- Home
- Filmforum
- Film - Festivals en evenementen
- De Oscars
De Oscars
leatherhead
-
- 3556 berichten
- 1813 stemmen
Simmons voor Whiplash is inderdaad volkomen lachwekkend. Zag net pas dat bijvoorbeeld Gyllenhaal voor Nightcrawler niet eens genomineerd was
. Verder is het leuk dat er met Birdman eens een wat eigenzinniger/aparter filmpje wint, maar had het Grand Budapest Hotel meer gegund.
chevy93
-
- 12753 berichten
- 1323 stemmen
Vandaag de 3-uur durende show teruggekeken.
In tegenstelling tot de meeste mensen hier, vond ik Neil Patrick Harris juist een prima host.
Hoogtepunt overigens Eddie Redmayne; wat een mooie, oprechte emotie.
P.S. Grand Budapest Hotel voor beste soundtrack? 
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Dus toch volop prijzen voor Birdman. Ik had zeven categorieën fout voorspeld en drie daarvan kwam omdat ik Birdman kennelijk onderschat heb. Zoals velen hier ben ik blij dat de Academy hier eens voor iets anders dan gewoonlijk ging en het is ook de eerste keer sinds No Country for Old Men dat ik de winnaar ook de beste van de genomineerden vond. Dat Boyhood daardoor met slechts één prijs naar huis ging is wel een verrassing.
Vond de show verder hit-and-miss, net als Neil Patrick Harris, al was die toch vooral miss. Hoogtepunten voor mij was de speech van de regisseur van Ida en die van de schrijver van The Imitation Game. Het script van die film was wellicht de zwakste van alle genomineerden, maar ik gunde het hem haast puur door de oprechtheid van zijn speech.
Helaas is de backlash al begonnen. Hier op MovieMeter misschien niet, maar op de rest van het internet of twitter gaat het vooral over wat een slechte film Birdman wel niet is. Vooral storend als de box-office als bewijs wordt gebruikt.
Ricky Roma
-
- 302 berichten
- 26 stemmen
Voor de casual moviegoer is Birdman ook geen hapklare brok. Boyhood zou bij winst dezelfde backlash gekregen hebben (te lang en te saai voor de meesten). Vergeleken met vorig jaar (12 Years a Slave & Gravity) zijn Birdman en Boyhood veel minder toegankelijk.
Und3rdog
-
- 104 berichten
- 0 stemmen
Waarom maken mensen zich ieder jaar weer zo druk om wat een paar Oscar leden van wat films denken? Het is al lang bekend dat er allerlei commerciele en politieke belangen meespelen.
Het mag totaal geen verrassing zijn dat Boyhood, Big Hero 6 en Eddie Redmayne hebben gewonnen. De Oscars hebben zowiezo een hard on voor mensen met een handicap.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Het mag totaal geen verrassing zijn dat Boyhood, Big Hero 6 en Eddie Redmayne hebben gewonnen.
Wees verrast, Boyhood won niet.
Und3rdog
-
- 104 berichten
- 0 stemmen
Patricia Arquette in Boyhood toch wel?
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Klopt. Al waren ze wel de verliezer van de avond.
rokkenjager
-
- 2863 berichten
- 1702 stemmen
16 procent minder kijkers dan vorig jaar. Verbaast me niks. Sinds ik de Oscars volg kan ik mij geen slechtere uitreiking voor de geest halen.
starbright boy (moderator films)
-
- 22403 berichten
- 5070 stemmen
16 procent minder kijkers dan vorig jaar. Verbaast me niks. Sinds ik de Oscars volg kan ik mij geen slechtere uitreiking voor de geest halen.
Maar dat wisten die niet-kijkers toch niet vooraf ? 
rokkenjager
-
- 2863 berichten
- 1702 stemmen
Volgens mij hebben ze massaal Neil Patrick Harris vermeden:p Kan ze geen ongelijk geven. Rampzalige host.
chevy93
-
- 12753 berichten
- 1323 stemmen
16 procent minder kijkers dan vorig jaar.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
P.S. Grand Budapest Hotel voor beste soundtrack?
