La Marca del Demonio (2020)

Alternatieve titel: Mark of the Devil

Mexico
Horror

geregisseerd door Diego Cohen
met Eduardo Noriega, Eivaut Rischen en Arantza Ruiz

Professor Cecilia brengt een vreemd boek mee naar huis. Haar twee dochters, Camila en Fernanda, openen het eeuwenoude boek. Daardoor komen er demonen vrij en komt het leven van Camila in gevaar. Tomás, een priester met een heroïneverslaving, probeert haar te helpen. Hij krijgt hulp van Karl, een duiveluitdrijver die als kind bezeten was.

avatar van umbra
Zag deze net op Netflix passeren, trailer doet me niet veel goeds vermoeden en de regisseur al evenmin, als ik z'n vorige films zie, mijn gemiddelde is 1.75*. Als Netflix nog maar link heeft met horror, is dit zelden goed huwelijk. Right m'n vooroordeel voor deze film licht klaar

avatar van umbra
M'n voorgevoel zat dus juist, uiterst zwak 'horrorfilmpje', dat nergens weet te boeien en triest dat Netflix z'n vleugels hier heeft ondergezet, is echt geen reclame, ja slechte. Dit is zo'n film waarbij je denkt WAAROM dit maken?!

avatar van Jason28
Is dit een remake van Mark of the Devil uit 1970? Daar had ik vroeger nachtmerries van.

Jason28 schreef:

Jason28 maak je maar geen zorgen.. denk dat je eerder bij het bekijken van Big Momma nachtmerries krijg dan na het zien van deze ULTRAAAAAAAAAAAAAAAAAA slechte film..

Dacht al genoeg slechte films gezien te hebben.. maar oh boy dit kan echt niet!

0,5 *

avatar van Elchapo
Wat een drama,spaanse films zijn over het algemeen al shit maar deze‍♂️‍♂️‍♂️‍♂️Wat een troep.......1 star.

avatar van DutchTakeshiro
Jammer idd. Staat al genoeg slappe horror op netflix

avatar van Grindhouse62
Een matige horror B-Film uit Spanje en en heb deze vanmiddag op Netflix gezien. Ik heb ze veel beter gezien. Die Hard Horror fans kunnen deze film gewoon gewoon overslaan. Een 1.5

Niks mis mee.

Cohen's vorige films waren ook niet slecht, maar blijkbaar toch een beetje een acquired taste. Al weet ik eerlijk gezegd niet meteen waarom, want volgens mij op zich toch een solide maar niet zo héél opvallende regisseur. Ook deze film is weer leuke filler, maar niet echt veel meer.

Qua opzet lijkt het op een redelijk doorsnee possession filmpje, al zijn er enkele fantastische elementen aan toegevoegd die de film toch net iets meer een eigen smoelwerk geven. Niet dat het meteen super origineel wordt, maar het wijkt voldoende af van de klassieke paden om niet zomaar het zoveelste afkooksel te zijn.

Een paar leuke gory scenes (maar niks overdreven), visueel best oké, geen al te lange speelduur en degelijke acteurs zorgen ervoor dat dit een vermakelijk filmpje is dat erg makkelijk wegkijkt. Aanradertje voor horror liefhebbers die op zoek zijn naar aangename filler met beperkte originaliteit. Cohen zal geen grote persoonlijke favoriet worden, maar als hij dit niveau aanhoudt mag hij nog een hoop films regisseren.

Gemiddeldes bij dit soort film op MM worden trouwens steeds ridiculer. Vroeger was 3* al een hele opgave, ondertussen is 2* zelfs al moeilijk blijkbaar. Als je dan kijkt wat voor ondermaatse onzin wél positief scoort

avatar van Donnie Vallermee
Best grappige wegkijk film

avatar van Daan258
Nu zie ik pas de rating dit had ik even eerder moeten doen.

Nee, gewoon helemaal niks. Bijster dun verhaal met niks wat we nog niet eerder hebben gezien, niet spannend, matig acteerwerk en zelfs de speelduur van 80 min vond ik nog aan de lange kant.