Mijn Series +

Narcos: Mexico - Seizoen 1 (2018)

Verenigde Staten / Mexico
Misdaad / Drama

ontwikkeld door Carlo Bernard, Chris Brancato en Doug Miro
met Diego Luna, Michael Peña en Tenoch Huerta

Narcos: Mexico onderzoekt de oorsprong van de moderne drugsoorlog door terug te gaan naar zijn roots, beginnend in een tijd dat de Mexicaanse drugswereld een losse en ongeorganiseerde confederatie van onafhankelijke telers en handelaars was. Wees getuige van de opkomst van het Guadalajara-kartel in de jaren 1980 toen Félix Gallardo het roer overnam en handelaren zich verenigde om een imperium te bouwen. Wanneer DEA-agent Kiki Camarena zijn vrouw en jonge zoon van Californië naar Guadalajara verhuist om een nieuwe functie aan te nemen, ontdekt hij al snel dat zijn opdracht een grotere uitdaging zal zijn dan hij zich ooit had kunnen voorstellen. Terwijl Kiki informatie verzamelt over Félix en meer verstrikt raakt in zijn missie, ontvouwt zich een tragische reeks van gebeurtenissen die de drugshandel en de oorlog ertegen de komende jaren beïnvloeden.

1. Camelot
  8. Just Say No
  9. 881 Lope de Vega
  10. Leyenda
avatar van 606
Is dit het lang verwachte vervolg ? op de Narcos serie ?

avatar van The Oceanic Six
606 schreef:
Is dit het lang verwachte vervolg ? op de Narcos serie ?

Seizoen 4 inderdaad.
Vond de trailer niet echt heel bijzonder overigens.

Dit verhaal is al eerder verfilmd:

Drug Wars: The Camarena Story (1990) - MovieMeter.nl

Ik ben iig benieuwd.

avatar van wimaroca
Deel 1 en 2 waren schitterend,deel 3 kon me al niet meer zoveel boeien,en heb 'm ook niet afgekeken,dus hier begin ik niet aan

avatar van joy4ever
Hoewel pas twee afleveringen onderweg valt het me tot dusver allemaal wat tegen. De acteurs zijn duidelijk van minder niveau en daarnaast is ook de hele setting, de sfeer en de manier van filmen niet echt geweldig. Het komt wat goedkoop over. Ik kijk het nog even aan maar ik vermoed dat dit hem niet gaat worden voor mij. Voor degenen die het Mexico kartel interessant vinden zou ik dan eerder El Chapo aanbevelen. Dat kan wedijveren met de eerste drie seizoenen van Narcos.

avatar van Sybrand
Het kan niet tippen aan de seizoenen over Colombia, maar toch haalt dit seizoen weer een hoog niveau hoor. Camerawerk en sfeersetting zijn weer enorm goed, en Kiki Camareña wordt enorm goed neergezet. Andere verhaallijnen kunnen me echter minder boeien. Rafa wordt bijvoorbeeld al vrij snel irrelevant, maar blijft veel aandacht krijgen. Van Felix Gallardo krijg ik ook net te weinig gedachten/emoties mee, terwijl het wel een interessant personage is. Ook mist hij de uitstraling van een Escobar, wat ook duidelijk wordt bij hun ontmoeting.

Toch had ik steeds de neiging om verder te kijken en zat het verhaal ook vrij goed in elkaar. Er blijft toch weer een knap seizoen over.

Sybrand schreef:

Ik vind Kiki juist wat charisma missen. Het betert wel iedere aflevering, maar hij heeft niet de uitstraling van Javier Pena uit de eerste seizoenen. Ook gallardo kan niet tippen aan Escobar, maar hem vind ik wel een vermakelijk personage. Rafa vind ik eerlijk gezegd wel een interessant personage. Hij brengt tenminste wat actie in de serie.

Rafa is eigenlijk degene om wie het draait. Dankzij hem wordt Kiki vermoord.
Zonder Rafa was dit seizoen waarschijnlijk nooit gemaakt.

avatar van Dorstigjimmyke
Nu heb ik wel een vervelende tik tijdens dit seizoen: iedere keer als ik de naam kiki hoor heb ik de neiging om dat liedje van Drake in mijn hoofd af te spelen. "Kiki, do you love me? Are you riding?"

avatar van badfans69
Rafa is degene die de serie in leven houdt met zijn uitspattingen. Kiki is teveel plichtmatig

avatar van Kos
Kos
Wat een geweldige schurkenkop heeft die federale politiebaas .

avatar van joy4ever
Uiteindelijk toch wel een fijne Narcos. Kwalitatief minder dan de seizoenen hiervoor maar het was zeker vermakelijk. Enkel jammer dat Felix zo een lulletje is. Komt totaal niet over als patron. Don Neto is wel een mooi figuur . Mooie slotaflevering ook.

Kos schreef:
Wat een geweldige schurkenkop heeft die federale politiebaas .

