Mijn Series +

Narcos: Mexico - Seizoen 2 (2020)

Verenigde Staten / Mexico
Misdaad / Drama

ontwikkeld door Carlo Bernard, Chris Brancato en Doug Miro
met Diego Luna, Scoot McNairy en Teresa Ruiz

Narcos: Mexico onderzoekt de oorsprong van de moderne drugsoorlog door terug te gaan naar zijn roots, beginnend in een tijd dat de Mexicaanse drugswereld een losse en ongeorganiseerde confederatie van onafhankelijke telers en handelaars was. Wees getuige van de opkomst van het Guadalajara-kartel in de jaren 1980 toen Félix Gallardo het roer overnam en handelaren zich verenigde om een imperium te bouwen. Wanneer DEA-agent Kiki Camarena zijn vrouw en jonge zoon van Californië naar Guadalajara verhuist om een nieuwe functie aan te nemen, ontdekt hij al snel dat zijn opdracht een grotere uitdaging zal zijn dan hij zich ooit had kunnen voorstellen. Terwijl Kiki informatie verzamelt over Félix en meer verstrikt raakt in zijn missie, ontvouwt zich een tragische reeks van gebeurtenissen die de drugshandel en de oorlog ertegen de komende jaren beïnvloeden.

1. Salva el Tigre
  9. Growth, Prosperity, and Liberation
  10. Free Trade
Per vandaag te bekijken!

Kos
Gruwelijk lekker mokkel ook die ene Isabella haha .

avatar van 606
Weet je wat leuk Is, de dochter van Kevin Bacon , Als je Bacon speelt mini in de serie. En ze is mooi
Mimi From 'Narcos: Mexico' Is Based On Pablo Acosta's Real Life Debutante Girlfriend - bustle.com

avatar van TheKnight
Ja net als het vorig Seizoen weer lekker om naar te kijken met de nodige actie en Humor

avatar van Dorstigjimmyke
Natuurlijk is dit prima, maar ik vrees dat ik net zoals de andere seizoenen van Narcos moeite ga hebben om het verhaal en de personages terug op te pikken.

avatar van The Oceanic Six
Ben er mee bezig. Qua sfeer prima, maar het had iets rauwer en gewelddadiger gemogen, zoals de oude Narcos seizoenen.

Kos
Vind het toch niet minder rauw en gewelddadig dan anders.

Ja, het tweede seizoen kabbelt wat voort. Hopelijk komt er een S3 met El Chapo.

avatar van Flat Eric
Ik had toch veel moeite om er in te komen de eerste paar afleveringen. Al die personages weer leren kennen, en de weinig charismatische Félix maakte ook niet echt veel indruk als hotemetoot van de drugslords. Maar vanaf de helft begint het wel weer spannend en bingewaardig te worden.

Zipportal schreef:
Ja, het tweede seizoen kabbelt wat voort. Hopelijk komt er een S3 met El Chapo.

Echt? ik moest er even inkomen maar nu net over de helft is dit toch wel weer een ijzersterk seizoen.

avatar van The Oceanic Six
Kwalitatief is dit weer uitstekend op alle fronten, maar het pakte me gewoon niet zo. De personages, Mexico...het haalt het niet bij de originele Narcos in Colombia met Pablo Escobar. Er is niemand meer waar je een heel seizoen aan kan ophangen. Niet dat de cast niet goed is, maar er zitten geen uitblinkers in. Daarbij had ik wat meer waanzin uit het drugswereldje en vooral wat meer bruut geweld wel erin willen zien. Ik vond het allemaal een tikje tam, al zitten er echt wel aardige stukken in en kijkt het natuurlijk goed weg. Netflix mag wat mij betreft eens analyseren of een Mexico seizoen 3 wel nodig is. Als Narcos verder gaat, dan liever weer terug naar Colombia.

avatar van nightbreed
Ik hoop dat er ook een derde seizoen komt. Dat moet haast wel, want het verhaal van 'el Chapo' is nog niet behandeld.

avatar van joy4ever
Laat maar komen dat derde seizoen. Heerlijk kijkvoer. Kwalitatief minder dan het originele Narcos maar dat stoort me nergens.

