• 8.260.379 stemmen

Releasedatum: 21 augustus 2003

• Google Play Bekijk via Google Play

Plot Igby Goes Down

"Insanity is relative."

Igby Slocumb, een rebellerende 17-jarige jongen, is constant in strijd met zijn familie. Hij denkt dat er iets beters te vinden moet zijn in het leven, en besluit op zoek te gaan. Hij komt terecht in de Boheemse onderwereld van Manhattan.

imageimageimageimageimage

Jason "Igby" Slocumb, Jr.

Sookie Sapperstein

Oliver "Ollie" Slocumb

Jason Slocumb

Mimi Slocumb

10-Year-Old Igby

13-Year-Old Oliver

avatar van F33LG00d

F33LG00d

Die ryan philippe lijkt best wel erg op jaap van X-factor.

Maar ik vond t wel een grappige film.

3/5

avatar van Darbie

Darbie

Plat, nietszeggend en goedkoop in de betekenis van "heeft weinig of geen waarde".

avatar van daxclusive

daxclusive

• 2008 stemmen

Prima filmpje met goed acteerwerk door Phillippe en Culkin.

avatar van adso

adso

Strontvervelende rijkeluiszoontjesbagger.

scorsese

Goeie film over een jongen die overal tegen aan schopt en een nogal aparte kijk op de wereld heeft. De film heeft een nogal moeizame start, en een echte lijn is nergens te ontdekken. Maar de personages worden wel steeds boeiender. Droogkomisch met een scherp randje. Verder een fijne cast.

Theunissen

Inderdaad een vervelende film over een rijke luiszoontje gespeeld door de vervelende Kieran Culkin (het zit schijnbaar toch in de familie). Het verhaal gaat eigenlijk nergens over en weet ook niet echt te boeien. Er zitten een paar aardige scenes tussen en dan heb je het ook wel gehad. Ik kon de film eigenlijk alleen uitkijken vanwege het schoon in de film in de vorm van Claire Danes, Amanda Peet en zelfs Susan Sarandon. Er spelen overigens best veel bekende acteurs en actrices in mee zoals Jeff Goldblum, Jeff Goldblum en de eerder genoemde Susan Sarandon. Deze oud gedienden redden de film nog enigszins maar veel was het niet. De film komt uit 2002 maar had meer overeenkomsten met de jaren 90.