- Home
- Filmforum
- Film - Video on Demand
- Video on demand - VOD
Video on demand - VOD
starbright boy (moderator films)
-
- 22403 berichten
- 5071 stemmen
Herkenbaar. Ik heb gratis ziggo en films en series maar vergeet het zelfs te checken omdat het niet in mijn systeem zit.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Aangezien de berichten geplaatst bij VOD-pagina's nog niet in de updates verschijnen, plaats ik voorlopig deze berichten centraal hier:
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Vanaf vrijdag 30 april aanstaande staat Directors’ Collection live op de website van filmdistributeur Cinéart. Directors’ Collection is een plek waar toonaangevende regisseurs in de spotlight gezet worden. Liefhebbers van auteurscinema kunnen zich er laten inspireren door uitgebreide biografieën, interviews, masterclasses, soundtracks en podcasts over de belangrijkste filmmakers van deze tijd. Tegelijkertijd is er de mogelijkheid om films van deze meesters direct te bekijken.
Directors’ Collection is vanaf 30 april 2021 beschikbaar op de website van Cinéart (www.cineart.nl/directors-collection)
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
https://e.pathe.nl/mailings/41/3600/Header-dutchmw.jpg
Dutch Movie Weeks bij Pathé Thuis:
In mei leggen we de focus op ons Nederlands product. De beste films van eigen bodem, tijdelijk met een lekker Nederlands prijsje. Bekijk klassiekers als Zwartboek, Alles is Familie, Kruimeltje en nog veel meer al vanaf €1,99!
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Vaccins luiden einde van bingebonanza in | De Tijd
Versnipperd
Toch rusten de marktleiders het best niet op hun lauweren. Wat Hastings ook mag beweren, de concurrentie heeft niet stilgezeten. Uit cijfers van het databedrijf Ampere die de Britse krant Financial Times kon inkijken, blijkt dat de consument in de VS de keuze heeft uit meer dan 100 streamingdiensten. De concurrentie komt uit de hoek van de traditionele mediabedrijven als Comcast en WarnerMedia, maar evengoed van een batterij nichespelers.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
WarnerMedia en Discovery gaan met megafusie strijd aan met Netflix en Disney - adformatie.nl
WarnerMedia en Discovery fuseren tot een zelfstandig bedrijf 'dat wereldwijd leidend is in entertainment' . Dat hebben AT&T, het moederbedrijf van WarnerMedia, en Discovery vandaag bekendgemaakt. De samenvoeging moet beide mediabedrijven de slagkracht geven om de strijd aan te gaan met Netflix en Walt Disney.
WarnerMedia en Discovery bieden relatief kort hun eigen streamingdiensten aan via onder meer HBO Max en Discovery +. Het concern denkt dat samenvoeging van de meer dan 100 mondiale mediamerken hun concurrentiepositie aanzienlijk vergroot.
John Milton
-
- 24221 berichten
- 13386 stemmen
Ik zag het ook net. Zou dat genoeg zijn? Wat ik de afgelopen jaren op discovery heb gezien is om te janken, allemaal gescripte fake reality bagger a la auction hunters.
Weet niet of dat echt concurrerend is gezien de achterstand, laat staan ‘wereldwijd leidend in entertainment’. Houd dat de aandeelhouders maar voor.
