menu

Film / Video on Demand / Favoriete VOD-diensten

zoeken in:
kappeuter (crew)
Nu er inmiddels zoveel VOD-diensten zijn, lijk het me leuk om ze eens op een rij te zetten.
Wat zijn jullie favoriete VOD-diensten?

1. Netflix
Ik ben overigens niet onverdeeld enthousiast over Netflix. Vooral het filmaanbod is wisselend, en dan druk ik me wel voorzichtig uit.
Maar toch, veelomvattend aanbod en behoorlijke series en documentaires.
2. Film1
Kwalitatief goed aanbod, al mis ik nu de Sundance categorie behoorlijk. Het aantal updates nieuwe titels valt helaas wat tegen... (eigenlijk het oude liedje met Film1...)
3. MUBI
Ik ben nog maar vrij kort geabonneerd, maar ben al wel onder de indruk van de bijzondere selectie. Ik ga niet alles zien maar de krenten uit de pap zijn zeer de moeite waard. Documentaire aanbod wel groot maar mogen wat mij betreft ook wat bekendere titels zijn.
4. iTunes
Wat ik vooral goed vind is de behoorlijke selectie aan oudere titels tot €3,99
En elke week een Film van de Week voor € 0,99
Ook nog een aantal documentaires voor dat zelfde bedrag.
5. Ziggo On Demand
Eigenlijk steevast te duur, maar af en toe zijn er aanbiedingweken. Dan bestel ik wel eens wat titels.

Ik ben nog benieuwd naar Cinemember en Picl (domme naam).

1. Festival Scope Pro
Op aanvraag voor filmprofessionals. Niet een groep waar ik me onder mag scharen, mocht je dat wel mogen kun je je lol op hier.
2. Fandor
Filmkunstcatalogus van heb-ik-jou-daar, keurig opgedeeld in velerlei categorieën. Van theriantropie tot hyperrealistische cult, van disfunctionele families tot industriële efemera. Niet beschikbaar buiten de VS/Canada.
3. MUBI
Filmpje erop, filmpje eraf. En dat iedere dag. Komt verrassend uit de hoek en heeft met dertig films een prettig gebrek aan keuzestress.
4. Doc Alliance Films
Auteursdocu's.
5. tao films
Uithuilplatform voor onbegrepen zieltjes en buitenbeentjes van het festivalcircuit. Te highbrow voor distributie, maar goed kauwen komt de smaak ten goede.

Netflix in combinatie met een VPN blijft het beste, want de Nederlandse versie is echt karig. Deze site is aan te bevelen als je op zoek bent naar een titel, zodat je weet naar welke land je moet schakelen: Netflix Global Search on uNoGS.

Shinobi schreef:
Netflix in combinatie met een VPN blijft het beste, want de Nederlandse versie is echt karig. Deze site is aan te bevelen als je op zoek bent naar een titel, zodat je weet naar welke land je moet schakelen: Netflix Global Search on uNoGS.

Maar, Netflix met een VPN werkt toch niet meer?

Kondoro0614, dat is afhankelijk van de aanbieder die je hebt, maar ik zal je wel een privébericht daarover sturen.

1. Netflix - Groot en uiteenlopend aanbod, zit genoeg tussen dat mij aanspreekt.
2. Cinemember - Veel filmhuis films uit met name Europa, leuk aanbod maar mag iets diverser.
3. Cinetree - Leuk concept maar slechts een nieuwe film per week en een aanbod van 10 films in totaal is wel erg mager.

Ik heb op dit moment Netflix en Cinemember.

Mijn favoriete blijft vanwege mijn onuitputtelijke dorst naar cinema uit alle hoeken en gaten van de wereld nog steeds de pindakaas, simpelweg omdat er voor heel veel titels nog steeds geen legaal werkbaar alternatief is. Gelukkig wordt dat steeds beter, al is het altijd afwachten of een dienst blijft voortbestaan.
In Memoriam Filmstruck. of toch niet? Ik heb daar zelf bij de launch ook nog een paar maanden een abonnement op gehad, maar het bleek te lastig met VPN en casten. Gelukkig hebben we in Nederland steeds meer alternatieven:

MUBI - zoals Alastor zegt 'Filmpje erop, filmpje eraf. En dat iedere dag. Komt verrassend uit de hoek en heeft met dertig films een prettig gebrek aan keuzestress.' Ik ben sinds 2012 lid, waardoor ik lekker weinig betaal. Altijd mooi meegenomen. Eigenlijk wil ik iets als Mubi-Maandag hebben, dat we iedere week een titel kijken. MUBI gratis proberen?

