• 15.735 nieuwsartikelen
  • 177.886 films
  • 12.199 series
  • 33.965 seizoenen
  • 646.802 acteurs
  • 198.949 gebruikers
  • 9.369.690 stemmen

Favoriete VOD-diensten

zoeken in:

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Fisico schreef:

Toevallig geen promoactie lopend voor Cinemember dezer dagen?

Je mag mijn vouchercode gebruiken.

Deze geeft recht op 10 procent extra korting bij afsluiten halfjaarabonnement.

stinissen (crew films & series)

• 23430 berichten
  • 76914 stemmen

Op de eerste plaats nog steeds Netflix gevolgd door Viaplay en HBO, HBO belooft dat het aanbod wat nog niet is ondertiteld snel op te lossen maar nog steeds niks. De serie die ik wil herzien is The West Wing en die heeft nog steeds geen Nederlandse subs. Wat Netflix aangaat is die erg GOED voor oudere zwart wit films nu nog ouwe series aub. Ik zou een moord doen om Dallas weer eens te zien met Nederlandse subs, enkele jaren geleden deed België dit met ochtend tv maar na drie seizoenen stopte het weer.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

stinissen schreef:

Op de eerste plaats nog steeds Netflix gevolgd door Viaplay en HBO, HBO belooft dat het aanbod wat nog niet is ondertiteld snel op te lossen maar nog steeds niks. De serie die ik wil herzien is The West Wing en die heeft nog steeds geen Nederlandse subs.

Ja behoorlijk irritant.

Ik wou An American Pickle kijken, maar die heeft zelfs niet eens Engelse ondertiteling.

Zelfde geldt voor Let Them All Talk.

Dat zijn nota bene HBO Max originals. Dan zijn ze erg gehaast hier gestart.

Ik kan wel Engels verstaan, maar ondertiteling als backup vind ik wel zo relaxed.

stinissen (crew films & series)

• 23430 berichten
  • 76914 stemmen

kappeuter schreef:

(quote)

Ja behoorlijk irritant.

Ik wou An American Pickle kijken, maar die heeft zelfs niet eens Engelse ondertiteling.

Zelfde geldt voor Let Them All Talk.

Dat zijn nota bene HBO Max originals. Dan zijn ze erg gehaast hier gestart.

Ik kan wel Engels verstaan, maar ondertiteling als backup vind ik wel zo relaxed.

Ik ook en vooral met een politieke serie laten we elkaar op de hoogte houden mocht het gefixt zijn.

skinny_tie

• 1227 berichten
  • 3648 stemmen

Ik wacht nog op "One Perfect Shot". In de VS twee weken geleden. Op de socials beloofde HBOMax NL dat het hier een week later op zou staan, maar nu nog steeds niet. Ook Last Week Tonight loopt twee weken achter, niet het type programma waar je dat mee moet doen, lijkt me.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Het is slechts een momentopname, maar ik ben bijna door mijn VOD filmvoorraad heen.

Het zal hopelijk wel weer eens aantrekken, maar op dit moment vind ik het VOD filmaanbod van alle diensten die ik heb niet zo aansprekend. Netflix is nog wel steeds favoriet, de rest is aanvullend.

Ik heb maandenlang op Netflix genoten van veel Franse en Britse films, maar die stroom lijkt momenteel een beetje opgedroogd en bijna alles dat ik graag wou zien heb ik inmiddels wel gezien.

HBO Max voegt momenteel maar sporadisch nieuwe films toe en het aanbod is niet echt aansprekend.

Op MUBI pik ik nog wel eens een film mee, maar dat is misschien eens per week of eens in de 2 weken.

Het aanbod van Prime Video spreekt me onvoldoende aan om nu weer een abonnement voor te nemen.

Kanttekening hierbij is dat ik met mijn configuratie geen Cinemember kan kijken (geen AppleTV app).

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

HBO Max de laatste weken heeft een inhaalslag gemaakt.

Het filmaanbod is inmiddels behoorlijk groot. Ik heb mijn watchlist weer kunnen aanvullen.

Als ik het vergelijk met Prime Video, dan wint HBO Max op alle fronten.

Ongeveer in dezelfde prijsklasse, maar er zijn gewoon veel meer interessante titels en het aanbod wordt veel vaker ververst.

Ik heb sinds kort opnieuw een abonnement genomen op Prime Video, om eindelijk La Vie d'Adèle (Film, 2013) - MovieMeter.nl te kunnen zien.

Ik vind het aanbod verder echter weinig aansprekend. Het is vooral ouwe meuk dat ik al gezien heb.

Ik had verwacht dat met de aankoop van MGM, Prime Video inmiddels wel een kwaliteitsimpuls had gekregen.

Wat fijn dat MUBI tegenwoordig veel titels vrijwel permanent in de collectie heeft.

Zo heb ik de afgelopen maanden veel Rohmer films kunnen zien. Toch wel uniek van deze dienst zo'n collectie films van een regisseur. Dat zie je bij andere VOD-diensten niet.

