• 8.293.245 stemmen

Genre: Thriller

Geregisseerd door: Fred Durst

Met onder meer: John Travolta, Devon Sawa en Ana Golja

Plot The Fanatic

"All he wanted was an autograph."

De acteur Hunter Dunbar is beroemd vanwege zijn vertolkingen van actiehelden. Zijn echte leven blijkt echter ook gevaarlijk te zijn wanneer hij bedreigd wordt door een obsessieve fan genaamd Moose. Diens stalken gaat erg ver. Moose koestert de ambitie om het leven van de wereldster volledig kapot te maken.

imageimageimageimageimage

avatar van tattoobob

tattoobob

Erg benieuwd hiernaar....toffe poster ook.

avatar van schram101

schram101

Travolta ziet er weer lekker maf uit. Trailer zelf is helaas wat minder.

avatar van dutchtuga

dutchtuga

Geregisseerd door Fred Durst...

kappeuter (crew films)

Ziet er uit als goedkope variant op The Fan (1996) en The King of Comedy (1982)

avatar van john mcclane 2

john mcclane 2

Weer een mega flop voor Travolta .

Nieuwe film John Travolta kan de kijker niet boeien

Fred durst ,,,wat was hij denkende ??

Privacy settings - hln.be

avatar van mariobustamente2

mariobustamente2

Ik dacht dat het George Michael was ipv travolta.

avatar van macrobody

macrobody

Verspilde moeite. Travolta zet een goede rol neer maar op een gegeven moment begint het toch te irriteren. En dan hebben het nog niet eens over het slappe verhaal en het cliche einde. Wat een aanfluiting.

avatar van DreamTech

DreamTech

vond de film toch niet verkeerd Travolta zet een goeie rol als een fanatieke fan maar met de hersens van een 15 jarige of zo en ja het loopt uiteraard uit de hand maar vond het toch goed genoeg om af te kijken ! ( en ja meningen verschillen ) !!!

avatar van rep_robert

rep_robert

Deze gaat 100% bekeken worden.

The Fanatic - Hilariocity Review - YouTube

Van de schaamteloze Limp Bizkit promotie tot aan de exact dezelfde opening en after credits. Amateurisme ten top. En een lachwekkende Travolta met een belachelijk einde.

Ik heb een enorme zin om deze bagger te gaan kijken. Hij schijnt al op het internet te circuleren

avatar van mrwhite

mrwhite

Zag ook dat Chris Stuckman al van deze film een Hilariocity Review heeft gemaakt dus zal ik hem eens bekijken vandaag!!

avatar van FlorisV

FlorisV

Heb de Stuckman Hilariocity hierboven genoemd is ook bekeken. Het is duidelijk de I Am Sam van Travolta. En Fred Durst als regisseur...je kan waarschijnlijk geen grotere debiel vinden voor zo'n klus. Zoals Viggo Waas ooit zei: "Schoenmaker, blij dat je leest."

En zoals wijselijk in Tropic Thunder al door Robert Downey raad gegeven wordt: "Never go full retard!"

avatar van Master Blaster

Master Blaster

Helaas.

zwak... Travolta is te goed voor dit soort troep

avatar van John Milton

John Milton

Ik heb me wel verkneukeld met die review van Stuckman. Maar ik denk dat ik er minder van kan genieten dan hij, ik stop nu ik nog voor lig :-p

avatar van joolstein

joolstein

Wahahahahahahaha Proest wat een review van Stuckman!!

En die hilarische quote; "He didn't cross the line, he fuckin' nuke it!!

avatar van hannes64

hannes64

macrobody schreef:

Dat is bijna precies wat ik wilde schrijven.

Travolta is op weg naar beneden, snap niet waarom hij deze rol aannam.

Voor een oscar of (dat is wel zeker) golden raspberry?

Ik zie straks maar weer even Face/Off, want dat was echt 1 van zijn hoogtepunten in dat jaar.

avatar van schumacher

schumacher

Travolta speelt zijn rol goed, een mentaal achtergestelde van een jaar of 15.

Alleen het einde was ronduit ongeloofwaardig en huilen met de pet op en dan heb ik het echt over die laatste 2 tal minuten ong. Sloeg nergens op.

Travolta is een veel te goede acteur om in zo'n film mee te doen. Op zich is de film mede dankzij Travolta nog net bekijkbaar.

avatar van AniSter

AniSter

Bad or not bad.... that's the question. Op zich een goed idee voor een film, maar Travolta gaat wel af hier. Het begon in ieder geval steeds meer te irriteren. Het einde klopte niet en die domme tekeningetjes tussendoor hadden ze voor mij ook weg mogen laten.

avatar van Bandit

Bandit

Tenenkrommend is dit wanproduct, echt alles is waardeloos aan deze film.
Travolta doet een trieste mislukte poging om een karakter te spelen die niet helemaal goed is afgebakken..... hij doet zo zijn best om geloofwaardig over te komen dat het op de lachspieren gaat werken.... hij slaat de plank totaal mis....wat een flopartiest die vent.
Dit soort rollen moet je aan Dustin Hoffman (Rainman) of Sean Penn (I am Sam) overlaten.
De pruik van Travolta deed me in mijn broek pissen.
Dieptepunt zijn toch wel de laatste twee minuten van de film waar Travolta met afgeschoten hand en uitgestoken oog op de drukke Hollywoodboulevard loopt en een vriendin doodleuk vraagt of alles goed gaat en vervolgens allebei rustig doorlopen alsof er niets aan de hand is.......
Dit gedrocht gaat hoge ogen gooien bij de uitreiking van de anti oscar.