CINEMEMBER - Momenteel probeer ik als aanvulling daarop ook deze nieuwe dienst uit via de Volkskrant aanbieding. Een soort mini-Netflix (500+ films), maar dan van filmhuis films. Erg fijn.

Netflix - en tot slot, welke filmliefhebber heeft geen Netflix, al dan niet gedeeld met familie en vrienden? Erg benieuwd hoe 4K netflix werkt, hopelijk komt de Oled morgen

Videoland - heb ik geprobeerd, maar er staat daar teveel troep op die ik actief probeer te vermijden. Ik wil geen Temptation Island-achtige shit hoeven te doorscrollen, daar bedank ik echt voor...

Film1 - hebben we wel als zender, maar zonder het on demand gedeelte (beta-tester bij KPN) helaas. Ik kan ze wel opnemen, maar we maken er eigenlijk geen gebruik van. Datzelfde geldt voor

Pluspakket | KPN - Zitten best leuke titels bij en ik heb er als KPN compleet klant toegang tot, maar het zit niet in mijn routine om er überhaupt te gaan kijken. Wat dat betreft is door doorzoekbaarheid van het aanbod op MM wel erg fijn. Dat zou daar verandering in kunnen brengen.

Nog niet geprobeerd heb ik Amazon Prime en Cinetree. Die laatste trekt me ook wel, al is het wel wat karig vergeleken met Cinemember, en heb ik veel van wat langskomt (ik volg ze wel op facebook) al gezien. Ik zou het leuk vinden als we ooit wat makkelijker toegang konden krijgen tot Hulu en Fandor. Of Shudder. Ik heb wel een VPN, maar dat helpt niet altijd om zonder gezeur die streams op je TV te krijgen. Handmatig DNS aanpassen of proxys kan helpen, maar stopt soms ook met functioneren of levert ander gezeur op.

Wat ik zeker nog een keer ga proberen is de nieuwe dienst Horrify, al zit dat nog een beetje in de startfase. De launch ging niet vlekkeloos, zoals je in het bijbehorende topic kunt lezen. Ik ben benieuwd hoe dat bij Fear Unlimited zal gaan. Ook die zal ik wel even uit willen proberen zodra het aanbod wat op stoom gekomen is.

Al met al twijfel ik wel waar de grens ligt aan de hoeveelheid versnipperde diensten die je af wilt nemen, aangezien ik nu al meerdere abonnement heb en er meer te kijken is dan ikzelf tijd heb. Daarnaast heb ik ook nog een Pathe Unlimited en Cineville pas namelijk. Ook een soort van VOD, maar dan moet je er toch de deur voor uit. Soms is wel jammer dat je niet ook PICL toegang hebt met die passen, of Pathé thuis... Alhoewel, misschien is het maar beter.

Google (Play Movies)
- want groot aanbod en in 98/100 gevallen goedkoopste om te huren of kopen. En vaak 1 of 2 weken eerder met nieuwste releases

Netflix
- want kan account delen en er staat veel op

kappeuter (crew)
John Milton schreef:
Film1 - hebben we wel als zender, maar zonder het on demand gedeelte (beta-tester bij KPN) helaas. Ik kan ze wel opnemen, maar we maken er eigenlijk geen gebruik van.

Je weet wel dat Film1 tegenwoordig ook via het web zijn diensten aanbiedt via een app?
Als het goed is moet je ook buiten je provider dus moeiteloos Film1 on demand kunnen kijken, dus net zoals bij Netflix. Wellicht gewoon ook met de aanmeldgegevens van KPN.

Zal nog eens kijken, wel de moeite waard!

kappeuter (crew)
Het zou raar zijn als die app niet is voor mensen die via hun provider een Film1 abonnement hebben afgesloten, maar ik weet het niet zeker.

'Als klant van KPN kunt u de films en series van Film1 bekijken via iTV Online.'
Zegt jou dat iets?

Momenteel alleen nog Netflix. In combinatie met een VPN (die niet wordt herkend door Netflix) is het aanbod immens.

kappeuter schreef:
Het zou raar zijn als die app niet is voor mensen die via hun provider een Film1 abonnement hebben afgesloten, maar ik weet het niet zeker.

'Als klant van KPN kunt u de films en series van Film1 bekijken via iTV Online.'
Zegt jou dat iets?
jawel, maar ik heb geen officieel abo erop. Volgens mij kwakken ze alleen het zenderpakket op mijn abonneenummer erbij, omdat ik in die testgroep zit.

