Havana Darkness (2017)

Thriller / Horror

geregisseerd door Guillermo Iván
met Zach Rose, Carolina Ravassa en Guillermo Iván

De historicus Carlos Carrasco komt in het bezit van een manuscript dat vermoedelijk geschreven is door de befaamde schrijver Ernest Hemingway tijdens zijn verblijf in Havana, Cuba. Samen met twee groede vrienden van hem, John en Karen, trekt Carlos eropuit om de oorsprong van het document en de authenticiteit te onderzoeken. Tijdens het onderzoek ontdekt hij een gedeelte in het boek dat een reeks afschuwelijke moorden beschrijft die lang geleden plaatsvonden gedurende het verblijf van Hemingway op het eiland. En naarmate het onderzoek vordert, begint Carlos langzaamaan het gevoel te krijgen dat iets of iemand ze nauwlettend in de gaten houdt.

avatar van DonOswaldo
Ben benieuwd, al is dat vooral door Carolina Ravassa die m'n favoriete char in Overwatch voiced. En hou opzicht sowieso wel van dit soort filmpjes.

avatar van jeroentjuhhhhh
Waarom moet Guillermo Iván zo nodig weer in z'n eigen film spelen? Hij hielp zijn eerste ook al flink om zeep. Ziet er verder best aardig uit...

avatar van joolstein
?? Geen idee waar dit plot nu weer opsloeg, een manuscript dat vermoedelijk geschreven is door de schrijver Ernest Hemingway, leidt opeens tot een mysterieuze moordorganisatie? Toch is dat wat hier gebeurd. Na een nog aardig begin met redelijk wat bloed, zakt de film compleet in. Na dat begin is er namelijk de eerst 40 minuten niets meer te zien dan een oninteressante speurtocht en geklets van drie weinig charismatische acteurs. Waarvan één de regisseur Guillermo Ivan is. Blijkbaar is hij erg overtuigd van zijn eigen kunnen want hij zat bijna in elke scene. In het laatste gedeelte werd het wel wat beter maar is het vooral erg gehaast. Deze film verspilt dan ook een veelbelovende setting door een heleboel slechte scènes en horror-clichés die niet heel overtuigend waren. Laat ik positief eindigen met te vermelden dat de killers coole masker hadden!