• 8.349.991 stemmen

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten

Geregisseerd door: Neil Jordan

Met onder meer: Peter O'Toole, Steve Guttenberg en Daryl Hannah

Plot High Spirits

"He's an American. She's a ghost. Vacation romances are always a hassle."

Het tot hotel omgedoopte Ierse kasteel van Peter Plunkett is in financiële problemen geraakt. Om meer Amerikaanse toeristen te trekken, besluit Peter de medewerkers van het hotel voor spook te laten spelen. De moeilijkheden beginnen wanneer een bus met toeristen arriveert, samen met enkele echte spoken. Onder de toeristen is het echtpaar Jack en Sharon. De vader van Sharon bezit de hypotheek op het kasteel, en daarom wil zij de spoken niet erkennen. Jack heeft echter de aantrekkelijke geest Mary ontmoet, en wil maar al te graag geloven in spoken.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Brother Tony

Mrs. Plunkett

avatar van Yak

Yak

Ken ik nog uit mijn jeugd, en zelfs toen vind ik er al niks aan. Een beetje een goedkope Ghostbusters-ripoff, met een héél irritante Peter O'Toole.

avatar van jester

jester

Idee was goed, uitvoering matig. Jammer.

• 1908 stemmen

In tegenstelling tot vorige berichten, ben ik helemaal dol op deze film. Ik zag hem toen ik heel jong was en heb hem nog steeds op originele VHS. Inmiddels is 'ie op DVD uit, dus ben er naar op zoek.

Ik vind de film grappig. Er zitten veel bekende acteurs in, maar Beverly d'Angelo maakt bij mij veel goed.

Ik denk als ik de film nu voor het eerst zou zien (28 jr), ik er geen drol aan zou vinden. Maar zoals ie in mn geheugen ligt, waardeer ik m enorm.

avatar van Vandernagel

Vandernagel

Een heerlijke film die ik in mijn jonge jaren meerdere keren heb gezien. Het acteren is matig en de effects niet denderend. Maar in mijn optiek zeer leuk

Als ik het vandaag weer zou zien, zou ik het naar alle waarschijnlijkheid een stuk minder vinden. Maar aangezien ik nauwelijks doe aan herzieningen:

3,5 sterren

• 1908 stemmen

Hmm, ik had het verkeerd. Inmiddels ben ik de trotse bezitter van de film en ik vind 'm nog steeds GE-WEL-DIG.

Sfeervol en door de herinnering van mijn toenmalige beleving helemaal leuk

avatar van Legan

Legan

Bubblez schreef:

Sfeervol en door de herinnering van mijn toenmalige beleving helemaal leuk

En nu nog je stem , want deze film is in mijn beleving echt één van de zwaarts ondergewaardeerde films op MM.

Legan schreef:

DONE!

avatar van coldheaven

coldheaven

Gekeken met m'n vader, omdat hij helemaal jopie de popie was om deze film met mij te kijken.

Dit soort films is gewoon niet aan mij besteed; de humor te oudbollig en te melig, het sprookjes genre trekt me niet, en de film lijkt me meer voor kinderen gemaakt dan voor volwassenen (en volgens mij was dat niet de bedoeling).

avatar van Betamax

Betamax

Ondergewaardeerd?

Deze film is gewoon niet leuk!

Theunissen

Misschien was het in de jaren tachtig een redelijke film maar als je hem hedendaags bekijkt is het natuurlijk een zeer matige film. Heb deze film overigens alleen gekeken voor Beverly D'Angelo waar ik graag naar kijk. Het verhaal stelt weinig voor en de humor is zoals hierboven ook al iemand zegt oubollig, laat staan de special effects want die zijn nog oubolliger. Was overigens wel leuk om Connie Booth (Fawlty Towers) terug te zien in een film.

Theunissen schreef:

Misschien was het in de jaren tachtig een redelijke film maar als je hem hedendaags bekijkt is het natuurlijk een zeer matige film. Heb deze film overigens alleen gekeken voor Beverly D'Angelo waar ik graag naar kijk. Het verhaal stelt weinig voor en de humor is zoals hierboven ook al iemand zegt oudbollig, laat staan de special effects want die zijn nog oudbolliger. Was overigens wel leuk om Connie Booth (Fawlty Towers) terug te zien in een film.

Ik denk dat je schrikt als je ziet hoe Beverly d'Angelo er nu uitziet. Schrok me wild toen ik haar in de nieuwste aflevering van Cougar Town zag gisteren!

Oudbollig is overigens geen bestaand woord

Theunissen

Bubblez schreef:

Oudbollig is overigens geen bestaand woord

Special voor jouw heb ik het woord aangepast

avatar van ewalk

ewalk

meer een klucht dan een film.

avatar van erik1677

erik1677

mooie hoes

avatar van Hollywood007

Hollywood007

Leuk filmpje voor de de liefhebbers van het genre of voor de iets oudere kinderen.

Ik vind hem wel tof.

avatar van knusse stoel

knusse stoel

Vermakelijk en niet echt griezelig. Liam Neeson speelde ook nog een redelijke rol in de film.

Een beetje ouderwets van opzet maar wel leuk.

Gewoon zien.

avatar van alexspyforever

alexspyforever

• 19864 berichten

De eerste keer dat ik deze op TV zag, vond ik deze helemaal geweldig. Ik was toen nog vrij jong. Na een aantal herkijkbeurten is deze toch wat minder geworden. Het is toch allemaal niet meer zo bijzonder eigenlijk. Voorlopig hou ik deze nog wel.

avatar van Alexander1900

Alexander1900

Het begin is aardig gedaan maar daarna gaat het bergafwaarts naar het saaie toe. De film is nergens eng maar dat hoeft ook niet. Het heeft wel een aardig sfeertje en daar moet de film het van hebben. Ook spelen er veel bekende acteurs in. Verder vind ik de film seksistisch overkomen en dat is niet op zijn plaats. Het past gewoon niet bij deze film en vind het daarom ook niet echt geschikt voor de kids.

Kortom, een (kleine) tegenvaller.

avatar van Gang_Star

Gang_Star

Een grote tegenvaller. De link naar horror kan ik wel begrijpen, maar die uitwerking is alles behalve goed. Ook de humor valt tegen en er zijn maar weinig grappen die ik kon waarderen. Het heeft nog best een redelijk sfeertje rondom het kasteel, maar dat was voor mij zo ongeveer nog het best. Qua verhaallijn klinkt het nog best interessant, maar achteraf gezien vond ik er maar weinig aan.

avatar van erik1977

erik1977

vroeger al heel vaak gezien en gisteren bij herziening bleef hij fier overeind staan. Natuurlijk wel gedateerd, maar maak dat wat uit?

Ik denk persoonlijk van niet!

Want films zoals beverly hills cop, commando, hell house, fatal beauty, die hard, the burbs, the blob, benny and joon en noem allemaal maar klassieke pareltjes op zijn ook allemaal wel gedateerd maar blijven allemaal fijne films om te zien.

Beter zelfs dan al die films van een tijd terug met dat rare schokkerige camerawerk.

Spreekt denk ik ook wel voor zich dat veel regisseurs vandaag de dag weer terug grijpen op de jaren 80 en 70 en heel soms de begin jaren 90.

Wat mij betreftt ook een hele fijne tijd uit de Cinema.

En ook deze High spirits is inderdaad gedateerd, maar oh zo fijn filmpje