensen naar toe eigenlijk?

avatar van Wouter

Wouter

Interessante film waar veel goed, maar ook veel jammer aan is.

avatar van Flipman

Flipman

ichi schreef:

Als ik de omschrijving lees inderdaad, maar ik heb nergens gelezen dat "28 Days Later..." hierdoor is geïnspireerd.

avatar van Henry Spencer

Henry Spencer

Ik zie niet goed in waarom deze 'komedie' genoemd wordt op Moviemeter ?

avatar van Petina

Petina

Tonyvdb schreef:
Een gemiste kans.
nog een vraag :en waar zijn alle DODE mensen naar toe eigenlijk?

In de krant stond:" Millions flee from cities".

scorsese

Redelijke film over een man die opgesloten zit in een mijn terwijl er zich bovengronds een nucleaire oorlog onttrekt. Eerste helft van de film is het beste, mede doordat het verhaal dan nog alle kanten op kan en ook vanwege de mooie beelden van een uitgestorven New York. De tweede helft die zich meer richt op de driehoeksverhouding is minder boeiend. Mooi eindshot met 'the beginning'.