Ik denk dat ze Desplat niet weer wilden afwijzen, zeker niet omdat ie twee keer genomineerd was. The Grand Budapest was populairder bij the Academy dan The Imitation Game dus voila.
catdog
-
- 1417 berichten
- 2024 stemmen
Ik heb The Imitation Game nog niet gezien maar de soundtrack van The Grand Budapest vond ik persoonlijk heel sterk. Beter dan Interstellar die ik ook hoog heb zitten. In dat opzicht dan wel terecht. Eerst The Imitation Game dan nog maar even zien.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Sinds ik de Oscars volg kan ik mij geen slechtere uitreiking voor de geest halen.
Anne Hathaway en (vooral) James Franco al vergeten?
leatherhead
-
- 3556 berichten
- 1813 stemmen
Soundtrack van Grand Budapest Hotel is zelfs vrij geniaal. Past perfect.
rokkenjager
-
- 2863 berichten
- 1702 stemmen
Vond Hathaway toentertijd beter te pruimen dan NPH. Daarnaast had een stonede James Franco wel iets amusants.
JohnWilliams
-
- 7504 berichten
- 1006 stemmen
Gewoon Ellen of Billy terughalen, die deden het in mijn ogen prima. Why change a winning (team) host?! 
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
- Children of a Lesser God (1986)
- Hannah and Her Sisters (1986)
Winner: Out of Africa (1985)
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Winner: The Last Emperor (1987)
Snub: RoboCop (1987)
comely
-
- 310 berichten
- 60 stemmen
Ik hoop dat Johnny Depp zijn welverdiende Oscar ooit krijgt.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
1989 nominees (for films released in 1988):
- Rain Man
Winner: Rain Man
Snub: Grave of the Fireflies
skinny_tie
-
- 1227 berichten
- 3648 stemmen
Ik kan nergens terugvinden dat Grave Of The Fireflies een bioscooprelease heeft gehad in de VS, dus dat kan niet echt in aanmerking komen voor een snub, lijkt me.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Winner: Driving Miss Daisy
Snub: Do The Right Thing
skinny_tie
-
- 1227 berichten
- 3648 stemmen
Dan dacht ik dat The Paradise Suite vandaag uit zou komen, maar het is Paradise Trips dat uitkomt. Paradise Suite draait dan een weekje in het Ketelhuis. Vergis ik mij, of trapte de Academy daar bij The Silent Army ook niet in? Zullen we maar alvast een reserve achter de hand houden? Glückauf lijkt me meest geschikt, gevolgd door De Surprise en Prins.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Amstelfilm brengt twee Oscarinzendingen uit
Félix & Meira en 600 Miles maken kans op het winnen van een Oscar. De films - die dit jaar door Amstelfilm worden uitgebracht - zijn de Canadese en Mexicaanse inzendingen voor de 88ste editie van de Academy Awards. De prestigieuze beeldjes worden op 28 februari 2016 in Hollywood uitgereikt.
Félix & Meira is een bijzondere, subtiele debuutfilm van Maxime Giroux over verboden verlangens. Félix en Meira wonen in dezelfde wijk in Montreal, maar leven in twee sterk verschillende werelden. Hij leidt zijn leven als een vrije eenling en zij voelt zich met haar man en kindje opgesloten in de chassidisch joodse gemeenschap. Ze waren totaal niet voorbestemd om elkaar te ontmoeten en nog minder om verliefd te worden. Lukt het Meira zich los te maken van haar omgeving en zich over te geven aan het avontuur, met alle gevolgen van dien?
600 Miles is het regiedebuut van Gabriel Ripstein. In de film smokkelt Arnulfo wapens voor een Mexicaans kartel. Hank, special agent voor de ATF, probeert Arnulfo in te rekenen, maar wordt uiteindelijk door hem gekidnapt. Arnulfo brengt Hank naar zijn bazen, maar daardoor zitten de twee wel zeshonderd mijl met elkaar opgescheept in een auto. Tim Roth (Reservoir Dogs) en Kristyan Ferrer (Days of Grace) spelen de hoofdrollen.
Félix & Meira draait nu in de bioscopen en 600 Miles is vanaf 3 december te zien.
(persbericht)
arno74
-
- 8700 berichten
- 3342 stemmen
Argentinië nomineert El Clan (2015), Chili El Club (2015) en Spanje stuurt Loreak (2014) in.
arno74
-
- 8700 berichten
- 3342 stemmen
De voorselectie van 81 films voor de foreign language oscar is bekend: overzicht op wikipedia. iemand die een gok waagt over welke films kans maken?