Igby Goes Down (2002)

Komedie / Drama

geregisseerd door Burr Steers
met Kieran Culkin, Claire Danes en Ryan Phillippe

Igby Slocumb, een rebellerende 17-jarige jongen, is constant in strijd met zijn familie. Hij denkt dat er iets beters te vinden moet zijn in het leven, en besluit op zoek te gaan. Hij komt terecht in de Boheemse onderwereld van Manhattan.

Die ryan philippe lijkt best wel erg op jaap van X-factor.

Maar ik vond t wel een grappige film.

3/5

avatar van Darbie
Plat, nietszeggend en goedkoop in de betekenis van "heeft weinig of geen waarde".

avatar van daxclusive
Prima filmpje met goed acteerwerk door Phillippe en Culkin.

avatar van adso
Strontvervelende rijkeluiszoontjesbagger.

Goeie film over een jongen die overal tegen aan schopt en een nogal aparte kijk op de wereld heeft. De film heeft een nogal moeizame start, en een echte lijn is nergens te ontdekken. Maar de personages worden wel steeds boeiender. Droogkomisch met een scherp randje. Verder een fijne cast.

Inderdaad een vervelende film over een rijke luiszoontje gespeeld door de vervelende Kieran Culkin (het zit schijnbaar toch in de familie). Het verhaal gaat eigenlijk nergens over en weet ook niet echt te boeien. Er zitten een paar aardige scenes tussen en dan heb je het ook wel gehad. Ik kon de film eigenlijk alleen uitkijken vanwege het schoon in de film in de vorm van Claire Danes, Amanda Peet en zelfs Susan Sarandon. Er spelen overigens best veel bekende acteurs en actrices in mee zoals Jeff Goldblum, Jeff Goldblum en de eerder genoemde Susan Sarandon. Deze oud gedienden redden de film nog enigszins maar veel was het niet. De film komt uit 2002 maar had meer overeenkomsten met de jaren 90.