- Home
- Filmforum
- Film - Video on Demand
- Video on demand - VOD
Video on demand - VOD
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Als je vrienden uitnodigt met de link die je ingelogd in het menu kunt vinden, en zij nemen vervolgens een proefabonnement via jouw uitnodiging, dan verdien je per aanmelding een gratis maand.
Je kunt je MUBI abonnement ook pauzeren, dat is ook wel vrij uniek.
Nederlandse ondertiteling valt me hier in Nederland mee op MUBI, bij veel titels wel aanwezig. Maar Engelse ondertiteling is ook goed te doen inderdaad.
Ik mis op MUBI wel wat de Cinemember, Cinetree titels. Distributeurs kiezen denk ik de diensten waar ze het meest kunnen verdienen. Ik geloof dat Cinemember een samenwerkingsverband is van een aantal distributeurs, die er mogelijk belang bij hebben dat bepaalde titels exclusief op die dienst te zien zijn.
TornadoEF5
-
- 5616 berichten
- 1726 stemmen
Ik heb het toch weer afgezegd. Ik zie me er simpelweg te weinig gebruik van maken.
John Milton
-
- 24221 berichten
- 13386 stemmen
Ik heb het toch weer afgezegd. Ik zie me er simpelweg te weinig gebruik van maken.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Wel raar, er zijn nog meerdere aanbiedingen om MUBI 3 maanden gratis uit te proberen.
TornadoEF5
-
- 5616 berichten
- 1726 stemmen
Ik weet het niet. Het is te eenzijdig allemaal. Veel te veel hetzelfde en bijna enkel op arthouse gericht. Voor zijn prijs is het aanbod gewoon te mager. En ik voelde me er niet goed bij om 70 euro in één keer te betalen voor iets waar ik geen idee heb of ik er veel gebruik van ga maken. Ik merk dat ik in de "week gratis" er al geen gebruik van maakte, dus pas ik weer opnieuw.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Dan heb je sowieso de verkeerde aanbieding gebruikt.
Probeer het eens met ander e-mail adres, dan kun je het 3 maanden op je gemak uitproberen via EYE:
Three months of cinema - mubi.com
Het abonnement is overigens altijd maandelijks opzegbaar. Je hoeft niet in te gaan op een jaaraanbieding, dus 70 euro in één keer betalen is nooit nodig.
TornadoEF5
-
- 5616 berichten
- 1726 stemmen
Dan heb je sowieso de verkeerde aanbieding gebruikt.
Probeer het eens met ander e-mail adres, dan kun je het 3 maanden op je gemak uitproberen via EYE:
Three months of cinema - mubi.com
Het abonnement is overigens altijd maandelijks opzegbaar. Je hoeft niet in te gaan op een jaaraanbieding, dus 70 euro in één keer betalen is nooit nodig.
Het gaat zelfs gewoon met dit account, want pas vanaf november 2021 gaat er nu geld af.
madmadder
-
- 371 berichten
- 3057 stemmen
Ik ben ook onlangs gestopt met Mubi. Helaas toch te vaak streamingproblemen en wat betreft aanbod sluit het ook niet meer helemaal aan op waar ik op dit moment in geïnteresseerd ben (horror, grote klassiekers). Wie weet over een tijdje weer, ik krijg nog wel telkens updates over de nieuw toegevoegde films en dat zijn nog niet echt titels waar ik op zit te wachten.
Op dit moment alleen Netflix en Amazon prime, die eerste echt al heeeeeel lang, met allebei nog steeds tevreden.
Kijk heel af en toe ook nog wel wat via Picl, is ook wel fijn voor als ik een film in de bios heb gemist en graag toch wil zien. De Previously Unreleased films bijvoorbeeld draaien hier in Nijmegen alleen op tijden dat ik niet kan, die kan ik dan zo zien.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Ik kijk de laatste maanden ook wat minder MUBI.
Die twee Chabrol detectives daar was ik wel erg blij mee. En met Rien ne va plus, ook van Chabrol. Maar sindsdien nog weinig films op MUBI gezien.
Dat gaat toch een beetje in periodes op en af.
Op Amazon Prime is het nu een beetje komkommertijd. Ik heb al een tijdje niks gezien op Prime Video.
Ik vermaak me tegenwoordig vooral met Franse klassiekers op Netflix.
La Course du Lièvre à Travers les Champs (1972) was een leuke verrassing.
Ook met enkele Alain Delon en Romy Schneider films heb ik me prima vermaakt.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Binnenkort verwacht op Netflix:
23 augustus
The Witcher: Nightmare of the Wolf (2021) - Netflix anime
25 augustus
Bob Ross: Happy Accidents, Betrayal & Greed (2021)
1 september
The Farmer's Wife (1928) - Alfred Hitchcock
Passport to Pimlico (1949) - Ealing Studios komedie
Seven Days to Noon (1950) - Britse thriller
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
People’s Platforms: Three Streaming Projects | Film Quarterly - filmquarterly.org
DIY-streamen
Girish Shambu signaleert een nieuwe trend die tijdens de lockdows is ontstaan: grassroots streaming-initiatieven die films omringen met een rijke, activistische context.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Bestaat Netflix-aanbod binnenkort voor 50 procent uit originele films en series? - Vertigo
Daar staat tegenover dat ik dit jaar ook steeds meer aangekochte Europese titels zie.
Dat heeft met de minimaal 30 procent Europees aanbod regel te maken, wat ik toejuich.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
'Amazon wil Hotel Transylvania-film kopen voor 100 miljoen' | RTL Nieuws - rtlnieuws.nl
Amazon wil voor 100 miljoen dollar de rechten van de animatiefilm Hotel Transylvania: Transformania kopen. De nieuwe familiefilm slaat de bioscoop over en is dit najaar direct te streamen.
