• 15.747 nieuwsartikelen
  • 178.079 films
  • 12.212 series
  • 33.983 seizoenen
  • 647.065 acteurs
  • 199.011 gebruikers
  • 9.372.151 stemmen

Video on demand - VOD

zoeken in:

Onderhond

• 87594 berichten
  • 12841 stemmen

John Milton schreef:

Dat een dienst geen compleet aanbod heeft, hoeft toch geen reden te zijn hem op te zeggen? Je zegt een dienst toch op als hij voor jou het geld niet waard is? Niet omdat hij niet èn dit, èn dat, èn ook nog niet dattes heeft?

Ik begrijp het wel. Als je echt specifieke films wil kijken bieden die streamingdiensten gewoon geen goeie oplossing. Dat werkt bij muziek heel anders, waar een Spotify ongeveer 90% van alle muziek heeft, hoe niche ook. De film- en muziekbusiness zijn op dat gebied heel anders geëvolueerd, ook wel mede omdat de muziekbusiness veel harder aan de grond heeft gezeten.

Ik begrijp alleen de kritiek niet echt tov DVD/BR releases, die eigenlijk even brak, zoniet brakker zijn dan het aanbod van een streamingdienst. Behalve wanneer je ook daar weer begint te sjoemelen met import en regiovrije spelers. Maar dat hoor ook niet volgens de filmbusiness natuurlijk.

Ik denk dat het als doorgewinterd en ingekeken film fan ook wel iets makkelijker is om vrede te nemen met een streaming dienst dan iemand die relatief "net komt kijken" en echt héél graag specifiek bepaalde films wil zien. Mijn geheugen is nog net niet afgeblakerd genoeg om mij te herinneren dat ik net zo was 20 jaar geleden

Onderhond

• 87594 berichten
  • 12841 stemmen

kappeuter schreef:

Dat laatste is juist in het voordeel van de kijker.

Als het fysieke alternatief voor handen is wel, maar dat wordt toch wel een probleempje, en ééntje dat niet kleiner zal worden in de toekomst vrees ik.

John Milton

• 24221 berichten
  • 13386 stemmen

Ik denk dat je daar 100% gelijk in hebt. Ondanks de vaak (mijn inziens niet geheel terecht) gehekelde versplintering is volgens mij de reikwijdte aan beschikbare VOD titels wel flink toegenomen, zeker als je een handige meid bent met ook de obscuurdere VOD diensten en de beschikking hebt over VPN.

En ik gun de verzamelaar hun mooie Arrow edities, maar ik vrees dat het net zoiets wordt als Vinyl.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Het aanbod op Pathé Thuis wordt steeds groter, iTunes aanbod valt me ook niet tegen. Maar het online 'huren' van een film is nog vrij prijzig. Daarom vind ik het vooral aantrekkelijk als er aanbiedingen zijn tot max € 3 per titel.

Om mij niet bekende redenen zijn filmhuis films (bij gebrek aan een betere term) ondervertegenwoordigd op streamingdiensten.

Voor Koreeda kan je wel goed terecht op Cinemember (NE/BE).

Voor obscuurdere titels moet men al gauw naar het duurdere Picl.

MUBI is wel een zegen. Recentelijk vond ik die 2 Chabrol detectives leuk. Daar vind je overigens weinig Aziatische titels.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Steeds meer Nederlanders stapelen streamingdiensten - Telecompaper

Telecompaper schreef:

Het grootste deel van de streamingabonnees, 44 procent, neemt alleen Netflix af.

De populairste combinaties zijn Netflix & Videoland (16 procent), Disney+ & Netflix (7 procent) en een combinatie van Disney+, Netflix & Videoland (6 procent). 3 procent van de Nederlandse streaminggebruikers neemt alleen Videoland af en 1 procent heeft alleen een abonnement op Disney+. In tegenstelling tot Netflix worden deze streamingdiensten dus vaker gecombineerd met andere diensten, vooral Netflix.

Merkwaardig dat Prime Video niet bij de populairste combinaties staat. Dan zou je bijna denken dat het onderzoek niet betrouwbaar is.

