- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm Challenge
Horrorfilm Challenge
Threeohthree
-
- 5557 berichten
- 2933 stemmen
73. "Guillermo del Toro's Cabinet of Curiosities" Lot 36 (TV Episode 2022) - IMDb
45 minuten
FTV(2punten)
Puntentotaal: 146 punten
Subgenre: Geen
Themaklassement: 71 punten
Eigen score: 3*
Ben de zoveelste dus zal de afbeelding besparen, maar dit was wel prima, je verwacht echt flink veel meer van Guillermo, maar ach het verhaaltje is vermakelijk genoeg en het schrijfwerk is degelijk. Ook prima pay-off.
+
16 minuten
Gewoon een beetje door het Alter YouTube kanaal scrollen en een passendje filmpje vinden. Nu zijn d'r echt een hele hoop dus maar geklikt toen ik Amanda Seyfried zag staan. Mja, dit lag wel een beetje in het verlengde van de serie qua kwaliteit. Prima schrijfwerk en op zich wel geinige climax, zeker voor zo'n korte film, maar zo'n film is eigenlijk wel beter voor een wat langere speelduur zodat deze een beetje onder je huid kan kruipen daar was de speelduur nu wel te kort voor.
77ships
-
- 643 berichten
- 45 stemmen
58. J'Accuse! (1919)
166 minuten (2008 restoratie)
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 130
Subgenre : 67. Silent Horror
(Voltooid: 1, 12, 14, 15, 18, 19, 21 - 34, 38 - 43, 46 - 54, 56 - 58, 62, 63, 65 - 70, 72 - 75, 78 - 80, 82 - 85)
Themaklassement: 58
https://assets.mubicdn.net/images/notebook/post_images/369/images-w1400.jpg?1275314988
https://assets.mubicdn.net/images/notebook/post_images/370/images-w1400.jpg?1275314994
De ontstaansgeschiedenis van "J'Accuse" is legendarisch, Abel Grace ging terug in het leger samen met zijn cameraman na ontslag uit het leger tijdens WWI om aan het front scenes te kunnen filmen. Er zijn niet alleen echte oorlog-scènes in de film gemonteerd en de befaamde finale had 2000 soldaten op verlof die mee acteerden net terug van Verdun en hun gingen binnen 8 dagen terug, 80 % van hun stierven nadien en hun waren hiervan bewust. WWI was een explosie van ideeën en conflicten die terug gingen tot Dreyfus affaire en vroeger, Magische Berg van Thomas Mann illustreert dit allemaal heel goed. WWI begon met gejuich, steun, enthousiasme maar snel werd de pure horror van moderne oorlogsvoering duidelijk en de soldaten waren bereid om mee te werken om dit duidelijk te maken. Echo's van wat men zag duren nog altijd verder en gingen verder met Duitse Expressionisme en de lange invloed van de finale van deze film.
Er is veel over deze film gezegd en geschreven, eerste twee delen gaan over een liefdesdriehoek en de oorlog is op de achtergrond, laatste deel heeft de befaamde oorlog scenes en de doden komen terug scene. Abel Gance zat in tweede helft van 1910s samen met Victor Sjöström cinema te maken op een ongelofelijk hoog niveau, "J'Accuse" is torenhoog beter dan zowat alle competitie inclusief het overschatte en diep racistische werk van D. W. Griffith. Zelfs nu het acteren, cinematografie, belichting etc. zijn van een heel hoog niveau, laatste deel verdient zijn statuut, meesterlijke film. In 1938 maakte Abel Gance een remake van deze film om mensen te waarschuwen voor de komende gruwellen van WII. De USA release van deze film was was jarenlang uitgesteld en kwam in een zwaar geknipte versie uit pas 3 jaar later omdat pacifisme daar onpopulair was helaas.
