- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Beste horrorfilms
Beste horrorfilms
armband
-
- 2 berichten
- 15 stemmen
1: The Gravedancers.
2: Wrong turn 1,2,3,4 delen.
3: The woman in black.
4: Forget Me Not.
5: The Orphanange.
Deze 5 films vind ik vrij goed gemaakt, zitten lekker veel schrik stukjes in !
Maar een vraagje, ik heb ooit een reclame van een film gezien maar kom niet meer op de naam.. Het ging over een jongentje die was verhuist met zijn familie naar een soort boerderij, er kwelde daar een soort van geest rond in dat huis. Dat jongentje raakt op een gegeven moment bezeten en er komen veel kraaien in voor, het huis breekt half af enz.
Weet iemand hoe die heet ? :$
the messengers misschien? YouTube - The Messengers (Trailer)
voomzap
-
- 811 berichten
- 1257 stemmen
À l'Intérieur (2007)
Akmareul Boattda (2010)
Dead Set (2008)
Devil's Rejects, The (2005)
Haute Tension (2003)
In the Mouth of Madness (1994)
Cigarette Burns (2005)
Planet Terror (2007)
Shining, The (1980)
Signal, The (2007)
Alien (1979)
Botched (2007)
Braindead (1992)
Dawn of the Dead (2004)
End of the Line (2007)
Martyrs (2008)
Thing, The (1982)
Wolf Creek (2005)
Cube (1997)
Dog Soldiers (2002)
Insanitarium (2008)
Midnight Meat Train, The (2008)
Seventh Moon (2008)
conversyl
-
- 14 berichten
- 15 stemmen
Exorcist steek er met kop en schouders bovenuit !
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
''Met roterende, kots spuwende kop op schouders'', bedoel je? Ben het er niet zo eens, maar okay.
mrwhite
-
- 1521 berichten
- 3497 stemmen
Mijn top 10 :
(1) Maniac (1980)
(2) Paranormal Activity (2007)
(6) Halloween (1978)
(7) A Nightmare on Elm Street (1984)
(8) Psycho (1960)
(9) Martyrs (2008)
(10) Saw (2004)
Deze haalde het net niet ! The Last House on the Left (2009), From Dusk till Dawn (1996), Saw IV (2007), Silent Hill (2006)
mikey
-
- 28328 berichten
- 4915 stemmen
1 jaws 75
2 psycho 60
3 black christmas 74
4 exorcist 73
5 halloween 78
6 duel 72
7 the birds 62
8 invasion of the body snatchers 78
9 carrie 76
10 the incredible shrinking man 57
Jaartallen uit mijn hoofd gedaan, ik kan een jaar naast zitten
Elisjeva
-
- 10 berichten
- 5 stemmen
Ik heb laatst End of the Line gezien en die vond ik best spannend. Weet iemand nog meer films die daar op lijken? Met hetzelfde thema misschien? Moordende mormonen doen het erg goed voor mij.
Ook vroeg ik me af of iemand een film kent die de hel als locatie heeft. Dat lijkt mij altijd de perfecte setting voor een film, maar volgens mij ben ik de enige...
- End of the Line
- A Serbian Film
- Hostel
- Jaws
- Salo
- The Children of the Corn
- Cabin in the Woods
- The Grudge
- Kalevet
- The Possession
- Splice
606
-
- 23784 berichten
- 11825 stemmen
Ik heb laatst End of the Line gezien en die vond ik best spannend. Weet iemand nog meer films die daar op lijken? Met hetzelfde thema misschien? Moordende mormonen doen het erg goed voor mij.
Ook vroeg ik me af of iemand een film kent die de hel als locatie heeft. Dat lijkt mij altijd de perfecte setting voor een film, maar volgens mij ben ik de enige...
End of the line films
Creep
Midnight meat train
EW101
-
- 1256 berichten
- 2284 stemmen
De hel als locatie? Heerlijke keuze!
Nou , ik heb wel drie titels voor je.
