ad
  • 141.850 films
  • 6.873 series
  • 20.911 seizoenen
  • 470.678 acteurs
  • 285.355 gebruikers
  • 8.182.869 stemmen
Avatar
 
banner

Black Widow (2021)

Actie / Avontuur | 133 minuten

Genre: Actie / Avontuur

Speelduur: 133 minuten

Oorsprong: Verenigde Staten

Geregisseerd door: Cate Shortland

Met onder meer: Scarlett Johansson, Florence Pugh en David Harbour

IMDb beoordeling: 6,9 (155.347)

Oorspronkelijke taal: Engels

Releasedatum: 9 juli 2021

Over Black Widow

"Her world. Her secrets. Her legacy."

Vanaf haar geboorte is Natasha Romanova toevertrouwd aan de KGB, die haar heeft opgeleid tot het ultieme wapen en hun beste agente. Wanneer de Sovjet-Unie uiteenvalt, staat ze ten dode opgeschreven en werd ze gedwongen naar New York te verhuizen. Daar leeft ze inmiddels als freelancer en is het jaren geleden dat de Sovjet-Unie ten val kwam.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Externe links

Social Media

Volledige cast

Acteurs en actrices

Natasha Romanoff / Black Widow

Yelena Belova

Melina Vostokoff

Alexei Shostakov / Red Guardian

Antonia Dreykov

Young Natasha

Young Yelena

Secretary Thaddeus 'Thunderbolt' Ross

Alle Media

Video's en trailers

Reviews & comments


Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van Basto

Basto

  • 7357 berichten
  • 6108 stemmen

Wat zeg ik….

Disney Slams Scarlett Johansson Over 'Black Widow' Suit - Variety - google.nl

Ze verschuilen zichzelf achter Covid….


avatar van Terminator05

Terminator05

  • 135 berichten
  • 60 stemmen

Ik snap niet waarom iemand als scarlett zou willen spelen in een film als deze ... marvel is niet wat het is geweest, en nu ze ook nog samenwerken zal het volledig uitgemolken worden. Op zich heb ik daar geen moeite mee, als het allemaal goed is. Ik ben gewoon in slaap gevallen in de bios, voor het eerst in mijn leven. Ik kan het ook niet relativeren dat deze film 3 sterren krijgt. Haar vader is gewoon een onozelaar die niet in deze film thuishoort, haar moeder is wat serieuzer maar ook haar aanwezigheid heb ik niet echt begrepen. Had de zaal verlaten toen ze met zijn allen in dat verlaten huisje waren.


avatar van Terminator05

Terminator05

  • 135 berichten
  • 60 stemmen

Gish schreef:

Eigenlijk ging ik alleen naar de bioscoop om Florence Pugh te zien. Geen fan van de Marvel films, beetje afgehaakt na het desastreuze Batman VS Superman. Maar zowaar geen spijt, het rommelige zelfs wat chaotische verhaal neem ik voor lief, maar de twee zusjes trekken de film wel over de streep. En Florence was de beste, maar dat zeg ik altijd.

Noch batman noch superman behoort tot marvel ... dat is dc, en die vind ik wel minder op Batman na en superman boeide me niet en heb er geen film van gezien de laatste 20 jaar, maar ik kan me niet inbeelden dat dien slechte supermanfilm slechter kan zijn dan deze


avatar van skinny_tie

skinny_tie

  • 873 berichten
  • 2656 stemmen

Basto schreef:

Ze verschuilen zichzelf achter Covid….

Dat Covid een reden is voor Disney om de film anders uit te brengen is best begrijpelijk maar om dan te stellen dat:

“The lawsuit is especially sad and distressing in its callous disregard for the horrific and prolonged global effects of the COVID-19 pandemic.”

De enige 'horrific effects' die Disney ziet is verminderde inkomsten.


avatar van Basto

Basto

  • 7357 berichten
  • 6108 stemmen

skinny_tie schreef:

(quote)

Dat Covid een reden is voor Disney om de film anders uit te brengen is best begrijpelijk maar om dan te stellen dat:

(quote)

De enige 'horrific effects' die Disney ziet is verminderde inkomsten.

Het gaat erom dat ze haar verwijten een zaak aan te spannen, terwijl de wereld geteisterd wordt door Covid, terwijl Disney dat nu zelf als argument gebruikt om de claim af te wijzen.

