- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm Challenge
Horrorfilm Challenge
IH88
-
- 9733 berichten
- 3185 stemmen
Ik wilde net zeggen dat er mensen zijn die voor 1 oktober al de 'thema-bingokaart' afgevinkt hebben. Wel, John Milton heeft het weer voor elkaar
. En sommige anderen volgen snel.
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4896 stemmen
21. The Abominable Snowman (1957)
Speelduur: 91 minuten
FTV - 2 punten (Totaal : 42 punten)
Thema - Folk horror (Totaal : 16 punten)
Afgevinkte thema's : Nr(s) 1/2/3/4/5/6/7/8/9/12/13/15/16/18/19/23
https://player.bfi.org.uk/sites/default/files/hero-images/ABOMINABLESNOWMAN2_0.jpg
Ouderwetse film over de Yeti met prachtige beelden van het Himalaya gebergte. Maar daar waar het eigenlijk over gaat, komt maar karig in beeld. Ik vroeg me wel af of het in die tijd minder koud was in de Himalaya. Of dat men toen beter tegen de kou kon. Want echt warm ziet die herfstachtige kledij er toch niet uit (met vingertoploze handschoenen ook nog). En die lawine die langs Peter Cushing terechtkwam, zag er toch maar eigenaardig uit 
Ik heb deze onder het thema Folk Horror geteld. Als ik de definitie van Folk Horror bekijk op Wikipedia, dan praat men over folkloristische inslag waaronder ook orale tradities vallen zoals verhalen en legendes. Ik denk toch dat de verschrikkelijke sneeuwman onder legendes hoort. Als iemand hier bezwaar tegen heeft, zal ik wel een andere film uitzoeken 
2.5*
moviemike
-
- 1309 berichten
- 5771 stemmen
Zo'n horrorfilm van minstens 90 minuten met een mooie spanningsopbouw, een beetje karakterontwikkeling en een gruwelijke finale tijdens het laatste halfuur heeft ook wel zijn charme.
Zo'n film die je nadien even wil laten bezinken voor je aan een nieuwe film begint 
Met deze redenering win je natuurlijk nooit een horrorfilm challenge zoals deze 
Tanguy
-
- 455 berichten
- 2054 stemmen
13. https://www.moviemeter.nl/film/31721/info/]Dood Eind (Film, 2006) - MovieMeter.nl
Speelduur: 90 minuten
FTV - 2 (totaal: 26)
Thema: NVT (9)
Afgevinkt: 2, 4, 5, 9, 10, 16, 17, 22, 23
[url=https://ibb.co/ypF7F6F[/url]
Tja, hier kon ik weinig plezier uithalen. Slecht acteerwerk, matig verhaal, niet fraai weergegeven. Helaas.
1*
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13052 stemmen
23. Deep Dark (2015)
FTV: 2 punten (totaal: 46 punten)
Categorie: n.v.t.
Afgevinkte categorieën: 2, 3, 5, 7, 9, 11, 13, 14, 15, 16, 18, 21, 22 & 23
https://www.gbhbl.com/wp-content/uploads/2018/09/Deep-Dark-Pic-1.png
Deze vond ik erg fijn. Een falende kunstenaar geeft zichzelf nog één kans om iets fatsoenlijks te creëren. Hij krijgt hulp vanuit onverwachte hoek. Helaas voor hem verwacht deze hulp ook bepaalde wederdiensten. Top concept, zeer redelijke uitwerking.
Echt niet 'the next big thing' deze film, en ook het acteerwerk is matig, maar ik heb me van begin tot eind geamuseerd. Lekker deze, 3,5*
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13052 stemmen
FTV: 2 punten (totaal: 48 punten)
Afgevinkte categorieën: 2, 3, 5, 7, 9, 11, 13, 14, 15, 16, 18, 21, 22 & 23
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1111000/1111686.jpg?cb=1637159853
Niet zo best. Het begint wel aardig en ook de opbouw naar de mythe is behoorlijk voor een dergelijke productie, maar daarna vliegt het uit de bocht. Er worden subplots bij gehaald die de plank misslaan en er zijn te lange stukken waarin niets interessants gebeurt. 2* is zat voor deze film.