Wie was dat ook weer?

avatar van Kos
Kos
Toch wel weer een uitermate geslaagd seizoen, hele dikke 4 sterren alweer, wat ik na de eerste paar episodes niet had verwacht.
Echt een paar geweldige scenes Don Neto's arrestatie en episodes Escobar out of the shades..

Alle 'good guys' zijn inderdaad wat saaier maar er zitten genoeg geweldige personages en verhaallijnen in om het enorm vermakelijk te houden.

avatar van Dorstigjimmyke

Ah! Dank je wel. Dat vind ik wel een klein nadeel. Er komen redelijk veel personages langs in deze series. Je hebt natuurlijk ook verschillende politieafdelingen en overheidsdepartementen, dus dat is ergens logisch.

Die acteur kon trouwens wel een vriend van mij zijn aan de foto's te zien. Ook een liefhebber van zwaardere bieren .

avatar van Thomas83
Forse tegenvaller. Nog steeds de meest sexy intro van alle series, maar verder is deze spin-off toch een beetje een slap aftreksel van de originele serie, die zelf in het laatste seizoen ook al wat minder was. Ik mis in de eerste plaats al echt goede personages. Ditmaal geen glansrollen zoals die van Moura en Pascal. Vond Rafa een erg irritant personage zelfs. Je weet ook gelijk dat die romance met dat verwende en verveelde studentje heel vervelend gaat worden. En Huerta heeft ook een beetje een brave romcom-uitstraling.

De uitstraling is ook een probleem voor bijvoorbeeld de Arellano Felix-broers. Misschien waren ze in het echt toen ook wel zo jong, maar het is moeilijk er geharde criminelen in te zien. Eigenlijk vond ik alleen Don Neto nog wel leuk. De scène met de vriend van zijn zoon die verantwoordelijk was voor diens dood is de best gespeelde scène van de hele serie.

Wel interessant om de DEA met nog een heel andere macht en status te zien, en het brengt wat extra spanning als je weet hoe het afloopt met Kiki Camarena. In de serie hebben de kijker nog een beetje gespaard door zijn dood wat minder wreed te maken, maar het was nog steeds wel echt naar om te zien.

Wat me ook nog opviel was hoe lusteloos de voice-over was. En de actie is vaak lachwekkend slecht. Ongelofelijk als je zo'n scène waarin Rafa de ene na de andere militair neermaait vergelijkt met de scène waarin ze in seizoen 2 Escobar te pakken weten te krijgen. Ook hier en daar wel wat makkelijke ontsnappingen en ongeloofwaardige momenten. Nee, dit is toch een heel ander niveau. 3.0*.

avatar van The Oceanic Six
Het mag een nieuwe serie genoemd worden, maar Narcos Mexico is voor mij gewoon seizoen 4 van een serie die 2 seizoenen lang waanzinnig sterk was. Daarna vond ik seizoen 3 wat minder, maar deze Mexico herpakt zich goed. Een nieuwe setting kan verfrissend werken en dat is ook zo. Narcos Mexico is sfeervol met van die typische beelden en muziek over het land, maar ook als drugsverhaal is het nog best boeiend. De personen die nu centraal staan acteren prima, al was niet elk personage even goed uitgewerkt. Daarbij is de actie ook weer bij vlagen snoeihard en dat rauwe aspect vind ik altijd wel goed om te zien. Al slaan ze soms wel door, want bepaalde actiemomenten komen nou niet zo heel realistisch over. Denk aan de Rambo actie in een van de laatste afleveringen waarbij een halve legereenheid afgeknald wordt. Verder valt er weinig te klagen, al had ik het wel beter gevonden als de afleveringen geen uur maar 40 minuten zouden duren. Soms werd het wel een tikje langdradig.

Chapo? De Chapo geïntroduceerd in aflevering 2

avatar van 606
Wat gaaf de bekende koppen uit de Narcos serie "Pacho" ect

Net als bij de originele Narcos worden geweldige scènes afgewisseld met middelmatiger werk. Het verschil zit hem in de meeslependheid, die ontbreekt hier toch een beetje.

avatar van david bohm
Toch wat minder aansprekende personages dan de Colombiaanse collegae, ik kan ze ook niet altijd even gemakkelijk uit elkaar houden. Het verhaal wordt nog ietsje meer verteld vanuit het perspectief van de DEA.
Wel degelijk en onderhoudend maar minder boeiend dan de vorige seizoenen.

avatar van TorresII
Heb best veel min of meer negatieve reacties gelezen over "Narcos: Mexico", en ben het totaal niet mee eens. En ook dat dit een spin-off zou zijn. Evenmin waar. Narcos: Mexico beschrijft de opkomst vd Mexicaanse drugscartel die parallel aan die van Colombia plaatsvond. Op een gegeven moment vinden de 2 elkaar, maar dat ging vaak moeizaam. Maar nu het niveau van deze serie: geweldig, en zeker vergelijkbaar met het niveau van seizoen 1 & 2 van Narcos. Heerlijk intense sfeer, prachtige karakterisering vd jaren 80 in Mexico.