The Beverly Hillbillies (1993)

1,81

Komedie / Familie

geregisseerd door Penelope Spheeris
met Diedrich Bader, Erika Eleniak en Jim Varney

Jed Clampett en zijn familie verhuizen van Arkansas naar Beverly Hills als hij biljonair is geworden door een olievondst. Jed gaat op zoek naar een vrouw om zijn leven mee te delen, maar er zijn natuurlijk genoeg kandidaten en neppers die voor het geld gaan.

42 BERICHTEN2 MENINGEN

Coco111
geplaatst op 7 mei 2008, 18:03 uur, permalink
waarom nou in de flop 100 het is juist lachen.

avatar van tommykonijn

geplaatst op 16 juni 2008, 17:13 uur, permalink
Ik vind hier eigenlijk niks aan, Wel is dit Humor waar je van moet houden dan is hij misschien nog wel Leuk, Jim Varney vind ik hier beter dan in Ernest dat is tenminste een pluspunt aan de Film.

avatar van Donkerwoud
geplaatst op 2 augustus 2008, 3:15 uur, permalink
Best een grappige film. Flodder op z´n Amerikaans.

avatar van m1701
geplaatst op 28 januari 2009, 10:33 uur, permalink
geweldige film! Je moet er alleen niet te veel van verwachten.
ik heb die film echt al zooo vaak gezien en blijft ontzettend leuk!

geplaatst op 22 augustus 2009, 3:19 uur, permalink
ik vind dit een grappige film. is lang geleden dat ik deze film heb gezien. wil hem nog wel een keer zien.

avatar van moviemafketel
geplaatst op 17 januari 2011, 21:11 uur, permalink
Ernest en Baywatch-hottie Erika Eleniak in 1 film en toch zo'n verschrikking geworden.
Zonde, want het concept blijft leuk.

geplaatst op 17 januari 2011, 23:46 uur, permalink
Donkerwoud schreef:
Best een grappige film. Flodder op z´n Amerikaans.

Mee eens. Alleen jammer dat 'Tatjana' haar tieten niet even laat zien.

Dick2008
geplaatst op 18 januari 2011, 10:02 uur, permalink
De Zeemeerman en deze film zijn tot nu toe de enige films die ik heb gezien naar aanleiding van dat ze in de floplijst staan.

De serie The Beverly Hillbillies was vroeger op tv. Ik weet wel dat mensen dat een heel leuke serie vonden en daarom hebben ze die toen al heel snel weer herhaald. Maar het is allemaal toch al lang geleden. In hoeverre de film nou overeenkomt met de serie is de vraag. Dat ze met die oude auto van het platteland naar de stad gaan kan ik me nog wel goed herinneren.

Het echte minpunt van deze film vind ik de acteurs. Zo vind ik Lily Tomlin, als vaker zo irritante actrice al blijven All of me, Big Business, Nine to five wel leuke films. Rob Schneider is hier ook niet leuk. Hetzelfde geldt voor Erika Eleniak, al zijn de scènes met haar zeker niet de slechtste.
Ik vind Jim Varney wel meevallen. Dabney Coleman was ook niet zo slecht. Lea Thompson vind ik nog wel het beste.
Toch een beetje samengeraapt zooitje acteurs. Zsa Zsa Gabor en Dolly Parton waren zeker ook toevallig in de buurt.
De film is verder niet slecht. Het verhaal, cliché en voorspelbaar, wordt toch goed opgebouwd. Zit inderdaad wat Flodder in maar verder toch heel anders. Ik moest bij deze film toch maar zelden lachen. Ik vind het eerder een saaie film voor een komedie, waarbij ik me overigens niet bij heb hoeven ergeren, want dat ga je ook gauw krijgen bij dit soort films. Wel gaan ze tegen het eind de mist in. Zoals meestal komt dan de grote finale, de uitsmijter en dat is dan ook meteen het dieptepunt, wat trouwens vaker het geval is bij dit soort films.
Heb echt heel veel slechtere films gezien, vind deze film wel meevallen en dus absoluut geen flop. 2.0.

avatar van DragQueen
geplaatst op 19 januari 2011, 18:16 uur, permalink
Een soort van amerikaanse variant op Flodder. toch vind ik de film nergens zo grappig worden als de laatstgenoemde. over het algemeen flauwe humor, die maar zelden leuk is. het verhaal is verder zouteloos, en komt vrij ongeinspireerd over. 2 sterren.

avatar van Jan met de pet
geplaatst op 10 mei 2011, 11:39 uur, permalink
Heb gisteren de film gezien, zeer zeker geen goede film, maar heb de film toch afgekeken en er kwam toch af en toe een glimlach op mijn gezicht, daarom geef ik net geen voldoende:2,5

avatar van John Milton
geplaatst op 25 december 2013, 17:28 uur, permalink
Pijnlijk slecht. 1 ster voor de benen van Lea Thompson

avatar van Brix
geplaatst op 25 december 2013, 22:18 uur, permalink
Tsjongejongejonge 👎

Wat een slap aftreksel van de originele TV serie is dit.
De zwakste aflevering van de serie was nog tien keer beter dan dit geforceerd "leuke" gedrocht.

Men heeft waarschijnlijk gedacht dat het zou volstaan om de acteurs en actrices uiterlijk zoveel mogelijk op de originele cast te laten lijken.
Geen van hen heeft echter ook maar een greintje van de uitstraling van hun voorbeelden.

Het allerslechtst is Diedrich Bader, in de rol van Jethro...pijnlijk.

De stokoude Buddy Ebsen, die in de serie Jed Clampett speelde, heeft ook nog een kleine rol in de film (Barnaby Jones)
Die zal ook wel meewarig zijn hoofd hebben staan schudden bij het zien van het eindproduct.