Brain Damage (1988)

Komedie / Horror
84 minuten / 86 minuten (uncut versie)

geregisseerd door Frank Henenlotter
met Rick Hearst, Gordon MacDonald en Jennifer Lowry

Een pratende parasiet - die de vorm van een worm heeft - spuit psychedelische vloeistoffen in de hersenen van Brian. Het gevolg daarvan is dat Brian begint te hallucineren en verslaafd raakt aan de vloeistoffen. De parasiet doet dat echter niet voor niks. Hij eist dat Brian hem menselijke hersenen voedt...

keimpeS
Grappige horrorfilm van de regisseur van Basket Case, die scène in de trein is dan ook briljant haha.
Kan je basket case waarderen dan deze film ook, want deze is in mijn ogen beter.

avatar van alexspyforever
Dat men vaak de vergelijking maakt met Basket Case is niet te verwonderen, in beide films gaat het om een parasiet. Ok de parasiet uit Basket Case is wel egoïstischer dan deze, maar de film heeft dan een veel beter verhaal. Brain Damage is zo een film waarbij de makers precies zelf aan de drugs zaten. De effecten zijn best wel goed, maar het verhaal is bijzonder slap. De karakters vond ik niet boeiend en op enkele scènes na weinig genietbaar.

avatar van Boeikens
De vergelijking met Basket Case is uiteraard logisch en nooit ver weg, zowel qua verhaal als uitwerking.
Brain Damage heeft zo zijn ups en downs, zo is de FX dusdanig slecht dat het in een komedie weer goed is, net als het acteren en het hele verhaal waarin Aylmer wel degelijk de hoofdrol speelt .
Toch verloopt alles vrij vlot, verveelt niet echt en kent zeker zijn lekker gore momenten.

avatar van Noodless
Flauwe horrorfilm die op gebied van effecten en de interactie tussen Brian/de parasiet soms nog wel leuk is, maar over het algemeen weinig te bieden heeft. De personages en het verhaal zijn niet interessant en spannend is het allerminst. Pure pulp ! 4/10