The Secret: Dare to Dream (2020)

Alternatieve titel: The Secret

Drama / Romantiek

geregisseerd door Andy Tennant
met Katie Holmes, Josh Lucas en Jerry O'Connell

Miranda Wells is een hardwerkende weduwe die er moeite mee heeft om haar drie kinderen alleen op te voeden. Een krachtige storm brengt een grote uitdaging en een mysterieuze man, genaamd Bray Johnson, in haar leven. In slechts een paar dagen zorgt de aanwezigheid van Bray ervoor dat haar gezin weer opbloeit. Maar Bray heeft een geheim en dat kan ervoor zorgen dat alles verandert.

Vanaf 10 september in de bioscoop (Dutch FilmWorks)

avatar van AniSter
Na enkele boeken van Rhonda Byrne gelezen te hebben, waarvan trouwens weinig is blijven hangen, deze film bekeken. Feel good movie die samenhangt van 'toevalligheden'. Leuk om een keer gezien te hebben, zoet verhaaltje met een voorspelbare afloop, maar ook hier zal weinig van blijven hangen. Behalve dan de schoonmoeder; ik hoop dat ik daar geen nachtmerries van krijg.

Uitstekende liefdesfilm met dito cast ,gelukkig maar na veel rotzooi eindelijk weer een mooie feelgood movie.

avatar van schumacher
Hele goeie film met heel goeie acteurs. Topfilm in zijn genre wat mij betreft.

Wel weer een pareltje.
Eigenlijk mierzoete roman.
Maar dankzij uitstekend acteerwerk van Homes en Lucas komt de film hier mee weg.
Sterker nog, beide karakters zijn zo sympathiek dat je met Miranda en Bray meeleeft van begin tot eind.
Ook de mysterieuze aantrekkingskracht en de reden van de toevallige ontmoeting tussen de twee hoofdpersonen blijft lang zorgen voor een plezierig spanningsveld.
Belangrijkste is dat als de aftiteling gaat lopen je nog steeds met een glimlach en warm gevoel blijft zitten.
" The secret: Dare to Dream" is een innemend romantisch drama die echt je weet te raken.

avatar van Pazmaster
De cast speelt leuk, maar voor de rest is het een vrij zoete, voorspelbare film met niks nieuws onder de zon. Te geijkt voor mij, een standaard niemendalletje.

avatar van saintinel
Coincidence is god's way of remaining anonymous... ^^

avatar van JessicaD
Mijn moeder en ik hebben met veel plezier gekeken naar The Secret: Dare to Dream. Is het een superoriginele film? Nee. Maar met deze film weten ze je van begin tot eind te vermaken en je mee te laten leven met de personages, zowel de volwassenen als de kinderen. Specifiek heb ik genoten van de invloed die Bray had op de oudste dochter met betrekking tot haar verjaardag en vrienden. Als liefhebbers van romantische films hebben wij ons prima vermaakt met The Secret: Dare to Dream.

avatar van BlueJudaskiss
Degelijk vermaak, maar mierzoet en zo plat als een dubbeltje.

Personages van zowel Lucas als O'Connell waren allebei vervelend en dom ('er komt een storm aan, kom laat ik die hele belangrijke brief in dat gammele brievenbusje stoppen) en die schoonmoeder... Nee, gewoon nee.

Ik ben met Katie Holmes in Dawsons' Creek opgegroeid en voor mij was The Secret bijna een late spin-off van haar personage Joey - een van de kinderen in de film had zelfs de naam van Joey's zus in de serie, het had zomaar gekund. Kinderen zijn wel aardig, vooral die oudste dochter kan nog wel eens toffe dingen gaan doen later.

Het zit allerdegelijkst in elkaar en de lengte van de film stoorde me oo niet, maar het was af en toe hoe dan ook tenenkrommend zoetsappig en voorspelbaar. En, puntje bij paaltje: zo materialistisch als wat want oh kijk de jongste dochter krijgt alsnog een echte pony, de oudste dochter een Apple en wat is dat huis waarin ze wonen gróót.

Denk aan iets wat je wil en je krijgt het... Probeer het toe te passen in Afrika, het Oostblok of welk arm land dan ook.

Een krappe 3,0*

avatar van wwelover
Net wat beter dan de gemiddelde Lifetime film. Redelijk acteerwerk en een prachtige Katie Holmes. Maar het is bij vlagen erg cringy. 3*

avatar van Graaf Machine
Halfgare semireligieuze troep, vol met kleffe personages en dito gebeurtenissen.

Dertien-in-een-dozijn film die niet boven de middelmaat uitkomt door een suikerzoet verhaal, dat van toevalligheden aan elkaar hangt, én door het matige acteerwerk. Waarschijnlijk bedoeld als een goedgevoel film, maar dat heb ik er niet aan overgehouden. De kans is groot dat ik deze film morgen alweer vergeten ben.

avatar van jester
Suikerzoet en voorspelbaar, maar een aangename film om samen met je geliefde naar toe te gaan. Meer moet je er ook niet van maken, en er zeker geen filosofische boodschap uit proberen te halen.

Graaf Machine schreef:
Bah! Ik ga hem toch kijken.

avatar van pierre18
Graaf Machine schreef:
Je had toch niet anders verwacht? Maar dan toch gaan kijken?
Ik legde de lat maar heel erg laag en wist bij de ingang hoe zoiets kan aflopen en daarom viel het me allemaal wel mee. In zijn soort een bovengemiddelde film. Niet origineel, soms ongelooflijk zoet, zeker aan het eind, maar zo verkeerd is het allemaal niet. Begrijp trouwens niet dat er van het boek waarop deze film is gebaseerd er 30 miljoen zin verkocht. De dochter speelde wel goed en heeft potentie voor een carrière met een beetje geluk. Helaas is de film nergens komisch en dat is toch wel een gemis. De lijn in het verhaal is zeer vakkundig neergezet en elke speler krijgt zijn/haar momenten op een doordachte manier en ook daarom goed en makkelijk te volgen. Nogmaals, het ging om mijn laag gelegde lat en daarom verliet ik toch nog met een redelijk positie gevoel en beoordeling de zaal, terwijl je ook weet dat je morgen de film alweer bent vergeten.