Links of rechtsom staat Covid hier natuurlijk volkomen los van en os het achterbaks dat Disney dat als argument gebruikt. Ze willen gewoon hun streamingdiensten pushen.


avatar van Onderhond

Onderhond

  • 85602 berichten
  • 10128 stemmen

Basto schreef:

Disney, de MacDonalds van de film industrie. Vreselijk bedrijf.

Dat Disney's geldhonger onverzadigbaar is, is amper nieuws natuurlijk.

Dat acteurs contracten hebben die de klantvriendelijke distributie van films actief verhinderen is echter nieuws voor mij. Geen enkel respect voor.


avatar van Basto

Basto

  • 7357 berichten
  • 6108 stemmen

Onderhond schreef:

(quote)

Dat Disney's geldhonger onverzadigbaar is, is amper nieuws natuurlijk.

Dat acteurs contracten hebben die de klantvriendelijke distributie van films actief verhinderen is echter nieuws voor mij. Geen enkel respect voor.

Het contract verhinderd die distributie helemaal niet, maar als daardoor plots inkomstenderving optreed, moet dat natuurlijk wel netjes gecompenseerd worden.


avatar van Onderhond

Onderhond

  • 85602 berichten
  • 10128 stemmen

Basto schreef:

Het contract verhinderd die distributie helemaal niet

Tuurlijk wel, daarin staat dat er een exclusieve bioscoopperiode moet zijn. Anno 2021, fuck that.


avatar van skinny_tie

skinny_tie

  • 873 berichten
  • 2656 stemmen

Onderhond schreef:

Tuurlijk wel, daarin staat dat er een exclusieve bioscoopperiode moet zijn. Anno 2021, fuck that.

Het contract is dan ook van 2018. Als Disney een gedeelte van de betaling laat afhangen van de bioscoopopbrengst begrijp ik ook wel dat ScarJo laat vastleggen dat Disney niet zomeer van een reguliere bioscooprelease kan afzien. Disney had gewoon een nieuwe deal moeten afspreken, zoals WB dat ook heeft gedaan mbt de films die zij in 2021 op streaming uitbrengen. Dit type uitbetaling is tenslotte niet bepaald zeldzaam.


avatar van Onderhond

Onderhond

  • 85602 berichten
  • 10128 stemmen

skinny_tie schreef:

Het contract is dan ook van 2018

*zucht*

Anno 2018, fuck that.


avatar van mister blonde

mister blonde

  • 11864 berichten
  • 4700 stemmen

skinny_tie schreef:

De enige 'horrific effects' die Disney ziet is verminderde inkomsten.

Terwijl juist zij geprofiteerd hebben met hun streamingdienst van covid. En als er één bedrijf money grabbing wolves zijn... heel flauw verweer.

Ik snap Scarjo wel eerlijk gezegd. Het is/ was best gebruikelijk om een deel van de bios opbrengst te bedingen. Als een bedrijf dan een koers uitzet die duidelijk de biosopbrengst zal verminderen, nadat dit was afgesproken, heeft ze wmb een punt.


avatar van Basto

Basto

  • 7357 berichten
  • 6108 stemmen

Onderhond schreef:

(quote)

Tuurlijk wel, daarin staat dat er een exclusieve bioscoopperiode moet zijn. Anno 2021, fuck that.

Dat denk ik niet. Zoals ik het lees staat er dat ze een deel van de boxoffice krijgt. Als de film dan op hetzelfde moment via streaming wordt aangeboden, valt die natuurlijk lager uit. Dat zoiets zou gebeuren was in 2019 toen het contract werd opgesteld natuurlijk ondenkbaar. In de toekomst zal er ook een deel van de streaminginkomsten worden opgeeist, verwacht ik.


avatar van Onderhond

Onderhond

  • 85602 berichten
  • 10128 stemmen

Basto schreef:

Zoals ik het lees staat er dat ze een deel van de boxoffice krijgt. Als de film dan op hetzelfde moment via streaming wordt aangeboden, valt die natuurlijk lager uit.

ensured a “wide theatrical release” of the film. The suit says it’s “well understood” that the agreement meant an exclusive release that would not include streaming.