Rick18

• 232 berichten
  • 5294 stemmen

kappeuter schreef:

Wat fijn dat MUBI tegenwoordig veel titels vrijwel permanent in de collectie heeft.

Zo heb ik de afgelopen maanden veel Rohmer films kunnen zien. Toch wel uniek van deze dienst zo'n collectie films van een regisseur. Dat zie je bij andere VOD-diensten niet.

Mubi is inderdaad best een interresant alternatief geworden, zie dat er alleen met creditcard betaald kan worden, beetje jammer

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Rick18

Je kunt ook met Paypal betalen.

Als je Paypal koppelt aan je bankrekening heb je er totaal geen omkijken naar.

SergioMalick

• 1230 berichten
  • 1830 stemmen

Ja, jammer dat mubi met creditkaart moet worden betaald. Zou daar graag een abonnement op hebben.

Heb gisteren zowel Netflix als Disney opgezegd. Deze dure diensten doen vrijwel niks op de filmliefhebber aan hun vast te houden. Disney had een goed startaantal met star, maar voegt zelden iets toe. Netflix voegt veel toe, maar daarvan is het merendeel middelmaat of slecht. Netflix heeft nog steeds een flinke database (zelfs met Ghibi), maar qua films blijft het nu ook hangen.

In plaats daarvan Mubi, maar helaas met Creditkaart dus.

Edit: zie kappeuter zijn bericht over PayPal, zal eens proberen.. Heb je dan niet alsnog een creditkaart nodig om PayPal te activeren? Heb daar bijzonder weinig verstand van.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

SergioMalick

Nee hoor, je hebt geen credit card nodig.

Ik heb enkel mijn bankrekening gekoppeld.

SergioMalick

• 1230 berichten
  • 1830 stemmen

kappeuter schreef:

SergioMalick

Nee hoor, je hebt geen credit card nodig.

Ik heb enkel mijn bankrekening gekoppeld.

Dan moet ik vanavond even goed kijken.

Heb wel een account op paypal, alleen wanneer ik dan via Mubi PayPal aanklik en inlog vraagt hij op creditkaartgegevens. Misschien moet ik er eerst een saldo opzetten lijkt me.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

SergioMalick

Dat is niet nodig. Ik heb nog nooit saldo gestort en je kunt ook met bankrekening koppeling via Paypal aankopen doen.

Het werkt gewoon als een machtiging, je moet alleen eenmalig je bankrekening koppelen;

hoe voeg-ik-een-bankrekening-toe-aan-mijn-paypal-rekening

Daarna zal er denk ik nooit meer naar credit card gevraagd worden.

Ik raad je overigens wel af om bij webshops grote bedragen (boven de 100 euro) via PayPal af te rekenen, omdat bij retouren het geld lang onderweg kan zijn tussen de verkoper en jou. Dat kan zo maar 10-12 dagen duren.

joachimt (crew films)

• 3795 berichten
  • 9718 stemmen

Ik heb mijn MUBI-abo voor een paar maanden op pauze gezet. Ik zat continu tegen deadlines aan te hikken van films die bijna uit het aanbod gingen verdwijnen. Met Prime, HBO en MUBI bij elkaar werd het gewoon te veel om bij te houden. Dus voorlopig alleen even Prime en HBO voor mij. Met name op HBO komen genoeg titels voorbij die ik wel wil zien. Op Prime elke maand een handjevol, maar dat vind ik voldoende voor die 3 euro.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

joachimt schreef:

Ik heb mijn MUBI-abo voor een paar maanden op pauze gezet.

Dat is toch geniaal dat dat kan he. Voor zover ik weet de enige dienst waar dat bij kan.

Ik zat continu tegen deadlines aan te hikken van films die bijna uit het aanbod gingen verdwijnen. Met Prime, HBO en MUBI bij elkaar werd het gewoon te veel om bij te houden. Dus voorlopig alleen even Prime en HBO voor mij. Met name op HBO komen genoeg titels voorbij die ik wel wil zien. Op Prime elke maand een handjevol, maar dat vind ik voldoende voor die 3 euro.

Ik nam Prime opnieuw om nu eindelijk La Vie d'Adèle (2013) te kunnen zien. Maar nadien heb ik nog niets interessants kunnen vinden. Ze hebben te veel titels die je wel al eerder eens gezien hebt. Hopelijk word ik binnenkort verrast met aansprekende titels.

joachimt (crew films)

• 3795 berichten
  • 9718 stemmen

kappeuter schreef:
(quote)

Ik nam Prime opnieuw om nu eindelijk La Vie d'Adèle (2013) te kunnen zien. Maar nadien heb ik nog niets interessants kunnen vinden. Ze hebben te veel titels die je wel al eerder eens gezien hebt. Hopelijk word ik binnenkort verrast met aansprekende titels.