Burning Moon Je moet wel even wachten voor het stukje hel in deze film ,maar is wel geniaal en vrij goor.
Jigoku :Gaat zover ik weet volledig over de hel. De naam betekent in het Japans zelfs 'de Hel' .
This Night I'll Possess You... Hier hoef je niet zo lang te wachten op de hel. Deze hel is wel zeer geinig en zeer apart (en uniek?)
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
EW101
-
- 1256 berichten
- 2284 stemmen
Oja in Häxan komt , dacht ik , ook een hel voor. In ieder geval wezens uit de hel.
Daarnaast Father's Day en niet vergeten Corpse Bride.
Elisjeva
-
- 10 berichten
- 5 stemmen
Bedankt voor de tips . Ik ben Midnight Meat Train, Burning Moon, Jigoku en Father's Day al aan het downloaden. Als ik dat hier mag zeggen ten minste . Ben zeer benieuwd.
EW101
-
- 1256 berichten
- 2284 stemmen
Veel plezier ermee.
En ja je mag het zeggen hier,maar geen downloadsites noemen (dacht ik) . Meestal wordt hier ook een schuilnaam voor het downloaden gebruikt genaamd 'Pindakazen' .
Kiara1996
-
- 15 berichten
- 13 stemmen
& A nightmare on Elm Street (1984 & 2010)
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Apart dat je ze allebei als beste horrorfilms beschouwd. Die uit 2010 is toch een parodie op die van 1984 vind ik.
umbra
-
- 3657 berichten
- 3418 stemmen
À l'Intérieur (2007)
Akmareul Boattda (2010)
Dead Set (2008)
Devil's Rejects, The (2005)
Haute Tension (2003)
In the Mouth of Madness (1994)
Cigarette Burns (2005)
Planet Terror (2007)
Shining, The (1980)
Signal, The (2007)
Alien (1979)
Botched (2007)
Braindead (1992)
Dawn of the Dead (2004)
End of the Line (2007)
Martyrs (2008)
Thing, The (1982)
Wolf Creek (2005)
Cube (1997)
Dog Soldiers (2002)
Insanitarium (2008)
Midnight Meat Train, The (2008)
Seventh Moon (2008)
nice list
umbra
-
- 3657 berichten
- 3418 stemmen
Apart dat je ze allebei als beste horrorfilms beschouwd. Die uit 2010 is toch een parodie op die van 1984 vind ik.
Volledig mee eens, die van 2010 kan echt op geen enkel vlak tippen aan die nightmare on elm street films met de enige echte Robert Englund!
umbra
-
- 3657 berichten
- 3418 stemmen
Top 20 dan maar, al zijn er nog pak films die in mijn favo lijstje horen se, maja, dit is toch al een top lijstje waar ik bij kwijl
1. Srpski Film (2010)
2. Human Centipede II (Full Sequence), The (2011)
3. Girl Next Door, The (2007) - Jack Ketchum's The Girl Next Door
4. Paranormal Activity 3 (2011)
5. Cannibal Holocaust (1980)
6. Haute Tension (2003)
7. Salò o Le 120 Giornate di Sodoma (1975)
8. Guinea Pig 2: Flower of Flesh & Blood
9. Antichrist (2009)
10. Braindead (1992)
11. Koroshiya 1 (2001)
12. Maniac
13. Vile
14. The Conjuring
15. Mama
16. Birds
17. Kill List
18. The Texas Chainsaw Massacre (1974)
19. À l'Intérieur (2007)
20. Gurotesuku (2009)
mister blonde
-
- 12461 berichten
- 5408 stemmen
Naar aanleiding van mijn herzienining van Suspiria, wat ik inderdaad een van de beste (horror)films ooit vind. Heb dus alleen de films genomen die hier als horrorfilms genoemd worden, maar was zelf wat strikter. Slechts een enkele thriller staat er in (omdat ik die erg dicht tegen horror vind aan schurken).
