• 15.905 nieuwsartikelen
  • 178.669 films
  • 12.256 series
  • 34.047 seizoenen
  • 648.507 acteurs
  • 199.188 gebruikers
  • 9.383.240 stemmen

Horrorfilm Challenge

zoeken in:

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

6. Phantom of the Paradise (1974) - FTV

https://i.ytimg.com/vi/T9yof8cwli4/maxresdefault.jpg

Het eerste wat ik deed was opzoeken wat De Palma liefhebber baspls ervan vond, maar ik zie geen bericht van hem. Ik neem aan dat je deze dus niet hebt gezien vriend. Met slechts 1 pagina aan reacties en net geen 100 stemmen (mijn stem zal dus de 100ste worden) is die net echt bekend. Gemiddelde 7,4 op imdb en hier haalt die nog geen 6/10. Hoewel er een aantal klassieke tragische horrorelementen zag ik het toch meer als een musical, comedy en parodie. Het lijkt op het eerste zich een rockversie van Phantom of the Opera, maar uiteindelijk heeft het toch meer overeenkomsten met Faust.

Niet dat ik anti-musical ben maar mij gaat het allemaal snel vervelen. Moulin Rouge met Nicole Kidman was soms nogal over de top maar had nog een redelijk verhaal waar je toch een binding krijgt met de protagonisten. Hier wordt de Phantom afgeschilderd als een sukkeltje (vooral in de periode voordat hij uiteindelijk phantom werd). Maar zelfs als phantom gaat er nauwelijks dreiging van hem uit. De vrouw voor wiens hart de Phantom slaat Phoenix (Mary Philbin in het origineel met Chaney als Phantom) komt eigenlijk veel te weinig aan bod en in beeld. De regisseur of leider van het theater of hoe je hem ook wil noemen heet Swan speelt eigenlijk meer voor Phantom dan de Phantom zelf. Hij wil niet gefotografeerd worden, laat zich niet al te vaak zien. Hij lijkt ook niet echt goede smaak te hebben in de keuzes van artiesten. Dit zijn vooral vrij jannetterige gasten waar volgens mij enkel tienermeisjes voor zouden vallen (nu goed andere tijd andere smaak blijkbaar). Hij wil niet graag iemand laten opdraven die perfecter is dan hij, maar eerlijk gezegd vraag ik me af welke kwaliteiten hij had. De vrouwen zouden voor hem vallen, maar als je hem ziet lijkt hij het meer voor de mannen te hebben.

Een van zijn trouwe medewerkers heette dan wel Philbin, toch een mooie knipoog naar de muze van het origineel.

De Palma zou de Palma niet zijn als hij er natuurlijk geen speciale dingetjes in zou steken en ja hoor de splitscreen was er. Niet dat deze veel toevoegde deze keer. Maar zoals dutchtuga al opmerkte voelde het niet echt als een DePalma film.

Neen, Carrie vind ik veruit zijn beste film. Sisters kan er ook nog goed mee door maar de rest moet het toch teveel hebben van camerawerk met vrij belabberde verhaaltjes en/of personages.

U96

• 731 berichten
  • 762 stemmen

[quote]alexspyforever schreef:

(quote)

En welke zijn dan die 2 betere silents?

Nosferatu, eine Symphonie des Grauens (1922) - MovieMeter.nl

The Phantom of the Opera (1925) - MovieMeter.nl

joolstein

• 10853 berichten
  • 8961 stemmen

3. Konga (1961) - FTV

http://s9.picofile.com/file/8360186276/%DA%A9%D9%88%D9%86%DA%AF%D8%A7.jpg

Konga kan worden gezien als een soort low-budget versie van King Kong maar wegens minder budget wordt er veel meer tijd besteed aan een Gekke wetenschapper. (dat wel wat weg van Edgar Allan Poe's Murders in the Rue Morgue had) Het is ook heel logisch dat je dan meer beelden van vleesetende planten toont dan van een aap. Verder doet acteur Michael Gough een leuke over-de-top Peter Cushing imitatie en zijn de speciale effecten niet heel goed. Begin jaren vijftig had Amerika veel gigantische monsterfilms, Japan werd daardoor geïnspireerd en kwam met Kaiju-films, de UK heeft er ook een paar zoals Behemoth, Gorgo en deze maar het blijft vooral bij goed bedoelde pogingen. Deze film is dan ook op zijn eigen vreselijke manier erg onderhoudend.