https://www.picturethispost.com/wp-content/uploads/2017/01/unnamed-2-1024x576-1-1024x576.jpg
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13052 stemmen
25. Rogue River (2012)
FTV: 2 punten (totaal: 50 punten)
Categorie: nr. 19: Torture (totaal: 15 punten)
Afgevinkte categorieën: 2, 3, 5, 7, 9, 11, 13, 14, 15, 16, 18, 19, 21, 22 & 23
https://2.bp.blogspot.com/-dMg78n3I6Vo/Ty9mw1KPsdI/AAAAAAAACX4/OZLFbNp8Cm8/s1600/iFnG0jnsJIIeb.png
Oh hell yeah! Lekker hoor dit. De opzet is uiterst simpel, maar de uitwerking is top. Vind ik dan he, als jullie de film kijken en er geen zak aan vinden dan niet hier komen aankloppen
.
Bill Moseley doet het uitstekend als de psychopaat die samenwoont met zijn zus. Er gebeuren nogal wat vreemde dingen en hier en daar zoekt de regisseur/schrijver wat grenzen op. Top, zeker doen. Het is een horrorfilm, dus gewoon voluit gaan. Het enige jammere is dat er soms niet over de grens wordt gegaan, anders hadden we een genreklassieker te pakken. Nu enkel voor de liefhebber.
https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BNGQ3MDM2OTQtNDQ1Yy00ZjAyLTg0NTUtMDk3MTNkY2UyYWJkXkEyXkFqcGdeQXVyNzU1NzE3NTg@._V1_QL75_UX500_CR0,47,500,281_.jpg
Geen seconde mee verveeld, één van de leukere tijdens deze challenge tot nu toe. 4*
mrklm
-
- 11419 berichten
- 9920 stemmen
1. Beast (2022)
FTV: 2 punten (totaal: 2 punten)
Categorie nr. 13: Animal horror (totaal: 1 punt)
Goede cast, matige CGI, vrij voorspelbaar met een dwaze finale.
En we zijn los...
mrklm
-
- 11419 berichten
- 9920 stemmen
FTV: 2 punten (totaal: 4 punten)
Categorie nr. 1: Slow Burn (totaal: 2 punten)
Afgevinkt: 1,13.
Onderhoudende sfeerhorror met sterke, jonge cast.
mrklm
-
- 11419 berichten
- 9920 stemmen
FTV: 2 punten (totaal: 6 punten
Categorie nr. 11: Occult (totaal: 3 punten)
Afgevinkt: 1, 11, 13.
Voorspelbaar verhaal met opzichtige aanwijzingen, maar behoorlijk geacteerd en aanzienlijk beter geregisseerd dan het ondermaatse scenario verdient.
mrklm
-
- 11419 berichten
- 9920 stemmen
4. #Horror (2015). Staat vreemd genoeg niet op de site.
FTV: 2 punten (totaal: 8 punten)
Categorie nr. 15: Teen horror (totaal: 4 punten)
Afgevinkt: 1, 11, 13, 15.
Hoewel de proloog een moord bevat is dit lange tijd vooral een (uitzonderlijk goed geschreven) drama over de groepsdynamiek tussen meisjes van 12 à 13 jaar,. De 'horror' die de titel belooft komt pas in de laatste twintig minuten werkelijk weer om de hoek kijken. Zelden een betere film gezien over wat één van de personages beschrijft als 'typische tienermeisjesmelodrama's' (geloof ik), maar als horrorfilm is het minder geslaagd. Er zijn substantiële bijrollen van respectievelijk Chloë Sevigny en Timothy Hutton als ouders.
mrklm
-
- 11419 berichten
- 9920 stemmen
FTV: 2 punten (totaal: 10 punten)
Categorie nr. 23: Slasher (totaal 5 punten)
Als de identiteit van de moordenaar als een grote verrassing komt, dan heb je ongetwijfeld aanzienlijk meer plezier beleefd aan dit prutswerkje dan ik. Wel veel functioneel naakt, want Henrique Couto probeert het gebrek aan budget (en talent) te maskeren met behulp van close-ups van de aanzienlijke borsten van de slachtoffers. Uiteraard slaagt hij daar niet in. Nog niet bijkans!
