menu

Film / Cast en crew / Bruce Lee

zoeken in:
Ik zet hem bij het lijstje

Nomak
Metalfist schreef:
.....
---------------------------------------------------
The Big Boss (1971)
Fist of Fury (1972)
Fist of Unicorn (1972)
Way of the Dragon (1972)

Het lijkt me wel dat alleen de laatste 4 films de moeite waard zijn?

Fist of Unicorn ken ik niet. Maar die kan je wel overslaan denk ik want dat lijkt me geen Bruce Lee film.

De andere drie zijn prima films.
Maar ook Game of Death en Enter the Dragon zijn echte Bruce Lee films, die moet je gezien hebben.

Metalfist schreef:
Ik zet hem bij het lijstje

En ook al gekocht zie ik , in een ander topic.

Inderdaad en ook al gekeken

@Nomak:

Bedankt, ik zal daar ook eens achtergaan.

Klopt het dat er een alternatieve versie van Game of Death bestaat? Aan de hand van de aantekeningen van Bruce en wat zijn naasten wisten te vertellen over wat zijn plannen waren met de film, zouden ze een alternatieve versie hebben gemaakt. Ik weet niet of dit een gerucht is of werkelijk uitgevoerd. Ik bedoel hier niet de gerestaureerde pagode-scène mee.

Wisten jullie wel dat Bruce Lee vanuit stilstand 22 meter (!) hoog kon springen? Dat schijnt in een laboratorium te zijn onderzocht. Ik hoor het ook net.

Nomak
22 meter hoog.

Volgens mij verwar je Bruce Lee met Chuck Norris, boozebelly.

boozebelly schreef:
Wisten jullie wel dat Bruce Lee vanuit stilstand 22 meter (!) hoog kon springen? Dat schijnt in een laboratorium te zijn onderzocht. Ik hoor het ook net.

22 meter naar beneden lijkt me waarschijnlijker (liefst aan een bungee touw)

Maar nog waarschijnlijker is 2.20 meter hoog.
Daar zag ik Lee wel toe in staat.

Het is wel degelijk 22 meter. In dit filmpje hebben ze het er ook over, vanaf 4:10min. KLIK!
Ook leuke weetjes over Sylvester Stallone trouwens in dat filmpje.

22 meter is natuurlijk complete larie.
Dat is fysiek onmogelijk.
Idd 2.20 lijkt stukken realistischer.

BoordAppel schreef:
Volgens mij verwar je Bruce Lee met Chuck Norris, boozebelly.
Klopt niet. Chuck Norris springt niet omhoog, die duwt de aarde naar beneden.

boozebelly schreef:
Het is wel degelijk 22 meter. In dit filmpje hebben ze het er ook over, vanaf 4:10min. KLIK!
Ook leuke weetjes over Sylvester Stallone trouwens in dat filmpje.

Ja, nu geloof ik het ook

Zo'n twee jaar later heb ik eindelijk alle vijf films (Big Boss, Fist of Fury, Way of Dragon, Enter the Dragon en Game of Death + de twee Green Hornet films) van Bruce Lee gezien en dat is me toch erg goed bevallen. Blijft toch een enorm interessant iemand en ik ben dan ook benieuwd naar de documentaires die ik hier nog heb liggen.

Is er nog iets speciaals dat je als Lee fan gezien moet hebben? Het schijnt dat de twee disc edition van Game of Death wel erg interessant is en ook Game of Death: integral schijnt de moeite te zijn.

Prachtig.

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=IDnFJum4KQE

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:10 uur

geplaatst: vandaag om 10:10 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.