• 15.735 nieuwsartikelen
  • 177.886 films
  • 12.199 series
  • 33.965 seizoenen
  • 646.802 acteurs
  • 198.947 gebruikers
  • 9.369.673 stemmen

Video on demand - VOD

zoeken in:

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16349 stemmen

Kijk dat zijn nog eens toffe titels

Tenminste buiten de paden en lijstjes

Misschien te obscuur

En veelal te Engels...

Zoiets wil ik ook

Ach ik woon niet in Engeland...

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Is dit een VOD-dienst?

Kan misschien wel verplaatst naar het VOD topic? En sowieso als het alleen voor Engelsen is hoeft er geen specifiek topic.

John Milton

• 24218 berichten
  • 13383 stemmen

Het is een VOD dienst idd kappeuter, en het is alleen voor Engelsen en bovengemiddeld technische Hollanders die dat soort geo blokkades kunnen omzeilen met VPN etc. Maar ik wist niet dat er een VOD topic was. Mag verplaatst wat mij betreft!

Ik wil het iig graag aan de praat krijgen

Zwolle84

• 8022 berichten
  • 0 stemmen

(Ik ga maar vast verder in dit topic, aangezien de discussie verplaatst gaat worden.)

Erg gave dienst, John Milton! Die titels zijn met zorg geselecteerd, dat zie je direct. Een stevige adder onder het gras is wel dat enkel de titels met een + in de rechterbovenhoek te streamen zijn binnen dat abonnement, alle andere zijn rent only (en flink aan de prijs).

Zo'n Engels IP faken is trouwens apple-egg.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

KPN lanceert Play | Nieuws | Entertainment Business

De via een iOS- en Android-app beschikbare dienst van KPN stelt films en series on demand op tablets en smartphones beschikbaar en biedt tevens de meeste populaire tv-zenders live aan. KPN Play is beschikbaar voor iedereen die over een internetverbinding beschikt. Dit abonnement hoeft niet per definitie bij KPN te worden afgesloten.

"De dienst is echter nog niet geschikt voor smart-tv's. "

"Vooralsnog is KPN Play niet in HD beschikbaar. "

Dure grap; SD voor € 11,99...

https://www.playvankpn.nl/

Eerste maand gratis. Wil ik wel even proberen, maar waarschijnlijk wacht ik tot HD beschikbaar is ("KPN geeft aan hier wel aan te werken").

Ik ben benieuwd naar het filmaanbod, maar aangezien het aanbod vooral van HBO komt heb ik daar geen hoge verwachtingen van.

skinny_tie

• 1227 berichten
  • 3648 stemmen

Als ik dat Play zo zie lijkt het mij een gecombineerd basis-kabelabonnement met HBO-abonnement.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16349 stemmen

Ik kreeg vandaag een mail dat 'filmthuis' is gestart: Filmthuis | De online zaal van het filmtheater

Filmthuis is de nieuwe online zaal van het filmtheater. Via de websites van 13 filmtheaters zie je speciaal geselecteerde bioscoopfilms ook gelijktijdig thuis. Via je TV, laptop, tablet of smartphone kan dat 24 uur per dag.

Geen tijd om de deur uit te gaan? Bezoek het filmtheater dan ook eens vanuit huis. Voor € 8,50 zie je de nieuwste films, meteen thuis in HD kwaliteit. Betalen kan met iDeal, PayPal of creditcard.

Wel prijzig - toch. Deelnemende theaters:

Amersfoort – De Lieve Vrouw

Amsterdam – Het Ketelhuis

Amsterdam – EYE

Amsterdam – Rialto

Amsterdam – De Balie

Breda – Chassé Cinema

Den Haag – Filmhuis Den Haag

Enschede – Concordia

Haarlem – Filmschuur

Hilversum – Filmtheater Hilversum

Nijmegen – LUX

Rotterdam – LantarenVenster

Utrecht – ’t Hoogt

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Mochizuki Rokuro

Ja dat is wel prijzig. Je betaal dan een soort premièrebonus.

Wel beetje apart dat het zo expliciet aan theaters gebonden is, maar ze zullen zodoende meedelen in de winst en niet in eigen vingers snijden.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Zijn er hier nog gebruikers die een abonnement hebben op Videoland?

Wat zijn jullie ervaringen?

Voorheen kon je op hun website nog door het aanbod surfen, dat kan nu niet meer zie ik.

skinny_tie

• 1227 berichten
  • 3648 stemmen

Hier te vinden.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

skinny_tie

Bedankt!

Erg mager, kwalitatief beperkt aanbod... Videoland is tegenwoordig onderdeel van RTL. De films- en series zijn ook RTL of van dat 'niveau'.

Zo te zien hebben ze ook wat QFC titels uit de A-film boedel opgekocht.

