The Ghost Breakers (1940)

Komedie / Horror

geregisseerd door George Marshall
met Bob Hope, Paulette Goddard en Richard Carlson

Mary Carter erft het eeuwenoude kasteel van haar familie, gelegen op een klein eilandje bij Cuba. Ondanks waarschuwingen en bedreigingen besluit ze erheen te gaan, vergezeld door een radiopresentator op de vlucht en diens butler. Nadat ze hebben gemerkt dat het spookt in het kasteel, vinden ze de sleutel tot een schat.

avatar van Legan
Niet slecht, maar tevens niets bijzonders. Grootste minpunt is de veels te lange aanloop richting het kasteel; 2/3 van de film was voorbij voordat het kasteel eindelijk in beeld kwam. Verder is het lekker luchtig en met een redelijk constante vaart. Bob Hope is niet mijn soort komediant, maar deze was, op sommige momenten na, redelijk te pruimen. Gelukkig zorgde zijn komische side-kick Willie Best voor een luchtigere en niet zo 'melige' humor.

En leuk om Anthony Quinn te zien in één van zijn eerste rollen.

avatar van bunkerboy
in een woord geweldig met fantastische momenten ,Willie Best die van schrik wit word en het rassenprobleem dus oplost , de scene dat Hope uit de koffer kromgebogen rondloopt , Anthony Quin in een van zijn eerste rollen .. een zeer onderhoudende film en een van de beste van Hope
Een 4,5

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Zoals Legan hier al eerder terecht aangaf duurt het wel een lange tijd eer dat ze pas bij het kasteel aankomen, eerlijk is eerlijk de scenes in het kasteel zijn erg goed maar helaas wel aan de korte kant.
Bob Hope zit goed in zijn rol en ook Paulette Goddard wist mij te overtuigen, erg jammer dus dat de echte goede scenes dun gezaaid zijn.

Sterke twijfel tussen 2,5 en 3, maar aangezien de scenes in het kasteel veel goed maken ga ik voor het voordeel van de twijfel.

avatar van Woland
Leuke, luchtige film over Paulette Goddard die een kasteel georven heeft waar het spookt - volgens de geruchten tenminste. Echt heel grappig is het zelden, en ik ben het met mijn bovenburen eens dat het wel heel erg lang duurt voordat men een keer bij het kasteel belandt. Desalniettemin zit er een prima tempo in de film, en alsnog kijkt het fijn weg. Geslaagd vermaak voor een loze anderhalf uur.

avatar van mrklm
Wanneer radiopresentator Larry Lawrence [Bob Hope] denkt per ongeluk Ramon Maderos [Anthony Quinn] te hebben neergeschoten, verschuilt hij zich in de bagage van Mary Carter [Paulette Goddard] die onderweg is naar een afgelegen kasteel wat het zou spoken. Wanneer Larry tevoorschijn komt krijgt hij constant gezelschap van bediende Alex [Willie Best]. Wanneer Mary een doodsbedreiging ontvangt, besluit Larry zich op te werpen als haar 'ghost breakers' die haar veiligheid moet garanderen in het spookachtige kasteel.
De titel is misleidend, aangezien de helden pas in het laatste half uur bij het kasteel komen. Maar zowel Goddard als Hope (geholpen door een barrage aan one-liners) zijn goed in vorm. De finale is wel vermakelijk met sfeeervolle regie, voor die tijd heel behoorlijke special effects en een scherp gevoel voor humor. In deze meer verlichte tijd is de rol van Willie Best (een zwarte acteur die een bediende speelt die net zo'n angsthaas is als Hope) wellicht wat aanstootgevend, maar Best blijkt als komisch acteur Bob Hopes gelijke te zijn met enkele van de grappigste one-liners uit de hele film.