-
- 22403 berichten
- 5071 stemmen
Discovery is heel veel zenders. Van de zender van Oprah tot reality op allerlei gebied (reizen, koken en doe het zelf onder meer) de truecrime zender ID, vrouwenzender TLC en dierenzender Animal Planet. Top TV is het vaak niet maar het is wel heel populair en zeer breed georienteerd. Dan is er dus de content van HBO (die hebben wel heel hard een hitserie nodig sinds Game Of Thrones klaar is) en Warner net een van de indrukwekkendste film-back-catalogues die er bestaat. Verder zitten ook CNN, DC comics, Cartoon Network, de hele tekenfilmcatalogus van Hanna Barbera en nog een hele zwik meer kindercontent ook hierin. Ik denk dat het best kansrijk is eigenlijk. Meer kansrijk dan Paramount/CBS/Viacom dat wel vergelijkbaar is maar toch minder indrukwekkende content en sterke merken heeft. Als er iets gaat werken naast Netflix, Amazon Prime en Disney Plus is dit het wel. De verdere pogingen om iets voor een algemeen publiek wereldwijd op te zetten lijken me al helemaal kansloos. Ik las ook dat ze 20 miljard dollar per jaar in content gaan stoppen dat is meer dan de concurrentie.
Valt me op dat Google en MIcrosoft hier nog niet op zijn ingesprongen en Apple ook de boot aan het missen is. Google houdt het bij wat vage content en betaalexperimenten op Youtube. En Microsoft doet na de mislukte poging om iets met muziek te doen nu vrijwel niets meer op dit gebied. En Apples pogingen zijn ook vrij nikserig.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Netflix krijgt er serieuze concurrent bij - Filmkrant
Ik vind het moeilijk in te schatten wat de reikwijdte van deze dienst zal zijn, met name in Nederland.
Uiteindelijk zullen reguliere kijkers hooguit 2-4 VOD-diensten nemen.
Ik denk dat ze daarin wat vaker gaan shoppen en wisselen.
Ik heb zelf nu tijdelijk geen Prime Video. Netflix tijdelijk annuleren vraagt misschien meer 'offers'.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Bericht verplaatst naar Film > Video on Demand > Sooner
John Milton
-
- 24221 berichten
- 13386 stemmen
Streamingdienst Viaplay komt in 2022 met Nederlandse series, F1 en Bundesliga
Zo zo. Vooralsnog klopt mijn hartje er niet sneller van. Geen sportliefhebber, wat kijken betreft en ik verder ben ik volgens mij echt wel voorzien in mijn VOD behoefte met de diensten die ik afneem.
-
- 22403 berichten
- 5071 stemmen
Ik kijk alleen met enige regelmaat wielrennen en de olympische zomerspelen eigenlijk, in formule 1 (en voetbal) ben ik niet of nauwelijks geïnteresseerd, in veel andere sporten heel marginaal. Heb nu wel een sportabo van ziggo, maar dat kreeg ik voor niks een jaartje. Dus ik zal geen klant worden. Ben benieuwd hoe diep de zakken zijn en of ze misschien zelfs een poging willen doen om liverechten eredivisie en champions league te krijgen. Als je dat dan ook nog zou fuseren met Videoland, dan heb je een enorm potentieel voor een heel grote Nederlandse concurrent van Netflix denk ik, maar dat zal RTL nederland wel niet doen.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
https://e.pathe.nl/mailings/41/3615/Uitgelicht_pinkstersale.jpg
Bij Pathe Thuis het hele pinksterweekend flinke korting: 'Pinkstersale'
Er staat weer een lekker lang weekend voor de deur. Het perfecte moment voor een topfilm. En dit hele Pinksterweekend (t/m 24 mei) kijk je de nieuwste topfilms al vanaf €1,99! Ga je voor Spider-Man: Far From Home, Fifty Shades Darker, The Spy Who Dumped Me of één van de vele andere toppers?
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Met Videoland doet RTL mee aan de grote streamingwedstrijd in Nederland - fd.nl
RTL Nederland kan dankzij Videoland mee in het streaminggeweld dat de tv-markt dezer dagen domineert.
Inmiddels heeft Videoland meer dan één miljoen abonnees en is de streamingdienst de nummer twee op de Nederlandse markt, na Netflix, maar voor Amazon Prime. Hits als de series Moccro Maffia en The Handmaids Tale, realityshow Temptation Island en de documentaire Forca Koeman hebben de streamingdienst op de kaart gezet.