Film1 is wel een hele relaxte dienst opzich. Heb ik altijd gehad bij mijn Ziggo abonnement maar na de overstap op XS4ALL ben ik die kwijt geraakt en tot heden nog geen zin gehad om me opnieuw aan te melden .

Netflix biedt voor mij meer dan voldoende variatie

kappeuter (crew)
centurion81 schreef:
Netflix biedt voor mij meer dan voldoende variatie

Dat is mooi, maar daar kan ik me bijna niets (meer) bij voorstellen.
Als je eenmaal gewend bent aan meer 'luxe' / filmaanbod...
Ik kijk elke dag uit naar de nieuwe film op MUBI.
Ik vind eigenlijk al dat ik niet genoeg heb aan Netflix, Film1, MUBI en iTunes

kappeuter schreef:
Als je eenmaal gewend bent aan meer 'luxe' / filmaanbod...
Ik kijk elke dag uit naar de nieuwe film op MUBI.

Maar MUBI biedt toch net géén variatie? Leuk als het aanbod je aanspreekt, maar het zit allemaal op dezelfde 10 cm² van het filmlandschap.

kappeuter (crew)
Onderhond schreef:
Maar MUBI biedt toch net géén variatie? Leuk als het aanbod je aanspreekt, maar het zit allemaal op dezelfde 10 cm² van het filmlandschap.

Dat vind ik juist wel meevallen, voor MM-ers zeker. Als je tenminste open staat voor zgn. filmhuisfilms en auteursfilms. Zowel minder toegankelijke als toegankelijker titels.
En ik bedoelde ook dat ik die variatie krijg door meerdere VOD-diensten naast elkaar te gebruiken.

kappeuter schreef:

Dat vind ik juist wel meevallen, voor MM-ers zeker. Als je tenminste open staat voor zgn. filmhuisfilms en auteursfilms. Zowel minder toegankelijke als toegankelijker titels.

Tuurlijk, maar de gemiddelde MMer zou eigenlijk overal voor open moeten staan, en dan vind ik Netflix als dienst toch véél gevarieerder.

Maar aanvullend is een MUBI natuurlijk leuk, net als een Horrify/Fear Unlimited, Crunchyroll etc etc.

1. Netflix
Leuk aanbod, veel aanbod en heeft gelukkig ook weleens plaats voor wat klassiekers. Series ben ik minder van (heb een hekel aan die cliffhangers) maar in het algemeen is dit mijn eerste keuze als ik geen TV wil kijken maar wel film wil kijken.
2. Film1
Hier neem ik vaak het een en ander van op dat ik bijvoorbeeld in de bios heb gemist. Prima kwaliteit, beperkt aanbod. Had graag wel iets meer klassiekers gezien. Film1Action is mijn favoriete optie.
3. Ziggo on Demand
Lang niet meer gebruikt, maar het idee van een gratis film vind ik altijd wel leuk. Ondertussen ook wel wat van mijn watchlist af kunnen strepen dankzij On Demand. Hebben daarbuiten ook wel aparte kortfilmpjes daartussen. Al is het gratis aanbod beperkt.
4. iTunes
Alles is betaald, dus als je iets niet leuk vind heb je je geld wel verspilt, maar uiteindelijk is dit voor mij best een ideale optie voor onderweg film kijken. Al heeft iTunes ondertussen wel plaats gemaakt voor Netflix op mobiel / tablet.

kappeuter (crew)
Shadowed schreef:
2. Film1
Hier neem ik vaak het een en ander van op dat ik bijvoorbeeld in de bios heb gemist. Prima kwaliteit, beperkt aanbod. Had graag wel iets meer klassiekers gezien. Film1Action is mijn favoriete optie.

Waarom kijk je de films niet on demand, of heb je die mogelijkheid niet?

Shadowed schreef:
4. iTunes
Alles is betaald, dus als je iets niet leuk vind heb je je geld wel verspilt, maar uiteindelijk is dit voor mij best een ideale optie voor onderweg film kijken.

En elke week 1 of 2 vrij recente 'grote titels' voor 1 euro.

kappeuter

Film1 on Demand weleens aangezet, had er toen geen zin meer in en ben het toen vergeten. Is het hetzelfde aanbod als op de zenders of meer/minder?

Wat de grote iTunes titels betreft, moet ik eens in de gaten gaan houden ja. Alle genres neem ik aan?

kappeuter (crew)
Shadowed schreef:
Film1 on Demand weleens aangezet, had er toen geen zin meer in en ben het toen vergeten. Is het hetzelfde aanbod als op de zenders of meer/minder?