joolstein

• 10853 berichten
  • 8961 stemmen

4. Night Tide (1961) - FTV

http://horrormovies.net/wp-content/uploads/2016/10/night_tide.jpg

De inspiratie en titel komen van het gedicht Annabel Lee van Edgar Allan Poe. (niet verwonderlijk dat het distributiebedrijf van Roger Corman's erbij betrokken was) En het is een tragisch verhaal over de gedoemde liefde tussen een zeeman en een vrouw die al dan niet zeemeermin is. Het is een sfeervolle, ietwat vergeten B-film. Kijkers die hier een goedkope monsterfilm over een zeemeermin verwachten, zullen verrast of teleurgesteld worden want in plaats daarvan is dit een rustig, suggestief, zwart-wit melodrama maar die soms wel griezelig is. Het is dan ook meer een mysterieus liefdesverhaal dat meer in de buurt komt van films als Freaks of Cat People dan Creature From The Black Lagoon.

Jammer was het dat ondanks iedereen op de pier Hopper waarschuwt dat hij in groot gevaar is,er maar een paar gespannen momenten zijn, schrijver-regisseur Curtis Harrington was meer geïnteresseerd in het maken van droomachtige texturen dan het genereren van echte spanning.Al wil dat niet zeggen dat het geen goede film was! Integendeel, ik vond deze Val Lewton-light zeer aangenaam om te kijken!

joolstein

• 10853 berichten
  • 8961 stemmen

5. Big Top Evil (2019) - IMDb - FTV

https://cdn.cinematerial.com/p/500x/r8m3yt6q/big-top-evil-imdb-movie-poster.jpg

Deze film voelt een beetje alsof het eind 2000 had moeten verschijnen. De personages (domme jonge mensen), de rock-soundtrack, de grindhouse-stijl en het geweld maken dat het voelt alsof het ergens na films als The Devil's Rejects en Hostel had moeten worden uitgebracht. Het bevat zelfs Bill Moseley in een soort uitgebreide cameo als de moorddadige leider van een groepje criminelen.

Het is niet verwonderlijk dat dit geen professioneel filmpje is. Het is goedkoop en niet goed in elkaar gezet. Acteren is, euh, nog oké. Om Bill Moseley te zien was leuk. Er is ook een leuke meid met de naam Candy gespeeld door Austin Judd, die duidelijk is afgekeken van Sheri Moon's Baby Firefly. Probleem met de film is dan ook dat er teveel de verkeerde keuzes worden gemaakt. Zo is de meeste gore in de tweede helft van de film gepropt en was het ook niet altijd opvallend of goed in beeld. Ook wordt er met naakt geflirt maar echt veel zag je het niet. En zo was de gehele film een beetje; er was potentie maar het kwam er iet echt uit!

John Milton

• 24233 berichten
  • 13407 stemmen

Over The Devil's Rejects gesproken, RIP Sid Haig.

joolstein

• 10853 berichten
  • 8961 stemmen

John Milton schreef:

Over The Devil's Rejects gesproken, RIP Sid Haig.

Ja, Idd RIP 7/14/39 - 9/21/19 Horrorlegende Sidney Eddie Mosesian aka Captain Spaulding

joolstein

• 10853 berichten
  • 8961 stemmen

6. The Evil of Frankenstein (1964) - FTV

http://www.moriareviews.com/rongulator/wp-content/uploads/Evil-of-Frankenstein-1964-poster-2.jpg

Deze film is de derde uit de reeks van Frankenstein-films uit de stal van Hammer House of Horror studio's. En is duidelijk een wat vreemde eend. In het verhaal en ook het monster (overdadig geschminkt) zien we veel meer elementen van de jaren '30 en '40 van de Universal Studio’s-stijl van monsterfilms terug, en wordt het maar mondjesmaat gecombineerd met de kenmerkende Hammer-elementen van erotiek en geweld. Dit klinkt alsof het een goed idee zou zijn, maar dat is het in werkelijkheid niet.

Universal-fans zullen hier een tekortschietende herhalingsoefening in zien. Terwijl Hammer-fans juist het Hammer-laagje zullen missen. Dat wil niet zeggen dat alles slecht is, en dat de film niet zonder verdiensten is. De openingsscènes was vrij goed Het lijk dat wordt gestolen en door een klein meisje wordt gezien, is een tamelijk cool moment. Het leek op een Hieronymous Bosch-nachtmerrie die tot leven werd gebracht. Ook het acteerwerk was zeker niet zo slecht; Peter Cushing was weer als vanouds, Katy Wild was overbodig maar sympathiek en Peter Woodthorpe lekker irritant. Al met al heeft de film nog wel genoeg te bieden om het de moeite waard te maken.