Vorige maand hele rij Bond-films erbij. Ik vond er vier die ik volgens mijn administratie (mijn oudste administratie zijn mijn IMDb-stemmen) niet gezien had. Van de vier heb ik A View to a Kill na 20 min uitgezet, omdat ik alles nog herkende. Twee andere kwamen me minder bekend voor, maar besefte ik later in de film dat ik het al eens gezien had. Dus ja, best wel films die je al wel eens eerder gezien zult hebben, al is het meer dan 25 jaar geleden.
Ben nog halverwege The Living Daylights en die komt me niet bekend voor tot nu toe. Van een berg afsleeën in een koffer van een cello zou me toch bijgebleven moeten zijn........

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

SergioMalick

Is het alsnog gelukt?

SergioMalick

• 1230 berichten
  • 1830 stemmen

kappeuter schreef:

SergioMalick

Is het alsnog gelukt?

Ja het is zojuist gelukt! Blijkbaar was het met het koppelen nog niet helemaal goed gegaan, maar nu wel. Dank voor de hulp.

Mooi aanbod van Mubi zo op het eerste oog.

En Voyage of Time in 4k

Ook fijn dat de ondertiteling gelijk goed staat. Niet te groot, te helder etc.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Nederlandse SVOD-abonnees meest tevreden over Netflix, maar NPS daalt - Telecompaper

Toch wel opmerkelijk dat Prime Video en HBO Max niet in de top 3 staan.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Netflix Ranks Last Among Streamers for Perceived Value, Survey Finds - Variety

Variety schreef:

In addition, Netflix ranks No. 1 for both user experience and content recommendations on the survey. But on perceived value, it comes in dead last among the nine subscription VOD services tracked; HBO Max ranks highest and Disney+ is in second place.

John Milton

• 24218 berichten
  • 13383 stemmen

Wow.

Al komt het ook niet helemaal als een verrassing. Ik zou hier al aandeelhouder wel van schrikken, met oog op de zekerheid van toekomstig rendement.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Absoluut. Netflix is binnen de huidige competitieve markt eigenlijk te duur geprijsd.

Je hebt met HBO Max eigenlijk meer waar voor je geld.

Als meer mensen straks 3 tot 5 diensten hebben en op gegeven moment willen besparen, is Netflix de dienst waar je het meest op kunt besparen.

En helemaal als ze account delen gaan belasten, dan is het voordeel weg om account met meerdere te delen.

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

HBO zit onder de marktprijs, lijkt me, zeker met hun instaplokker. Dat is een bekende truc. Eerst je concurrent beschadigen en daarna zelf de prijzen omhoog doen.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

eRCee schreef:

HBO zit onder de marktprijs, lijkt me, zeker met hun instaplokker. Dat is een bekende truc. Eerst je concurrent beschadigen en daarna zelf de prijzen omhoog doen.

Dat zou kunnen. Toch is het vooral Netflix dat de prijzen weer omhoog doet.

Prime Video kost nog steeds maar € 2,99 per maand.

En stel dat HBO Max wat duurder wordt, dan zijn ze nog steeds vele malen goedkoper dan Netflix.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Mijn VOD-verdeling en VOD-favorieten de afgelopen 3 maanden:

Netflix 31

MUBI 28

HBO Max 10

Film1 7

Prime Video 4

Door afgelopen maanden veel Rohmer films te kijken is MUBI op een stevige tweede plek uitgekomen.

HBO Max komt binnen op een solide derde plaats.

Prime Video overweeg ik steeds stop te zeggen, maar nog niet gedaan omdat ik nog verwacht bij Amazon iets te bestellen. Zo houdt Amazon je slim in de tang...

Fisico

• 10039 berichten
  • 5398 stemmen

Welke tips kan je aanbevelen vanop Netflix, Kappeuter?

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Fisico schreef:

Welke tips kan je aanbevelen vanop Netflix, Kappeuter?

Ik heb veel tips, maar ik heb begrepen dat de oudere films veelal niet in België beschikbaar zijn op Netflix.

Un Mauvais Fils (Film, 1980)

Yield to the Night (Film, 1956)

Robbery (Film, 1967)

Perfect Friday (Film, 1970)l

The Long Arm (Film, 1956)

Hopelijk heb je hier toch nog wat aan.

Fisico

• 10039 berichten
  • 5398 stemmen

Ziet er goed uit, maar die oude garde is niet te zien via Netflix België. Voor de rest is het aanbod wel vrij gelijklopend denk ik.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Fisico schreef:

Ziet er goed uit, maar die oude garde is niet te zien via Netflix België. Voor de rest is het aanbod wel vrij gelijklopend denk ik.

Jammer zeg, dan komen jullie er wel erg bekaaid vanaf...

Die oudere films zijn net de reden dat ik nog steeds erg enthousiast ben over Netflix.

Dan heb ik bij deze een recentere tip:

Long Shot (2019)

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

centurion81 schreef:

Netflix biedt voor mij meer dan voldoende variatie

Inmiddels niet meer he.

Welke diensten heb jij nu. Netflix + HBO Max?

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.