Sowieso zelfde aanbod dat nu op tv te zien is. En waarschijnlijk meer, omdat je niet afhankelijk bent wanneer een film weer te zien zal zijn.

Shadowed schreef:
Wat de grote iTunes titels betreft, moet ik eens in de gaten gaan houden ja. Alle genres neem ik aan?

Ja alle genres. Deze week voor € 0,99:
Christopher Robin (2018)
The Founder (2016)
Laatstgenoemde was toevallig wel gisteren op NPO 3 te zien.

Tip:
Je kunt op MM het iTunes aanbod doorzoeken op prijs.

Zet naar voorkeur vinkje:
Huurprijs: € 0,99 € 1,99 € 2,99 € 3,99 € 4,99

Netflix -

Eigenlijk mijn aller eerste VOD-dienst waar ik gebruik van maakte en op de dag van vandaag kijk ik er nog met veel plezier op. Soms valt het aanbod dan misschien wat tegen, we moeten toch iets hebben om te zeuren.

Film 1 -

Toch wel een kleine favoriet. Voornamelijk veel films die recent in de bioscopen hebben gedraaid, niet een al te groot aanbod maar voor dat geld kun je toch wat leukere films mee snoepen. Hebben ook wel vaak films die niet mainstream zijn, dus om de onbekendere films toch een beetje mee te pakken.

Voor de rest gebruik ik nog niet zoveel VOD diensten. Videoland heb ik wel maar daar kijk ik meer programma's mee vooruit qua spelshows die ik tijdens het avond eten nog wel eens wil opzetten maar voor de rest valt die dienst vaak tegen. Nu en dan een leuke film, daar is dan ook alles wel mee gezegd.

Zelf heb ik oog op diensten als Horrify en Fear Unlimited maar met die diensten wacht ik nog even tot de bouwvak er is, dan heb ik ook alle tijd rustig gebruik te maken van de twee weken gratis en hopelijk is het aanbod dan wat groter .

Ik ben weer terug naar Cinetree naast Netflix. Cineville zeg ik in de zomermaanden op en het aanbod op CineMember is een overkill in combinatie met die afschuwelijke interface. Dan vind ik voor nu de selectie gemaakt door Cinetree een mooie aanvulling. MUBI moet ik nog eens proberen.

Naast Netflix maak ik denk ik nog het meeste gebruik van (USA) iTunes. Een hoop lastiger te verkrijgen indies liggen er voor het oprapen. Ook een aardig aanbod aan recentere genrefilms die in Nederland niet zo snel het daglicht zullen zien.

Zo'n dienst als MUBI heeft af en toe best wat interessants, maar het hele roulatie concept vind ik eigenlijk vrij belachelijk. Echt geen zin om als het ware gedwongen te worden een film binnen een x aantal dagen te moeten zien omdat hij anders niet meer beschikbaar is. Daarnaast kan het dus ook voorkomen dat er een maand lang niets interessants voor je tussen zit en je voor Jan lul aan het betalen bent.

Verder pik ik ook nog wel regelmatig wat mee van Amazon Prime of Vimeo.

kappeuter (crew)
leatherhead schreef:
Zo'n dienst als MUBI heeft af en toe best wat interessants, maar het hele roulatie concept vind ik eigenlijk vrij belachelijk. Echt geen zin om als het ware gedwongen te worden een film binnen een x aantal dagen te moeten zien omdat hij anders niet meer beschikbaar is. Daarnaast kan het dus ook voorkomen dat er een maand lang niets interessants voor je tussen zit en je voor Jan lul aan het betalen bent.

Het mooie van MUBI is dat ze een pauzeer-mogelijkheid hebben bij het abonnement!

Als je even niks interessants ziet druk je gewoon op pause subscription, en betaal je dus niets.
En als je weer wil beginnen 'unpause subscription'.

https://mubi.com/subscription

Als je vrienden uitnodigt voor een gratis maand verdien je zelf ook per aanmelding een gratis maand. Ik heb de afgelopen jaren maar 2 maanden hoeven te betalen.

30 Day Free Trial - MUBI

kappeuter (crew)
leatherhead schreef:
Naast Netflix maak ik denk ik nog het meeste gebruik van (USA) iTunes. Een hoop lastiger te verkrijgen indies liggen er voor het oprapen. Ook een aardig aanbod aan recentere genrefilms die in Nederland niet zo snel het daglicht zullen zien.

