• 8.985.949 stemmen

Narcos: México - Seizoen 3 (2021)

Alternatieve titel: Narcos: Mexico

Ontwikkeld door: Carlo Bernard, Chris Brancato, Doug Miro, Carlo Bernard, Chris Brancato en Doug Miro

Met: Scoot McNairy, José María Yázpik en Alejandro Edda

Oorsprong: Verenigde Staten / Mexico

Datum van release: vrijdag 5 november 2021

Plot Narcos: México

Narcos: Mexico onderzoekt de oorsprong van de moderne drugsoorlog door terug te gaan naar zijn roots, beginnend in een tijd dat de Mexicaanse drugswereld een losse en ongeorganiseerde confederatie van onafhankelijke telers en handelaars was. Wees getuige van de opkomst van het Guadalajara-kartel in de jaren 1980 toen Félix Gallardo het roer overnam en handelaren zich verenigde om een imperium te bouwen. Wanneer DEA-agent Kiki Camarena zijn vrouw en jonge zoon van Californië naar Guadalajara verhuist om een nieuwe functie aan te nemen, ontdekt hij al snel dat zijn opdracht een grotere uitdaging zal zijn dan hij zich ooit had kunnen voorstellen. Terwijl Kiki informatie verzamelt over Félix en meer verstrikt raakt in zijn missie, ontvouwt zich een tragische reeks van gebeurtenissen die de drugshandel en de oorlog ertegen de komende jaren beïnvloeden.

Afleveringen Seizoen 3 (2021)

1. 1. 12 Steps

5 november 2021 (1 uur en 01 minuut)

De undercovermissie van Walt neemt een onverwachte wending. Amado komt na drie maanden in de gevangenis vrij. Victor, politieagent in Juárez, zoekt een vermist meisje.

2. 2. Como la Flor

5 november 2021 (49 minuten)

Journaliste Andréa uit Tijuana volgt de jonge gasten bij de bruiloft van Enedina Arellano met een belangrijke advocaat. Walt denkt erover te verhuizen.

3. 3. Los Juniors

5 november 2021 (54 minuten)

Na een tegenvallend gesprek met de Arellano's over de aankoop van een stuk land neemt het Sinaloa-kartel represailles. Andréa doet verder onderzoek naar de Narcojuniors.

4. 4. GDL

5 november 2021 (54 minuten)

De kartels van Tijuana en Sinaloa voeren oorlog, en iedereen wil weten wat de positie van Juárez is. Amado heeft andere plannen in Cuba. Ramón zint op wraak tegen Chapo.

5. 5. Boots on the Ground

5 november 2021 (59 minuten)

Walt gaat bij een Mexicaanse taskforce geleid door generaal Rebollo, om de verantwoordelijken voor het bloedbad van Guadalajara en de dood van kardinaal Posada te pakken.

6. 6. La Jefa

5 november 2021 (57 minuten)

Victor is geschokt door een moord en neemt actie. Het geweld in Tijuana escaleert. Als nieuwe baas bedenkt Enedina een plan om de rivalen van het kartel te intimideren.

7. 7. La Voz

5 november 2021 (56 minuten)

La Voz ligt onder vuur na de berichtgeving over de moordenaars van Colosio. Mayo en Chapo werken samen tegen het Tijuana-kartel. Victor stelt vragen.

8. 8. Last Dance

5 november 2021 (58 minuten)

Walt wijzigt zijn tactiek als het martelen van Alex niet werkt. Andréa bladert door boekhouding die verband houdt met Hank en de PRI. Amado plant voor de toekomst.

9. 9. The Reckoning

5 november 2021 (57 minuten)

Andréa ontdekt een opzienbarende link, wat een hele reeks gebeurtenissen in gang zet. Met de hulp van Alex drijft Walt Benjamín in het nauw. Hank bedreigt Amado.

