• 8.985.673 stemmen

Narcos: México - Seizoen 1 (2018)

Alternatieve titel: Narcos: Mexico

Ontwikkeld door: Carlo Bernard, Chris Brancato, Doug Miro, Carlo Bernard, Chris Brancato en Doug Miro

Met: Diego Luna, Michael Peña en Tenoch Huerta Mejía

Oorsprong: Verenigde Staten / Mexico

Datum van release: vrijdag 16 november 2018

Plot Narcos: México

Narcos: Mexico onderzoekt de oorsprong van de moderne drugsoorlog door terug te gaan naar zijn roots, beginnend in een tijd dat de Mexicaanse drugswereld een losse en ongeorganiseerde confederatie van onafhankelijke telers en handelaars was. Wees getuige van de opkomst van het Guadalajara-kartel in de jaren 1980 toen Félix Gallardo het roer overnam en handelaren zich verenigde om een imperium te bouwen. Wanneer DEA-agent Kiki Camarena zijn vrouw en jonge zoon van Californië naar Guadalajara verhuist om een nieuwe functie aan te nemen, ontdekt hij al snel dat zijn opdracht een grotere uitdaging zal zijn dan hij zich ooit had kunnen voorstellen. Terwijl Kiki informatie verzamelt over Félix en meer verstrikt raakt in zijn missie, ontvouwt zich een tragische reeks van gebeurtenissen die de drugshandel en de oorlog ertegen de komende jaren beïnvloeden.

Afleveringen Seizoen 1 (2018)

1. 1. Camelot

16 november 2018 (57 minuten)

Als het leger ​Sinaloa plundert, bedenkt een wietkweker een plan om een drugsimperium op te bouwen in Guadalajara. Een jonge DEA-agent wordt overgeplaatst naar Mexico.

2. 2. The Plaza System

16 november 2018 (58 minuten)

Félix probeert alle plaza's te verenigen terwijl Rafa water zoekt voor zijn zaadloze wiet. Kiki is gefrustreerd door de corrupte politie en de gemakzuchtige DEA.

3. 3. El Padrino

16 november 2018 (1 uur en 07 minuten)

Kiki gaat in zijn eentje op een riskante undercoveroperatie. Félix vraagt zijn mentor om advies als een conflict tussen de agenten en de drugshandelaren escaleert.

4. 4. Rafa, Rafa, Rafa!

16 november 2018 (55 minuten)

Na enkele frustrerende maanden grijpt Kiki een kans. Rafa komt in conflict met machtige overheidsfunctionarissen, waardoor Félix in een lastig parket wordt gebracht.

5. 5. The Colombian Connection

16 november 2018 (1 uur en 07 minuten)

Mika is doodsbang na een bedreiging. Félix heeft een andere toekomst voor het Guadalajara-kartel voor ogen.

6. 6. La Última Frontera

16 november 2018 (55 minuten)

Er woedt een gewelddadige machtsstrijd tussen Falcón en Rafa. Als Félix een voet tussen de deur krijgt in de cocaïnehandel, probeert de DEA hem naar de VS te lokken.

7. 7. Jefe de Jefes

16 november 2018 (1 uur en 03 minuten)

María smeekt Félix om terug naar Sinaloa te komen. Kiki verzamelt bewijs over de wietvelden van het Guadalajara-kartel. Neto rouwt.

8. 8. Just Say No

16 november 2018 (1 uur en 01 minuut)

Nadat de DEA het enorme wietveld van Rafa heeft gesloten, probeert Félix te voorkomen dat zijn partners wraak nemen. Kiki en Jaime hebben een ontmoeting met onderzoekers.

9. 9. 881 Lope de Vega

16 november 2018 (54 minuten)

Een wanhopige Jaime wordt gedwarsboomd door bureaucratische rompslomp. Mika maakt zich zorgen over haar man. Félix adviseert Rafa om onder te duiken.

10. 10. Leyenda

16 november 2018 (1 uur en 09 minuten)

Nu de druk oploopt, keert Félix terug naar Sinaloa. Een woedende Jaime en Mika gaan op zoek naar rechtvaardigheid en antwoorden.

avatar van SybrandZ

SybrandZ

Het kan niet tippen aan de seizoenen over Colombia, maar toch haalt dit seizoen weer een hoog niveau hoor. Camerawerk en sfeersetting zijn weer enorm goed, en Kiki Camareña wordt enorm goed neergezet. Andere verhaallijnen kunnen me echter minder boeien. Rafa wordt bijvoorbeeld al vrij snel irrelevant, maar blijft veel aandacht krijgen. Van Felix Gallardo krijg ik ook net te weinig gedachten/emoties mee, terwijl het wel een interessant personage is. Ook mist hij de uitstraling van een Escobar, wat ook duidelijk wordt bij hun ontmoeting.

Toch had ik steeds de neiging om verder te kijken en zat het verhaal ook vrij goed in elkaar. Er blijft toch weer een knap seizoen over.

avatar van NRT

NRT

SybrandZ schreef:

Ik vind Kiki juist wat charisma missen. Het betert wel iedere aflevering, maar hij heeft niet de uitstraling van Javier Pena uit de eerste seizoenen. Ook gallardo kan niet tippen aan Escobar, maar hem vind ik wel een vermakelijk personage. Rafa vind ik eerlijk gezegd wel een interessant personage. Hij brengt tenminste wat actie in de serie.

Het mag een nieuwe serie genoemd worden, maar Narcos Mexico is voor mij gewoon seizoen 4 van een serie die 2 seizoenen lang waanzinnig sterk was. Daarna vond ik seizoen 3 wat minder, maar deze Mexico herpakt zich goed. Een nieuwe setting kan verfrissend werken en dat is ook zo. Narcos Mexico is sfeervol met van die typische beelden en muziek over het land, maar ook als drugsverhaal is het nog best boeiend. De personen die nu centraal staan acteren prima, al was niet elk personage even goed uitgewerkt. Daarbij is de actie ook weer bij vlagen snoeihard en dat rauwe aspect vind ik altijd wel goed om te zien. Al slaan ze soms wel door, want bepaalde actiemomenten komen nou niet zo heel realistisch over. Denk aan de Rambo actie in een van de laatste afleveringen waarbij een halve legereenheid afgeknald wordt. Verder valt er weinig te klagen, al had ik het wel beter gevonden als de afleveringen geen uur maar 40 minuten zouden duren. Soms werd het wel een tikje langdradig.

avatar van david bohm

david bohm

Toch wat minder aansprekende personages dan de Colombiaanse collegae, ik kan ze ook niet altijd even gemakkelijk uit elkaar houden. Het verhaal wordt nog ietsje meer verteld vanuit het perspectief van de DEA.

Wel degelijk en onderhoudend maar minder boeiend dan de vorige seizoenen.

avatar van Fervet opus

Fervet opus

Heb best veel min of meer negatieve reacties gelezen over "Narcos: Mexico", en ben het totaal niet mee eens. En ook dat dit een spin-off zou zijn. Evenmin waar. Narcos: Mexico beschrijft de opkomst vd Mexicaanse drugscartel die parallel aan die van Colombia plaatsvond. Op een gegeven moment vinden de 2 elkaar, maar dat ging vaak moeizaam. Maar nu het niveau van deze serie: geweldig, en zeker vergelijkbaar met het niveau van seizoen 1 & 2 van Narcos. Heerlijk intense sfeer, prachtige karakterisering vd jaren 80 in Mexico.