Concurreren in de streamingmarkt is een kwestie van diepe zakken en veel geduld. RTL investeert vele tientallen miljoenen per jaar in lokale programma's, waarvan zo'n 65 exclusief voor Videoland. In de zes jaar dat het platform bestaat is nog geen cent winst gemaakt. Over wanneer dat wel gaat gebeuren houdt Sauvé zich op de vlakte.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
T-Mobile lanceert unlimited-abonnement met Netflix en Videoland - Androidworld
Wel interessant dat er nu pakketdeals komen met VOD-diensten. Dat scheelt dus 5 euro op maandbasis.
Ik heb nog niet eerder VOD-pakketdeals gezien.
Bij providers zijn pakketdeals overigens enorm misleidend, die zijn vaak aanleiding voor een jaarlijkse prijsverhoging wegens 'toegenomen kosten'.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Vandaag toegevoegd aan Netflix:
https://www.moviemeter.nl/images/cover/3000/3324.300.jpg?cb=1569944328
kaketoe
-
- 827 berichten
- 1708 stemmen
Tof! Ik zag onlangs Il Posto (1961) ook op Netflix uit de tip 250.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Nog een aansprekende titel:
https://www.moviemeter.nl/images/cover/6000/6727.300.jpg?cb=1622709732
John Milton
-
- 24221 berichten
- 13386 stemmen
Leuke toevoeging op ArteKino, zo te zien.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Streaming video raakt in een stroomversnelling - NRC
Het tv-landschap verandert snel. Miljarden gaan naar nieuwe concurrenten van Netflix, en providers zoals T-Mobile en Ziggo zijn volop bezig om hun diensten voor streaming video aan te passen. „We rekenen erop dat Nederlanders straks vier of vijf video-abonnementen per persoon hebben.”
De markt voor streaming video raakt nu in een stroomversnelling. Dat zie je aan de wilde overnames in de Verenigde Staten, thuismarkt van de grootste videodiensten. Ook lokaal, in Nederland en elders in Europa, verandert het tv-aanbod ingrijpend. Wat zijn de grote trends?
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
badfans69
-
- 3963 berichten
- 6126 stemmen
Apple TV Plus Trailer: 'Ted Lasso,' 'Morning Show' and 'Foundation' - Variety
TornadoEF5
-
- 5616 berichten
- 1726 stemmen
Het is echt belachelijk aan het worden. Eigenlijk zou iedereen met een hart elke filmstreamingdienst moeten opzeggen.
Er is geen enkele service die gewoon qua aanbod in de buurt komt van wat ik wil. Dat 47% van de Nederlanders zo OERDOM is om een dienst aan te kopen, begrijp ik niet. Ben ik dan zo old-fashioned op dat vlak.
Klassieke films, nergens te zien
Aziatische films, nergens te zien
Latijns-Amerikaanse arthouse films, quasi nergens te zien. Misschien Streamz+ af en toe, eens een enkeling als Roma op Netflix, en een andere enkeling dan weer op Amazon Prime.
In mijn vrije tijd stuur ik vrijwillig wat filmtips door voor in een boekje. Ik kreeg de opmerking dat ik best erbij zet waar wat legaal te zien is. Elke film die ik vervolgens wou aanraden bleek volgens MM nergens op te vinden zijn. Een film leek wel te vinden zijn op Amazon Prime, maar als ik erop klikte, vond het de pagina niet en stond het toch niet op die dienst? Uit mijn top 25 kon ik enkel The Tale of the Princess Kaguya aanraden. Vervolgens heb ik omwille van die vraag ook gezegd dat ik stop met films aan te raden omdat het te frustrerend is voor mij om een film te willen aanraden die legaal te zien is. Vervolgens er ook bij gezegd dat als je een goede film wilt kijken, je verplicht bent illegaal te kijken.