mrklm
-
- 11419 berichten
- 9920 stemmen
FTV: 2 punten (totaal: 12 punten)
Categorie nr. 22: Locked in a Room (totaal: 6 punten)
Verrassend intelligente en effectieve horror (volgens IMDB) dan wel thriller over een groep mensen die terecht zijn gekomen in de 'cirkel' uit de titel. Om de zoveel tijd komt één van hen om het leven. De levende proberen aanvankelijk nog gezamenlijk een manier te vinden om het systeem/spel tegen te gaan, maar hoe meer mensen er omkomen, hoe meer de wanhoop groeit. De epiloog had van mij niet gehoeven, maar dit is een gewaagd concept: geen sterren, geen duidelijke hoofdrolspeler en ieder karakter krijgt op enig moment aandacht.
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8931 stemmen
18 Day of the Dead (Film, 1985)
Speelduur: 102 minuten
FTV - 1+1= totaal 34+2= 36
Thema: zombies; totaal 12 punt
Afgevinkte thema's : Nr(s) 01/02/04/05/06/12/13/15/18/20/22/23
https://flxt.tmsimg.com/assets/p46267_p_v8_ai.jpg
George A. Romero's derde zombiefilm is eigenlijk perfect om tijdens Halloween te kijken! Al was het alleen al voor de opening waar je Sarah ziet, zittend in een kamer in de bunker en kijkend naar een kalender met een pompoenveld en waar de het laatste vakje van de maand oktober is afgestreept. Dit wordt gevolgd door een heerlijk jump-scare!
De film is daarnaast ook de meest pessimistische van de drie! De mensheid is zo goed als niet te redden, is niet in staat of bereid met elkaar te communiceren of om compromissen te sluiten. Hij tegen zij, wetenschappers tegen militaire er heerst alleen verdeeldheid en wantrouwen. Waardoor de beschaving faalt! Dit voelt dus pijnlijk relevant aan. En helemaal positief hierdoor ontbreekt ook bijna elk sprankje van humor!
Afgezien van die mistroostige boodschap bezit de film ook de grofste en bloederigste scènes van de trilogie! Ja het talent van SFX-maestro Tom Savini bereikt hier een hoogtepunt. De zombie-effecten zijn ongeëvenaard in de carrière van deze meester, zijn misschien zelfs wel zijn magnum opus! Door de grafische details is het zo'n beetje een natte droom voor de gore-hound!
Het acteerwerk was goed en doordat de personages alle opvallende persoonlijkheden bezitten, zullen ze ook heerlijk botsen! Dit geeft de film iets minder zombie-actie. Maar naar twee films, weer die menigte rottende dode lichamen, mensen te zien achtervolgen, die dan in een ruimte komen vast te zitten en worden opeten was wel voldoende! Voor mij was dit dan ook de meest sfeervolle van George A. Romero's Dead-serie, mede veroorzaakt door gedenkwaardige Carpenter-achtige elektronische synth-soundtrack van John Harrison!
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8931 stemmen
19 Donovan's Brain (Film, 1953)
Speelduur: 83 minuten
FTV - 1+1= totaal 36+2= 38
Thema: nvt; totaal 12 punt
De film mist de energie of een momentum om er iets meer van te maken dan alleen een gemiddelde sciencefiction-film met horror-ondertonen. Lew Ayres speelt een wetenschapper die probeert apenhersenen buiten hun lichaam in leven te houden...als er bij toeval een vliegtuig neerstort komt hij in het bezit van de hersenen van de miljonair Donovan...Het duurt niet lang voordat Dr. Patrick J. Cory experiment misgaat en dat de rijke zakenman in zijn leven een egoïstische bullebak blijkt! Maar de film was zo onspectaculair... Wat voor horror moest door gaan waren pulserende, gloeiende hersenen in een aquarium en de gespleten persoonlijkheid van de wetenschapper. Echter maakt dat plot plaats voor een weinig interessant verhaaltje van misdaad en chantage. Maar meer dan het volgen van Donovan/Cody was dat ook niet! Tja het ontbreekt totaal aan iets... dus meer dan een ongecompliceerde onopvallende B-sciencefiction-quickie werd het niet! Die misschien nu iets meer bekendheid geniet omdat Nancy Davis de First Lady van de 40e president van Amerika zal worden!