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13052 stemmen
103. Hell Night (1981)
101 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 220
Subgenre punten: 85
https://i0.wp.com/manapop.com/wp-content/uploads/2018/10/vlcsnap-2018-09-16-00h26m31s085.png?ssl=1
Rechttoe rechtaan, er gebeurt weinig noemenswaardigs maar zakt ook niet de ondergrens. Film die uitermate voorspelbaar is en helaas ook erg braaf. Halloween for kids ofzo. 5,5je. 3*
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13052 stemmen
104. Devils of Darkness (1965)
88 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 222
https://thetelltalemind.files.wordpress.com/2015/01/devils-of-darkness2.jpg
Noël heeft het perfecte gezicht voor deze rol; de mooi-boy die eruit ziet alsof hij elk moment in janken kan uitbarsten. Ik vind het lome tempo van de film wel fijn en de finale ziet er sfeervol uit. Verder is het allemaal standaard en mis je niks als je deze overslaat. 3*
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13052 stemmen
105. Poison (1991)
85 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 224
Vooral heel erg saai en de horror is ver te zoeken. De film wordt gebracht als artsy-fartsy, maar stel bijzonder weinig voor. Acteerwerk ook erg matig. Nee, dit is geen voldoende: 2,5*
Theunissen
-
- 12273 berichten
- 5515 stemmen
101 minuten
FTW (2 punten)
Puntentotaal: 15 + 2 = 17 punten
Subgenre: 62 (Revenge Horror)
Themaklassement: 10 punten
https://3.bp.blogspot.com/-6s21scNegfo/UC_EBH-26qI/AAAAAAAAEcE/FTGdfkRUEGU/s1600/i+spit-03.jpg
https://cdn1.aznude.com/camillekeaton/ispitonyourgrave/Keaton-ISpit-HD-n-06.jpg
De eerste drie delen van de "I Spit on Your Grave" reeks uit het vorige decennium heb ik gezien. Maar dit origineel uit de jaren 70 had ik nog niet gezien, totdat "Kondoro" me erop attendeerde tijdens deze "Horrorfilm Challenge" en dan niet vanwege het geweld erin, maar vanwege de naaktheid en die is inderdaad volop te zien van de mooie hoofdrolspeelster Camille Keaton en de eerste keer al na circa zes minuten als ze gaat zwemmen in een rivier.
Ik heb me eerlijk gezegd goed vermaakt met deze wraakfilm ondanks dat het niet hoogstaand is en het ook allemaal behoorlijk amateuristisch is. Slechte punten zijn o.a. het af en toe opspelende gebrek aan geloofwaardigheid, het wat houterige of slechte acteerwerk van sommige personages, nietszeggende of onnodige scènes in de film en slecht of niet ontwikkelde personages. Ook is de uitwerking van het verhaal wat mager, want het is uiteindelijk een behoorlijk rechtlijnige verkrachting- en wraakfilm.
Daarentegen zijn de pluspunten van de film de verkrachtingsscènes (regisseur Meir Zarchi toont namelijk hoe gruwelijk een verkrachting is), de naaktheid (lang leve de jaren 70 films) van Camille Keaton die zeer geregeld van top tot teen naakt is te bewonderen:
https://cdn1.aznude.com/camillekeaton/ispitonyourgrave/Keaton-ISpit-HD-n-08.jpg
De broeierige zomerse sfeer op het platteland (de bossen en het water), de opbouw van het verhaal (bestaat eigenlijk uit vier gedeeltes, de inleiding van circa 20 minuten, de verkrachting van bijna 30 minuten, de bezinning van circa 20 minuten en de wraak van circa 30 minuten), de rauwe beelden en het praktisch uitblijven van muziek. De enige muziek die te horen is, is afkomstig van omgevingsgeluiden, of bronnen uit de film zélf, zoals een radio of een mondharmonica.
De cast mag dan wel niet geweldig zijn, toch deden Camille Keaton (als Jennifer) en Eron Tabor (als pompbediende Johnny) het best verdienstelijk en Richard Pace vond ik lijken op een Chevy Chase.
https://thewolfmancometh.files.wordpress.com/2010/04/funny.jpg
Al met al is "Day of the Woman" een lekkere jaren 70 wraakfilm, ondanks dat het niet altijd geloofwaardig is. Maar vind je het akelig om naar verkrachtingsscènes te kijken, dan kan je deze film beter mijden, want er zitten er in totaal vier in en de totale duur ervan is circa 30 minuten!
