Wei Lou Chun Xiao (1953)

Alternatieve titel: In the Face of Demolition

Hongkong

geregisseerd door Tie Li
met Ying Cheung, Luquan Gao en Bruce Lee

In de sloppenwijken van Hongkong staat een appartementsgebouw dat op instorten staat. De bewoners bestaan uit een grote verscheidenheid aan mensen uit de lagere klasse, zoals een leerkracht die is ontslagen bij zijn school, een architect die geen werk meer kan vinden en genoodzaakt is om zijn bloed te verkopen om maar aan geld te geraken, een taxichauffeur wiens vrouw elk moment kan bevallen en een arm gezin. De huurders hebben geen enkele mogelijkheid om naar iets beters te verhuizen, maar slagen erin om te overleven dankzij de hulp van de andere bewoners. Dit is echter een doorn in het oog van de eigenaren van het gebouw..