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8931 stemmen
20 La Marca del Demonio (Film, 2020)
Speelduur: 82 minuten
FTV - 1+1= totaal 38+2= 40
Thema: religie en sektes; totaal 13 punt
Afgevinkte thema's : Nr(s) 01/02/04/05/06/12/13/15/18/20/21/22/23
‘Wat niet dood is leeft eeuwig voort. Maar met het verstrijken van de tijd zal zelfs de dood sterven.’
Och deze gekke horrorgenre-mashup uit Mexico was niet eens heel slecht! De inhoud, is inderdaad enigszins standaard, je heb te maken met exorcisme en daar doet deze niet veel nieuws mee. Maar het probeert tenminste zich wel nog iets te onderscheiden! Tja, de film opent al met het bovenstaande citaat van H.P. Lovecraft. En als de jongere besluiten dat een goed idee is om uit griezelige boek te lezen (en nee...ga nu niet zeggen dat die uit Evil Dead kwam!). Lijkt dat boek niet alleen op de Necronomicon maar roepen ze ook nog de Cthulhu-Ouden aan! Helaas zijn er duidelijk productiebeperkingen! Er zijn dus nergens Lovecraft monsters te bekennen. Wel zie je Tomás, een priester met een heroïneverslaving en zijn compagnon met hoed, ene Karl. Jammer genoeg gingen ze niet heel diep in over de oorsprong van de bezetenheid! Zowel niet bij Karl als bij de meisjes Camila en Fernanda niet! Maar het idee dat twee of drie Cthulhu namen van lichamen en ruzie hadden was op zich best interessant! Balen dus dat het budget te laag was en dat daardoor met een paar zwarte ogen en een gebrekkig eindgevecht het niet beter werd dan de normale bezittingsfilm. Maar de Lovecraft-connectie, het energieke tempo en de onzin van dit verhaal maakten dat het voor mij ook geen slechte tijdsbesteding was!
Noodless
-
- 10042 berichten
- 6178 stemmen
FTW 2 punten ( totaal : 34 )
Thema 60' horror ( totaal : 16 ) afgevinkt : 1, 2, 3, 6, 7, 8, 10, 12, 15, 16, 17, 19, 20, 21, 22, 23
Matige bewerking over een golem die niet kapot te krijgen is en een museumassistent die op één of andere manier macht over het standbeeld krijgt. De aanloop duurt vrij lang waarbij de climax daarentegen weer snel wordt afgehandeld. De manier waarop wordt dan ook nog flauw weergegeven. Maar er zitten nog wel andere ideeën in de film die niet goed uitpakken zoals de keuze om de brug kapot te maken. Waar haal je in hemelsnaam dat idee ? Gewoon belachelijk. Leuk is wel om Roddy McDowall , die de assistent speelt, om hem te zien spelen zonder de make-up van Planet of the Apes (1969). 4/10
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
18 Day of the Dead (Film, 1985)
Speelduur: 102 minuten
FTV - 1+1= totaal 34+2= 36
Thema: zombies; totaal 12 punt
(afbeelding)
George A. Romero's derde zombiefilm is eigenlijk perfect om tijdens Halloween te kijken! Al was het alleen al voor de opening waar je Sarah ziet, zittend in een kamer in de bunker en kijkend naar een kalender met een pompoenveld en waar de het laatste vakje van de maand oktober is afgestreept. Dit wordt gevolgd door een heerlijk jump-scare!
De film is daarnaast ook de meest pessimistische van de drie! De mensheid is zo goed als niet te redden, is niet in staat of bereid met elkaar te communiceren of om compromissen te sluiten. Hij tegen zij, wetenschappers tegen militaire er heerst alleen verdeeldheid en wantrouwen. Waardoor de beschaving faalt! Dit voelt dus pijnlijk relevant aan. En helemaal positief hierdoor ontbreekt ook bijna elk sprankje van humor!
Afgezien van die mistroostige boodschap bezit de film ook de grofste en bloederigste scènes van de trilogie! Ja het talent van SFX-maestro Tom Savini bereikt hier een hoogtepunt. De zombie-effecten zijn ongeëvenaard in de carrière van deze meester, zijn misschien zelfs wel zijn magnum opus! Door de grafische details is het zo'n beetje een natte droom voor de gore-hound!