En als je dan denkt dat ik voor 2-3-4 VOD diensten ga betalen om dan drie weekjes intensief te kijken, waarvan de helft v/d films toch wel weer gepindakaast zal worden, de andere helft zullen zij met hun aanbod aan mij opleggen. Om dan weer een filmdip te krijgen en vast te liggen aan 2-3-4 VOD diensten waar ik dan niet naar kijk terwijl ik er wel voor betaal... 90% van wat ik wil zien staat niet op één van die diensten. Simply not worth it.
Spotify betaal ik wel voor. Dat is het waard. Daar staat 95% op Spotify en dat is makkelijk. Perfect is het niet. Spotify verdient er ook wel wat aan. Idem voor Steam en al die gaming platforms... Maar ja... ik heb daar niet voor gekozen natuurlijk. Globale mens ligt er toch niet wakker van, anders hadden we wel een andere wereld...
Ik snap trouwens echt niet waarom al die eigenaars van klassieke films en aziatische films zo hebberig zijn bijvoorbeeld. Het is niet alsof er ook toch maar een kat naar hun films kijkt tegenwoordig... dus zelfs met een minieme 0,1% bijdrage winnen ze er nog op. Hun films zijn in een klein land als BE toch niet legaal te verkrijgen, dus ik begrijp het echt niet. Het zou juist die films moeten zijn die op de streamingdiensten zouden moeten staan. En men zou echt een vervalrecht van patenten op klassieke films ook moeten doen.
Op wat Zweedse silents op Netflix na zijn ze ook nauwelijks te bekijken.
John Milton
-
- 24221 berichten
- 13386 stemmen
Ik snap de logica niet helemaal? 
Dat een dienst geen compleet aanbod heeft, hoeft toch geen reden te zijn hem op te zeggen? Je zegt een dienst toch op als hij voor jou het geld niet waard is? Niet omdat hij niet èn dit, èn dat, èn ook nog niet dattes heeft?
Je weet hoe licenties werken, je weet hoe content eigenaren erop zitten en al die partijen voor nu hun geld op een eigen streamingdienst zetten. Er komt er voorlopig geen die al die licenties heeft, maar die was er hiervoor ook niet. Ik zie het gewoon als makkelijk: Er is genoeg dat ik wil zien voor de habbekrats dat het me kost (family accounts delen maakt het beduidend goedkoper dan dvd's kopen en terrabytes aan hardeschijven) en als je iets anders wilt zien wat echt nergens opstaat koop of pindakaas je het.
Dat gaat bij mij in volle tevredenheid, ik verkneukel me enorm dat ik zoveel 4k HDR/Dolby Vision content onder de druk van een knop heb zitten voor die fooi dat het kost. Maar dat alles wat ik wil zien erop staat, is totaal geen verwachting die ik koester. Met de gekkigheid die ik allemaal wil zien, zie ik dat ook nooit gebeuren.
Wel deel ik je frustratie dat shit niet legaal beschikbaar wordt gemaakt. Nergens. Ik zie dat nu bij veel shorts, die hebben dan 5 jaar geleden, of tien jaar geleden een leuke festival run gehad, en nu zijn ze van de aardbodem verdwenen. Nergens te zien, niet betaald, niet gratis. Gooit het op Vimeo on Demand voor 1 euro, of desnoods gratis op YouTube. Datzelfde geldt voor Aziatische of Afrikaanse cinema, het wordt gewoon niet beschikbaar gemaakt. Ik kreeg het gisteren uiteindelijk met moeite voor elkaar om Barakeden, les Petites Bonnes de Bamako (Film, 2015) uit Mali te kijken, maar pas nadat ik een IP-adres uit Kaapstad had via mijn VPN. Gewoon bewust ge-geo-blocked. Soms is de reden daartoe duidelijk te achterhalen, maar minstens even vaak totaal niet.