John Milton

• 24218 berichten
  • 13383 stemmen

Mochizuki Rokuro schreef:

Ik kreeg vandaag een mail dat 'filmthuis' is gestart: Filmthuis | De online zaal van het filmtheater

(quote)

Wel prijzig - toch. Deelnemende theaters:

Amersfoort – De Lieve Vrouw

Amsterdam – Het Ketelhuis

Amsterdam – EYE

Amsterdam – Rialto

Amsterdam – De Balie

Breda – Chassé Cinema

Den Haag – Filmhuis Den Haag

Enschede – Concordia

Haarlem – Filmschuur

Hilversum – Filmtheater Hilversum

Nijmegen – LUX

Rotterdam – LantarenVenster

Utrecht – ’t Hoogt

Ik had Cineville daar ook over gemaild paar weien terug en die waren in gesprek over een Cineville korting...

Zwolle84

• 8022 berichten
  • 0 stemmen

kappeuter schreef:

skinny_tie

Bedankt!

Erg mager, kwalitatief beperkt aanbod... Videoland is tegenwoordig onderdeel van RTL. De films- en series zijn ook RTL of van dat 'niveau'.

Zo te zien hebben ze ook wat QFC titels uit de A-film boedel opgekocht.

Volgens mij is het nog eens in SD ook, toen ik een proefabonnement van een maand (werd een dag...) had tenminste wel. Dat kan nu écht niet meer.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Zwolle84

Ik las al dat ze bij afspeelmogelijkheden via iPad verwijzen naar AirPlay, dan kun je beelden naar je tv doorsturen.

AirPlay gebruikt voor het versturen van beelden compressie, dus dat is helemaal geen geschikte techniek voor dit soort diensten.

Zwolle84

• 8022 berichten
  • 0 stemmen

kappeuter schreef:

Zwolle84

Ik las al dat ze bij afspeelmogelijkheden via iPad verwijzen naar AirPlay, dan kun je beelden naar je tv doorsturen.

AirPlay gebruikt voor het versturen van beelden compressie, dus dat is helemaal geen geschikte techniek voor dit soort diensten.

Volgens mij valt dat nog wel redelijk mee hoor. Ik gebruik ook iPad > Airplay > Apple TV voor Fox Sports en Ziggo Sports, dat is echt vlijmscherp beeld.

Ik probeerde Videoland op de PS4, die app crashte echt na elke handeling. Zeer amateuristisch.

skinny_tie

• 1227 berichten
  • 3648 stemmen

Bij Filmthuis zie ik nu dat nu "mijn" filmtheater een aantal films niet meer speelt in de zalen, deze ook niet meer via "hun" Filmthuis meer zijn te zien. Dit betekent dus dat als een film niet meer in de filmtheaters te zien is, deze ook niet meer op Filmthuis te zien is, terwijl dat juist het moment is dat ik zou overwegen om de film thuis te gaan kijken.

Even checken welke films er zijn langsgekomen, of ben ik er een vergeten die al vervallen is inmiddels?

Zomer 4 juni 2015 (test) niet meer te zien

Janis: Little Girl Blue 26 februari 2016 (wegens tijdelijk sluiten 't Hoogt en L/V) niet meer te zien

Transit Havana 24 maart

Second Coming 7 april

The Prosecutor the Defender the Father and His Son 7 april

Ik Wil Gelukkig Zijn 7 april (?)

Onderhond

• 87585 berichten
  • 12834 stemmen

Ja leuk, nog een service ...

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16349 stemmen

Altijd een aanvulling

Zeker fijn

Meer en meer services, graag.

En dan ook bereikbaar aub

John Milton

• 24218 berichten
  • 13383 stemmen

Onderhond schreef:

Ja leuk, nog een service ...

het gaat me niet zo om nóg een service, het gaat om de specifieke catalogus van deze service

Zwolle84

• 8022 berichten
  • 0 stemmen

Klinkt interessant, maar ik vrees dat het dat niet meer is zodra je het prijskaartje ziet. Obscure titels + kleine klantenvijver = geen tientje per maand, lijkt me. Ze zullen vast niet hun verdienmodel qua fysieke releases voor een paar stuivers weggooien.

En dan nog zul je binnen de kortste keren door de catalogus heen zijn.

EDIT: Turner has not yet revealed pricing for FilmStruck or an exact launch date. However, the company said the service will be ad-free, and competitively priced compared with other subscription-based services

Hmm... Eerst zien.

Onderhond

• 87585 berichten
  • 12834 stemmen

John Milton schreef:

(quote)
het gaat me niet zo om nóg een service, het gaat om de specifieke catalogus van deze service

Wel ja, dat bedoel ik.

Niet zozeer om jou te viseren, maar eigenlijk zou je als consument hier helemaal niet blij om willen zijn, want in plaats van dat we toewerken naar een situatie waar je als consument voor een schappelijke prijs films kan kijken, gaan we weer richting een situatie waar op elke mogelijke manier geld uit onze portefeuille moet geslagen worden.

Hoe langer hoe meer exclusieve deals en je kan straks een abonnement of 5-6 afsluiten om de relevante zaken te kunnen kijken. Dan kan je uiteindelijk toch ook alleen maar concluderen dat we ons als consument gewoon gewillig laten afzetten.

