Big Kill (2018)

Actie / Western

geregisseerd door Scott Martin
met Jason Patric, Lou Diamond Phillips en Christoph Sanders

Een nieuwkomer uit Philadelphia arriveert in een dorp uit het Wilde Westen. Hij maakt er kennis met twee excentrieke gokkers die op de vlucht zijn. Een moorddadige predikant voegt zich bij hen. Alle vier hebben ze een afspraak met het lot in een ooit snelgroeiend stadje dat failliet is gegaan en Big Kill heet.

avatar van trebremmit
Komt in maart op blu-ray uit in de UK. Trailer ziet er saai en goedkoop uit.

avatar van schumacher
Middelmatige b-film (low budget) die te lang duurde en om de een of andere reden heb ik die toch uitgekeken. Vraag me niet wrm ze, mss omdat er toch nog iets inzat en het al lang geleden was dat ik nog eens zo'n western film heb gezien.

Verwacht er dus maar niet teveel van.

avatar van Brix
schumacher
Dat had ik al verwacht na het zien van de trailer.
Ik wil hem desondanks toch zien.
Het lijkt erop dat de acteurs en actrices wel lol hadden aan het klusje
Voor het geld zullen ze het niet gedaan hebben lijkt mij, want veel zal dat niet geweest zijn.

avatar van schumacher
Brix schreef:
schumacher
Dat had ik al verwacht na het zien van de trailer.
Ik wil hem desondanks toch zien.
Het lijkt erop dat de acteurs en actrices wel lol hadden aan het klusje

Dat is dus het rare, ik ben toch blijven kijken, er zat hier en daar wel iets in dat me kon blijven boeien . Aan de cast lag het niet, die was in feite nog best oke, die hadden er wat mij betreft wel zin in, ik denk dat die der wel wat afgelachen hebben.

avatar van Onceuponanytime
Totaal geen inleving in het verhaal. Slecht acteerwerk, sommige acteurs blijven zelfs bij hun dood grijnzen, wat in deze western niet past. Enig lichtpuntje waren de Decors/kostuums. Bepaalde kleuren kwamen meer tot uiting, wat voor een mooi resultaat zorgt.

avatar van mr rumson
Ik kan mij eigenlijk wel goed vinden in de review van schumacher .
Ondanks dat het nergens Hoogstand word blijf je toch afkijken .
Als je in het begin de muziek hoort dan denk je dat het de kant opgaat van een soort van Spaghetti western .
Maar als je dan de omgeving ziet en het stadje dan weet je dat het niet zo is .
De muziek is trouwens van alles wat zo klinkt het af en toe Spaghetti dan klinkt het weer bombastisch en heeft het wel wat weg van The Magnificent seven .
Met de outfits daar is ook niks mis mee al gaat Lou Diamond Phillips wel over de top met zijn rode kostuum.
Het verhaal is niet altijd even boeiend om te volgen en had wel korter gemogen .
De acteurs doen in mijn ogen niet zoveel verkeerd .
Al moet je ze niet gaan vergelijken met sterrenacteurs .
Ook de actie mag er best zijn .
Opvallend dat er met de actiescenes aardig wat misgeschoten word voor dat er een gewond of dood neervalt.
Dit lijkt mij dan ook meer realistisch dan dat je met elke kogel die je schiet iemand neerknalt .
Zeker gezien met die wapens uit die tijd .
Kortom je merkt dat ze geprobeerd hebben met een beperkt budget er het maximale uit te halen .
Op zich is dat ook en verdienste zo ziet de western er mooi uit .
En is het een aardige western om een keer gezien te hebben .

avatar van AniSter
Helaas, nog geen half uur volgehouden.
Er is schijnbaar wel een nieuw type western: 'bagger-western'.

avatar van qwatje
Fan van Westerns, ook ik heb deze helemaal uitgekeken. En dat ondanks het echt abominabele begin, waarin Dany Trejo even mee moet doen, snap nog niet wat die belachelijke scenes aan de film toevoegt.
Daarna wordt ie best een beetje beter, alhoewel de sterfscenes echt beter kunnen. Het acteren niet heel hoogstaand is. Het verhaal obligaat.
Ik vond het rooie pak wel weer passen in deze film. Een dikke 2* neigend naar2.5
Ik heb me blijkbaar niet verveeld maar blijf vooral verder hopen op eindelijk weer eens een echte goede western!