- Home
- Filmforum
- Film - Video on Demand
- Video on demand - VOD
Video on demand - VOD
Tanguy
-
- 455 berichten
- 2052 stemmen
Ook in Nederland is er onlangs aardig wat van het werk van Lynch toegevoegd aan het aanbod.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
skinny_tie
-
- 1227 berichten
- 3648 stemmen
Ik weet niet of ik die cijfers helemaal begrijp. 89m accounts hebben Bird Box gekeken, 282m uur. Dat betekent dan dat ongeveer de helft van de Bird Box-kijkers dat 2x hebben gedaan?
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Per Netflix account zijn er vaak meerdere gebruikers / kijkers (gezinnen / vrienden die accounts delen).
Gemiddelde kijkduur per kijker / aantal kijkers zou daarom wat meer zeggen, maar dat kunnen ze misschien niet goed uitrekenen.
Ik vind zulke cijfers altijd wat verwarrend.
Tweakers wijdt er ook een artikel aan:
Netflix noemt voor het eerst kijkcijfers en The Witcher staat op derde plek - Tweakers
Van Bommel
-
- 37 berichten
- 2529 stemmen
Hoi.
Worden de nieuwe films die Netflix erop zet nog wel bijgehouden.
Bijvoorbeeld film 1917 is nieuw, maar zie geen updates meer op on demand Netflix, wat eerder wel werd bijgehouden.
Wordt dit uiteindelijk nog gedaan ? Of blijft dit zo ?
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
Het probleem is bekend, er wordt naar gekeken. Maar is niet zomaar opgelost.
John Milton
-
- 24221 berichten
- 13386 stemmen
Kino Lorber Launches Free Streaming Channel for Cult Films - Variety
Supertof voor wie niet met dingen gaat gooien wanneer zijn film door reclame onderbroken wordt. Ook een film als Laissez Bronzer les Cadavres (2017) komt daar dus gewoon gratis op. Helaas dus alleen in de V.S. en Canada vooralsnog, maar ik ga wel even kijken zo of het met VPN wel wil uit nieuwsgierigheid.
En hoewel het bewust is bedoeld als add-supported kanaal omdat iedereen al maandelijks de portemonnee trekt voor een of meerdere streamingdiensten, had ik toch de optie om reclamevrij te kijken wel gewaardeerd, voor wie liever in geld betaald dan in het tot zich nemen van reclame.
stinissen (crew films & series)
-
- 23439 berichten
- 76925 stemmen
Probleem duurt al maanden en is al tientallen malen aangegeven , hoe moeilijk kan het zijn en naar kijken heeft geen zin oplossen wel, erg frustrerend dit.
Ook het probleem van films of series die na 0.00 uur beginnen niet in het tv overzicht van vandaag staan maar pas de volgende dag dat is mosterd na de maaltijd. Gewoon de dag verlengen in het tv overzicht tot 0.200 uur dan is dit probleem opgelost dat probleem duurt inmiddels een maand of drie....
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Streamingdienst HBO Max vanaf volgend jaar in Nederland | RTL Nieuws - rtlnieuws.nl
Het enige wat niet helemaal nu duidelijk is: kan je als je abonnee van Ziggo bent na die datum nog wel HBO content zoals GoT bekijken of verhuist alles naar hun nieuwe betaalde abonnement van HBO Max?
Wat een prijzen trouwens, dat gaan maar weinigen betalen per maand. 1 maand HBO Max is 4 maanden Amazon Prime kijken.
skinny_tie
-
- 1227 berichten
- 3648 stemmen
Ik vermoed dat ze het startmoment in Nederland laten afhangen van de einddatum van het contract met Ziggo. De samenwerking tussen Ziggo en HBO begon in februari 2012. Het zou dan best kunnen dat het lopende contract in februari 2022 afloopt. De HBO-'content' zit in het pakket Movies en Series XL (12 euro per maand), dus wie weet wordt dat automatisch overgezet naar een HBOMax abonnement, net zoals je nu via Ziggo Film1 of Netflix kunt kijken.
(Maar ik kan er natuurlijk ook op alle fronten naast zitten
)
John Milton
-
- 24221 berichten
- 13386 stemmen
Ben benieuwd of ze nu wel een echt goede app hebben en goede ondersteuning (meermaals geluid bijvoorbeeld).
En uiteraard hoeveel van mijn vrienden en collega's bereid zijn dit erbij te nemen, al dan niet structureel. Ikzelf zou het met gedeeld account wel willen, maar niet voor de volle mep.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
badfans69
-
- 3963 berichten
- 6126 stemmen
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Oef. Dat had ik nu niet verwacht.
Net de dienst die de meeste mensen niet gauw zullen opzeggen (en delen met anderen), maar met deze nieuwe prijsstijging zal het wel de dienst zijn waar je met afstand het meest op kunt besparen door bijv. tijdelijk het abonnement stop te zetten.
Ik heb dit jaar veel Franse films gekeken op Netflix. Daardoor heb ik relatief meer films gezien op Netflix dan vorige jaren. Hopelijk blijven ze daar mee doorgaan.
Het duurste abonnement, Premium, gaat met 2 euro per maand omhoog. Dat abonnement kost voortaan 15,99 euro per maand.
