- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Favoriete films-vragenlijst
Favoriete films-vragenlijst
Ludo92
-
- 81 berichten
- 29 stemmen
Geef en ontvang filmtips in deze questionnaire over uw eigen favoriete films.
Tien vragen, tien antwoorden en eventueel aanvullende informatie.
Gelieve elk antwoord in een regel onder de vraag te zetten + een witregel.
Bij voorbaat dank aan een ieder die de lijst invult.
1. Door welke film is uw blik op film in het algemeen het meest verruimd?
2. Om en nabij welk jaar is uw filmliefhebberij serieus begonnen?
3. Welke favoriete film die u lang geleden zag koestert u nog steeds diep?
4. Wat is uw meest onderschatte favoriete film?
5. Welke film kunt u het vaakst opnieuw zien?
6. Wat is de meest onbekende film in uw beleving, die u ons allen zou willen aanraden?
7. Welke film waardeerde u eerst niet zo, maar bij herziening totaal wel?
8. Wat is de film die mensen uit uw naaste omgeving helaas niet zo kunnen waarderen als u?
9. Bij de opnames van welke film had u graag aanwezig willen zijn?
10. En ten slotte: Wat is uw favoriete bioscoopervaring?
Ludo92
-
- 81 berichten
- 29 stemmen
Door welke film is uw blik op film in het algemeen het meest verruimd?
Welt am Draht (1973) Omvergeblazen door stijl van acteren, decors, regie. En dan is het ook nog een project voor televisie. Compleet unicum wat mij betreft.
Om en nabij welk jaar is uw filmliefhebberij serieus begonnen?
c.a. 2015
Welke favoriete film die u lang geleden zag koestert u nog steeds diep?
C'era una Volta il West (1968) Als 11-jarige stiekem opblijven om de film af te kijken. Grote indruk gemaakt.
Wat is uw meest onderschatte favoriete film?
Babe: Pig in the City (1998)
Welke film kunt u het vaakst opnieuw zien?
Trainspotting (1996)
Wat is de meest onbekende film in uw beleving, die u ons allen zou willen aanraden?
Beed-o Baad (1999)
Welke film waardeerde u eerst niet zo, maar bij herziening totaal wel?
The Conversation (1974)
Wat is de film die mensen uit uw naaste omgeving helaas niet zo kunnen waarderen als u?
24 Hour Party People (2002)
Bij de opnames van welke film had u graag aanwezig willen zijn?
Husbands (1970)
En ten slotte: Wat is uw favoriete bioscoopervaring?
Borgman (2013) - Alleen in de zaal. Zelden zo hard gelachen.
nathaniel177
-
- 564 berichten
- 2502 stemmen
1. Door welke film is uw blik op film in het algemeen het meest verruimd?
Ik zou zeggen Paths of Glory (1957).
2. Om en nabij welk jaar is uw filmliefhebberij serieus begonnen?
Eind 2016 begin 2017 zo'n beetje.
3. Welke favoriete film die u lang geleden zag koestert u nog steeds diep?
Hier een paar: The Mask (1994), Twister (1996), Up (2009).
4. Wat is uw meest onderschatte favoriete film?
Twister (1996), heeft wel een erg lage rating.
5. Welke film kunt u het vaakst opnieuw zien?
Drive (2011), Twister (1996)
6. Wat is de meest onbekende film in uw beleving, die u ons allen zou willen aanraden?
Cat Soup (2001)
7. Welke film waardeerde u eerst niet zo, maar bij herziening totaal wel?
Eternal sunshine of the spotless mind (2004) en Full metal jacket (1987)
8. Wat is de film die mensen uit uw naaste omgeving helaas niet zo kunnen waarderen als u?
Moeilijke vraag, ik zou zeggen La vie d'Adele (2013)
9. Bij de opnames van welke film had u graag aanwezig willen zijn?
Enter the void (2009) of Climax (2018).
10. En ten slotte: Wat is uw favoriete bioscoopervaring?
Climax (2018), waanzinnige ervaring op een groot scherm.
TornadoEF5
-
- 5541 berichten
- 1482 stemmen
1. Door welke film is uw blik op film in het algemeen het meest verruimd?
City of God lanceerde me in de filmbusiness
2. Om en nabij welk jaar is uw filmliefhebberij serieus begonnen?
2014-2015
3. Welke favoriete film die u lang geleden zag koestert u nog steeds diep?
Lang geleden: The Exorcist en in mindere mate Twilight en Mean Creek
4. Wat is uw meest onderschatte favoriete film?
Respire
5. Welke film kunt u het vaakst opnieuw zien?
Spring Breakers en Victoria.
6. Wat is de meest onbekende film in uw beleving, die u ons allen zou willen aanraden?
Kreuzweg
7. Welke film waardeerde u eerst niet zo, maar bij herziening totaal wel?
Och, super veel films. Reservoir Dogs, Pulp Fiction, A Clockwork Orange, Apocalypse Now, Interstellar, The Wolf of Wall Street, Melancholia, Captain America: The Winter Soldier, Star Wars OT
8. Wat is de film die mensen uit uw naaste omgeving helaas niet zo kunnen waarderen als u?
De meeste films
9. Bij de opnames van welke film had u graag aanwezig willen zijn?
Spring Breakers
10. En ten slotte: Wat is uw favoriete bioscoopervaring?
The Neon Demon, ik liep met een trance naar buiten
MRDammann
-
- 657 berichten
- 3250 stemmen
1. Door welke film is uw blik op film in het algemeen het meest verruimd?
Les Amours Imaginaires op het IFFR. Voor het eerst dat ik onder de indruk was van een arthousefilm.
2. Om en nabij welk jaar is uw filmliefhebberij serieus begonnen?
Tja wat is filmliefhebberij? Als kind keek ik vaak en graag naar animatiefilms en Spielberg films, maar later, zo rond 2010 ben ik me meer gaan interesseren voor andere soorten films en sinds ik Pacific Rim in de bioscoop gezien heb ben ik ook vaker daar te vinden.
3. Welke favoriete film die u lang geleden zag koestert u nog steeds diep?
Les Quatre Cents Coups zag ik in 2015 en was daar erg van onder in indruk, vooral dat laatste shot. Sindsdien niet meer gezien, maar ik moet er nog steeds vaak aan denken.
4. Wat is uw meest onderschatte favoriete film?[i]
Er zijn er zoveel, maar ik vind dat You Can Count on Me echt wel wat meer liefde zou moeten krijgen. Dat niet veel onder van het meesterwerk van Kenneth Lonergan: Manchester by the Sea.
[i]5. Welke film kunt u het vaakst opnieuw zien?
Ik kijk Ferris Bueller's Day Off ieder jaar wel een keer en ik krijg er nooit genoeg van.
6. Wat is de meest onbekende film in uw beleving, die u ons allen zou willen aanraden?
L'Enfant d'en Haut is een film die heel weinig mensen hebben gezien, maar die een diepe indruk op me wist te maken.
7. Welke film waardeerde u eerst niet zo, maar bij herziening totaal wel?
Ik zag It's a Wonderful Life voor een eerste keer met mijn ouders. Ik was jong en snobistisch en schreef de film al bij voorbaat af vanwege het feit dat de film in zwart-wit is. Nadat ik me wat meer ben gaan interesseren voor zwart-wit films ben ik It's a Wonderful Life nog een keer gaan kijken. Sindsdien is het mijn favoriete Kerstfilm en kijk ik hem elk jaar.
8. Wat is de film die mensen uit uw naaste omgeving helaas niet zo kunnen waarderen als u?
Spring Breakers.
9. Bij de opnames van welke film had u graag aanwezig willen zijn?
The Lord of the Rings trilogie.
10. En ten slotte: Wat is uw favoriete bioscoopervaring?
Star Wars: The Force Awakens. Nog nooit zo'n meelevende zaal meegemaakt. Hoe er gejuicht werd was fantastisch om mee te maken. Daarnaast voelde je vooraf de spanning bij iedereen en dan het begin: geweldig!
GoodOldJack
-
- 1206 berichten
- 4492 stemmen
1. Door welke film is uw blik op film in het algemeen het meest verruimd?
2001 A Space Odyssey, één van de eerste "serieuze" films die ik zag en meteen door overdonderd.
2. Om en nabij welk jaar is uw filmliefhebberij serieus begonnen?
2012, de periode waarin ik aan mijn verdere studies begon en waarin ik ook naast een verplicht filmvak twee keuzevakken in hetzelfde genre gekozen heb (al is de vraag ook wat is serieus natuurlijk)
3. Welke favoriete film die u lang geleden zag koestert u nog steeds diep?
Jaws gezien als kind, paar momenten die ik nooit of nooit nog zal vergeten.
4. Wat is uw meest onderschatte favoriete film?
Als ik naar mijn 5* kijk is de slechtste beoordeling voor twee films, The Lobster en It Follows die allebei 3,23* halen nochtans twee redelijk unieke films vind ik. It Follows voor mij één van de beste moderne horrors (mss wel de beste) en The Lobster geeft een unieke blik rond relaties in het huidige tijdperk.
5. Welke film kunt u het vaakst opnieuw zien?
Dief! Licht en kort entertainment maar ik lig er veel te vaak plat mee. Heb die gedurende heel mijn hogere schoolcarrière na iedere examenperiode gekeken en tussendoor soms nog eens.
6. Wat is de meest onbekende film in uw beleving, die u ons allen zou willen aanraden?
Las Elegidas, heb ik toen ik hem zag op Netflix kunnen zien met weinig verwachtingen tijdens een nacht waarin ik de slaap niet kon vatten en vond ik fantastisch mooi ondanks het zware onderwerp. 5*
7. Welke film waardeerde u eerst niet zo, maar bij herziening totaal wel?
Avatar vond ik de eerste maal maar zo-zo denk dat die op een 3* ofzo zou uitgekomen zijn maar ondertussen toch gewoon één der favoriete blockbusters.
8. Wat is de film die mensen uit uw naaste omgeving helaas niet zo kunnen waarderen als u?
2001 A Space Odyssey was niks voor mijn beide ouders.
9. Bij de opnames van welke film had u graag aanwezig willen zijn?
Lord Of The Rings films
10. En ten slotte: Wat is uw favoriete bioscoopervaring?
Star Wars: Episode VII - The Force Awakens, de zaal zat stampvol en werd helemaal gek bij het allereerst deuntje al voor de rest wel een zaal met veel respect voor de film gehad, fantastisch.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 30451 berichten
- 5199 stemmen
Na decennia lang film kijken is het niet eenvoudig om te zeggen welke film de beste, de grootste, de mooiste is... Maar dit komt toch aardig in de buurt:
1. Door welke film is uw blik op film in het algemeen het meest verruimd?
Heavenly Creatures. Voordien waren films voor mij Disney animaties of entertainende films (actie, James Bond, Indiana Jones, Back to the Future, westerns, ...) die op tv werden aangeboden.
2. Om en nabij welk jaar is uw filmliefhebberij serieus begonnen?
Ik denk 1994 met Heavenly Creatures, Shawshank Redemptions, Léon, Pulp Fiction, ... Meer aandacht voor films die niet snel op tv werden uitgezonden.
3. Welke favoriete film die u lang geleden zag koestert u nog steeds diep?
Op jonge leeftijd Alien gezien. Nog steeds mijn nr 1.
4. Wat is uw meest onderschatte favoriete film?
West Side Story. Musicals krijgen ten onrechte regelmatig tegenwind. Het doet pijn dat films als La La Land of Moulin Rouge soms meer geliefd zijn dan musicals met een betere choreografie en cinematografie.
5. Welke film kunt u het vaakst opnieuw zien?
Il Buono, il Brutto, il Cattivo
6. Wat is de meest onbekende film in uw beleving, die u ons allen zou willen aanraden?
La Belle Saison (2015)
7. Welke film waardeerde u eerst niet zo, maar bij herziening totaal wel?
Trainspotting
8. Wat is de film die mensen uit uw naaste omgeving helaas niet zo kunnen waarderen als u?
Charlie's Angels (2019)
9. Bij de opnames van welke film had u graag aanwezig willen zijn?
Dogville
10. En ten slotte: Wat is uw favoriete bioscoopervaring?
GoldenEye, samen met mijn vader in de vernieuwde Gaumont bioscoop (nu UGC) in Antwerpen.