John Milton

• 24218 berichten
  • 13383 stemmen

Eerst beschikbaarheid. Daarna zien we wel verder. Momenteel kun je deze films hier überhaupt niet streamen. En ik zou altijd evt iets anders ervoor kunnen laten, toch? Goedkoop is echt van tertiair belang voor mij. En ik vind op zich 3-4 abbo's geen probleem als ze geen overlap hebben. Een voor muziek, een voor arthouse en klassiekers, eentje voor Hollywood en eentje voor de betere series. Ik koop een stuk minder fysieke dragers dan vroeger, dus dat kan wel uit.

Zwolle84

• 8022 berichten
  • 0 stemmen

Ben het wel met Onderhond eens dat versnippering niet fijn is. Ik zou dan liever zien dat partijen als Criterion, Eureka en Arrow de handen ineenslaan. Al is het maar vanwege het gebruikersgemak. Maar dat zal vast niet snel gebeuren.

John Milton

• 24218 berichten
  • 13383 stemmen

Ja, dat heb ik ook liever. Maar ik doe het in dit stadium voor überhaupt een deel daarvan. Laat ze eerst maar eens überhaupt beginnen te concurreren, ze hebben deze afzetmarkt nog amper betreden.

Onderhond

• 87585 berichten
  • 12834 stemmen

John Milton schreef:

Eerst beschikbaarheid. Daarna zien we wel verder.

Mjah, want dat werkte in het verleden zo goed?

Verder kan ik financieel ook wel 4 abos nemen, ik zie meer op tegen het uitpluiswerk wélke services ik dan moet aanwenden om een zo goed mogelijk aanbod te krijgen. Vooral omdat de meeste services zélf niet zo graag te koop lopen met hun aanbod. Daarnaast gaan veel mensen dat ook helemaal niet zien zitten, waardoor ook dat hele circus weer de soep in draait.

't Is daar waar bedrijven nu net op inspelen lijkt me. Ze maken groepen van mensen warm met iets waar ze wel zin in hebben, maar tegelijkertijd versplinteren ze de markt en zorgen ze ervoor dat je als consument voor alles en nog wat moet betalen. HBO heeft z'n streamdienstje want leuk, Game of Thrones. Criterion doet ook lekker mee met z'n eigen dienst, want tof, opgewaardeerde klassieke releases. Crunchyroll voor anime liefhebbers. Ik zou ook wel een streamdienst willen die zich richt op Aziatisch werk.

Maar als je daar verder zonder veel bezwaar in meegaat vind ik dat je achteraf ook niet moet klagen dat het allemaal veel te duur is en dat ze ons als consument niet goed genoeg bedienen. Je investeert nota bene zelf in deze marktsituatie.

Zwolle84

• 8022 berichten
  • 0 stemmen

Ik kan bovenal zo moeilijk begrijpen dat het voor dit soort clubs zélf interessant is. Je schiet jezelf toch enorm in de voet? Nu zijn die schijfjes vaak de enige (legale) manier om de obscuurdere films uit hun collectie te kunnen zien. En goedkoop zijn die zelden. Zet daar je eigen streamdienst naast en je kunt je shop wel opdoeken.

En een nieuw publiek zullen ze er ook niet zo 1, 2, 3 mee gaan trekken.

John Milton

• 24218 berichten
  • 13383 stemmen

Wat is dan het alternatief volgens jou OH? Het beste pad naar de door jou gewenste situatie?

arno74

• 8700 berichten
  • 3342 stemmen

Voor mij zou het nu ideaal zijn als via een leverancier ( google bijv.) je alle films op VOD voor 1 euro per film kon zien, bijvoorbeeld.

Qua streaming gaan de internetproviders roet in het eten gooien. In Latijns-Amerika biedt Movistar bijvoorbeeld geen onbeperkt internet meer, maar betaal je naar gebruik. Streamen wordt zo nog duurder.

Onderhond

• 87585 berichten
  • 12834 stemmen

Investeren in de grootste aanbieder.

Als filmliefhebber kan je toch enkel maar watertanden als je naar de muziekindustrie kijkt? Daar heb je de laatste tijd ook wel exclusives, maar dan in de vorm van een Beyoncé die haar album twee weken exclusief op Tidal laat streamen. Of Swift die in bed duikt met Apple, maar dan enkel voor haar nieuwste album. Maar de bottom line is hetzelfde op al die streamingplatformen. Elk label wil zijn aanbod gewoon op zoveel mogelijk platformen krijgen.

Als Criterion morgen met zijn dienst komt, dan kan je dus die hele cataloog vergeten op andere platformen. Net zoals je geen GoT op Netflix moet verwachten, want da's van HBO en die willen natuurlijk dat je hun streamingdienstje aanschaft. En aangezien die volgens nog niet globaal zitten, zit half de wereld nog steeds GoT afleveringen te downloaden iets later op de avond dan dat ze in Amerika op TV zijn verschenen.

Ik ben ook geen fan van Netflix' richtingsverandering om zoveel mogelijk in eigen producties te steken, wanneer er een alteratief komt dat een ruimer normaal aanbod aanbiedt schakel ik ook graag over, maar momenteel zijn zij diegene de het ruimste aanbod aan films en series aanbieden en investeer ik gewoon in hen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.