Zie ook: 'Aantal huishoudens dat betaalt voor meerdere videodiensten groeit' | NOS

De snelste groeier is Amazon Prime Video, dat marktaandeel is meer dan verdubbeld.

https://i.ibb.co/dM2Sx2x/Screenshot-2021-06-16-at-09-15-53-Aantal-huishoudens-dat-betaalt-voor-meerdere-videodiensten-groeit.png

Jammer dat het in dit soort artikelen alleen over de 5 grote VOD-spelers gaat.

Geen enkele melding van Cinemember, Pathé Thuis, Cinetree, MUBI, Sooner, Picl etc.

De groei van Videoland is een knappe prestatie.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Steven Spielberg, Netflix Set Film Partnership - Variety

Variety schreef:

Amblin Partners and Netflix have forged a partnership, one that will see the company headed by Steven Spielberg produce multiple new feature films for the streaming service every year. The pact gives Netflix access to one of the most legendary directors in the movie business at a time when competition in the streaming space is growing fiercer with the launch of Disney Plus, HBO Max and other challengers.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

RTL Nederland en Talpa willen fuseren | NOS

NOS schreef:

De samenwerking is in eerste instantie bedoeld om de streamingdienst Videoland te versterken, zegt Sauvé tegen RTL Nieuws. Talpa en RTL Nederland gaan investeren in Nederlandse producties, om zo de snel toenemende buitenlandse concurrentie het hoofd te bieden.

Kun je nagaan hoe snel de waarde van tv-zenders devalueert, als streamingdienst Videoland als reden voor de fusie wordt opgenoemd.

EIGER3970

• 412 berichten
  • 1326 stemmen

Bij Film > Video on Demand > New releases niet te vinden op netflix.:

Het is mij al vaak overkomen dat de nieuw aangekondigde films op MovieMeter niet te vinden zijn op Netflix. Bijvoorbeeld vandaag -Mahler auf der Couch- vind ik niet op Netflix. Mijn excuses als het aan mij ligt, want het is natuurlijk een steengoede site. Misschien verschil tussen Belgie en Nederland?

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

EIGER3970 schreef:

Bij Film > Video on Demand > New releases niet te vinden op netflix.:

Het is mij al vaak overkomen dat de nieuw aangekondigde films op MovieMeter niet te vinden zijn op Netflix. Bijvoorbeeld vandaag -Mahler auf der Couch- vind ik niet op Netflix. Mijn excuses als het aan mij ligt, want het is natuurlijk een steengoede site. Misschien verschil tussen Belgie en Nederland?

Ja dat moet toch helaas de verklaring zijn in dit geval.

Er zijn diverse verschillen in het aanbod van Netflix in Nederland en België.

Dat betekent andersom ook dat er titels zijn die in België wel op Netflix staan, maar in Nederland niet.

Dit is de directe link naar de film op Netflix: https://www.netflix.com/title/70142048

Als je vervolgens in het hoofdscherm komt of als er een melding komt dat deze niet beschikbaar is, dan is de film (nog) niet in België te zien.

justwatch.com- Netflix België

EIGER3970

• 412 berichten
  • 1326 stemmen

Okay, merci!

EIGER3970

• 412 berichten
  • 1326 stemmen

Inderdaad kom ik op het hoofdscherm terecht via de link, en is de film dus helaas nog niet te zien in Belgie op Netflix.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Fusie RTL en Talpa in strijd tegen big tech en ‘de Net­flixen’ - Filmkrant

Filmkrant schreef:

Maar de echte winst moet gehaald worden met Videoland, de streamingdienst van RTL.

Het is de afgelopen jaren behoorlijk druk geworden op de Nederlandse markt voor streamingdiensten. De consument kan kiezen uit Netflix, Disney+, HBO Max, Amazon Prime, Apple TV en binnenkort ook nog het Scandinavische Viaplay. Met de voortgaande neergang van lineair kijken is streaming voorlopig nog een groeimarkt. Videoland heeft bijna een miljoen abonnees en de nieuwe partners willen stevig investeren om dat aantal te laten groeien.

BlueJudaskiss (moderator films)

• 11900 berichten
  • 5309 stemmen

Goeie tip, bedankt!

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

France Issues AVMS Decree to Set Rules, Regulations For Streamers - Variety

Variety schreef:

Streaming services, including Netflix, Amazon and Disney Plus, will soon have to invest between 20%-25% of their French revenues in French content under a new decree that was just unveiled by the French government following an 18-month process.