1. the Exorcist (1973)
2. Rosemary's Baby (1968)
3. Psycho (1960)
4. the Evil Dead (1981)
5. Susperia (1977)
6. Night of the Living Dead (1968)
7. Cannibal Holocaust (1980)
8. Braindead (1992)
9. The Shining (1980)
10. Calvaire (2004)
11. Halloween (1978)
12. E Tu Vivrai nel Terrore - L'Aldilà (1981)
13. Antichrist (2009)
14. Invasian of the Body Snatchers (1956)
15. The Thing (1982)
16. Salò o Le 120 Giornate di Sodoma (1975)
17. Planet Terror (2007)
18. Ôdishon (1999)
19. Jaws (1975)
20. Das Cabinet des Dr. Caligari (1919)
21. Vargtimmen (1962)
22. An American Werewolf in London (1981)
23. Bride of Frankenstein (1935)
24. The New York Ripper (1982)
25. The Texas Chainsaw Massacre (1974)
Opvallend veel uit beginjaren '80.
Edie
-
- 3185 berichten
- 1220 stemmen
Films die mij een creepy gevoel geven, als ik ze alleen kijk, in het donker;
The Shining
The Blair Witch Project
The Exorcist
Dead End
Verder een hoop erg vermakelijke films voor mij;
The Faculty
Saw
From Beyond
Re-Animator
Castle Freak
Insidious
Strangeland
Child's Play 1 tm 3
The Dentist 1 / 2
Ticks
The Craft
Wrong Turn
Terror Tract
Last House On The Left (2009)
Rest Stop
Vacancy
The Mangler
Als kind films als The Evil Dead, A Nightmare On Elmstreet, Halloween etc etc, maar inmiddels zijn die films helaas niet eng meer vind ik.
ASRoma1927
-
- 49 berichten
- 2125 stemmen
1: Cannibal Holocaust
2: The Blair Witch Project
3: Sinister
4: [Rec]
5: The Exorcist
Virginiaauroa
-
- 13 berichten
- 6 stemmen
The Silence of the Lambs
Rose Red
Saw Allemaal
Mirrors 1/2
Insidious
Grave Encounters
Megan is missing
Glacius
-
- 4249 berichten
- 2845 stemmen
5*
Dead End (2003)
The Thing (1982)
American Psycho (alhoewel ik het niet hoofdzakelijk als horror beschouw)
4,5*
In The Mouth of Madness
4*
L'Interieur
Alien
Angel Heart
Angst
Antichrist (alhoewel ik het zelf niet als horror beschouw)
The Children
Cube
Dawn of the Dead (2004)
Dead Set
The Descent
The Devil's Rejects
Eden Lake
Eraserhead (alhoewel ik het zelf niet als horror beschouw)
Evil Dead (1981)
Frailty (alhoewel ik het zelf niet als horror beschouw)
From Dusk Till Dawn
Haute Tension
Hellraiser (1987)
The House of the Devil
Jacob's Ladder
Kill List
Låt den Rätte Komma In (2008)
Nattevagten (1994)
Nightmare on Elm Street, A (1984)
Psycho (1960) (alhoewel ik het zelf niet als horror beschouw)
Repulsion (1965) (alhoewel ik het zelf niet als horror beschouw)
Society (1989)
Splinter (2008)
Srpski Film (2010)
Videodrome (1983)
Woman, The (2011)
arno74
-
- 8700 berichten
- 3342 stemmen
Mijn Top-25 uit 176 films:
01. Alien (1979) 4.5 (3,89)
02. Låt den Rätte Komma In (2008) 4.5 (3,58)
03. What Lies Beneath (2000) 4.5 (3,34)
04. Grey Zone, The (2001) 4.0 (3,16)
05. Thing, The (1982) 4.0 (3,82)
06. Orfanato, El (2007) 4.0 (3,7)
07. Mist, The (2007) 4.0 (3,25)
08. Tesis (1996) 4.0 (3,56)
09. Warm Bodies (2013) 4.0 (3,19)