The Oceanic Six schreef:
Als Narcos verder gaat, dan liever weer terug naar Colombia.

Dat lijkt me onmogelijk aangezien het in realiteit ook meer om Mexico gaat draaien, te weten El Chapo.

nightbreed schreef:

Toch wel:
El Chapo - TvMeter.nl

Geweldige serie ook. Helaas niet breed opgepakt hier.

avatar van nightbreed
joy4ever schreef:

Toch wel:
El Chapo - TvMeter.nl

Geweldige serie ook. Helaas niet breed opgepakt hier.

Gister de eerste aflevering gekeken en ik vond het een slap/goedkoop aftreksel van Narcos. Deed me aan zo'n standaard TV-serie van de jaren 90 denken.

avatar van joy4ever
Begin was idd niet sterk. S1 was soms sowieso even doorbijten. Maar S2 en zeker S3 zijn fantastisch.

Kos schreef:

Van mij mag het allemaal best fictief zijn.

The Oceanic Six schreef:

Van mij mag het allemaal best fictief zijn.

Haha, tja, dat is het tot nu toe totaal niet geweest dus het lijkt me nogal sterk dat dat gebeurt.

avatar van FAC73
Ik vond dit seizoen toch wel wat beter dan het vorige, al wordt het niveau van de eerste 2 seizoenen in Colombia niet gehaald. Maar die waren wat mij betreft dan ook iconisch.

Spanning en actie genoeg wat mij betreft, en met Amado, Acosta en Guerra zitten er toch ook wel een paar mooie gangsterkoppen in. Mooi om te zien hoe die laatste twee een soort god zijn in hun persoonlijke leefomgeving.

Wat ik alleen niet helemaal snapte, was waarom de FBI zo nodig Acosta moest omleggen, terwijl hij veel meer waarde had als infiltrant. Maar het is echt gebeurd blijkbaar, dus er zal wel een reden voor zijn.

Ben benieuwd of er een vervolg komt, aangezien er al een El Chapo serie bestaat. Maar wat ik daarvan gezien heb vond ik nou niet zo aanlokkelijk, dus ik hoop dat deze makers er nog even mee door gaan.

FAC73 schreef:

Dit soort dingen gebeuren juist aan de lopende band, dat liet dit seizoen ook wel goed zien vond ik.

Ze hebben vaak liever snelle succesjes om hun baan en carriere te promoten dan echt het lange termijn probleem oplossen.

Ik vond dit seizoen ook wel iets beter dan het eerste.

Voor het verhaal was het nodig dat de afzonderlijke plaza's meer aandacht krijgen en dit wordt goed uitgewerkt.

Doorlopend punt van kritiek blijft het tijdsbeeld, dat verre van Mad Men standaarden is. Ik krijg te weinig het gevoel dat het verhaal zich in de jaren '80 afspeelt.

avatar van david bohm
Pak interessanter dan seizoen 1 wat mij betreft mede door de introductie van de handel in cocaïne en de heren uit Colombia die daarbij horen. Dan zie je ook hoe sterk het personage van Pablo Escobar is neergezet in vergelijking met Félix Gallardo bijvoorbeeld. Maar ook in Mexico en directe omgeving lopen interessante figuren rond gelukkig.
Al met al erg vermakelijk.

avatar van legian
Beter dan het eerste seizoen, vooral door het groeiend aantal verhaallijnen met interessante personages. Vond het vooral opvallend om te zien hoe de DEA eigenlijk niets kan uitvoeren en constant maar achter de feiten aanloopt. Ook de noodzaak voor een win voor de amerikanen is interessant om te zien.
Ik heb me er weer goed mee vermaakt, benieuwd hoe ze hier op verder bouwen.