Tanguy
-
- 455 berichten
- 2057 stemmen
51. https://www.moviemeter.nl/film/1126109]Underwater (Film, 2020)
95 minuten
FTV: 2 punten
Totaal: 102
Subgenre: 73 - Survival Horror
Themaklassement: 48/85
Rating: 2*
Niet echt mijn ding helaas.
[url=https://ibb.co/7k5jj4J[/url]
Thema’s afgevinkt: 1, 2, 4, 7, 8, 9, 11-18, 20, 21, 27, 31, 34, 35, 36, 39, 42-51, 54, 55, 58, 59, 60, 65, 66, 69, 72, 73, 74, 75, 77, 78, 80, 85
John Milton
-
- 24229 berichten
- 13395 stemmen
106. Hammer House of Horror
61 Minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 212
Subgenre: Geen (Voltooid: 1 - 36, 38, 40, 45 - 65, 69, 74, 76, 80)
Themaklassement: 63 punten
*
Hammer House of Horror - Charlie Boy (1980) - 54 minuten
https://www.hammerhouseofhorrortvseries.co.uk/wp/wp-content/uploads/2020/06/cb-screen-2.jpg
Een Afrikaanse fetisj-beeldje met voodoo-krachten heeft een gevaarlijke eigen wil. Voor Chucky, voor Annabelle… was er… Charlie Boy!!!! En veel indruk maakt hij helaas niet.
2,5*
+
We Summoned a Demon (2017) - 6 minuten
Van dezelfde regisseur waar ik al eerder het grappige Guts van zag vandaag (en kennelijk ook al eerder zijn korte film Death Metal, zie ik nu). In deze kickstarter short willen twee jongens graag cool zijn, maar roepen per ongeluk een demon op.
Het is bedoeld als komedie, maar deze werkte voor mij veel minder goed. Mij iets te kolderiek.
2,5*
Threeohthree
-
- 5557 berichten
- 2933 stemmen
74. "Guillermo del Toro's Cabinet of Curiosities" Graveyard Rats (TV Episode 2022)
37 minuten
FTV(2punten)
Puntentotaal: 148 punten
Dr Rod Mckay! Herkende meteen de kop van mijn favoriete personage uit Stargate: Atlantis, heerlijk jeugdsentiment dat. Verder is deze wel al wat beter dan de vorige zeker wat betreft de horror, mja nog nét niet. Kijkt overigens wel prima weg dit maar wederom verwacht je net dat beetje meer van Del Toro.
+
23 Minuten
Eigen score: 3.5*
Geen idee wat er met de IMDB speelduur aan de hand is? Maar deze klopt niet. The Chair duurt gewoon 23:14 voordat er pas credit over het scherm rolt. Verder bijzonder dat deze award winnende horror niet op MM staat, maar toe maar. De film is best vet, aanvankelijk een beetje een mix tussen horror en komedie maar al snel verdwijnt de humor en wordt het best een angstaanjagend filmpje. Acteren is ook best lekker, en ze overtuigen beide.
Geinig concept en leuk uitgewerkt. Zeker wel aan te raden.
John Milton
-
- 24229 berichten
- 13395 stemmen
Het algoritme wil ook heel graag dat ik The Chair ga kijken denk ik, blijft maar gepushed worden door YouTube bij “kijk ook” 
Zal ik ook maar eens doen dan.