Het acteerwerk was goed en doordat de personages alle opvallende persoonlijkheden bezitten, zullen ze ook heerlijk botsen! Dit geeft de film iets minder zombie-actie. Maar naar twee films, weer die menigte rottende dode lichamen, mensen te zien achtervolgen, die dan in een ruimte komen vast te zitten en worden opeten was wel voldoende! Voor mij was dit dan ook de meest sfeervolle van George A. Romero's Dead-serie, mede veroorzaakt door gedenkwaardige Carpenter-achtige elektronische synth-soundtrack van John Harrison!
Vind ik wel straf dat je deze nog niet eerder had gezien. Iets dat je weerhield? Ik vind het de beste van de 3 originele Living Dead films van Romero.
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13052 stemmen
26. The Haunted House of Horror (1969)
FTV: 2 punten (totaal: 52 punten)
Categorie: nr. 10: Haunted House (totaal: 16 punten)
Afgevinkte categorieën: 2, 3, 5, 7, 9, 10, 11, 13, 14, 15, 16, 18, 19, 21, 22 & 23
https://film-authority.com/wp-content/uploads/2020/03/the-haunted-house-of-horror-4.jpg
Een groovy 60s festijn dat bar weinig met horror te maken heeft. Frankie Avalon, ja De Frankie Avalon, speelt de hoofdrol in deze saaie prent die nog geen minuut in de buurt van spannend komt.
https://c.tenor.com/0ZnASqxzUfgAAAAC/party-family-guy.gif
Mark Wynter lijkt in deze film overigens sprekend op Glenn Howerton uit It's Always Sunny in Philadelphia dus ik was aan het wachten op het bekende rinkelende belletje, maar dat bleef uit....
Verder snel vergeten deze saaie bende. 2,5*
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13052 stemmen
27. I Lunghi Capelli della Morte (1964)
FTV: 2 punten (totaal: 54 punten)
Categorie: nr. 6: Folk horror (totaal: 17 punten)
Afgevinkte categorieën: 2, 3, 5, 6, 7, 9, 11, 13, 14, 15, 16, 18, 19, 21, 22 & 23
http://www.throughtheblackhole.com/wp-content/uploads/2013/02/i-lunghi-capelli-della-morte-4.jpg
Van de ene 60s ellende naar de andere. Ook deze film slaat drie keer nergens op, maar stak wel iets beter in elkaar dan The not so very Haunted House of barely Horror. Hilarisch hoe vaak benadrukt wordt in de film dat het zich in de 15e eeuw afspeelt. Denk dat de scriptgirl en regisseur zenuwachtig werden na het filmen toen ze tijdens het bekijken van de film zich plots realiseerde dat hun hoofdrolspeler bakkenbaarden, een vetkuif en kekke coltruien aan had. Die landheer was zijn tijd eeuwen vooruit....
Verder duurt de film veel te lang en moet ik me als kijker door de ene na de andere afschuwelijk gefilmde, ongemakkelijke vrijpartijen heen worstelen. Het verhaal gaat verder verloren in de opvulling omdat die run-time toch op de één of andere manier vol moet komen.
Toch zitten er af en toe nog wel wat fraaie beelden tussen en doen de dames het best aardig. Een voldoende is het echter zeker niet.
