Yield to the Night (1956)

Alternatieve titel: Blonde Sinner

geregisseerd door J. Lee Thompson
met Diana Dors, Yvonne Mitchell en Michael Craig

Een jonge vrouw is reeds haar hele leven misbruikt en bedrogen door alle mannen die ze kent. Als ze eindelijk de man vindt bij wie ze denkt dat hij werkelijk van haar houdt komt ze te weten dat ook hij haar bedriegt met een andere vrouw. Haar stoppen slaan volledig door...

avatar van Dogie_Hogan
Onlangs in regio-2 uit op DVD, review.

avatar van Flavio
Mooie rustige film waarin stap voor stap wordt verteld wat de hoodrolspeler dreef om haar rivale te vermoorden. De film is daarnaast een aanklacht tegen de doodstraf en om de boodschap maar zo duidelijk mogelijk over te brengen wordt de dader sympathiek geportretteerd en het slachtoffer ontmenselijkt - zo zien we haar gezicht geen een keer en de spaarzame dialogen maken duidelijk dat het een enorme bitch was. Ten tijde van deze film was de doodstraf in GB punt van discussie en die was inmiddels afgeschaft toen de film uitkwam.

Sober, vakkundig gemaakt drama.

Diana Dors speelde weergaloos in de rol van de tobbende moordenares, ongelukkig in de liefde, die geen berouw toonde, in dit film noir-achtige gevangenis-melodrama, dat bedoeld leek om degenen die tegen de doodstraf waren een hart onder de riem te steken. Interessant was het zien van het apathische gevangenispersoneel. Maar het verhaal miste de noodzakelijke diepte om echt te kunnen raken.