Q Jones
-
- 3524 berichten
- 2881 stemmen
Heeft iemand tips over films die met Halloween afspelen. Die op een streamimgsdienst staan
John Milton
-
- 24229 berichten
- 13395 stemmen
Ik zoek dan op Letterboxd een lijst met Halloween movies en filter dan bovenin op service. Ik heb opgegeven op Letterboxd welke vod diensten ik heb. Maar volgens mij is dat wel een betaalde feature (Letterboxd pro is 16 euro per jaar, Black Friday vaak goedkoper)
Halloween movies - over 400 movies and counting, a list of films by Ben Grimm • Letterboxd
Theunissen
-
- 12273 berichten
- 5515 stemmen
105 minuten
FTW (2 punten)
Puntentotaal: 17 + 2 = 19 punten
Subgenre: 75 (Teen Horror)
Themaklassement: 11 punten
https://media.tenor.com/0u_BYLCvfM4AAAAC/totally-killer-2023.gif
Dit soort tiener Komedie / Horror films is eigenlijk niets meer voor mij, maar omdat ik me gisteravond wat aan het vervelen was en ik deze film zag staan op "Prime Video", heb ik de film toch een kans gegeven en vooral door het meespelen van Modern Family-actrice Julie Bowen waar ik een zwak voor heb.
Hoewel "Totally Killer" een clichématige horrorfilm is (hoe vaak hebben we al horrorfilms gezien waarbij de moordenaar een masker draagt en waarbij je dan moet raden wie de moordenaar is), is het ook een frisse en vermakelijke Horror / Komedie film, die doet denken aan soortgelijke film, namelijk "Happy Death Day (2017)" met eveneens een vrouwelijke tiener in de hoofdrol. Alleen herbeleeft Jamie (Kiernan Shipka) in "Totally Killer niet dezelfde dag, maar gaat ze terug in de tijd (het jaar 1987) en volgen er Back to the Future-achtige praktijken.
Het is een leuk eerbetoon aan de 80's en dat met een flinke dosis humor. Eng wordt de film nooit, maar dat is niet erg en dat verwacht je ook niet in dit soort films. De setting van de jaren 80 wordt met veel oog voor detail neergezet (o.a. via make up en kleding) en de humor en de uitdagingen waarmee Jamie wordt geconfronteerd, passen naadloos in die tijd. Ook slaagt de film erin om de hardere en directere sfeer van de jaren 80 vast te leggen en het is leuk om te zien hoe Jamie zich aanpast aan de verschillen tussen die tijd en het heden. De plotwendingen en de uiteindelijke onthulling van de moordenaar zijn slim en zorgen voor een bevredigend einde.
Al met al wist “Totally Killer” me best te vermaken van begin tot einde. De humor is niet onaardig, de plotwendingen zijn goed doordacht en de setting van de jaren 80 worden fraai weergegeven. “Totally Killer” slaagt erin om een typische slasherfilm te zijn en tegelijkertijd vol te zitten met humor, zonder dat het een B-film sfeer krijgt. Kort om een aanrader voor iedereen die op zoek is naar een verfrissende kijk op het tijdreisgenre en een flinke dosis humor. "Totally Killer" is misschien niet eng, maar wel fun!
Kondoro
-
- 11521 berichten
- 2865 stemmen
Ik zoek dan op Letterboxd een lijst met Halloween movies en filter dan bovenin op service. Ik heb opgegeven op Letterboxd welke vod diensten ik heb. Maar volgens mij is dat wel een betaalde feature (Letterboxd pro is 16 euro per jaar, Black Friday vaak goedkoper)
Halloween movies - over 400 movies and counting, a list of films by Ben Grimm • Letterboxd
Hey deze lijst is fijn! Ik gebruik ook wel eens de lijst waar alle horrorfilms in staan die er bestaan, ik meende dat Jool die toen een keer had gedropt hier. Maar dat is gewoon onoverzichtelijk. Dit is wel precies zo'n fijn filter lijstje.
wendyvortex
-
- 5196 berichten
- 7272 stemmen
105 minuten
FTV
Puntentotaal: 17 punten
Subgenre: Holidays Horror (Christmas, Easter, Summer Vacation etc)
Themaklassement: 9 punten
Waardering: 4*
https://miro.medium.com/v2/resize:fit:960/1*yWXz7FAoxngKUl3NBGbD0g.jpeg
Yep! Ook hier! Back to the Future, Halloweenstyle, good old 1987. Kwamen we met Michael J. Fox terug in de jaren van mijn ouders, komen we nu terug in mijn eigen jeugd. Sweet sixteen destijds en die worden hier door een onbekende gemaskerde killer vermoord. Fun met een klein horrorsausje, het is geen volbloed horrorfilm, meer een Back to the Future achtige film. Maar leuk om rond Halloween te kijken en zeker een aanrader voor iedereen die houdt van het coolste decennium uit de geschiedenis der mensheid.