10. 10. Life in Wartime

5 november 2021 (1 uur en 09 minuten)

De Mexicaanse en Amerikaanse autoriteiten starten een grote zoektocht naar Armado. Chapo laat in de gevangenis zien wie de baas is. Enedina stuurt Ramón op een missie.

avatar van DragQueen

DragQueen

Heerlijk derde seizoen van Narcos: Mexico. Wat een heerlijke serie is dit toch. Zeer genietbaar kijkvoer. Het verhaal en de ontwikkelingen zijn boeiend en bij vlagen zeer spannend. Het niveau van de seizoenen waarin Escobar centraal stond wordt nergens aangetikt, maar desalniettemin heb ik weer volop genoten van dit laatste (?) seizoen. 4 Sterren.

avatar van Septua

Septua

Enorm matig seizoen. Veel Hollywood clichés hebben zijn weg geforceerd in Narcos om het verhaal langer te laten lijken dan het is. Liefdesverhalen, Walt Breslin die een veel te sterke en ongeloofwaardige bromance opbouwt met Alex, één van de hoofdgetuige. Alleen omdat hij zichzelf ziet in die jongen. Dan nog niet te beginnen over de schietpartijen, The A-Team is er helemaal niets bij.

Ik vond dit derde seizoen beter dan het tweede. Meer tempo, meer spanning, meer geweld. Inhoudelijk ook gewoon sterker, maar zonder te vergeten dat je de kijker ook moet vermaken. De productiewaarde is ook weer hoog, met goede acteurs en prachtige locaties die mooi in beeld komen.

Toch heb ik het wel een beetje met de serie gezien. Misschien een spin-off in een ander land?

avatar van pascal83

pascal83

Goed seizoen, maar met een teleurstellende laatste aflevering waarin belangrijke zaken zoals de dood van Almado en Alex offscreen gebeuren. Met name de dood van Almado is nogal erg vaag en volgens mij nooit compleet opgehelderd , erg jammer dat de laatste aflevering daar niet dieper op in ging.

avatar van T.O.

T.O.

Sterk seizoen weer. Heb de indruk dat drama en acteerwerk wat meer centraal stonden. Goede casting van nieuwe karakters, zoals Victor.

Ook wel aardig dat de serie juist stopt op het moment wanneer El Chapo de leider van het Sinaloa kartel wordt, daar is immers al genoeg over geschreven en gefilmd.

Het minste seizoen helaas. Er wordt teveel gepraat en de verhaallijnen zijn veelal ook niet zo heel erg interessant. Toch hou ik van dit soort series. Wat een bizarre wereld.

Ik vond het wel weer erg fijn. Goed uitgewerkte waargebeurde scenes ook ( de beroemde vliegveldaanslag bvb')

Amado is altijd een favorietje en ook de nieuwe agent was een fijne toevoeging.

The Oceanic Six schreef:

Ik kan me toch niet voorstellen dat ze nu gaan stoppen uitgerekend als Chapo het gaat overnemen

kos schreef:

Volgens mij is al bevestigd dat ze na dit seizoen stoppen. En er is natuurlijk al een serie over El Chapo zelf, ook al is het niet onder de Narcos-vlag. Maar dan kopieer je elkaar.

Moet toegeven, met Chapo had ik het ook wel nog willen zien.

avatar van leatherhead

leatherhead

Ander vaak genoemd argument is dat de makers zich niet teveel op (gevaarlijk) hedendaags terrein zouden willen bevinden, met name mbt figuren als El Mayo en Los Zetas die vandaag de dag nog steeds actief zijn. Maar niettemin wel jammer ja.

Waar ik het eerste seizoen van Mexico misschien wel het beste seizoen van Narcos in zijn geheel vond, vind ik dit derde seizoen wel net iets minder. Lijkt alsof ze geprobeerd hebben net iets teveel verhaallijntjes in één seizoen te proppen. Sommige daarvan waren ook niet even sterk, zoals die van de journaliste.

Maar het is verder natuurlijk verre van slecht. De shoot-out scene in de club met Enjoy the Silence op de achtergrond is nu al legendarisch.

The Oceanic Six schreef:

Moet toegeven, met Chapo had ik het ook wel nog willen zien.

