menu

Film / Toplijsten en favorieten / Films die wel/niet in de flop 100 horen

zoeken in:
intezar
Transformers hoort wel in de flop 100.

De floplijst is veel te klein om alle slechte films te bevatten.
Waarom geen flop250?

Films met een dusdanig laag gemiddelde om in de flop top 100 te komen, hebben meestal niet genoeg stemmen. Maak je er een top 250 van, komen er films in met een gemiddelde waarvan je niet echt kunt zeggen dat het een flop is.

Denk ik.

Dus gewoon de stemmengrens verlagen?

speranza
Striptease hoort er niet in.

dominion
Batman Begins vond ik nou juist wel een goeie film.

Dick2008
Dick2008 schreef:

De Zeemeerman
Mr Magoo (ongelooflijk en nog zo hoog ook)
Troop Beverly Hills (echt geen flop)
Thunderbirds
Striptease

De oudste film die erin staat is van 1972.............Juist.

The Flintstones in Viva Rock Vegas, staat er ook onterecht in. Hetzelfde geldt voor Look who's talking now.

Halloween III: Season of the Witch
From Dusk Till Dawn 2
Mortal Kombat: Annihilation

Deze mogen van mij best uit de flop 100. Er zijn bij verre veel slechtere films dan deze.

djelle
Films als Stop or My Mom Will Shoot, Home Alone 3 of Barb Wire vind ik heel redelijk tot zelfs vrij tof en horen wat mij betreft daar totaal niet thuis.

Voor de rest zijn de meeste inderdaad erg slecht als ik het zowat snel overloop, maar van heel wat kan ik toch ook zeggen: er bestaan nog véél films die 10 keer zo belabberd zijn en daar eerder thuishoren. Ik denk dat de veel te hoge lat omtrent 'minimum aantal stemmen' daar in grote mate mee te maken heeft. Die staat net als bij toplijsten op 250, maar de echte crap heeft doorgaans juist zeer weinig stemmen doordat de meeste mensen wel aanvoelen wanneer ze met pure rommel te maken hebben en dat dan ook liever vermijden, of dat het vaak in een genre (of b-categorie ervan) ligt die een kleiner publiek trekt.

Dick2008
Dick2008 schreef:
(quote)

The Flintstones in Viva Rock Vegas, staat er ook onterecht in. Hetzelfde geldt voor Look who's talking now.

The Beverly Hillbillies hoort er ook niet in. Als ik veel tijd had en zin had ik de hele flop 100 bekeken. Dat doe ik dus niet, want ik ga geen films met tegenzin bekijken, als het niet hoeft.
Ik zal Mr. Magoo nog wel herkijken, want die staat er volgens mij nog wel het meest onterecht in. Maar het mag duidelijk zijn, dat het vaak komische familiefilms zijn en stripverhalen / tekenfilms, die alleen nu door echte mensen gespeeld worden en dat vinden kijkers niet leuk, tenminste hier op MovieMeter, maar er zijn genoeg mensen en die vinden het wel leuke films.

nou net een gezien die hier goed in thuis hoort, the tourist, met angelina jolie

Wat mijn betreft horen deze niet in de flop 100 thuis.

1,47 (612)24. Son of the Mask (2005)
1,59 (1162)37. Volle Maan (2002)
1,69 (430)57. Flintstones in Viva Rock Vegas, The (2000)
1,76 (623)70. Inspector Gadget (1999)
1,78 (928)77. Street Fighter (1994)
1,78 (286)78. Thunderbirds (2004)
1,84 (1531)87. Costa! (2001)
1,84 (280)89. I'll Always Know What You Did Last Summer (2006)
1,86 (623)91. Dragonball Evolution (2009)
1,91 (332)100. Universal Soldier: The Return (1999)

Deze mogen van mijn part wel in de flop 100 komen.

B. Monkey
10 Things about my folks
The third wave
Triangle
Kids

Dick2008

Dick2008
SuperBabies: Baby Geniuses 2 (2004)

en

Manos: The Hands of Fate (1966)

Slechte films volgens IMDb. Maar ook een enorm verschil in stemmen.

Films die ik NIET in de flop 100 vind horen zijn o.a.:

41. Volle Maan (2002)
43. Alone in the Dark (2005)
50. Next Karate Kid, The (1994)
73. Dragonball Evolution (2009)
80. Thunderbirds (2004)
82. Street Fighter (1994)
83. Coneheads (1993)
97. Karate Kid, Part III, The (1989)

Hier kan ik slechtere films voor bedenken..!!

Street Fighter (deze zeker)
Porky II en III
Beowulf

Er staan m.i. best veel films in de flop 100 die daar helemaal niet thuis horen.
Honey, I blew up the kid en Honey, we shrunk ourselves vind ik erg leuke films. Evenals Grease 2.
Scary movie 5 en Home alone 4 zijn natuurlijk geen toppers, maar vind ik toch ook geen flop 100.
Ook films als Beethoven en Problem child die beiden met veel delen uit de reeks in de flop 100 staan, horen daar naar mijn mening niet te staan.
En Look who's talking en de delen die daarna kwamen vind ik ook buiten de flop 100 behoren.

Dick2008

Niet erg veel veranderd. Ja heb Pledge This al een paar gezien en die kan denk ik wel op 3. Vind ik wel een leuke film. Ik vind de meeste American Pie-(achtige) films ook leuk. Ik vind het beetje flauwekul wat daar gebeurt op stemgebied, en was voor mij ook weer een reden om mijn stemmen hier maar weg te halen en bij IMDb neer te zetten. (Hoewel het daar niet zo veel beter is....) en anders wordt het Junior, die is ook leuk.

The Beverly Hillbillies vond ik bij herkijken niet zo'n geweldige film. Van Honneponnetje, weet ik niet, heel lang geleden inmiddels. Ik zal Looking who talking too, wel eens bekijken. Maar die andere twee zijn leuk, vooral door John Travolta. Dus Look who's talking now staat echt onterecht in die floplijst, al interesseert die lijst me eigenlijk geen bal meer. De gulle minnaar is flink gestegen. Onlangs weer gezien, moest toch vaak vooral om Faber lachen. The Flintstones kan op 1 blijven staan, die heb ik bij IMDb 10 sterren gegeven. Vind ik erg mooi gemaakt. Striptease en de Zeemeerman lijken me geen films om nog eens te bekijken. De rest kan er wel in blijven staan, niets mis mee. Zal in de toekomst wel een nieuw lijstje maken.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:31 uur

geplaatst: vandaag om 09:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.