Shaky

• 3736 berichten
  • 13067 stemmen

8. The Night of the Wild Boar (2016) - FTV

https://image.tmdb.org/t/p/w500_and_h282_face/hTJ28lv1FmAnra5DXaluYg3jgK0.jpg

Meuk van de bovenste plank. Een flinterdun verhaaltje en een regisseur die zo krampachtig artistiek wil overkomen, dat het te campy voor woorden is. Daarnaast is de soundtrack bijzonder vervelend, misplaatst en overdadig en weten te acteurs geen minuut te overtuigen. Mijn eerste onvoldoende tijdens deze challenge: 1,5*.

Noodless

• 10049 berichten
  • 6183 stemmen

4 It: Chapter Two (2019) FTV

Bij deze dus nog een leuke foto van de film

https://d13ezvd6yrslxm.cloudfront.net/wp/wp-content/images/it-chapter-two-posters.jpg

U96

• 731 berichten
  • 762 stemmen

8.Young Frankenstein (1974) - MovieMeter.nl - FTV

https://www.moviemeter.nl/images/cover/2000/2560.jpg?cb=1396107687

heel vermakelijke horror komedie, op sommige momenten was het hilarisch

3.5*

Noodless

• 10049 berichten
  • 6183 stemmen

5 Romina (2018) FTV

https://3.bp.blogspot.com/-aCD4KwpfI60/W0mIBBxiRnI/AAAAAAAAn7k/V1MSVlxeuvQ60q5r-Pv7KqZLZq3Ik0flwCLcBGAs/s1600/romina.jpg

Tja, ik vond deze film wel heel zwak. Het verhaal verloopt zeer moeizaam met een wel zeer lange aanloop in het begin waarbij tal van idiote en nietszeggende dialogen in een auto passeren.

Zwakke horrorelementen waarbij vaak het zelfs niet in beeld wordt gebracht. De camera wijkt dan bewust gewoon af. In andere films komt dat ook wel in voor, maar dan is de verbeelding, sfeer en spanning ook groter. Hier is dus niks aanwezig. En wat te zeggen van het stupide einde ! 2/10

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

joolstein schreef:

(quote)

Ja, Idd RIP 7/14/39 - 9/21/19 Horrorlegende Sidney Eddie Mosesian aka Captain Spaulding

Shit man dat betekent dat ik zeker gauw Spider Baby ga opzetten als eerbetoon!

Misschien moet ik de film maar delen waarbij hij samen met de regisseur audiocommentaar geeft. Laat maar horen wie daar iets voor voelt.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

7. The Blood on Satan's Claw (1971) - FTV

https://horrornews.net/wp-content/uploads/2017/09/The-Blood-on-Satans-Claw-1971-movie-Piers-Haggard-8.jpg

Een tip van Shaky waar ik wel redelijk zin in had. Laat ik met het positieve beginnen. De film is erg sfeervol, een setting in het bos is sowieso al erg fijn. Het verhaal is nu niet meteen geweldig maar de gebeurtenissen zijn intrigerend genoeg om tot het einde te blijven boeien. De finale is dan weer redelijk 'underwhelming'. De duivels uit Häxan zagen er veel angstwekkender uit dan deze duivel. In de jaren 50-60 zou dat nog kunnen zo een man met een overduidelijk duivelsmasker maar in 1971, komaan zeg. Een beetje gratuit naakt is nooit weg. De meeste zullen wel kwijlen op de blondine die Angel speelde maar ik werd doch blijer van de naamloze wat voloptueuzere brunette aan het eind die haar gewaad afwierp.

De film is niet zonder pijnpunten, integendeel. Er is eigenlijk behoorlijk wat op aan te merken. Zo is er niet echt een hoofdpersonage maar volgen we verschillende personages, moeilijk om er op die manier binding mee te krijgen. Ook verdwijnen sommige personages opeens alsof ze het dorp hebben verlaten zoals de priester. De film mist vooral samenhang, springt van de hak op de tak en is naar mijn zin te terughoudend op het vlak van horror. Het valt in de categorie leuk voor een keer. Neen, dat toch liever Witchfinder General, Häxan of The Witch. Die zijn misschien wat hysterischer maar scoren een pak beter op horrorgebied.

