Night My Number Came Up, The (1955)

Verenigd Koninkrijk
Thriller

geregisseerd door Leslie Norman
met Michael Redgrave, Sheila Sim en Alexander Knox

Op een trendy dinerfeest in Hongkong wordt aan een piloot gevraagd onthullende details te vertellen over een droom, waarin acht personen opstijgen met een Dakota DC-3 van Bangkok naar Tokio. Deze Dakota stort vervolgens neer in de Japanse bergen. Onder de luisteraars is de Air-marshal Hardie, die de volgende dag naar Tokio moet vliegen. Hardie legt aanvankelijk dit gedroomde verhaal naast zich neer, omdat zijn toestel een Liberator is en er maar zes mensen op de vlucht meegaan. Maar wanneer Hardie op de luchthaven aankomt, verneemt hij, dat de Liberator mechanische problemen heeft en wordt vervangen door een Dakota. Kort voordat de Dakota wil vertrekken, gaan er nog twee soldaten aan boord. Hiermee komt het aantal personen op acht. Hardie vreest, dat de droom van de piloot uitkomt en hij gedoemd is te sterven.