Bron

Duidelijk met medeweten dus, en een bewuste keuze zodat ze er zelf ook meer aan kan verdienen.

Nopes. In mijn ogen gewoon not done.


avatar van skinny_tie

skinny_tie

  • 873 berichten
  • 2656 stemmen

Onderhond schreef:

Duidelijk met medeweten dus, en een bewuste keuze zodat ze er zelf ook meer aan kan verdienen.

Nopes. In mijn ogen gewoon not done.

Allicht zal haar contract met haar medeweten zijn opgesteld en kiest ze er bewust voor veel geld te verdienen aan een film waarvan de verwachting is dat de studio er bakken met geld aan overhoudt.

Wat me vooral verbaast is dat je niet eerder van gehoord. Dit bestaat al sinds de jaren '50 en is net zozeer in het belang van de studio, aangezien die vooraf minder geld kwijt is.


avatar van Onderhond

Onderhond

  • 85602 berichten
  • 10128 stemmen

skinny_tie schreef:

Wat me vooral verbaast is dat je niet eerder van gehoord. Dit bestaat al sinds de jaren '50 en is net zozeer in het belang van de studio, aangezien die vooraf minder geld kwijt is.

Ik ben vooral een filmliefhebber, de financiële kant van de zaak boeit me niet zo.

Dat ze meedelen in het succes van een film kan ik begrijpen, maar dat de niet-biosganger daarvoor maar maanden moet wachten op een film vind ik gewoon niet te verantwoorden.


avatar van Basto

Basto

  • 7357 berichten
  • 6108 stemmen

Onderhond schreef:

(quote)

Ik ben vooral een filmliefhebber, de financiële kant van de zaak boeit me niet zo.

Dat ze meedelen in het succes van een film kan ik begrijpen, maar dat de niet-biosganger daarvoor maar maanden moet wachten op een film vind ik gewoon niet te verantwoorden.

Maar dat is helemaal niet de issue. Voor Covid kwam het helemaal niet voor dat dit soort films direct op streaming werden aangeboden. Nu had Disney al die window in gekort en ik denk dat Johansson daar op voorhand ook helemaal geen probleem mee zou hebben, als ze dan maar ook deelt in die winsten. Nu wordt haar gewoon een berg geld door de neus geboord.

Overigens heb ik er zelf totaal geen moeite mee dat ik even moet wachten voordat een film thuis beschikbaar komt. In de bios is het toch veel mooier, het zou zonde zijn als er door de streamingsdiensten bioscopen verdwijnen. Dan maar wat geduld.


avatar van Onderhond

Onderhond

  • 85602 berichten
  • 10128 stemmen

Basto schreef:

Maar dat is helemaal niet de issue.

Dat weet ik, maar als de ene geldwolf de andere nekt, dan boeit mij dat voor geen meter.

Basto schreef:

Overigens heb ik er zelf totaal geen moeite mee dat ik even moet wachten voordat een film thuis beschikbaar komt. In de bios is het toch veel mooier, het zou zonde zijn als er door de streamingsdiensten bioscopen verdwijnen. Dan maar wat geduld.

Tja, daar ben ik het dus 200% mee oneens. De bioscoop moet er maar voor zorgen dat ze leefbaar zijn op zichzelf, daar moet een ander absoluut niet voor opdraaien. Ik ga er zelf ook graag heen (niet omdat films daar beter zijn, ook niet omdat er goeie films komen), maar ik verwacht niet dat anderen 3 maanden daarvoor op hun kin moeten kloppen.


avatar van Basto

Basto

  • 7357 berichten
  • 6108 stemmen

Onderhond schreef:

(quote)

Dat weet ik, maar als de ene geldwolf de andere nekt, dan boeit mij dat voor geen meter.

(quote)

Tja, daar ben ik het dus 200% mee oneens. De bioscoop moet er maar voor zorgen dat ze leefbaar zijn op zichzelf, daar moet een ander absoluut niet voor opdraaien. Ik ga er zelf ook graag heen (niet omdat films daar beter zijn, ook niet omdat er goeie films komen), maar ik verwacht niet dat anderen 3 maanden daarvoor op hun kin moeten kloppen.