En neen een scène zoals op die Duitse poster zat er niet in.

remorz

• 2497 berichten
  • 2747 stemmen

5. Cannibal Holocaust (1980) - FTV

http://elhorror.com.mx/quehorror/wp-content/uploads/2015/10/cannibal-holocaust-pelicula.jpg

Talentloze, goedkope productie die met de verkeerde dingen indruk wilt maken, het vermomt met twijfelachtige moraal en dat met misplaatste triomf uitdraagt. Het zal inherent aan het subgenre zijn, maar van dit niveau hoeft exploitatie voor mij niet. Lang geleden dat ik zo veel moeite had iets uit te kijken. 1*

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

remorz schreef:

5. Cannibal Holocaust (1980) - FTV

(afbeelding)

Talentloze, goedkope productie die met de verkeerde dingen indruk wilt maken, het vermomt met twijfelachtige moraal en dat met misplaatste triomf uitdraagt. Het zal inherent aan het subgenre zijn, maar van dit niveau hoeft het voor mij niet. Lang geleden dat ik zo veel moeite had iets uit te kijken. 1*

Ik ben niet verrast dat je dit bagger vond. Dat je het grafische aspect goedkoop vond en de moraal maar niets (ontegensprekelijk ook gekleurd door het feit dat je hem moeilijk kon uitzitten), ik kan het goed begrijpen. Kannibalenfilms jaren 70 en 80 waren een geval apart. Zo zouden ze vandaag niet meer worden gemaakt. Zelfs de torture films of French extreme zoals Martyrs komen niet in de buurt. Talentloos neen daar ben ik het niet mee eens. Blair Witch Project kon ook even laten geloven dat hun acteurs vermist waren, wel zo moest Deodato ook bewijzen dat de cameraploeg nog wel degelijk in leven was... Nu wel knap dat je hem hebt geprobeerd en hebt uitgekeken. Maar ik kan nu al stellen dat dit genre niets voor jou is

remorz

• 2497 berichten
  • 2747 stemmen

In mijn volledige review stel ik dat ik de poging van het opzetten van een mockumentary nog wel waardeer. Misschien dus wat streng in de eindwaardering, maar dat komt omdat de rest me gewoon érg tegenstond. Herziening zou tot een halfje extra kunnen leiden, maar die zie ik niet gauw plaatsvinden ?

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

remorz schreef:

In mijn volledige review stel ik dat ik de poging van het opzetten van een mockumentary nog wel waardeer. Misschien dus wat streng in de eindwaardering, maar dat komt omdat de rest me gewoon érg tegenstond. Herziening zou tot een halfje extra kunnen leiden, maar die zie ik niet gauw plaatsvinden ?

Niet aantrekken jongen, ik ben zelf ook erg kritisch. Als ik een film echt niet genietbaar vond loert de 1 of zelfs 0,5 * om de hoek. Aan pogingen om mensen hun sterren te laten verhogen doe ik niet mee. Ik heb er zelf een grondige hekel aan wanneer anderen dat proberen te doen bij mij.

Woland

• 4802 berichten
  • 3820 stemmen

Pff, Cannibal Holocaust is natuurlijk een steenharde klassieker. Cultuurbarbaren

2. Demon (2015) - FTV

https://www.moviemeter.nl/images/cover/237000/237183.jpg?cb=1450004322

Ik kan wel aardig mee met joolstein en Collins. In Demon zit er wel wat subtiele horror in, maar dat is maar mondjesmaat, en het wordt toch grotendeels teniet gedaan door de setting op een luide, Poolse bruiloft. Die setting is verder niets mis mee zodra de focus wat meer ligt op de kluchtige en zelfs op de drama-gerelateerde aspecten - rare gebeurtenissen op de bruiloft, die af en toe de relaties op scherp zetten, omgeven door wat familie die het allemaal alsnog in goede banen probeert te leiden, een escalerend zuipfestijn, en zoals zo'n beetje elke Oost-Europese film is het grauw weer en regent het continu. Hoe dan ook, dat zorgde wel voor wat interessante ontwikkelingen, maar helaas draaide het ook de horror/bezetenheidselementen de nek om. Jammer, want de film had zeker potentie en ziet er ook fraai uit, maar toch deed het me te weinig. 2.5*

John Milton

• 24233 berichten
  • 13407 stemmen

Goed zo remorz. I’ve got your back

Demon ben ik nog wel benieuwd naar.