avatar van coumi

coumi

The Fan meets I Am Sam and meets Sunset Blvd.. Sunset Bld.?..... Jazeker, want deze Fanatic is vooral een komisch bedoelde satire op het bedenkelijke Hollywood wereldje. De door Travolta zo bewonderde filmster Sawa is een arrogante lomperik zoals je die maar zelden ziet, iemand waar je vanaf het begin al een hekel aan hebt, waardoor het voor sommige verrassende slot als genoegdoening aanvoelt. The Fanatic is allesbehalve een meesterwerk, maar als je doorziet dat dit grappig bedoeld is, dan kan je er bij vlagen best van genieten. Opzettelijk zo slecht en overdreven dat het weer leuk word, zoiets. Heerlijk toch, Travolta die het huis van Sawa binnendringt en zijn slapende tegenstander een welgemeend kusje op het voorhoofd geeft, ondertussen een foto makend voor op de sociale media...….Travolta die Michael Myers imiteert en met masker zijn slachtoffer bejegend, en zo gaat het maar door. Chapeau ook voor John, een matig getalenteerde acteur, die hier echter alles uit de kast haalt en de rol van zijn leven speelt. Het niveau van een Sean Penn of een Gloria Swanson kan en zal hij nooit benaderen, maar binnen zijn beperkte mogelijkheden levert Travolta hier een topprestatie, en dat is wel het meest opzienbarende van deze zogenaamde thriller.

avatar van Brabants

Brabants

• 1970 berichten

The Fanatic is een film met twee kanten. Ten eerste is het verhaal best prima. Ten tweede is de rol van John Travolta vrij discutabel. De rol is nimmer gemakkelijk en in dat opzicht deed hij het als "freak" vrij goed. Om die reden kon ik de film wel waarderen.

avatar van filmkul

filmkul

Matige thriller. Het verhaal is niet echt origineel. De uitwerking is zwak. Soms lijkt de film de goede kant op te gaan, maar wordt dan weer al snel onderuit gehaald door een onbenullige scène. Soms lijkt het ook alsof je een stuk van de film gemist hebt. Maar goed, het is ook Durst zijn debuut als filmregisseur. Je ziet dat hij nog moeite heeft om er een geheel van te maken. Het einde is wat over the top. Verder zet Travolta best een aardige rol neer. 2.0

avatar van DoctorMovie

DoctorMovie

Ik vond het wel een leuk thrilletje.

Wat een heerlijk kapsel had "retard" Travolta. Sommige scènes deden mij aan Joker denken, hetzelfde ontspoorde gedrag en straat toneel maar dan niet als clown. Het acteerwerk van Travolta vond ik lang niet slecht en ik weet niet wie er meer gestoord was, het personage van Travolta Moose of de gestalkte acteur, ik had meer sympathie voor deze Moose.

Er scheelde wat aan de continuïteit vond ik en soms zag ik dezelfde figuranten in verschillende scènes maar het einde vond ik toch wel verrassend.

De laatste scène met Travolta vond ik een soort statement over het Hollywood wereldje en de fakeheid die het vaak uitstraalt, overigens vond ik dat van de hele film, vooral het begin, het fake Hollywood fantasie wereldje...

avatar van Left4Dead

Left4Dead

Als je de film nu eenmaal heb gekeken ga je echt denken wat moet ik nu geven als beoordeling.

Slecht is het niet maar goed zeker niet, The Fan (1996) vond ik dan wel een stukje beter (ook geen echte klapper) met een mooie rol van De Niro.

Travolta vond ik niet helemaal overtuigend als autist. Ach de film heeft een klein stuk aandoenlijkheid maar haalt er niet uit wat er misschien wel inzat. Op geen enkel vlak excelleert dit werk, daarom 2,5** van mij.

avatar van shugenja

shugenja

Haha deze film is hilarisch. Durst is een idioot en hij kan gewoon niet regisseren. Waarom Travolta dit doet is een mysterie. Deze film.. man man. Je moet hem maar kijken als je durft. Het slaat allemaal nergens op het is de titanic voor durst en travolta na deze film kan je beide heren niet meer serieus nemen.

avatar van Claudnel

Claudnel

Travolta zet een mooie rol neer als retard / autist ....al met al komt het door alleen hem dat de film oke weg kijkt.... en toen kwam het einde TENENKROMMEND! wat intens zonde .... script met potentie ...acteur die het waar kan maken en dan dit :-/

avatar van Phantasm

Phantasm

John Travolta speelt als autistische persoon prima in de film. Vond de moeite van het kijken wel waard. Prima vermaak.

avatar van mcdaktari

mcdaktari

schram101 schreef:

Travolta ziet er weer lekker maf uit.

Inderdaad, daar ligt het in ieder geval niet aan

avatar van K. V.

K. V.

Op goed geluk deze eens bekeken en het was niet mis. Geen verwachtingen, maar de film kon toch boeien van begin tot einde. Nog een opvallende rol voor John Travolta.

Het einde was wel wat raar, maar voor de rest een prima filmpje.

avatar van ZAP!

ZAP!

Als ik dit zie, lijkt me dit toch een lachen film.

En Fred Durst als regisseur, wat kan er misgaan - alles?

avatar van jippie2010

jippie2010

Travolta zet nog best een aardige rol neer. Ik vind het wel gedurfd van hem om zo'n rol aan te nemen, en hij speelt het overtuigender dan ik van te voren had gedacht. Maar na 20 minuten verliest het zijn kracht en zie je dat het scenario en regie ernstig te kort schieten. Helaas. *2,5

avatar van Banjo

Banjo

Pffff wat een rare film en ik vond hem eigenlijk best goed Fred Durst mag nog wel eens een film maken. Een soort Uwe boll achtige stijl

avatar van Micksteinz

Micksteinz

Wat een film!

Ik ging af en toe wel helemaal stuk om die wereldvreemde Moose, maar het is geen goede film.