Standaard abonnement is relatief het duurst omdat die minder gedeeld kan worden en minder waar voor je geld krijgt (4K).
Al valt het 4K aanbod wellicht nog steeds tegen.
Vorige maand besloot Spotify definitief te stoppen met het Unlimited abonnement dat de helft goedkoper is dan het Premium abonnement.
Ziggo verhoogt bijna jaarlijks zijn abonnementsgelden.
De consument is de dupe, want men weet dat het gros van de mensen zijn abonnement niet zal opzeggen.
Montorsi
-
- 9715 berichten
- 2374 stemmen
Je begint ze bijna te verdenken van kartel-afspraken, maar dit verbaast me eigenlijk niks. Alleen Amazon is duidelijk goedkoper, maar dat is om andere reden weer een partij waar je niet zo graag mee in zee gaat. Ze pompen er allemaal, per dienst, stuk voor stuk miljarden tegenaan om een monopolie te verkrijgen, dat moet ergens terugverdiend worden.
Zo bekeken is dat nieuwe HBO Max abonnement van 15 euro (als dat de prijs daadwerkelijk wordt) al niet zo duur meer.
En wat te denken van Cineville, op een iets andere manier een concurrent van streaming die relatief helemaal niet zo duur meer is.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Streamingoorlog leidt tot flinke prijsverhoging Netflix | De Volkskrant
Het wordt steeds drukker op de Nederlandse markt. Sinds november 2019 zijn Disney+ en Apple tv+ hier actief. Volgend jaar komt het Zweedse Viaplay erbij, met als grootste troef de exclusieve uitzendrechten voor de Formule 1. Ook HBO Max komt naar ons land. HBO, van Warnermedia, zit onder andere achter de iconische dramaserie The Sopranos, over een Amerikaanse maffiafamilie, en de spectaculaire fantasyserie Game of Thrones.
Streamingplatforms geven steeds meer geld uit, want ze hebben toptitels nodig om abonnees binnen te halen en vast te houden.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Netflix is ongeveer het synoniem voor streamingdienst gebruiken. Denk dat bijna niemand die Netflix veel gebruikt dit op zal zeggen voor een prijsverhoging. Denk dat dit wel zo zal zijn bij pakweg Disney + ofzo.
Dat Viaplay word wel een belangrijke voor me, die hebben echt heel veel belangrijke sportrechten gekaapt. Hopelijk is die dienst een beetje betaalbaar.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
In de VS is het $13.99 voor standaardabonnement, en $17.99 voor Premium.
Maar een dollar is minder waard dan een euro en het aanbod kan per land verschillen.
Voorheen werd altijd gezegd dat in de VS het aanbod veel groter is.
Mogelijk is dat verschil inmiddels niet meer zo groot.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Netflix blundert met foutieve prijsverhoging | Totaal TV
Netflix laat na vragen van diverse media aan het einde van de middag weten dat de aangekondigde prijsaanpassing van het standaardabonnement niet klopt. De prijs van dit abonnement gaat niet drie maar een euro per maand omhoog. Hierdoor wordt de nieuwe maandprijs voor nieuwe abonnees per direct €11,99. De aangekondigde prijsverhoging van het premiumabonnement van twee euro per maand is volgens Netflix wel juist.
Foutje, bedankt!

Montorsi
-
- 9715 berichten
- 2374 stemmen
Het lijkt me toch sterk dat dit op een vergissing berust.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Ja lijkt mij ook. Je hebt toch niet één blunderende stagiair of medewerker die EN de website EN de communicatie EN facturatie doet.
Sowieso gaat zoiets over meerdere managementslagen / afdelingen binnen zo'n bedrijf.
Maar goed, ik ben blij dat het 1 euro is geworden, niet 3 euro.
Foutje…of toch niet?
Het blijft een vreemd verhaal dat Netflix pas na vragen van media en commotie onder klanten met de uitleg van een verkeerd gecommuniceerde prijsverhoging van het standaardabonnement naar buiten komt. Niet alleen in het persbericht en op de eigen internetsite werd het foutieve maandbedrag van €13,99 gecommuniceerd. Netflix heeft deze prijs daadwerkelijk vandaag aan nieuwe abonnees die voor deze abonnementsvorm kozen gefactureerd. Netflix belooft dat de twee euro die de nieuwe abonnees te veel hebben betaald wordt verrekend.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Vermoedelijk is online de pleuris uitgebroken, een lading opzeggingen en toen ging Netflix maar eens nadenken.
Van Bommel
-
- 37 berichten
- 2529 stemmen
Tot het is opgelost, kun je JustWatch gebruiken als back-up.
Bedankt het is weer opgelost zo te zien. Goed werk.
Van Bommel
-
- 37 berichten
- 2529 stemmen
Bedankt het is weer opgelost zo te zien. Goed werk
-
- 23439 berichten
- 76925 stemmen
Helaas nog steeds niet goed hoor zie maar Narcos: México - Seizoen 2 (2020) - MovieMeter.nl
-
- 23439 berichten
- 76925 stemmen
Deze ook.niet
"The Angry Silence (Film, 1960) - MovieMeter.nl" The Angry Silence (Film, 1960) - MovieMeter.nl
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen