• 15.802 nieuwsartikelen
  • 178.295 films
  • 12.224 series
  • 34.003 seizoenen
  • 647.550 acteurs
  • 199.091 gebruikers
  • 9.376.903 stemmen

Horrorfilm Challenge

zoeken in:

Dentheman

• 492 berichten
  • 642 stemmen

48: Werewolf by Night (Film, 2022)

Speelduur: 52 minuten

Horror short om aan te vullen tot de 60 minuten: "Dead end" van Dark matters op youtube (8 m 45 s) https://www.youtube.com/watch?v=x-k2SjEKx-A

FTV: 2 punten

Puntentotaal: 98

Subgenre: 83 - Werewolves

Themaklassement: 48 (afgevinkt - 1, 2, 3, 4, 5, 7, 9, 11, 12, 14, 15, 18, 20, 21, 23, 25, 27, 28, 31, 34, 36, 37, 38, 39, 40, 43, 47, 48, 50, 52, 56, 57, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 69, 71, 73, 75, 76, 77, 80, 81, 82 en 83)

Review: Leuk filmpje, zwart wit geeft het een sfeervolle vibe. Lekker kort, to the point, met wat humor.

Waardering: 3,5

https://i.postimg.cc/gcR7RSMv/werewolf-by-night.jpg

Beun de Haas BV

• 918 berichten
  • 519 stemmen

7. Infinity Pool

117 minuten

FTV: 2

Puntentotaal: 14

Thema: Holidays Horror

Themaklassement: 7 (afgevinkt: 21. 28. 47. 50. 63. 80. 85.)

Persoonlijke waardering: 4,0 *

https://images.squarespace-cdn.com/content/v1/5bbcad0f2727be3646b9fee1/c6e8f3fc-bb18-43ea-a97a-21ab1735ba68/3057128B-495E-4D95-BD65-FDC0F110F54E.jpeg

Brandon Cronenbergs vorige werk Possessor wist me qua verkniptheid aangenaam te verrassen. In Infinity Pool doet de filmmaker er nog een flink schepje bovenop - met een propere poel van verderf als eindresultaat.

Op slinkse wijze kruipt de film qua sfeer al direct onder je huid. Dat unheimliche gevoel wordt alleen maar versterkt naarmate het absurde verhaal escaleert en de vakantiegangers hun metamorfose ondergaan. Actrice Mia Goth speelt daarbij op overtuigende wijze de moderne tegenhanger van de mythische Sirene: haar lugubere schoonheid is voor zowel hoofdpersoon als kijker onvermijdelijk.

Cronenberg speelt met de psyche, vooral in de surrealistische scenes waarbij waan en werkelijkheid met elkaar verweven zijn. Bovendien is de regisseur niet vies van expliciete beelden. Kijk dus niet op van een ejaculerende penis of ingebeukte schedel vol in beeld. Alleen jammer dat het epiloog van de film wat aan de tamme kant is en een genadeloze knockout punch om het af te maken ontbreekt.

Naargeestig. Sensueel. Hallucinant. Gewelddadig. En zo kan ik nog even doorgaan met vinkjes zetten. Het wordt ook eens tijd dat Brandon niet in elke recensie of interview als 'de zoon van' wordt aangeduid. Hij heeft inmiddels met verve laten zien dat hij dat inmiddels wel ontgroeid is.

Shaky

• 3736 berichten
  • 13052 stemmen

121. My Little Eye (2002)

95 minuten

FTV (2 punten)

Puntentotaal: 256

Subgenre punten: 85

https://www.dreadcentral.com/wp-content/uploads/2022/02/My-Little-Eye-2002.jpeg

Het MovieMeter gemiddelde van 2,70 (een 5,4) vind ik precies kloppen. Net geen voldoende, maar ook niet zó slecht dat het storend wordt. Met name de finale zit erg goed in elkaar, het is alleen zo jammer dat we op een traag tempo door heel wat saais heen moeten om daar aan te komen. Het acteerwerk is matig, de set-up is matig, alles aan deze film is matig. Een 5,4 geven bestaat niet op MM, ik rond daarom naar boven af: 3*

Shaky

• 3736 berichten
  • 13052 stemmen

122. Beau Is Afraid (2023)

178 minuten

FTV (2 punten)

Puntentotaal: 258

Subgenre punten: 85

https://djmzubtjl6upi.cloudfront.net/wp-content/uploads/sites/9/2023/05/beau-is-afraid-2000x1415-1.jpg

Deceptie van het jaar voor mij. Wat keek ik enorm uit naar deze film, maar wat kreeg ik me een onzin voorgeschoteld zeg. Wat ongelooflijk jammer. Beau Is Afraid, nou, Shaky Is Bored. 178 minuten lang flauwe komedie. Vreselijk dit. Het horrortag heeft hier niets te zoeken, al vrees ik ergens van wel want dit is anno 2023 wat horror is geworden. Het mag vooral niet te spannend of eng worden voor onze tere unieke eenhoorn zieltjes. 178 minuten. Hoe haal je het in je hoofd. Ari Aster en ik zijn geen match tot nu toe. De belichaming van de nieuwe lichting suftrutten-horror. Bleh.

Tot zover mijn 'rant'.

Als je deze film wel goed vond: top. Echt, ik geloof het meteen. Ieder zijn ding. Ik zou ook nooit iemand gaan proberen te overtuigen dat een film wel of niet goed is. Lekker kijken deze prent, maar ik loop er stilletjes heel snel bij vandaan. 2*

john mcclane 2

• 3489 berichten
  • 6576 stemmen

24.The Evil Within 2017

FTV

Speelduur :99 minuten

Subgenre :

https://m.media-amazon.com/images/I/51HnPAOp3TL._AC_UF894,1000_QL80_.jpg

Ook weer een leuke kijk ervaring dit . De hoofdrol speler doet soort van Edward nortontje , ( klein beetje maar ) en is erg overtuigend als de laag begaafde Dennis .

Op het einde ontspoort de film helaas wel , Maar de aandacht voor sommige decors zag je goed .

Maar net iets te hoog gegrepen voor zo'n budget .

Dina Meyer is een B actrice die zich nooit echt heeft kunnen bewijzen na starship troopers .

Nog steeds een erg mooie vrouw .

Ja , dit was in mijn ogen een zeker het kijken waard .

het plot is ook prima .

https://resizing.flixster.com/-XZAfHZM39UwaGJIFWKAE8fS0ak=/v3/t/assets/p13803480_v_h8_ab.jpg

77ships

• 643 berichten
  • 45 stemmen

67. End of the Wicked (1999)

94 minuten

FTV (2 punten)

Puntentotaal: 146

Subgenre : 13. African horror

(Voltooid: 1, 12 - 15, 17 - 19, 21 - 34, 36 - 44, 46 - 54, 56 - 60, 62, 63, 65 - 76, 78 - 80, 82 - 85)

Themaklassement: 67

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/0/07/Movie_poster_of_End_of_the_Wicked.jpg

Ja de bovenstaande poster is gestoord en ja het is een accurate weergave van de plot van de film. "End of the Wicked" is geschreven door Helen Ukpabio – hoofd van de sekte Liberty Foundation Gospel Ministries. Het is een van de propagandafilms gemaakt door de sekte die hun compleet gestoorde ideeën illustreert en een heuse heksenjacht begonnen waarbij duizenden kinderen afgestoten werden door hun families en vermoord. De sekte is trouwens nog altijd actief nu in meerdere landen en zij leeft nog voor zover ik kan zien en heeft in de regering gezeten lijkt het.

https://www.zikoko.com/wp-content/uploads/zikoko/2020/11/image-41.png

Even wat context bij de heksenjachten in Nigeria. De volkeren die modern Nigeria bewoonden pre-kolonisatie geloofden in hekserij. Maar hekserij had een dualiteit, heksen deden slechte dingen zoals ziektes veroorzaken maar zij hadden ook gaven als toekomstvoorspelling en kenden geneeskundige kruiden. Maar met de komst van kolonisatie en christendom werden heksen plots als puur kwaadaardig en satanisch afgeschilderd. Volledige heksenjachten vonden plaats en duizenden kinderen, kinderloze vrouwen, ouderen, etnische minderheden etc. werden vermoord, gemarteld, verkracht op grote schaal en bij een grote heksenjacht tussen ongeveer 1930 – 1980. LFGM-sekte en o.a. deze film deden de heksenjachten terug heropleven in tijden van economische en sociale onzekerheid. De moorden gaan nog door tot de dag van vandaag.

https://2.bp.blogspot.com/-UIuQnZKX5RM/WGyFepvGVhI/AAAAAAAAVfM/GW_J4FjqaUI19r7QkRjKxkLNIfLdgcIOACLcB/s400/End%2BOf%2BThe%2BWicked%2Bimage%2B7.jpg

Even wat context bij de Nigeriaanse cinema van de 1990s. In de 1990s ontstond de Nollywood cinema – zero budget direct-to-video cinema gericht op de lokale markt, gemaakt in gigantische aantallen. De films zijn SOV die USA 1980s SOV Hollywood producties laten lijken. Ik heb bijvoorbeeld ooit "Living in Bondage 2" gezien en halverwege het dubben van de film nam de persoon die de dub deed gewoon telefoon op en voerde telefoongesprek waarna hij verder ging, geen idee van welke stadium van gebrek aan kwaliteitscontrole dat is.

https://www.zikoko.com/wp-content/uploads/zikoko/2020/11/image-55.png

"End of the Wicked" leeft deze productie warden na, barslechte verouderde VHS kwaliteit is op youtube te bewonderen zoals vele andere Nollywood films. De special effecten lijken soms op PowerPoint effecten, de soundtrack is letterlijk soms “woooo” geluiden en een van de volgelingen van Satan is een cavia! Ogen worden uitgerukt, heksen vliegen, vrouw krijgt een gigantische penis om haar schoondochter te bezwangeren, baarmoeder wordt door Satan gestolen, dramatische begrafenis, boze mensen met zwaarden etc. Er wordt ook een geit vermoord – ik heb minder problemen met dierenmishandeling in films dan meesten. Er zijn de plotse soapopera transities met stockage muziek die deze cinema typeren. De make-up valt nog best mee.

https://www.zikoko.com/wp-content/uploads/zikoko/2020/11/image-78.png

Voor zover de film een verhaal heeft is het dat familiemannen geteisterd worden door hun kinderen en vrouwen die Satan in rituelen aanbieden en hun kwaad doen in films. Zij drinken bloed, bezorgen hun hartaanvallen, maken hun blind, laten hun moorden begaan, geen uitleg of logica waarom. Het dichtste dat wij bij een uitleg komen is dat hij soort Job moet voorstellen. Een doorslechte vrouw is de schuld van alles voor wel geen reden denk ik? Nou ja zij is eigenlijk een demoon of een hond of iets denk ik. Gelukkige is er een lid van de sekte die komt helpen en de vrouw die zich bekeert is veilig net als andere sekteleden. De dag wordt gered door een boze moorddadige menigte. Lekkere sektelogica. Lang leve de misogynie, heteronormaliteit en het traditionele gezin en iedereen die niet mee is letterlijk een volgeling van Satan die bloed drinkt. Een film die geen haar beter is dan pakweg “The Eternal Jew”.

Kondoro

• 11521 berichten
  • 2865 stemmen

24. The Dead

105 minuten

FTV 2 punten = 2 + 46 = 48 punten totaal

Subgenre: 85. Zombies & Infected

(Afgevinkt: 6, 7, 9, 10, 12, 13, 14, 18, 25, 26, 31, 39, 45, 49, 52, 54, 58, 61, 62, 68, 71, 76, 81, 85)

Themaklassent: 24 punten

https://www.moviemeter.nl/images/cover/63000/63845.300.jpg?cb=1409126010

Ik was best lang benieuwd naar deze film. Mensen die mij een poosje volgen of beter kennen weten dat ik een door gewinterde zombiefan ben, die nog lang niet alle zombie films heeft gezien maar, ik kan me altijd heel erg vermaken met films over zombies. Ook met deze film heb ik me redelijk vermaakt. Ik heb de film vanmiddag maar gekeken, ik heb een day-off dus tijd genoeg om twee films te kijken vandaag en lekker zelf bezig te zijn. Deze film had ik al toegevoegd aan mijn watchlist voor deze maand, en daar viel gisteren toch mijn ogen op en ik was eigenlijk direct benieuwd naar de film.

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BMjE2OTM4MzAwNl5BMl5BanBnXkFtZTcwMDQ4ODUyNw@@._V1_.jpg

Helaas dat de film wat bezwijkt onder het matige regiewerk van de Ford broers, althans de bewerkingen zijn toch wel erg matig. Er chaotisch oogt de film op veel momenten, en de cuts zijn nogal hard waardoor de film vrij direct over slaat, wat toch wat moeilijker kijkt. Ook vond ik de kwaliteit wel erg matig voor een film van 2010. Het acteerwerk is ook niet heel bijzonder verder.

https://www.rabbit-reviews.com/wp-content/uploads/2022/07/The-Dead-Movie-2010-Scene-6.jpg

Volledige mening (met spoilers).

Brabantze

• 374 berichten
  • 2795 stemmen

Jaaaaaaa, daar is dan nummer 100!

100. Creepshow (1982)

120 minuten

FTV: 2 punten (totaal punten: 200)

Eigen rating: 3*

https://image.tmdb.org/t/p/w780/qFPMZJsnQo493ZlxbtIKPFJ0MaT.jpg

Een vijfluik van horrorverhalen, geïnspireerd op de oude DC horrorcomics. In 'Father's Day' brengt een zombie een vaderdagstaart naar zijn dochter. In 'The Lonesome Death of Jordy Verril' ontdekt een boer een meteoriet en wordt daarna ziek. In 'Something to Tide You Over' begraaft een man zijn vrouw en haar minnaar in het strand en wacht tot het vloed wordt. In 'The Crate' wordt een geheimzinnige kist met een in de kelder van een school gezet. Helaas zit er een beest in een krat dat al gauw ontsnapt. In 'They're Creeping Up On You' krijgt een rijke man gezelschap van ontelbare kakkerlakken.

Dentheman

• 492 berichten
  • 642 stemmen

The nightmare before christmas staat hier aan, ik dacht die wel weg te kunnen gaan vinken op subgenre "animated", maar zie dat hij zowel op MM als IMDb niet het horror etiket heeft. Het is natuurlijk ook wel een kinder/familiefilm met een donker randje, maar ik dacht ik gooi hem er hier gewoon even in ter beoordeling van de veteranen! Haunted mansion heeft tenslotte wel het etiket horror, maar vind ik nou niet veel enger dan the nightmare before christmas, mja dat ben ik... Hele idee van the nightmare before christmas is toch een beetje de spooky Halloween setting?

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

34. The Haunted House of Horror (Film, 1969)

91 minuten

FTV (2 punten)

Puntentotaal: 80 + 2 = 82

Thema: 69. Slasher Horror

Themaklassement: 31 punten

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BNTEyMzM4Mjk5OV5BMl5BanBnXkFtZTcwNDM3NzE0NA@@._V1_.jpg

De film lijkt zich te willen profileren als een avondje griezelen met een groep jongeren omdat ze zich eigenlijk vervelen op hun house party. Dus trekken ze naar een verlaten huis waar het zou spoken. De synopsis laat vermoeden dat er keer op keer iemand het loodje legt waarbij de moordenaar eigenlijk gewoon een van hen is. Dat laatste klopt wel, dat eerste slechts gedeeltelijk. Er valt één dode bij hun eerste bezoek, nog één als iemand die niet bij de groep hoorde naar zijn aansteker op zoek gaat en dan nog eentje als we uiteindelijk te weten komen wie de killer is. Binding met karakters krijgen is haast onmogelijk het zijn er teveel. Er is ook nog zo een zijplotje van een van de dames die wordt gestalkt door haar oudere ex-man hetgeen eigenlijk niets bijdraagt. Het resultaat is eigenlijk een matige slasher met wat giallo elementen. De dames zijn er nog wel leuk uit, maar lang zal deze mij niet bijblijven.

Threeohthree

• 5557 berichten
  • 2933 stemmen

88. "The Fall of the House of Usher" The Raven (TV Episode 2023)
76 minuten
FTV(2punten)
Puntentotaal: 176 punten
Themaklassement: 71 punten
Eigen score: 4*

Hm, deze episode bracht wel heel wat melodramathiek met zich mee. Geen idee of dat Flanagan of Netflix was, of een beetje van beide, maar blijft wel zonde dat dit zoveel Netflix producties gebeurt. Mja aan de andere kant wordt deze episode gewoon beoordeeld met een 8,7 op IMDB dus blijkbaar vind het gros van de kijkers dat fijn. "I have always, ALWAYS believed in you", "I NEED you", om maar ff 2 ontzettend lompe kreten eruit te vissen.

Nja toe maar, de episode an sich smeed het dusdanig goed samen dat ik er deze keer doorheen kan kijken. Vooral het moment wanneer ze die dude achter de muur metselen is goud. Daarna mooie throwback op het einde met het vergif. Overall en zeer fraaie serie met af en toe wat zwakke schrijf momentjes, de horror is voor veel lui wellicht wat te beperkt, maar vond het zelf erg effectief. Ff een paar filmpjes en wellicht daarna nog maar ff Midnight Mass aanslingeren. Deze krijgt 4* overall.

Splinters

• 2627 berichten
  • 1391 stemmen

John Milton schreef:

(quote)
En meer is het niet, deze challenge. Een stok achter de deur om lekker even op horror te focussen en als je zin heb daar wat over te schrijven, of lezen van anderen. Wat tips op doen. Meer niet. Laat je vooral niet gek maken door de fanatiekelingen.

De lijst staat hier: thema's/subgenres, mocht je een blik willen werpen. En als je denkt: dikke doei, geen zin! = helemaal prima.

Om hier even op terug te komen. Ik denk dat dat iets is voor de toekomst. Ik heb inmiddels een aantal subgenres afgevinkt maar de keuzes die ik heb gemaakt komen relatief vaak neer op hetzelfde subgenre. Wat logisch is aangezien ik doelbewust kies voor een film waarvan ik op voorhand denk deze leuk te vinden. Wat in mijn geval al snel neerkomt op horror vs thriller, misdaad, mysterie, of sf. Allicht volgend jaar.

77ships

• 643 berichten
  • 45 stemmen

68. La Main du Diable (1943)

78 minuten

FTV (2 punten)

Puntentotaal: 148

Subgenre : 3. 1940s Horror

(Voltooid: 1, 3, 12 - 15, 17 - 19, 21 - 34, 36 - 44, 46 - 54, 56 - 60, 62, 63, 65 - 76, 78 - 80, 82 - 85)

Themaklassement: 68

https://www.devildead.com/content/france/maindudiable02.jpg

Geproduceerd tijdens de bezetting van Frankrijk door nazi's door een studio in hun handen met een scenario geschreven door een jood en communist maf genoeg. Meeste films doe toen uitkwamen waren uiteraard heel simpel vertier, deze bied iets meer en sommige proberen er zelfs kritiek op de bezetting in te zien. De film begint precies als Cluedo en dan krijg jij wat Faust, beetje Monkey Paw, er is soms wat veel praten, stroef, rare tonale switchen, iets te maffe fantasy bijna. Niet helemaal evenwichtig maar okay inderdaad als simpel vertier. Geen slechte shots soms.

Number23

• 8638 berichten
  • 5681 stemmen

Het is hier volgens mij al behandeld, maar toch nog even een vraagstuk.

Hoe zit het nou met Haunting of Hill House? Is dat een miniserie waarvan ik de episodes apart mag registreren?

En waarom niet of wel?

Normaal gesproken zou ik dit niet perse kijken, maar mijn roomie blijft er dagelijks over zeuren en ik wil die 9,5 uur die het gaat kosten niet ten koste van deze challenge laten gaan.

Dentheman

• 492 berichten
  • 642 stemmen

Number23 schreef:

Hoe zit het nou met Haunting of Hill House? Is dat een miniserie waarvan ik de episodes apart mag registreren?

En waarom niet of wel?

Normaal gesproken zou ik dit niet perse kijken, maar mijn roomie blijft er dagelijks over zeuren en ik wil die 9,5 uur die het gaat kosten niet ten koste van deze challenge laten gaan.

Volgens mij betreft het hier net als "the fall of the house of usher" een miniserie en dus zie ik niet waarom het niet zou mogen (rekening houdende met de 60 minuten en dus eventueel aanvullen met een short). Maar als ik een verkeerde conclusie trek hier, word ik vast vanavond ergens nog even terug gefloten

Tanguy

• 455 berichten
  • 2054 stemmen

Number23 schreef:

En waarom niet of wel?

Mag je registreren!

Overigens ook een fantastische miniserie, die het kijken zeker waard is. Die 9,5 uur die het je gaat kosten, ga je in elk geval goed besteden.

Tanguy

• 455 berichten
  • 2054 stemmen

Dentheman schreef:

The nightmare before christmas staat hier aan, ik dacht die wel weg te kunnen gaan vinken op subgenre "animated", maar zie dat hij zowel op MM als IMDb niet het horror etiket heeft. Het is natuurlijk ook wel een kinder/familiefilm met een donker randje, maar ik dacht ik gooi hem er hier gewoon even in ter beoordeling van de veteranen! Haunted mansion heeft tenslotte wel het etiket horror, maar vind ik nou niet veel enger dan the nightmare before christmas, mja dat ben ik... Hele idee van the nightmare before christmas is toch een beetje de spooky Halloween setting?

Ik denk dat dat best valt onder family/animated horror. Uiteindelijk moeten MM en IMDb ook niet allesbepalend zijn, meer een leidraad. Een film als Jaws heeft ook geen Horror-tag op IMDb, terwijl dat toch wel door veel mensen als horror wordt gezien, en zelfs in de top tien staat van deze lijst: https://www.icheckmovies.com/lists/tszdts+the+1000+greatest+horror+films/

77ships

• 643 berichten
  • 45 stemmen

Tanguy schreef:

(quote)

Ik denk dat dat best valt onder family/animated horror. Uiteindelijk moeten MM en IMDb ook niet allesbepalend zijn, meer een leidraad. Een film als Jaws heeft ook geen Horror-tag op IMDb, terwijl dat toch wel door veel mensen als horror wordt gezien, en zelfs in de top tien staat van deze lijst: https://www.icheckmovies.com/lists/tszdts+the+1000+greatest+horror+films/

Op Letterboxd staat die wel als horror aangeduid.

Number23

• 8638 berichten
  • 5681 stemmen

24. Intruder (1989)

83 minuten

FTV - 2 punten

Puntentotaal: 44

Subgenre: 62 - Revenge

Voltooid: 8, 9, 12, 14, 16, 22, 25, 28, 30, 31, 39, 41, 48, 52, 54, 56, 62, 65, 68-70, 73, 75, 83

Themaklassement: 24 punten

Eigen score: 3*

https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Ftse1.mm.bing.net%2Fth%3Fid%3DOIP._xAKKofQAxtr8z11cx2EcAHaEK%26pid%3DApi&f=1&ipt=492288fc6a85244525104a14036533cdd0abca5d04301341a3a9627aef5453e8&ipo=images

Ik begon weer onderaan de top 250 te zoeken en deze was snel gekozen, ik was in de veronderstelling dat deze wel wat gravitas had onder slasher-fans. Er worden dan ook flink wat tweens afgemaakt, een heel team vakkenvullers in een grote supermarkt welteverstaan. Redelijk wat bloed, de kills worden zelfs steeds bloederiger, maar ook weinig spanning en matig acteerwerk. Ook had ik snel door wie de slasher in kwestie was, sterker nog, aan de hand van de poster en bijbehorende tagline die IMDb gebruikt kan je makkelijk zien ende voorspellen wie het is.

Ondanks alles leuk om een keertje te zien. Had Bruce Campbell niet eens gezien, maar zie het gelijk op de afbeelding. Ook de Raimi bros komen langs als slachtvee.

Number23

• 8638 berichten
  • 5681 stemmen

25. Brain Damage (1988)

86 minuten

FTV - 2 punten

Puntentotaal: 46

Subgenre: 71 - Splatter & Gore

Voltooid: 8, 9, 12, 14, 16, 22, 25, 28, 30, 31, 39, 41, 48, 52, 54, 56, 62, 65, 68-71, 73, 75, 83

Themaklassement: 25 punten

Eigen score: 3*

https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Ftse2.mm.bing.net%2Fth%3Fid%3DOIP.OeAgznfh6mi5iZXSL0HRXQHaEK%26pid%3DApi&f=1&ipt=4795be4411403c9b2c1f7b4de21202c946fc6292450f7e25ff3e130d500853a0&ipo=images

Ik zag ons John Milton splatter & gore gebruiken dus ik doe gelijk mee natuurlijk. Moet ook wel toegeven dat ie af en toe lekker smerig was, voor mijn doen toch een redelijk uniek filmpje. Kan me niet echt herinneren ooit iets soortgelijks te hebben gezien.

De humor was behoorlijk droog en de cast wederom niet best, maar toch entertainend genoeg voor een 80's dinsdagavond.

ikkegoemikke

• 3449 berichten
  • 4896 stemmen

61. Der Student von Prag (1913)

85 minuten

FTV (2) : Totaal aantal punten = 135

Subgenre: 67. Silent Horror (Voltooide subgenres 1 t/m 44 + 46 + 51 + 52 + 57 + 60 + 63 + 65 + 67 + 69 + 76 + 77 + 83)

Themaklassement: 56 punten

Eigen rating: 2.5*

https://assets.mubicdn.net/images/film/40675/image-w1280.jpg?1553296545

Dacht ik eentje af te vinken uit de volledige lijst van horrors die tijdens deze challenge zijn gekeken, kijk ik toch wel de verkeerde versie De oudere versie. Volgens mij is de film uit 1926 identiek aan deze. Misschien dat ik die ook nog opzoek. Maar niet voor het horror gedeelte want dat vond ik ook al weer magertjes.

John Milton

• 24229 berichten
  • 13394 stemmen

77ships schreef:

Op Letterboxd staat die wel als horror aangeduid.

En terecht.

Ik zie die ook zeker als horror. And a classic at that.

Wat betreft Hill House, die heeft op IMDb en MM een miniserie aanduiding dus issie sowieso fair game voor de challenge.

Let wel op Number23 dat een handvol afleveringen minder zijn dan een uur, pak er dan even een horror short bij (zie Alter kanaal op Youtube evt) zodat je voldoet aan de minimaal 60 minuten per registratie

john mcclane 2

• 3489 berichten
  • 6576 stemmen

25. Mother's Day 2010

RW

Speelduur :112 minuten

Subgenre :home invasion

https://i.makeagif.com/media/12-09-2022/H4vldS.gif

Al een paar gezien , en dit is gewoon een van de betere home invasion horrors die er is .

Wel heel veel karakters .

Lekker verknipt en Rebecca De Mornay mag zich lekker uit leven als de desbetreffende moeder .

het word steeds heftiger naar een uur , en dit is voor mij typisch zo'n film die ik niet moet opzetten als ik slecht in mijn vel zit .

https://25.media.tumblr.com/efce20e354e477589fa425bb8a254a2f/tumblr_mmp3lo8uT41s488ujo1_500.gif

john mcclane 2

• 3489 berichten
  • 6576 stemmen

Tanguy schreef:

(quote)

Mag je registreren!

Overigens ook een fantastische miniserie, die het kijken zeker waard is. Die 9,5 uur die het je gaat kosten, ga je in elk geval goed besteden.

O hier hoopte ik al op .

Dus nog een keer voor de duidelijkheid The Fall of the House of Usher - Seizoen 1 (2023) mag je per afl zien als een film en dus telt ie mee .

Lijkt me bijna te mooi om waar te zijn .

Woland

• 4796 berichten
  • 3818 stemmen

77. Arachnophobia (Film, 1990)
103 minuten
FTV (2) : Totaal aantal punten = 154
Subgenres: 76. Thriller/Suspense Horror (Voltooide subgenres 1-37, 39-44, 46-50, 52-58, 60-63, 66-78, 80-83, 85)
Themaklassement: 77 punten
Eigen rating: 3.5*

https://www.moviemeter.nl/images/cover/1000/1352.jpg?cb=1596313638

A web would indicate an arachnoid presence. - John Goodman

Als lichte arachnofoob heb ik deze film altijd links laten liggen. Tot nu toe. De film begint wat traag met een expeditie in Venezuela waar een aggressieve, giftige spin meelift terug naar de VS, en daarna met een eerste helft waar slechts incidenteel iemand met een spin in aanraking komt. Maar dat wordt in de tweede helft ruim gecompenseerd, als de achtpotige hordes uit alle hoeken en gaten vandaan komen. Het zijn verder geen monsterlijk grote spinnen of zo behalve dan de koningin, en dat maakt het wellicht nog wat naarder want realistischer. Maar uiteraard wel de dreiging van een infestatie die danig uit de klauwen kan lopen. Best aardig gedaan en ook een leuk rolletje van John Goodman als lokale verdelger met een attitude.

