Igby Goes Down (2002)

Komedie / Drama

geregisseerd door Burr Steers
met Kieran Culkin, Claire Danes en Ryan Phillippe

Igby Slocumb, een rebellerende 17-jarige jongen, is constant in strijd met zijn familie. Hij denkt dat er iets beters te vinden moet zijn in het leven, en besluit op zoek te gaan. Hij komt terecht in de Boheemse onderwereld van Manhattan.

avatar van Jordy
idd cool komisch filmpje. Leuke personages, erg sterke dialogen, paar serieuze momenten, goede muziek... super diepgravend was het ook weer niet allemaal, maar zeker wel een aanradertje

3,5 *

avatar van Near_Dark
Hmmmm, ik had hier een dolkomische Komedie van verwacht maar het tegenovergestelde was waar, dit is een deprimerende half-komische film over de pijnen van een opgroeiende en rebellerende tiener.

Zulke films kunnen heel goed zijn, maar deze is slechts half geslaagd te noemen.
Het eerste uur vond'k serieus tegenvallen, zeker als Igby na veel moeite het hart van Sookie lijkt gestolen te hebben, ze seks hebben gedurende enkele weken en erg goed met elkaar opschieten om vervolgens die jonge vrouw doodleuk met zijn broer te zien beginnen verkeren, wat een kreng !

Eigenlijk komt geen enkel personage er positief uit, zowel de vrouwen als de mannen zijn in deze film van het slag dat ik in't échte leven zoveel mogelijk probeer te vermijden, lucky me

6/10.
Toch de moeite om eens te zien als ze'm op tv spelen,
de laatste 30 minuten vond'k hem best goed worden
maar verwacht geen meeslepende film die je lang zal bijblijven.

Goeie film over een jongen die overal tegen aan schopt en een nogal aparte kijk op de wereld heeft. De film heeft een nogal moeizame start, en een echte lijn is nergens te ontdekken. Maar de personages worden wel steeds boeiender. Droogkomisch met een scherp randje. Verder een fijne cast.

Inderdaad een vervelende film over een rijke luiszoontje gespeeld door de vervelende Kieran Culkin (het zit schijnbaar toch in de familie). Het verhaal gaat eigenlijk nergens over en weet ook niet echt te boeien. Er zitten een paar aardige scenes tussen en dan heb je het ook wel gehad. Ik kon de film eigenlijk alleen uitkijken vanwege het schoon in de film in de vorm van Claire Danes, Amanda Peet en zelfs Susan Sarandon. Er spelen overigens best veel bekende acteurs en actrices in mee zoals Jeff Goldblum, Jeff Goldblum en de eerder genoemde Susan Sarandon. Deze oud gedienden redden de film nog enigszins maar veel was het niet. De film komt uit 2002 maar had meer overeenkomsten met de jaren 90.