Devils of Darkness (1965)

Verenigd Koninkrijk
Horror

geregisseerd door Lance Comfort
met William Sylvester, Hubert Noël en Diana Decker

Paul Baxter besluit om naar het plaatsje Britanny te gaan voor wat rust, maar raakt verwikkeld in een satanische cult die geleid wordt door een vampier.

avatar van Mac Hammer Fan
Deze Britse griezelfilm in de Hammerstijl met relatief onbekende acteurs is een onderhoudend mengsel van vampirisme en satanisme. Hij is nu uitgebracht in de States door Midnight Movies/Fox/MGM en de transfer is uitstekend. Zonder echt hoge toppen de scheren blijft de prent door zijn sfeerschepping boeiend van het begin tot het einde.

Een gedateerde horrorfilm en daarom traag en braaf. Maar een prachtig tijdsbeeld van de sixties en een redelijk plot. 1 echt schrikmomentje als Paul de deur open doet en de voodoo pop naar beneden valt en verder niet eng. Toch leuk genoeg om te blijven kijken als je niet teveel ervan verwacht.

De acteurs zijn zozo, er zit een vreselijke Poirot imitator bij, maar Tracy Reed is adembenemend mooi en Hubert Noël zou een broer van Kyle MacLachlan kunnen zijn.