Shaky

• 3736 berichten
  • 13067 stemmen

9. Down a Dark Hall (2018)

https://www.straitstimes.com/sites/default/files/styles/article_pictrure_780x520_/public/articles/2018/08/23/ST_20180823_JOMOVIE23_4226639.jpg?itok=LQ9UqaFi&timestamp=1534952409

Zoutloos, grijs, plain; dat is wel zo'n beetje in het kort Down a Dark Hall. Het is niet zo slecht als de cijfers doen vermoeden, maar het wordt ook nergens goed. Alles hebben we al eens eerder gezien, van plot tot personages en van jump-scares tot setting. Het voelt allemaal nogal geript aan en dan ook nog eens op een saaie manier. 2,5*

wibro

• 11590 berichten
  • 4098 stemmen

1. Twins of Evil (1971) FTV

3,5*

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BNjI0ZGI5YTgtZWI2NC00YzM3LTgzYmItN2FmM2ZlNGE2YTY1XkEyXkFqcGdeQXVyMjUyNDk2ODc@._V1_SX1777_CR0,0,1777,999_AL_.jpg

Vampierfilms zijn nu niet direct mijn ding maar als de hoofrollen worden gespeeld door een paar zeer aantrekkelijke jonge dames dan wordt het toch iets anders. Zo ook in deze film waar wij ons mochten vergapen aan de sensuele tweeling Maria en Frieda Gellhorn. Hm, lees ik Gellhorn? de naam Geilhorn zou volgens mij een stuk beter klinken want ik werd behoorlijk geil van die bekoorlijke dames.

Verder want ik ga nu off-topic. Het acteren m.u.v. Peter Cushing in de rol van de fanatieke witchhunter Gustav Weil stelde misschien niet zo veel voor maar so what. Mij best geamuseerd met dit horrorfilmpje waarvan ik het verhaaltje best wel aardig vond.

Noodless

• 10049 berichten
  • 6183 stemmen

6 Superstition (1982) FTV

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BOWQ1MTcyMWUtODExYS00MGI1LWI5MTEtZTRlNDAxYTI0YTEyXkEyXkFqcGdeQXVyMTQxNzMzNDI@._V1_.jpg

Flauwe horrorfilm met een zwak verhaal waarin rare scèneovergangen en weinig interessante personages voorkomen. Wel een paar degelijke horrorelementen ondanks het amateuristische gevoel dat de film soms weet op te wekken. Slap en vooral een flauw uitgewerkt einde. 4/10

Woland

• 4802 berichten
  • 3820 stemmen

3. Night of the Lepus (1972) - FTV

https://www.moviemeter.nl/images/cover/9000/9896.jpg?cb=1413022851

Met een concept als dit kan dit natuurlijk nooit serieus bedoeld zijn. Night of the Lepus gaat vanaf het begin al voor de opzettelijke campy B-film-status, maar doet dat verder niet heel goed. Het is uiteraard nergens eng, maar de effecten zijn wel extreem beroerd en gekunsteld, en dan ook weer niet op een leuke manier. De gore stelt ook niets voor. Het is ook niet grappig, wat me bij een 'horror'-film over moordende konijntjes toch wel de bedoeling lijkt. Het verhaal is nog niet eens dertien in een dozijn. Het heeft nog wel een aardige cast waarvan je je afvraagt hoe die zich in zo'n goedkope B-film hebben laten praten, of misschien is daar wel al het budget heen gegaan. Nou ja, ik had gehoopt op een vermakelijke campy horror, maar dit is toch vooral retesaai gebleken. Jammer. 1.5*

joolstein

• 10853 berichten
  • 8961 stemmen

7. Dr. Terror's House of Horrors (1965) - FTV

https://3.bp.blogspot.com/-uL-bLUCQgFc/WTuXi4NF-kI/AAAAAAAATxY/qVrPbzO77poEEkl2qPjmmwRz_f1yvTwWQCLcB/s1600/terror.jpg

Binnen de horror is de anthologie-films een compleet subgenre en productiemaatschappij Amicus (de concurrent van Hammer) heeft er heel wat gemaakt. Deze film was hun eerste. Ik ben er dol op dus was volop genieten. De film bezit Peter Cushing, Donald Sutherland en Christopher Lee een sterrencast die je zelden ziet in zo'n lowbudgetfilm. Het is een griezelverzamelaar met vijf spannende verhalen. één voor één vertelt door Dr Terror (Cushing) aan de andere vijf reizigers.

'Werewolf'; Jim Dawson(Neil McCallum) is een architect die door Mrs Biddulph wordt gevraagd om haar huis te verbouwen, in de kelder ontdekt hij een graftombe van ene Count Cosmo Valdemar. Een leuke opener die gebruik maak van een gotische onheilspellende sfeer en een kleine twist.