The French decree is a stepping stone in the implementation of the Audiovisual Media Services Directive (AVMS), a legislation put forth by the European Commission to place streaming giants on an even playing field with existing players across Europe. France is the first country to have set new rules and regulations as part of the AVMS and other countries within the E.U. are expected to follow course.

Ik dacht dat dit al ies langer het geval was voor heel Europa, maar blijkbaar zijn de regels in Frankrijk nog wat strenger.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Tientjes extra betalen voor film op streamingsdienst: succes voor Disney | RTL Nieuws - rtlnieuws.nl

RTL Nieuws schreef:

Black Widow is de nieuwe kaskraker van Disney. Niet alleen in de bioscoop, ook thuis. Mensen kochten de film massaal op streamingsdienst Disney+ (in ons land voor 21,99 euro) en dat terwijl ze al per maand een bedrag betalen voor hun streaming-abonnement.

Het 'losse kaartje' van 21,99 euro klinkt duur, maar dat blijkt in de praktijk niet zo te zijn. "Blijkbaar vinden mensen het niet te duur. Ja, het komt in de buurt van wat je betaalt als je samen naar de bios gaat."

https://www.rtlnieuws.nl/sites/default/files/content/images/2021/07/12/BLACK.jpg?itok=NCfaOaLP&width=512&height=288&impolicy=semi_dynamic

wendyvortex

• 5196 berichten
  • 7268 stemmen

Ja alleen Horrify gaat er eind deze maand uit. Zie wel dat Dutch Channels twee andere kanalen heeft. WithLove (romance and happy endings) en New Faith Network (Christian films). Van beide nog nooit gehoord, ook geen interesse hierin zelf, maar dit lijkt een compleet andere niche dan Horrify.

WithLove

New Faith Network

wendyvortex

• 5196 berichten
  • 7268 stemmen

WithLove heeft een gratis proef van 7 dagen. New Faith Network van 14 dagen.

Lijkt ook allemaal een beetje B-garnituur te zijn. New Faith heeft verder in ieder geval nog Pipo de Clown en Elly & Rikkert.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Netflix ziet groei vertragen, bevestigt uitbreiding naar gameindustrie | NOS

Netflix ziet Amerikaan even afhaken | De Tijd

De Tijd schreef:

Opvallender: op de Amerikaanse thuismarkt lijkt de groei tot stilstand gekomen, nu er een wildgroei aan streamingdiensten beschikbaar is en de heropening van de economie weer vormen van 'outdoors' entertainment beschikbaar maakt. Netflix zag in Noord-Amerika 430.000 abonnees vertrekken en telt er nu iets minder dan 74 miljoen.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Nederlandse SVOD-markt groeit met bijna 40 procent - Entertainment Business

Entertainment Business schreef:

De markt voor video on demand (VOD) groeide met 37,8% naar 543 miljoen euro. SVOD (Netflix, Amazon Prime, Disney+, Videoland e.a.) groeide met zelfs (naar schatting) 39%.

TornadoEF5

• 5616 berichten
  • 1726 stemmen

Game of Thrones gaat later dit jaar naar HBOMax? (en dus van Streamz)

Dan denk ik dat ik Streamz alvast niet moet nemen hier in België. Die prijs is ook belachelijk duur, en wellicht nog vooral door die Vlaamse film & series (geldwolven hier in dit apenland).

Misschien schaf ik me dan wel Netflix aan. Amazon Prime is niet zo duur, maar qua aanbod toch ook niet zo geweldig. Al staat Refn's serie erop.

Ik denk op termijn Netflix + HBOMax + Amazon Prime te nemen. Misschien op termijn Mubi of een streamingdienst die wat meer op Azie focust erbij te nemen (maar die zijn er voorlopig niet echt). Cinemember begint wel de optie te worden voor de arthousefilm, maar dan moet wel nog hier en daar wat uitbreiden. Ik zal nog eens moeten kijken. Ik ben gewoon geen fan van het Mubisysteem hoewel er nu wel eindelijk een bibliotheek is, maar ik vind het ook vrij duur. Het is een beetje de Criterion van de streamingdiensten. En op zich kan je het niet naar tv streamen (van de library, tenzij dat weer veranderd is), is het aanbod maar heel niche, maar zijn er ook geen nl subs, en ik zou meer stress krijgen van de dertig-dagen limiet dan van wat anders, dus pas ik er weer voor.