Fisico
-
- 10039 berichten
- 5398 stemmen
54. Poultrygeist: Night of the Chicken Dead (Film, 2006)
De verwachtingen waren erg hoog na het zien van deze videoclip trailer. Wat een catchy song en leuke trailer!
https://www.youtube.com/watch?v=bLp1JJWJ5l4
FTV - 2 punten
Puntentotaal: 108
Subgenre: 39. Musical Horror
Themaklassement: 54 punten
Afgevinkte categorieën: 1, 2, 5, 8, 9, 11, 12, 13, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 26, 27, 28, 30, 32, 33, 34, 35, 37, 38, 39, 40, 41, 47, 49, 52, 53, 54, 57, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 68, 70, 71, 72, 73, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82
Eigen score: 2,5*
Threeohthree
-
- 5557 berichten
- 2933 stemmen
75. "Guillermo del Toro's Cabinet of Curiosities" The Autopsy (TV Episode 2022)
58 Minuten
FTV(2punten)
Puntentotaal: 150 punten
Eigen score: 4*
Kijk dat is het betere werk. Murray Abraham en Turman zijn ook wel een gouden duo, en hoewel het tempo hier lager ligt en de speelduur langer is is dit echt wel een lekkere episode. Meer van dit alstublieft!
+
9 minuten
Voor mensen die dachten dat ik bij de vorige aan het smokkelen was maar ff een iets langere gekeken voor de zekerheid. Nja en wou deze graag nog een keer zien dus het kon mooi zo. Dit is wel echt heel vet, eigenlijk gewoon 1 mini-saw-trap en dat werkt uitstekend.
Theunissen
-
- 12273 berichten
- 5515 stemmen
Heeft iemand tips over films die met Halloween afspelen. Die op een streamimgsdienst staan
Totally Killer (2023) is een nieuwe film op Prime Video (ik heb het nog steeds niet opgezegd) welke ik toevallig gisteren heb gezien en die zich afspeelt tijdens Halloween.
John Milton
-
- 24229 berichten
- 13395 stemmen
107. Cursed (2005)
97 Minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 214
Subgenre: Geen (Voltooid: 1 - 36, 38, 40, 45 - 65, 69, 74, 76, 80, 83)
Themaklassement: 64 punten
https://image.tmdb.org/t/p/w780/pLZEGXwEMexiQ2FeGGjeUB7DScn.jpg
Wonderlijk dat ik Cursed nog nooit gezien had, ik had als tiener wel een crush op Christina Ricci en ik keek volop films toen. Als ik moet gokken dan denk ik dat het Creature design me teveel heeft tegengestaan, ook al is het van special effects legende Rick Baker. Hoe dan ook lonkte het steeds meer om hem eens te zien toen ik leerde van de problematische productie van deze film. Ik vind dat altijd interessant:
2,4*
Threeohthree
-
- 5557 berichten
- 2933 stemmen
76. "Guillermo del Toro's Cabinet of Curiosities" The Outside (TV Episode 2022)
64 minuten
FTV(2punten)
Puntentotaal: 152 punten
themaklassement: 71 punten
Deze verdiend wel even een afbeelding. Mag ook wel even in het zonnetje gezet worden, want op IMDB is dit volgens mij de laagst beoordeelde aflevering van de serie. Nou, euh, niet mee eens zullen we maar zeggen. Dit is namelijk echt briljant. Deed me net als JM ook een beetje denken aan RqFaD, maar ook een klein beetje "X" van ABCs of Death die ik laatst zag. Kreeg tien jaar geleden in Schotland een fortune cookie dat zei "You're ugly on the outside too", daar moet ik ook bij dit soort dingetjes altijd ff aan terugdenken. Kan de humor wel waarderen in ieder geval. Verder altijd leuk om Martin Starr te zien, en voor de liefhebbers van The Big Bang Theory is Kate Micucci natuurlijk geen vreemde, perfect gecast wat mij betreft.
