• 8.613.297 stemmen

Yield to the Night (1956)

Drama | 99 minuten

• Netflix Bekijk via Netflix
  • Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Yield to the Night

"The Man-By-Man Story of a Lost Soul!"

Een jonge vrouw is reeds haar hele leven misbruikt en bedrogen door alle mannen die ze kent. Als ze eindelijk de man vindt bij wie ze denkt dat hij werkelijk van haar houdt komt ze te weten dat ook hij haar bedriegt met een andere vrouw. Haar stoppen slaan volledig door...

imageimageimageimage

Matron Brandon

Prison Chaplain

avatar van Dogie Hogan

Dogie Hogan

Onlangs in regio-2 uit op DVD, review.

avatar van Flavio

Flavio (moderator films)

Mooie rustige film waarin stap voor stap wordt verteld wat de hoodrolspeler dreef om haar rivale te vermoorden. De film is daarnaast een aanklacht tegen de doodstraf en om de boodschap maar zo duidelijk mogelijk over te brengen wordt de dader sympathiek geportretteerd en het slachtoffer ontmenselijkt - zo zien we haar gezicht geen een keer en de spaarzame dialogen maken duidelijk dat het een enorme bitch was. Ten tijde van deze film was de doodstraf in GB punt van discussie en die was inmiddels afgeschaft toen de film uitkwam.

Sober, vakkundig gemaakt drama.

gauke

Diana Dors speelde weergaloos in de rol van de tobbende moordenares, ongelukkig in de liefde, die geen berouw toonde, in dit film noir-achtige gevangenis-melodrama, dat bedoeld leek om degenen die tegen de doodstraf waren een hart onder de riem te steken. Interessant was het zien van het apathische gevangenispersoneel. Maar het verhaal miste de noodzakelijke diepte om echt te kunnen raken.

avatar van Brix

Brix

Blu-ray release van Studiocanal (met Engelse ondertitels)

scorsese

Goeie film over een vrouw die eindelijk denkt de juiste man ontmoet te hebben. De beste scenes, zijn de scenes in de gevangenis (terwijl de vrouw in afwachting is van haar naderende executie). De flashbacks zijn uiteraard nodig, maar minder boeiend. Een tikkeltje melodramatisch hier en daar, maar dat is moeilijk te vermijden als het om de doodstraf gaat. Mooi camerawerk en goed acteerwerk. Een kleine 3.5 sterren.

avatar van charmie

charmie

Deze film garandeert in ieder geval geen gezellig avondje kijkplezier met chips en nootjes.

kappeuter (crew films)

Sterke film met prachtige hoofdrol voor Diana Dors. Het is ook bijzonder knap in beeld gebracht, met inzoomen op belangrijke details. De film laat je eigenlijk in het hoofd kijken van Dors, uiteraard ook via onmisbare voice-over.
Paar dingen die me opvielen:
Het motief voor de moord was bijzonder dubieus. Nou maakt liefde blind, maar die man had haar vanaf het begin duidelijk gemaakt haar niet meer te zien dan als een scharrel. Dus ze zou eigenlijk bozer op die vent moeten zijn, dan op zijn volgende scharrel. En dan vermoordt ze zijn scharrel, terwijl haar ex al op het kerkhof ligt en die scharrel had bij zijn leven al niet eens interesse meer voor hem.
Voor de film is het goed, maar er is opvallend veel begeleiding / personeel beschikbaar voor iemand die alleen in een dodencel zit. Ik vermoed dat dit in werkelijkheid niet zo humaan is gegaan. Als iemand met de deur op slot vastzit hoef je ook in de cel niet bewaking te hebben. Zelfs niet bij Taghi.

avatar van david bohm

david bohm

Bomb shell Diana Dors weet de film toch aardig te dragen en het is fascinerend om naar deze sexbom te kijken. Naast haar figuur heeft ze prachtige lippen en dat zonder fillers.
In de flashbacks komt de liefde voor Jim niet echt uit de verf, sowieso vind ik ze niet het sterkste onderdeel van de film. Maar net als in de rest van de film is het camerawerk bijzonder en fraai.
De scenes in de gevangenis zijn het interessantst, met de bewaaksters maar ook met de pijnlijke en ongemakkelijke scenes met Hilton's bezoek. Tegenwoordig zou Mary Hilton in Nederland trouwens hoogstwaarschijnlijk TBS hebben gekregen, want er zit een behoorlijk steekje bij haar los.

avatar van Dutchfan

Dutchfan

Diana Dors geeft een fantastische performance in deze film.

Bijna claustrofobische film over een vrouw die ter dood is veroordeeld.

Vrouw vermoordt de minnares van de man waarvan ze houd en wordt ter dood veroordeeld.

Wat ik jammer vond is dat de film eigenlijk te weinig aandacht schenkt aan de relatie die Dors heeft met haar man; Daardoor snap je eigenlijk niet echt waarom ze zo ver gaat.

Goede vertolkingen van alle acteurs.

Actrice Diana Dors vertrok na deze film naar Hollywood,maar een ster werd ze daar niet en kwam later terug naar Engeland.

avatar van Brix

Brix

Dutchfan schreef:

Dat is niet verwonderlijk, gezien het feit dat het daar wemelde van de (nep)blondines van hetzelfde type.

Er zat niemand te wachten op nog meer van hetzelfde.

Ik denk wel dat ze meer acteertalent in huis had dan de meeste van haar Amerikaanse concurrenten.

In Engeland was ze beter op haar plaats.