Perfect Friday (1970)

Verenigd Koninkrijk
Komedie / Misdaad

geregisseerd door Peter Hall
met Ursula Andress, Stanley Baker en David Warner

Een bankbediende besluit te breken met zijn saaie leven. Een aantrekkelijke klant en haar aristocratische man die geld nodig hebben om hun jetset-leven te kunnen blijven leiden zorgen voor de ideale omstandigheden voor de perfecte misdaad.

Ook weer zo'n droge superklassieker van Engeland.

Echt een mooie , oprechte film met een goed verhaal.

En ook nog eens met Ursulla Andress., waarin ze zeer regelmatig bloot rond loopt.. Dat lijkt me een top tien film.

avatar van boerenpummel
Top 10 film lijkt me wat overdreven, maar dit is inderdaad een heerlijke film. Kijkt lekker weg, heeft een aardig verhaaltje, is humoristisch en er is een mooie Andress!

Goeie film waarin een bankmedewerker de hulp inschakelt van een cliënte en haar man om de bank te beroven. Simpelweg een goed opgebouwde heist-movie met een redelijk stijlvolle aankleding. De driehoeksverhouding die ontstaat is vermakelijk. Ursula Andress is hier meer naakt dan gekleed te zien. Leuk eindshot ook.

avatar van Darbie
Erg leuk, spannend bovendien, . .én . . . very British !! . . I love it.