In plaats van op je kin te kloppen, kun je natuurlijk ook gewoon een kaartje kopen. Dat alles maar overal voor iedereen beschikbaar moet zijn, vind ik een wens van een verwende generatie. Snel, sneller, snelst is exact de mentaliteit waar de plannet aan onderdoor gaat. Beetje meer zen zou het leven veel mooier (en bestendiger) maken.


avatar van Onderhond

Onderhond

  • 85602 berichten
  • 10128 stemmen

Basto schreef:

In plaats van op je kin te kloppen, kun je natuurlijk ook gewoon een kaartje kopen.

Voor die vijf films die in de bios komen wel. Ondertussen ook al érg duur, 12EUR voor een normaal kaartje hier, mag het niet eens een speciale vertoning zijn (4D, IMax enzo). En een bios kaartje kopen is ook meteen een "goedkeurende stem" voor een film (want daar bepaalt met toekomstige keuzes op), terwijl het vaak toch films zijn die ik niet noodzakelijk goed vind.

Basto schreef:

Dat alles maar overal voor iedereen beschikbaar moet zijn, vind ik een wens van een verwende generatie. Snel, sneller, snelst is exact de mentaliteit waar de plannet aan onderdoor gaat.

Njah, dit is gewoon oudemensenonzin. Kan je de wagen en het vliegtuig ook wel afschaffen. Computer weg enzo. Lekker terug zo'n oude flitscamera met 4 houten poten rondsleuren, om de waarde van de fotografie weer op te krikken.

De mogelijkheid is er om zaken wereldwijd, voor iedereen, op dezelfde dag beschikbaar te maken. Wanneer Netflix het nu doet is het nog altijd een beetje magie. Ook al omdat hun aanbod honderd keer gevarieerder is dan de bioscoop. Er is geen enkele reden om dat tegen te houden.

Een compleet ander soort gulzigheid dan diegene die eindige bronnen aan een sneller tempo verteert dan ze opnieuw aangemaakt worden. Die twee met elkaar vergelijken slaat nergens op.


avatar van Basto

Basto

  • 7357 berichten
  • 6108 stemmen

Onderhond schreef:

(quote)

Voor die vijf films die in de bios komen wel. Ondertussen ook al érg duur, 12EUR voor een normaal kaartje hier, mag het niet eens een speciale vertoning zijn (4D, IMax enzo). En een bios kaartje kopen is ook meteen een "goedkeurende stem" voor een film (want daar bepaalt met toekomstige keuzes op), terwijl het vaak toch films zijn die ik niet noodzakelijk goed vind.

(quote)

Njah, dit is gewoon oudemensenonzin. Kan je de wagen en het vliegtuig ook wel afschaffen. Computer weg enzo. Lekker terug zo'n oude flitscamera met 4 houten poten rondsleuren, om de waarde van de fotografie weer op te krikken.

De mogelijkheid is er om zaken wereldwijd, voor iedereen, op dezelfde dag beschikbaar te maken. Wanneer Netflix het nu doet is het nog altijd een beetje magie. Ook al omdat hun aanbod honderd keer gevarieerder is dan de bioscoop. Er is geen enkele reden om dat tegen te houden.

Een compleet ander soort gulzigheid dan diegene die eindige bronnen aan een sneller tempo verteert dan ze opnieuw aangemaakt worden. Die twee met elkaar vergelijken slaat nergens op.

Oudemensenonzin, wat een onzin. Het is exact dezelfde gulzigheid. Maar kennelijk ben je nog te jong om de big picture (pun intended) te zien.


avatar van Mik71

Mik71

  • 16 berichten
  • 6 stemmen

Er moet 1 marvel film de slechtste zijn en met stip op 1 Black Widow. Als dit het begin is van MCU 4 hou ik mijn hard vast. Het enige stukje wat de moeite waard is, is de end credit.

De film duurt 2 uur en na anderhalf uur was ik er wel klaar mee en heb ik mijn telefoon gepakt om te kijken of ik nog berichten had.

Ik snap werkelijk niet hoe deze film nog een 7- krijgt. Misschien alleen omdat Scarlett Johansson erin speelt, maar als dat zo is verdient Wonder Woman 1984 ook een hoger cijfer.


avatar van kos

kos

  • 44995 berichten
  • 7831 stemmen

Blijft pijnlijk. Amerikanen en Engelsen die perfecte Engelse volzinnen uitspreken met een beroerd Russisch accentje.