Bij Cinemember en Prime kan ik wel doen zoals John Milton me ooit eens zei, eigenlijk gewoon alles zien wat je wilt zien en dan weer abo opzeggen.

Ik denk dus dat ik voor vooral series te kijken Netflix zal nemen (en later ook HBOMax als de prijs meevalt), en dat ik bij films wel zie wat ze aanbieden, en eens zal kijken of ik tijdelijk Cinemember kan nemen om wat het aanbod (wat ik wil zien) van die service te bingewatchen en weer op te zeggen. Maar dat zal dan voor na augustus zijn. Netflix ga ik denk ik het abonnement voor nemen in één van de komende dagen.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Zou Arrow Video VOD dienst hier ooit beschikbaar komen?

Van oudsher zijn Britse distributeurs hier nooit echt gericht op volwaardige distributie. Import dvd's hebben ook maar zelden NL ondertiteling. Nou is het natuurlijk wel zo dat ze die rechten waarschijnlijk vaak niet hebben.

Wel frappant dat Amerikaanse VOD diensten hier sneller voet aan de grond krijgen dan Engelse.

Dat geeft wel weer aan hoe gefragmenteerd de Europese markt is. Een Europese VOD dienst maakt zelden de overstap naar een buitenland. Cinemember is een uitzondering (operatief in zowel Nederland als België).

Ik heb er veel bewondering voor hoeveel MUBI aan titels weet aan te kopen.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Concurrentie uit onverwachte hoek:

In Latijns-Amerika is het Netflix tegen de piraten - fd.nl

FD schreef:

Voor streamingdiensten als Netflix, Disney+ en HBO Max is Latijns-Amerika een belangrijke groeimarkt. Maar in hun gevecht om de kijker stuiten ze behalve op elkaar, ook op lokale piraten, die hun films en series voor een habbekrats op straat aanbieden.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

RTL Group verhoogt vooruitzichten na omzetstijging van 36%, Videoland bereikt miljoen abonnees - Telecompaper

Telecompaper schreef:

Videoland in Nederland telde eind juni 1,016 miljoen betalende abonnees, 20,7 procent meer dan een jaar eerder.

Zie ook:

Mocro Maffia en Tempation Island helpen Videoland naar 1 miljoen abonnees | AD.nl

TornadoEF5

• 5616 berichten
  • 1726 stemmen

Nu ook proefabonnement van Mubi genomen. Ik ga vervolgens jaarlijks betalen (40% korting is voor mij goed genoeg). Voor streamz en cinemember pas ik dan. Streamz omwille van de prijs voor de hoge kwaliteitfilms en Cinemember omdat het ja allemaal recente arthousefilms zijn (die vaak eigenlijk wel makkelijk te pindakazen zijn). Dan heeft Mubi hier en daar toch wel voor alles wat te bieden. De engelse subs zijn een klein nadeel (voor veel films zal je toch geen nl subs vinden) en ik kan wel engels. Gewoon ik ga geen 100% verstaan, maar als je dat meer en meer doet, word je wel beter denk ik. Ander nadeel is dat je met een soort van stresslimiet zit, je hebt 30 dagen om de film te bekijken, dan verdwijnt hij.

Hoe werken jullie met Mubi eigenlijk, en vooral... waar kun je de films vinden die er permanent opstaan, want ook die zijn wat verspreid (het zijn er een stuk of 200-300 en ik wil eens zien).

Met de regelmaat zijn er wel leuke films die ik op geen enkele andere manier kan zijn dan op Mubi, dus dan pik ik aan. Ik hoop dat sommige films van vroeger nog eens terugkomen.

Het wordt dus Netflix en Mubi, eventueel later met Amazon Prime en/of HBOMax erbij maar dat moet ik nog bekijken. HBOMax is nog niet voor direct, en mogelijk werk ik tijdelijk met Amazon Prime in de zin van ik kijk die serie, en wanneer hij af is stop ik mijn abo. Bij HBOMax kan ik zelfde doen, maar ik zie wel.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.