Donovan's Brain (1953)

Sciencefiction

geregisseerd door Felix E. Feist
met Lew Ayres, Nancy Davis en Gene Evans

Dr. Patrick Corey is een eerzuchtig wetenschapper die in zijn laboratorium experimenteert met de hersenen van apen. Op een dag wordt de zwaargewonde multimiljonair Donovan naar hem toegebracht. Donovan blijkt niet meer te redden, maar Corey merkt dat zijn hersenen nog steeds functioneren. Daarom verwijdert hij ze operatief en het lukt hem om ze buiten het lichaam in leven te houden. Hij probeert mentaal contact te krijgen en de gevolgen daarvan zijn niet te overzien...

avatar van Mac Hammer Fan
Een redelijke, maar geen hoogstaande science-fiction thriller uit de oude doos (in zwart-wit) naar de gelijknamige roman van Curt Siodmak. De prent blijft wel het bekijken waard als de kijker geen te hoge verwachtingen stelt. Van de vertolkingen geen kwaad woord, maar het verhaal komt toch eerder traag op gang. MGM heeft hem destijds uitgebracht op DVD in de States. Bij mijn weten is er nog geen regio-2 versie.