10. Saw (2004) 3.5 (3,88)
11. Exorcist, The (1973) 3.5 (3,7)
12. Orphan (2009) 3.5 (3,61)
13. Conjuring, The (2013) 3.5 (3,52)
14. 28 Days Later... (2002) 3.5 (3,47)
15. Espinazo del Diablo, El (2001) 3.5 (3,47)
16. Ring, The (2002) 3.5 (3,42)
17. Ils (2006) 3.5 (3,41)
18. ¿Quién Puede Matar a un Niño? (1976) 3.5 (3,4)
19. Cube (1997) 3.5 (3,4)
20. Poltergeist (1982) 3.5 (3,38)
21. Gremlins (1984) 3.5 (3,34)
22. Sinister (2012) 3.5 (3,34)
23. Final Destination (2000) 3.5 (3,3)
24. Frágiles (2005) 3.5 (3,14)
25. Hora Fría, La (2006) 3.5 (3)
sabsabsab
-
- 647 berichten
- 52 stemmen
1 Eraserhead (1977)
2 Santa Sangre )1989)
3 The Shining (1980)
4 Rosemary's Baby (1968)
5 Suspiria (1977)
6 The Human Centipede II (2011)
7 Martyrs (2008)
8 A Nightmare On Elmstreet (1984)
9 Poltergeist (1982)
10 House of 1000 Corpse (2003)
horizons
-
- 5655 berichten
- 2322 stemmen
cf Moviemeter genre
01. Alien
02. Sleepy Hollow
03. Let me In
04. In the Mouth of Madness
05. The Shining
06. Christine
07. Gremlins
08. Event Horizon
09. Planet Terror
10. Psycho
umbra
-
- 3657 berichten
- 3418 stemmen
1. Srpski Film (2010) Alternatieve titel: A Serbian Film
2. Human Centipede II (Full Sequence), The (2011)
3. Caligola (1979) Alternatieve titel: Caligula
4. Tetsuo (1989) Alternatieve titel: Tetsuo: The Iron Man
5. Haute Tension (2003) Alternatieve titel: Switchblade Romance
6. Cannibal Holocaust (1980)
7. I Spit on Your Grave 2 (2013)
8. Seul contre Tous (1998) Alternatieve titel: I Stand Alone
9. Salò o Le 120 Giornate di Sodoma (1975) Alternatieve titel: Salo, or The 120 Days of Sodom
10. Squartatore di New York, Lo (1982) Alternatieve titel: The New York Ripper
beavis
-
- 6584 berichten
- 13788 stemmen
voor de meest recente ICM forum poll heb ik een top25 horror gemaakt
en die moet uiteraard ook op MM een plaatsje krijgen:
01 ) La Vie Nouvelle (2002)
02 ) Salò o Le 120 Giornate di Sodoma (1975)
03 ) Sombre (1998)
04 ) Tetsuo (1989)
05 ) Papa, Umer Ded Moroz (1992)
06 ) Chute de la Maison Usher, La (1928)
07 ) Lèvres Rouges, Les (1971)
08 ) Videodrome (1983)
09 ) Possession (1981)
10 ) Angst (1983)
11 ) Alien (1979)
12 ) Irréversible (2002)
13 ) Rubber's Lover (1996)
14 ) Wolfen (1981)
15 ) Eraserhead (1977)
16 ) The Texas Chain Saw Massacre (1974)
17 ) Sauna (2008)
18 ) Hellraiser (1987)
19 ) Jaws (1975)
20 ) Psycho (1960)
21 ) Near Dark (1987)
22 ) The Shining (1980)
23 ) Repulsion (1965)
24 ) Dawn of the Dead (1978)
25 ) ABCs of Death, The (2012)
Onderhond
-
- 87215 berichten
- 11969 stemmen
Vind horrorlijstjes altijd enorm lastig. Ik heb veel films met sterke horrorinvloeden onder m'n favorieten, maar échte horror films vind ik het niet. Tetsuo, Rubber's Lover, Vital, Irréversible, Vinyan, Small Gods ... allemaal geweldige films, maar ik zou er niet aan denken om ze op te noemen als iemand mij om m'n favoriete horrorfilms vraagt.