Een hoop geld...
Ik vraag me af wanneer we meer MGM titels gaan zien op Prime Video. Na de overname zou je toch een kwaliteitsimpuls van MGM titels verwachten. Wellicht heeft de transitie naar de nieuwe eigenaar wat meer tijd nodig, en ondertiteling e.d. kost natuurlijk ook tijd.
Ik vind het Prime Video aanbod de laatste weken erg mager.
John Milton
-
- 24221 berichten
- 13386 stemmen
Kan dat uit? kun je niet beter voor 100 miljoen zelf een animatiefilm maken? Het klinkt mij als erg veel voor die titel.
badfans69
-
- 3963 berichten
- 6126 stemmen
Comcast & ViacomCBS To Launch Joint Streamer SkyShowtime in 20 European Markets - Deadline
skinny_tie
-
- 1227 berichten
- 3648 stemmen
Ik vraag me af wanneer we meer MGM titels gaan zien op Prime Video. Na de overname zou je toch een kwaliteitsimpuls van MGM titels verwachten. Wellicht heeft de transitie naar de nieuwe eigenaar wat meer tijd nodig,
badfans69
-
- 3963 berichten
- 6126 stemmen
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Blumhouse komt naar Prime Video!
Watch Bingo Hell: October 1
Watch The Manor: October 8
Watch Madres: October 8
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
TornadoEF5
-
- 5616 berichten
- 1726 stemmen
Ik heb eigenlijk nog niets gedaan met Mubi. Uit de 30 films die ze nu aanbieden, boeit er mij echt geen enkele film. Ik vind het ook een absoluut kutsysteem om te kijken welke films ze permanent aanbieden, maar echt een kutsysteem (elk streaming service op dat vlak suckt, maar Mubi suckt dan nog tien keer meer daarin). Omdat als je een film zoekt, ze meteen een selectie geven van alle films, ook films die het platform niet aanbiedt (en dat is zo goed als elke film). Ik ga het ook totaal niet verlengen. Absoluut op elk vlak weggesmeten geld.
HBOMax zou wel eens een deel Criterion films kunnen aanbieden. Daarvan ga ik er een heleboel nog niet gezien hebben, al zal dat ook wel maar een select aanbod zijn vermoed ik. Maar wat ik niet begrijp, gaan Vikings en Breaking Bad geen HBOMax exclusives worden, want dat lijkt in Amerika ook gewoon nog niet het geval. Tegelijkertijd is Breaking Bad wel op de Amerikaanse netflix, maar niet op de BE/NL netflix. Ik begrijp het ook op den duur niet meer. Die fragmentatie kan toch nooit goed zijn.
Ik vind het echt belachelijk aan het worden, en enorm storend. Al dat streamingservicegedoe haalt letterlijk het plezier uit iets bekijken gewoon weg.
Een ding is wel duidelijk... als ik terug alleen woon, haal ik gewoon geen digitale tv meer. Die tijd is wel passé, dat is ook wel wat geld dat ik dan uitspaar natuurlijk, en ik denk toch niet dat ik nog ga kijken, want meestal nam ik dingen op, maar sinds men daar nu ook gaat aan reclame toevoegen, zie ik eigenlijk niet waarom ik digitale tv nog zou hebben, want voor de rest kijk ik nauwelijks nog sport (en de ronde van vlaanderen en parijs-roubaix kan ik wel bij familie kijken). Election night coverage zijn makkelijk op YT te bekijken, als ik van CNN iets wil kijken, of van bepaalde YT-kanalen die eigenlijk veel meer informatie hebben op dat vlak dan de nationale TV-zenders.
Dus dat gaat ook allemaal passè zijn. Dus ik zal moeten kijken voor een goed internetabonnement dan.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Ik heb eigenlijk nog niets gedaan met Mubi. Uit de 30 films die ze nu aanbieden, boeit er mij echt geen enkele film. Ik vind het ook een absoluut kutsysteem om te kijken welke films ze permanent aanbieden, maar echt een kutsysteem (elk streaming service op dat vlak suckt, maar Mubi suckt dan nog tien keer meer daarin). Omdat als je een film zoekt, ze meteen een selectie geven van alle films, ook films die het platform niet aanbiedt (en dat is zo goed als elke film). Ik ga het ook totaal niet verlengen. Absoluut op elk vlak weggesmeten geld.
Je kunt deze uitgebreide zoekfunctie gebruiken: https://whatsonmubi.com/?showing=be om een beter beeld te krijgen van het aanbod. Ik heb alvast België voorgeselecteerd.
Je kunt vervolgens verder selecteren op Genre etc.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Netflix voegt de komende dagen nog meer Franse en Britse films toe.
Ook een film van Enzo G. Castellari: La Battaglia d'Inghilterra (1969)
Tevens een true crime docu over seriemoordenaar Guy Georges.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Het is weer tijd voor de Mega Movie Weken op Pathé Thuis, on demand films voordelig geprijsd vanaf €1,99.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Het gebeurt niet vaak dat er een Hitchock film wordt toegevoegd aan Netflix in Nederland, daarom deze speciale vermelding:
John Milton
-
- 24221 berichten
- 13386 stemmen
Eentje die ik nog moet zien en niet op BR heb ook nog. Makkelijk.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Wrath of Man (2021) - vanaf 23 september te zien op Prime Video
badfans69
-
- 3963 berichten
- 6126 stemmen
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Fascinated by the darkness that lurks beyond the diaphanous facades of the American psyche, his alluring nightmares oscillate between beauty and chaos, collectively forming an ecstatic body of work unlike anything else in cinema. Now showing on MUBI in Brazil, France, India, Mexico & Turkey
Hmm, niet hier.