John Milton

• 24229 berichten
  • 13394 stemmen

john mcclane 2 schreef:

Dus nog een keer voor de duidelijkheid The Fall of the House of Usher - Seizoen 1 (2023) mag je per afl zien als een film en dus telt ie mee .

Lijkt me bijna te mooi om waar te zijn .

zie wel mijn bericht boven dat van jou, met betrekking tot afleveringen onder de zestig minuten

------------

Holy Shit Woland, had je die nog niet gezien? JM is als de dood voor spinnen, en zelfs ik heb die op de basisschool al gezien

mezzanine

• 398 berichten
  • 2940 stemmen

21. Repulsion (Film, 1965) - MovieMeter.nl

FTW: 2 pnt

Totaal: 41 punten

Speelduur: 105 min

Subgenre: black&white, 60's, psychological

Wat een ongelooflijk verdrietige depri film. Ongelooflijk sterk hoe Polanski ons laat wegzinken in de depressie/angsten/psychose van Carol, vaak met minimale middelen. Ineens klinken zelfs een bel of een tikkende klok eng. Ook de horroreffecten zijn top, ik heb het idee dat veel films hier de mosterd gehaald hebben. Catherine Deneuve is fantastisch, ik vond haar ondanks dat ze vooral voor zich uit staart, compleet geloofwaardig als meisje dat het leven de grote stad niet aankan (en nooit heeft gekund, gezien het familieportret). verdrietig hoe op het einde ineens iedereen het huis binnenkomt om zich te vergapen, terwijl niemand de moeite heeft genomen haar echt te helpen. Ijzersterk.

https://i0.wp.com/bloody-disgusting.com/wp-content/uploads/2016/10/RepulsionHeader.jpg?w=1000&ssl=1

Woland

• 4796 berichten
  • 3818 stemmen

John Milton Nee, was er toen net te jong voor en trok me daarna eigenlijk nooit echt. Een beetje in dezelfde categorie als Pretty Woman, Total Recall, The Abyss en Point Break die ik ook pas afgelopen jaren heb gezien

John Milton

• 24229 berichten
  • 13394 stemmen

126. Shiryô no Wana (1988)
105 Minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 252
Subgenre: 73. Survival Horror (Voltooid: 1 - 74, 76, 78 80, 83)
Themaklassement: 78 punten

https://image.tmdb.org/t/p/w780/53It4cHZY3sr9T1RCdpLIHhrQiO.jpg

"Nami, de presentatrice van een tv show krijgt een snuff film opgestuurd. Samen met vier vrouwelijke collega's en één man gaat ze op onderzoek uit. Dat brengt haar bij een verlaten legerbasis. Eén voor één worden ze op zeer bloederige wijze vermoord door een gemaskerde man. Nami blijft natuurlijk als laatste over en krijgt de mogelijkheid om te vluchten maar ze besluit de moordenaar op te zoeken en een eind te maken aan de moorden."

Ik was wel verrast door de body-horror wending die film opeens kreeg. Kom maar op met de tentakels! Maar hoewel amusant stijgt het voor mij net als bij Woland niet ver boven het zesje uit.

3,1*

Tanguy

• 455 berichten
  • 2054 stemmen

58. https://www.moviemeter.nl/film/1796]...E tu Vivrai nel Terrore! L'Aldilà (Film, 1981)

87 minuten

FTV: 2 punten

Totaal: 116

Subgenre: 38 - European Horror

Themaklassement: 55/85

Rating: 3*

Mijn verwachtingen waren hoog voor deze film, maar het was toch niet echt de film die ik voor ogen had. Het verhaal was vrij belachelijk, de gore maakt het wel een klein beetje goed. Maar ik had er echt meer van verwacht, zeker op het gebied van de gore. De spinnenscene stak er bovenuit, verder is het toch een beetje een film die niet echt zal blijven hangen. Nipte voldoende, The House by the Cemetery blijft vooralsnog mijn favoriet van Fulci.

[url=https://ibb.co/sKkSwLS[/url]

Thema’s afgevinkt: 1, 2, 4, 7, 8, 9, 11-18, 20, 21, 26, 27, 28, 31, 33, 34, 35, 36, 38, 39, 42-52, 54, 55, 56, 58, 59, 60, 64, 65, 66, 69, 72, 73, 74, 75, 77, 78, 80, 85

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.