https://cdn.allhorror.com/uploads/2021/01/THE%20LONG%20HAIR%20OF%20DEATH-1964-2.jpg
2,5*
Noodless
-
- 10042 berichten
- 6178 stemmen
19 Too Scared to Scream (Film, 1984)
FTW 2 punten ( totaal : 36 )
Thema 80' horror ( totaal : 17 ) afgevinkt : 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 10, 12, 15, 16, 17, 19, 20, 21, 22, 23
Mawh, best aardige horrorthriller die het meer moet hebben van het detectiveonderzoek naar de moordenaar dan van de kills want die zijn maar zeer gewoontjes qua uitvoering. Het verhaal wordt goed opgebouwd naar zijn climax en heeft een grote verrassing in petto voor de kijker. Mike Connors speelt de norse hoofddetective, maar het is toch vooral Anne Archer en Ian McShane die de film maken. Maureen O'Sullivan en Ruth Ford zijn de oudjes van dienst. De eerste kennen we van de oude films Tarzan en de laatste is wat onbekend ondanks toch wel een palmares aan films en series. Ook nog wat functioneel naakt te zien van de dames Victoria Bass en Karen Rushmore die vooral qua model weten uit te pakken. 6/10
wendyvortex
-
- 5196 berichten
- 7271 stemmen
Speelduur: 90 minuten
FTV - 2 punten (Totaal : 4 punten)
Thema - religie en sektes (Totaal : 2 punten)
Afgevinkte thema's : Nr(s) 13, 21
Waardering: 3*
https://pisces.bbystatic.com/image2/BestBuy_US/images/products/2566/25664647_sa.jpg
Dit is nogal Carrie revisited. Al is Jennifer iets mondiger, maar goed haar plaageesten zijn ook nog wel een stuk psychotischer dan in het origineel. Vader is hier de godsdienstwaanzinnige en in plaats van de lieve begripvolle lerares krijgen we hier een leraar. Geen psychokinetische krachten, maar Jennifer heeft een bijzondere band met slangen. Aardige Carrie-variatie.
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8931 stemmen
Vind ik wel straf dat je deze nog niet eerder had gezien. Iets dat je weerhield? Ik vind het de beste van de 3 originele Living Dead films van Romero.
Er kwam nooit zo van...als ik de keuze heb dan kies ik meestal niet zo gauw voor Zombies En kijk ik er één dan is het meestal een nieuwe titel zoals Army of the Dead, Train to Busan, World War Z, Sky Sharks, Cargo, Overlord, Pride and Prejudice and Zombies, Peninsula, The Rezort enz, maar echt goed vinden, doe ik die niet echt. Alhoewel zover ik me kan herinneren vond ik Opstandelsen (2010) Extinction & Hidden (2015) The Girl with All the Gifts (2016) en Wyrmwood wel redelijk goed! Tja en dan laat ik die oudere vaak ook maar voor wat het is....Grinnink en in de challenge komt het er dan vanzelf wel een keer van 
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4896 stemmen
Speelduur: 104 minuten
FTV - 2 punten (Totaal : 44 punten)
Thema - Haunted house (Totaal : 17 punten)
Afgevinkte thema's : Nr(s) 1/2/3/4/5/6/7/8/9/10/12/13/15/16/18/19/23
https://cdn.allhorror.com/uploads/2020/07/the-skeleton-key-review-2005.jpg
Geen slechte film. Het leek in het begin een Haunted House film te worden. Gedeeltelijk dan wel ja. Maar de ontknoping stuurt het helemaal een andere richting uit. En ik moet toegeven dat die ontknoping redelijk verrassend was.
3.5*
Noodless
-
- 10042 berichten
- 6178 stemmen
20 Anything for Jackson (2020)
FTW 2 punten ( totaal : 38 )
Thema occult ( totaal : 18 ) afgevinkt : 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 10, 11, 12, 15, 16, 17, 19, 20, 21, 22, 23
https://phasrmedia.com/wp-content/uploads/2021/04/Anything-for-Jackson-1.png
Verrassend goed horrorfilmpje die zowat op alle domeinen weet te scoren. Op gebied van spanning en schrikmomenten zit het goed. Ook het verhaal is meer dan degelijk in vergelijking met de meeste horrorwerkjes. Het verhaal wordt goed opgebouwd en heeft toch min of meer een originele invalshoek want uiteindelijk zijn de grootouders nog niet de echte nachtmerrie voor de hoofdrolspeelster Becker (Konstantina Mantelos) , maar wel al de geesten die van de omgekeerde uitdrijving een ticket willen bemachtigen voor nieuw leven. Er zitten wel een paar keigoede nare of enge momenten in de film. Daarbij een overtuigende cast, vooral het ouderlijk echtpaar Audrey en Henry (Sheila McCarthy en Julian Richings) zijn perfect gecast om hun duister doel te bereiken. 7/10
https://image.tmdb.org/t/p/w780//nZxW2sY8gF0wGkA1f03fFzUGkIG.jpg
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13052 stemmen
FTV: 2 punten (totaal: 56 punten)
Afgevinkte categorieën: 2, 3, 5, 6, 7, 9, 11, 13, 14, 15, 16, 18, 19, 21, 22 & 23
Te weinig koers waardoor verschillende plotjes en mogelijke invalshoeken wel als balletjes opgegooid worden, maar niet allemaal uitgewerkt worden. Familiegeschiedenis speelt een belangrijke rol waarbij het verloochenen van je akomst / de zin en onzin van voortplanten centraal staat. Een aantal fijne scènes zorgen ervoor dat ik alsnog een minimale 5,5 hieraan kwijt kan.