'Creeping vine'; Bill Rogers met zijn vrouw Ann en dochter Carol en hond Rusty komen weer terug van vakantie om daar een grote klimop tegen hun huis aan te treffen. Door de korte duur voelt de oplossing wat makkelijk. Daarnaast is klimop zelf weliswaar dodelijk, maar allesbehalve dreigend.

'Voodoo'; Biff Bailey is muzikant en wordt door zijn agent met zijn band naar het Caribisch gebied gestuurd. Geïnspireerd door voodoo-rituelen schrijft hij een muziekstuk uiteraard niet zonder gevaren. Het segment is een soort muzikale intermezzo met een spannende sfeer. Het einde is helaas een beetje tam.

'Disembodied Hand' De gevolgen van snobistische kunstcriticus, Franklyn Marsh (Lee) zijn niet te overzien als een kunstenaar flink afgekraakt wordt. Het is voor mij het beste filmpje en is een goed in elkaar gezet verhaal, met een sterke opbouw, een ironische conclusie en een wijze les.

'Vampire'; Dr Bob Caroll (Sutherland) en zijn bruid Nicolle arriveren bij hun huis in Amerika maar er is iets vreemds aan de hand met zijn kersverse vrouw. Het verhaal is simpel maar de twist is vrij grappig.

Aan het einde is er dan nog de afsluiting van de vijfde kaart. Een geen verrassende onthulling, maar wel erg passend voor de film. Het maakt van deze film een zeer vermakelijke anthologie met ouderwetse horror.

joolstein

• 10853 berichten
  • 8961 stemmen

8. The Skull (1965) - FTV

https://prowlerneedsajump.files.wordpress.com/2016/02/skull-poster.jpg

Nadat Amicus succesvol hun eerste horrorfilm afleverde, de anthologie Dr. Terror, volgende er in hetzelfde jaar meer! Wederom met Freddie Francis als regisseur en Peter Cushing en Christopher Lee in de hoofdrol. Ditmaal een lange speelfilm gebaseerd op een kort verhaal van Robert Bloch, The Skull of the Marquis de Sade (1945) En waarin een demon bezit van een schedel heeft genomen en zijn bezitters in het ongeluk stort? Een erg fijne ouderwetse horror met een broeierige dreigende en duister sfeertje en met her en der de nodige nachtmerrie-achtige trekjes. Er zijn weinig al te expliciete taferelen en de film vertrouwt dan ook meer op een subtiele sfeer en stemming en het psychologische conflict tussen Maitland en de schedel. Ook de bij deze productie betrokken acteurs doen hun werk naar behoren. Het is absoluut een fantastische film voor mensen die van horror in oude stijl houden.

joolstein

• 10853 berichten
  • 8961 stemmen

9. Havana Darkness (2017) - FTV

https://planetdp.org//covers/big/5468130.jpg

?? Geen idee waar dit plot nu weer opsloeg, een manuscript dat vermoedelijk geschreven is door de schrijver Ernest Hemingway, leidt opeens tot een mysterieuze moordorganisatie? Toch is dat wat hier gebeurd. Na een nog aardig begin met redelijk wat bloed, zakt de film compleet in. Nadat begin is er de eerst 40 minuten niets meer te zien dan een oninteressante speurtocht en geklets van drie weinig charismatische acteurs. Waarvan één de regisseur Guillermo Ivan is. Blijkbaar is hij erg overtuigd van zijn eigen kunnen want hij zat bijna in elke scene. In het laatste gedeelte werd het wel wat beter maar is het vooral erg gehaast. Deze film verspilt dan ook een veelbelovende setting door een heleboel slecht scènes en horror clichés die niet heel overtuigend waren. Laat ik positief eindigen met te vermelden dat de killers coole masker hadden!

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

joolstein zet de aanval in

remorz

• 2497 berichten
  • 2747 stemmen

6. Devil (2010) - FTV

https://a.ltrbxd.com/resized/sm/upload/5i/eu/5e/ym/devil-2010-1200-1200-675-675-crop-000000.jpg?k=9dea678801

Goed. Vooral qua opbouw en script dan, want op de uitvoering valt wel het een en ander af te dingen, vooral qua stijl. Audiovisueel blijft het aan de functionele kant, je krijgt niet het idee dat de regisseur het onderste uit de kan haalt qua verbeelding van de claustrofobie en paranoia in de lift. Toch levert het een vermakelijk whodunnitje op, dat teert op een goede verdeling van motieven en verdachtmakingen. 3,5*

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.