Serpicos
-
- 1064 berichten
- 3465 stemmen
1. Door welke film is uw blik op film in het algemeen het meest verruimd?
Elephant (2003) Deze heeft me echt de invloed van een tempo laten voelen, maar ook hoe goed een atmosfeer in een film kan zijn en natuurlijk het effect van een goede soundtrack.
2. Om en nabij welk jaar is uw filmliefhebberij serieus begonnen?
Voor zolang ik me kan herinneren met film bezig geweest. Eén van de eerste mijlpalen zal toch kijken van Pulp Fiction (1994) zijn geweest op m'n 12e, tijdens een namiddag waarop ik ziek thuis was van school.
3. Welke favoriete film die u lang geleden zag koestert u nog steeds diep?
Normaal kijk ik m'n favoriete films wel geregeld opnieuw, maar Ratatouille (2007) heb ik nu al lang niet meer gezien.
4. Wat is uw meest onderschatte favoriete film?
Breathless (1983) Pure romantiek, pure fun, intense muziek van Philip Glass.
5. Welke film kunt u het vaakst opnieuw zien?
Het ultieme sprookje dat niet voor iedereen weggelegd is Afgelopen week nog 3 keer in zn' volledigheid gezien, kan er maar niet genoeg van krijgen.
6. Wat is de meest onbekende film in uw beleving, die u ons allen zou willen aanraden?
The Little Girl Who Lives Down the Lane (1976) Uniek filmpje voor bij Halloween te kijken.
7. Welke film waardeerde u eerst niet zo, maar bij herziening totaal wel?
Bij m'n eerste kijkbeurt niet bepaald onder de indruk, heb hem lang beschouwd als z'n PTA's minste prent, maar bij herziening volledig door laten meeslepen. There Will Be Blood (2007)
8. Wat is de film die mensen uit uw naaste omgeving helaas niet zo kunnen waarderen als u?
De gemiddelde vriend en m'n ouders zouden deze niet zo kunnen waarderen. Het blijft een praatfilm in zwart-wit. Manhattan (1979)
9. Bij de opnames van welke film had u graag aanwezig willen zijn?
10. En ten slotte: Wat is uw favoriete bioscoopervaring?
Yummy (2019) Samen met een paar vrienden gezien op nieuwjaarsavond. Goed kunnen lachen, volledig alleen in de zaal dan ook en achteraf goed uitgeweest.
SmackItUp
-
- 3487 berichten
- 2483 stemmen
1. Door welke film is uw blik op film in het algemeen het meest verruimd?
Bitter Moon, weergaloze interpretatie van machtswellust.
2. Om en nabij welk jaar is uw filmliefhebberij serieus begonnen?
Vermoedelijk rond 2010. Daar heeft A Tale of Two Sister een groot aandeel in gehad.
3. Welke favoriete film die u lang geleden zag koestert u nog steeds diep?
Forrest Gump.
4. Wat is uw meest onderschatte favoriete film?
Upside Down. Hoe prachtig kan een film zijn?
5. Welke film kunt u het vaakst opnieuw zien?
Dat moet Hardcore Henry zijn. Makkelijk te behappen, maar o zo classy.
6. Wat is de meest onbekende film in uw beleving, die u ons allen zou willen aanraden?
So-won uit 2013. Heeft eventjes op Netflix gestaan en totaal overdonderd door het enorm realistische drama.
7. Welke film waardeerde u eerst niet zo, maar bij herziening totaal wel?
Insidious. Zag ik vroeger als een redelijk horror, maar nu er meer en meer horrorfilms de revue zijn gepasseerd zie ik pas hoe geniaal de spanningsopbouw is.
8. Wat is de film die mensen uit uw naaste omgeving helaas niet zo kunnen waarderen als u?
Relatos Salvajes.
9. Bij de opnames van welke film had u graag aanwezig willen zijn?
Ink.
10. En ten slotte: Wat is uw favoriete bioscoopervaring?
Recent eigenlijk, 1917. Overdonderd alsof je er zelf bij bent.