John Milton
-
- 24229 berichten
- 13395 stemmen
voor de liefhebbers van The Big Bang Theory is Kate Micucci natuurlijk geen vreemde, perfect gecast wat mij betreft.
Threeohthree
-
- 5557 berichten
- 2933 stemmen
Haha ja, ze heeft daar natuurlijk ook geen super grote rol, maar die date met Rajesh in de bieb was echt geweldig.
john mcclane 2
-
- 3489 berichten
- 6576 stemmen
22.""Guillermo del Toro's Cabinet of Curiosities" The Outside (TV Episode 2022)
64 minuten
FTV[
Subegenre : Bodyhorror .
Dit deel stelde mij ook echt niet teleur .
Kate Micucci was perfect voor deze rol .
moviemike
-
- 1309 berichten
- 5775 stemmen
85 minuten
RW (1) = Puntentotaal: 52
Subgenre 49: Woods
Afgevinkt : 3-6-7-8-9-11-12-19-22-23-25-32-37-38-40-41-42-49-52-54-56-57-58-60-64-66-69-76-77-80-85
Subgenre punten = 31
Sterbeoordeling : 5*
https://pbs.twimg.com/media/FU7LjotWIAAy39V.jpg:large
Ik ga het Necronomicon nog eens opentrekken. Dit is een tijdloze klassieker die ik kan blijven kijken.
Evil Dead Rise staat gepland voor het einde van deze maand, tot dan ga ik nogmaals genieten van Ashley (Ash voor de vrienden) en zijn doldwaze avonturen.
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13052 stemmen
106. For a Few Zombies More (2015)
95 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 226
Horror-komedie, maar je voelt 'm al aankomen natuurlijk.... niet spannend én niet grappig. Het is een amateuristische productie dus dan zijn de verwachtingen niet al te hoog, maar waarom dan meteen een film die langer dan anderhalf uur duurt? Haal hier al eens een minuut of 20 vanaf en dan heb je misschien al een beter eindproduct te pakken, misschien. Hier heb ik weinig plezier uit kunnen halen helaas. 1,5*
Vanmiddag wel War Pony gekeken, sterke film. Niks met de Horror Challenge te maken, maar af en toe moet er ook wat anders tussendoor gekeken worden.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
92 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 78 + 2 = 80
Thema: /
Themaklassement: 30 punten
Het eerste waaraan ik moest denken was dat deze film duidelijk moet zijn geïnspireerd door Les Yeux sans Visage, een film die ik enorm waardeer. Corruption is dan wel minder qua sfeer en het verloopt net wat anders naar het einde erg chaotisch zelfs. Aan de andere kant vond ik de focus op het langzaam gek worden van zowel dokter (Peter Cushing) als zijn patiënte (Lynn Nolan) wel een goed idee. Op die manier krijgen we toch een ander licht en wordt er toch een andere draai aan het verhaal. OP een moment weet je niet meer voor wie je nog sympathie moet hebben, sterk gedaan van zowel Cushing en Nolan. Een leuke ontdekking deze film.
John Milton
-
- 24229 berichten
- 13395 stemmen
85 Minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 216
Subgenre: 37. Creepy Kid (Voltooid: 1 - 38, 40, 45 - 65, 69, 74, 76, 80, 83)
Themaklassement: 65 punten
https://image.tmdb.org/t/p/w780/dfPMlFEOSG6URAJrKyTF8Zkicgj.jpg
"Dr. Eswai wordt door inspecteur Kruger opgebeld om een autopsie te doen op het lijk van een meisje dat onder geheimzinnige omstandigheden om het leven is gekomen. Tijdens de autopsie komt Kruger echter om het leven, en de dokter ontdekt dat hij, en tientallen anderen, het slachtoffer zijn geworden van de geest van een meisje die wraak wil nemen op de dorpsbewoners die haar de dood hebben ingejaagd."