Een naar boven afgeronde 3*.
mrklm
-
- 11419 berichten
- 9920 stemmen
FTV: 2 punten (totaal 14 punten)
Categorie nr. 19: Torture horror (op het randje, totaal 7 punten)
Afgevinkt: afgevinkt: 1, 11, 13, 15, 19, 22, 23.
Meiske wordt gekidnapt, vermoedelijk door haar opdringerige date van die avond, en naar een afgelegen huis gebracht. Met behulp van marteltechnieken probeert de gemaskerde vreemde het meiske onderdanig te maken. Na ruim een half uur verandert de toon radicaal en vanaf dan gaat het nergens meer over. Een zonderlinge film, en zeker niet op een goede manier.
Noodless
-
- 10042 berichten
- 6178 stemmen
21 Cannibal Girls (Film, 1973)
FTW 2 punten ( totaal : 40 )
Thema Kannibalisme ( totaal : 19 ) afgevinkt : 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 10, 11, 12, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23
https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BNWRjNDNkODktZjUyYy00YjdkLWI5Y2YtNTE3M2FkMmNmZWUxXkEyXkFqcGdeQXVyMDAyMTY3Nw@@._V1_.jpg
Jawel...we zien hier Eugene Levy met een bos haren die de hoofdrol speelt samen met zijn overdreven vriendelijke vriendin Gloria ( Andrea Martin ). Je krijgt eerst een kennismaking met een moord, gevolgd door een introductie van het koppel en een broer die op zoek is naar zijn vermiste zus. Het koppel krijgt pech met de auto en zo belanden ze in het dorp waar de legende van de drie vrouwelijke kannibalen de ronde doet. Het koppel komt dan terecht bij een rare figuur ( een soort rituele Lord ) en de drie kannibalenvrouwen. Het verhaal kent een bizar verloop want op een bepaald moment lijkt het dat Gloria bepaalde dingen gewoon gedroomd heeft. Samen met Clifford zit ze terug in een motelkamer. Nadien blijkt dat Clifford gehypnotiseerd is en komen ze weer terug in het huis van de Lord. Heel bizarre uitwerking. De muziekscore is wel goed, maar de gore valt wat tegen gezien het thema. Beetje naakt komt er ook voorbij. Randall Carpenter, Bonnie Neilson en Mira Pawluk zijn de drie kannibalen van dienst. 4/10
https://c8.alamy.com/zoomsfr/9/47d9f04e16684234884429a996329e13/g8j100.jpg
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4896 stemmen
Speelduur: 87 minuten
FTV - 2 punten (Totaal : 46 punten)
Thema - Occult (Totaal : 18 punten)
Afgevinkte thema's : Nr(s) 1/2/3/4/5/6/7/8/9/10/11/12/13/15/16/18/19/23
https://morbidlybeautiful.com/wp-content/uploads/2018/11/heretics2.jpg
Nog zo'n film die me wist te verrassen. Films over satanische of heidense sektes vind ik altijd wel boeiend. Maar deze intrigeerde dankzij het mysterieuze en de toch wel indruk makende transformatie die het meisje doormaakt. Leuke film in ieder geval.
3.5*
Tanguy
-
- 455 berichten
- 2054 stemmen
14. https://www.moviemeter.nl/film/7592]Alligator (Film, 1980) - MovieMeter.nl
Speelduur: 89 minuten
FTV - 2 (totaal: 28)
Thema: Animal horror (10)
Afgevinkt: 2, 4, 5, 9, 10, 13, 16, 17, 22, 23
[url=https://ibb.co/5sxfGVh[/url]
Simpelweg heel vermakelijk, fraaie krokodil, genoeg actie en zelfs nog wat over the top explosies.
3.5*
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.