Ik wacht nog steeds tot ik de game No One Lives Forever legaal kan kopen, maar: Almost 20 Years Later, You Still Can't Buy No One Lives Forever . Om moedeloos van te worden.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Ik wacht nog steeds tot ik de game No One Lives Forever legaal kan kopen, maar: Almost 20 Years Later, You Still Can't Buy No One Lives Forever . Om moedeloos van te worden.
Haha, geweldige game was dat. Helemaal grijs gespeeld destijds. Mooie parodie op de spionnenfilms uit de jaren 60 en 70.
Best raar inderdaad dat je iets nergens meer legaal kan krijgen. Rechtenverhalen zijn enorm irritant. Als je bv bij games blijft, dan heeft GoldenEye 64 dat ook. Hangen zoveel rechtenhouders aan dat niemand nog iets over de game heeft te zeggen.
En dat zwamverhaal boven jou is wel idioot ja. Beetje raar dat je een streamingdienst moet boycotten omdat niet elke film in de wereld erop staat. Helaas is niet alles op streaming te vinden, soms moet je een film ergens kopen. Om die reden heb ik mijn meest geliefde titels gewoon in mijn filmkast staan, want ik wil nooit afhankelijk zijn van iets of iemand of ik het kan bekijken. Zeker Netflix verwijdert films of het niks is.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Om die reden heb ik mijn meest geliefde titels gewoon in mijn filmkast staan, want ik wil nooit afhankelijk zijn van iets of iemand of ik het kan bekijken. Zeker Netflix verwijdert films of het niks is.
Dat laatste is juist in het voordeel van de kijker.
Licenties kosten geld. Van sommige titels die je al lang gezien hebt wordt de licentie keer op keer verlengd.
Dat geld kunnen ze dan niet uitgeven aan een nieuwe titel. Wat mij betreft kunnen ze dat geld beter spenderen aan nieuwe aankopen.
Ik vind het dus op Netflix prima als titels na een tijdje verlopen. Zodat men weer licenties aan kan kopen voor films die nog niet op de dienst hebben gestaan.
Ik ben overigens zeer content met de aankoop van Europese klassiekers de afgelopen maanden.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Dat laatste is juist in het voordeel van de kijker.
Licenties kosten geld. Van sommige titels die je al lang gezien hebt wordt de licentie keer op keer verlengd.
Dat geld kunnen ze dan niet uitgeven aan een nieuwe titel. Wat mij betreft kunnen ze dat geld beter spenderen aan nieuwe aankopen.
Ik vind het dus op Netflix prima als titels na een tijdje verlopen. Zodat men weer licenties aan kan kopen voor films die nog niet op de dienst hebben gestaan.
Ik ben overigens zeer content met de aankoop van Europese klassiekers de afgelopen maanden.
Heb je wel een goed punt ja. Maar het is ook wel weer irritant soms. Noteer ik een titel die ik wil kijken, wil ik de film een maand later starten en dan is de film van Netflix. En nog erger is dat Netflix dat soort verwijderde titels een jaartje later weer koopt en dan brengt als een splinternieuwe aanwinst.
Maar het is meer dat ik bepaalde titels altijd wil kunnen kijken. Maar voor een hoop titels maakt het me ook niet uit nee. Ik ben ook wel vrij tevreden over Netflix, al vind ik ze qua series veel sterker dan met hun filmaanbod.
John Milton
-
- 24221 berichten
- 13386 stemmen
Ik vind dat dus inderdaad ook prima om die reden. Altijd genoeg te kijken in goede kwaliteit en wanneer je perse iets wilt zien dat even bij geen enkele aanbieder te vinden is, dan kun je die altijd fysiek kopen of ergens anders vandaan plukken. Er zullen genoeg mensen zijn die willen dat Netflix ieder jaar $100.000.000 op blijft hoesten voor Friends, maar zoals kapp zegt, je kunt je budget maar een keer uitgeven. Als je niet van plan bent dat nog te gaan kijken, had dat geld ook anders besteed kunnen worden.
En dat is natuurlijk maar één serie.