Mijn zevende Bava, en op Diabolik (1968) na kon ik van allemaal behoorlijk tot zelfs zeer genieten. Black Sabbath (1960) als hoogtepunt, en dan I Tre Volti della Paura (1963) en Blood and Black Lace. Maar tot mijn blije verrassing kan deze film zich daar prima mee meten, wat een heerlijke sfeer... De Gothiek druipt er vanaf!
https://blasphemoustomes.com/wp-content/uploads/2023/01/kill-baby-kill-poster.jpg
Een wat kleiner project voor Bava vergeleken met zijn voorgaande titels, en maar goed ook; na 2 weken was het geld op bij de productiemaatschappij, waardoor Bava en de cast besloten de film dan maar zonder salaris af te maken. Daar mogen we dankbaar voor zijn, want het zou zonde zijn als dit werkje er niet was geweest. Wat ik lees is dit ook een titel die ver na zijn uitkomen nog een herwaardering heeft gekregen.
3,7*
Threeohthree
-
- 5557 berichten
- 2933 stemmen
77. "Guillermo del Toro's Cabinet of Curiosities" Pickman's Model (TV Episode 2022)
63 Minuten
FTV(2punten)
Puntentotaal: 154 punten
Eigen score: 3.5*
Hm oké de serie is toch wel een stuk beter geworden na de eerste twee afleveringen. Zodoende toch maar weer een afbeelding
. De eerste pak hem beet 15 minuten zijn wellicht wat saaig, maar daarna kruipt deze lekker onder je huid totdat het kookpunt is bereikt en de eindcredits over het scherm rollen. Ben Barnes (Westworld) ook weer een schot in de roos, maar ook Glover zet hier een schitterende rol neer. Ben niet echt van de schilderijen en het tijdperk van begin 1900, maar dit was een zeer sterke en sfeervolle vertoning.
John Milton
-
- 24229 berichten
- 13395 stemmen
Mijn Hooptober X horrorchallenge op Letterboxd is klaar, daar hoefde ik maar 31 films voor (uit bepaalde categorieën). Dat viel zeer makkelijk te combineren trouwens met de subgenre challenge hier, pragmatisch als JM natuurlijk is 
Daar had ik deze lijst voor uiteindelijk: Hooptober X: It's the most wonderful time..., a list of films by John Milton • Letterboxd
ibendb
-
- 5038 berichten
- 3222 stemmen
33. Dream Scenario (Film, 2023)
Speelduur: 100 minuten
FTV: 2 punten
Thema: 19. Arthouse / Slowburn / Elevated Horror
Totaal: 99 punten
https://i.imgur.com/bPTA90S.jpg
Gezien op FilmFest Gent
Dream Scenario heeft zoveel om over te praten dat ik er niet eens aan kan beginnen. Het concept vond ik een erg frisse wind. Het is innovatief en wordt op een nog originelere manier uitgevoerd. De verschillende onderliggende boodschappen zijn er om nog uren over te praten. De film wordt door sommige sites in het horror-vakje geplaatst en ik snap wel waarom maar ga er niet honderd procent mee akkoord. Soms zie je wel het een en ander bloederigs langskomen. De echte horror zit echter in de mogelijkheid dat de toekomst hier nog naar toe zou kunnen gaan.
Nicolas Cage speelt de sterren van de hemel. Nergens voelde het aan alsof ik naar Cage zelf aan het kijken was. De rest van de cast is ook ijzersterk. Waar het een beetje in de mist ging was met de opbouw naar de derde akte. Dit was niet even vlot en duurde iets te lang. Verder heb ik niet echt noemenswaardige minpunten. Na afloop van de film was ik zelfs een beetje ontroerd.
4,5*
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.