Je ziet toch wel vrij duidelijk hoe ze er naar toe bouwen. Ik kan me niet voorstellen dat ze er nu mee stoppen maar ok.

kos schreef:

De serie El Chapo is ook door Netflix ontwikkeld he. Waarom zouden ze 2x een serie over die man maken?

Je brengt me wel op het idee dat ik El Chapo maar eens ga kijken. Ik heb ook wel zin in nog meer van dit soort serie.

avatar van FAC73

FAC73

Zou niet verkeerd zijn als Narcos ermee ophield. Vermakelijk is het heus nog wel, maar het bijzondere van de eerste 2 seizoenen is er inmiddels wel vanaf.

The Oceanic Six schreef:

Zeker doen! S1 moet je effe doorheen maar S2 en S3 zijn echt super tof als je van dit genre houdt. Ik heb nooit zo begrepen waarom die serie niet breder is opgepakt door de fans van Narcos. Echt een gemiste kans.

avatar van Signals

Signals

Geweldige serie, enige kanttekening bij seizoen 3 is een aantal verhaallijnen die niet heel veel toevoegen en nogal langdradig zijn, zoals met Victor

Heb me weer meer dan vermaakt. Ben na vele seizoenen Narcos wel blij dat het nu over is, en uiteindelijk ben ik ook wel wat teleurgesteld over de kwaliteit van deze spin-off. Je komt weer interessant veel te weten over de echte gebeurtenissen, maar er wordt nu ook wel wat meer van afgeweken en kartels als Los Zetas worden compleet genegeerd.

Ik ben absoluut niet iemand die een serie of film alleen voor de gore kijkt, maar toen destijds werd aangekondigd dat men de blik op de geschiedenis van de kartels in Mexico ging richten had ik verwacht dat we nog een stuk meer geweld te zien zouden krijgen of gesuggereerd zouden zien worden. Zonder de dreiging van geweld komt een misdaadserie als deze gewoon minder authentiek over.

Er is dit seizoen wel een vrij duister subplotje over een vermeende seriemoordenaar in Juarez dat er maar een beetje bijhangt. Het voelt haast afkomstig uit een andere serie. De acteur die de Mexicaanse politieagent speelt is overigens wel een van de hoogtepunten van het seizoen, en ik vond deze verhaallijn nog een van de leukere om te kijken, alleen al om hem.

De verhaallijn van Walter kabbelt dan weer vrij doelloos dit seizoen, en wat de schrijvers met Amado doen is misschien wel het beste voorbeeld van hoe gehaast alles is dit seizoen. Er zijn ook veel te veel verhaallijnen tegelijk.

Die journalisten en Alex vond ik ook niet echt boeiend, en het was een blunder om Rubino de voice-over te laten doen. Ik heb nog nooit zo'n slechte voice-over gehoord denk ik. Omdat ze niet vloeiend in Engels lijkt te zijn klinkt het soms haast wel alsof ze doof is of zo. Had haar dan op zijn minst alles in Spaans laten inspreken. McNair had ook best de moeite kunnen doen om in elk geval wat Spaanse zinnetjes uit zijn hoofd te leren. Er wordt nu alleen op een luie manier gesuggereerd dat hij de taal spreekt.

Dit seizoen bevat trouwens behoorlijk veel actiescènes voor mijn gevoel. Ik geloof dat twee of drie afleveringen op rij allemaal een lange shoot-out bevatten. Dat werd een beetje eentonig, ook al omdat de actie zeer middelmatig is in deze serie. Daarnaast ging het op een gegeven moment opvallen dat de criminelen eigenlijk voortdurend weten te ontsnappen.

Vond het seizoen nog wel aardig eindigen, op een onvermijdelijk wrange manier. Kreeg door de afwikkeling van Amado's verhaallijn wel een beetje de indruk dat de serie echt op de hand van hem is, een gevoel dat ik al eerder had omdat hij altijd relatief sympathiek overkomt. Dat zou wel een tikkeltje dubieus zijn gezien zijn beroep.