Moet je daar nog iets speciaals voor doen om het VS aanbod te krijgen (VPN)?
Ik ben ook erg tevreden met iTunes. Toch wel mijn favoriete pay-per-view dienst.
En zeker ook vanwege het wekelijks wisselende aanbod van films voor 0,99.
Deze week zag ik Repo Man (1984)
Vermakelijke cult klassieker.

kappeuter schreef:
(quote)

Moet je daar nog iets speciaals voor doen om het VS aanbod te krijgen (VPN)?
Ik ben ook erg tevreden met iTunes. Toch wel mijn favoriete pay-per-view dienst.
En zeker ook vanwege het wekelijks wisselende aanbod van films voor 0,99.
Deze week zag ik Repo Man (1984)
Vermakelijke cult klassieker.

Je hebt geen VPN nodig, maar je moet wel een Amerikaans account aanmaken. Best een gedoe, maar er zijn tutorials op het web te vinden om je daarbij te helpen. Voor mij was het wel de moeite waard.

Ik gebruik zelf Netflix met een VPN om het Amerikaans aanbod te kunnen kijken (in het bijzonder The Twilight Zone uit de jaren 60). Ook gebruik ik iTunes, meer de handigheid dat ik de film dan overal op zak heb en nog goedkoop ook. Ik koop ze dan, in plaats van huren, omdat wanneer je huurt, je de film binnen een bepaalde tijdsperiode moet afkijken.

kappeuter (crew)
Ik ben benieuwd of er met de komst van Disney+ en AppleTv+ voor jullie iets veranderd is.
Ik heb dit jaar ook kennis gemaakt met Cinetree. Dat is me wel bevallen.
Zo heb ik Den Skyldige (2018) eindelijk kunnen zien.
Wel wat jammer dat ze te veel titels van jaren terug presenteren. Die heb ik dan meestal al gezien.

Kijk Cinetree een maand gratis

joachimt (crew)
Ik heb ondertussen diverse diensten een keer gehad, maar probeer er nooit meer dan twee tegelijk te hebben.

Netflix:
Jarenlang gehad. Zeer geschikt voor de kinderen. Mijn vrouw was ook lang zoet met series, maar raakte uitgekeken. Voor mij was al gauw slechts enkele interessante toevoegingen per maand. Te veel B-films.

Film1:
Jaar lang gehad tot aan de overname. Was een tijd lang een goede bron voor zeer recente titels. Laatste maanden voor de overname werd er bijna niks toegevoegd, dus was het weggegooid geld (maar ik had al voor een jaar betaald). Ik verwacht niet op korte termijn een nieuw abo te nemen.

Videoland:
Een keer een trial genomen. Binnen twee weken alles gezien wat ook maar enigszins interessant was. Veel te beperkt aanbod. Niet interessant.

Cinemember:
Prima aanbod. Heb ik een paar maanden gehad. In die tijd zo'n 100 films gekeken. Dat is toch een flink percentage van hun aanbod. Uiteindelijk was ik er wel een keer doorheen en dan is het toch net als bij de andere diensten wachten op genoeg nieuwe toevoegingen. Wellicht dat ik over een tijdje weer een abo neem, als hun aanbod voldoende ververst is.

Disney+:
Dit hebben we nu na het opzeggen van Netflix ruim een maand geleden. Kinderen zijn er blij mee. Ikzelf pik er ook wel wat uit, maar het zal geen grote bron voor mij zijn de komende tijd.

Amazon Prime:
Al eens een trial gehad. Toen stuk of 20 films gezien binnen de trial en toe was het aanbod alweer op voor mij. Nu sinds kort weer een trial op naam van mijn vrouw. Zij is er blijer mee dan ik. Ik heb er een stuk of 15 uitgezocht, maar ben er alweer bijna doorheen. Het wordt tijd dat hun aanbod vergelijkbaar wordt met het aanbod in de VS. Dan zouden ze wellicht echt kunnen concurreren met Netflix.

Mooie toelichting joachimt, ik heb zelf alleen ervaring met "Netflix" (via een account die ik van iemand mag gebruiken, maar daar maak ik eigenlijk hoogst zelden gebruik van) en "Film 1" en de laatste heb ik sinds september (vlak na de overname) niet meer vanwege hun beperkte aanbod, wat ook nog bestaat uit veel oude films.

Van "Cinemember" had ik nog niet gehoord, maar kan wel eens interessant zijn.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:38 uur

geplaatst: vandaag om 04:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.