- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #7
Het grote voetbaltopic #7
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Centraal leek mij Vlaar een zekerheidje
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Oei oei oei wat wordt N. de Jong gemist de tweede helft, ik hoop toch dat Louis dat ook ziet, Verder verdedigt De Vrij echt als een gehandicapte of hij verdedigt lucht, is Vlaar ook niet heel overtuigend, zijn de uittrappen van Cillissen niet best, is Blind op CVM niet goed genoeg voor dit niveau en heeft Janmaat ook wel eens betere wedstrijden gespeeld.
Maar dit wisten we toch allemaal al? Of schatten jullie het Nederlands elftal allemaal een stuk hoger in dan dat ik doe?
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Voorlopig lijkt de blessure mee te vallen zegt de broer van Kolbeinn.
Maar vervolgens:
Ijsland doen er alles aan om hem op tijd speelklaar te krijgen voor de return. 'Hij wordt continu behandeld. Afgelopen nacht en deze morgen zijn ze continu bezig geweest de zwellingen te stoppen en nu proberen het zijn been te behandelen. Later vandaag proberen ze hem te laten lopen. Dan weten we meer of er een kans is dat hij dinsdag kan spelen. Dit is een race tegen de klok.
Stelletje mafketels! Subiet terug naar Amsterdam; zul je zien dat hij dadelijk alles afscheurt in Kroatië.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Ben blij dat ik geen bondscoach ben. Wat moet je toch met die verdediging aanvangen zeg... In ieder geval zal Van Gaal het hopelijk wel uit zijn hoofd laten Blind nog een keer CM te laten spelen.
Centraal leek mij Vlaar een zekerheidje, maar man, wat speelde die beroerd vandaag.
Ik snap van Gaal ook niet, want Blind speelt bij Ajax daar omdat er nog een goede 2e linksback is en Ajax geen goede controlerende middenvelder anders heeft.
Maar bij Oranje heb je juist op je middenveld opties zat en is Blind ongeveer de enige linksback van fatsoenlijk niveau (Willems vandaag gezien? Allemachtig). Nou las ik dat De Jong geblesseerd uit is gevallen, het zal daar dan wel door komen. Maar zat er geen middenvelder op de bank dan?
Maar de grootste problemen liggen centraal. We hebben een paar routiniers (Heitinga, Mathijsen, Vlaar) en een paar jonge talenten (De Vrij, Indi, Veltman, Denswil, van Dijk, Bruma, Rekik), maar geen van allen is echt goed op dit moment. Zelf ben ik altijd wel liefhebber van Heitinga in Oranje geweest. Tot aan EK 2012 deed hij het daar prima. Jammer dat hij nauwelijks bij zijn club speelt. Heeft de hardheid, het fysiek en kan goed opbouwen. Nu zou ik Vlaar kiezen. En hem koppelen aan ik denk Indi. Met de Vrij ben ik wel klaar, veel te slap allemaal. Na het WK is het tijd voor Veltman, Denswil, Bruma en Rekik. Ik zie van Gaal niet ontzettend veel meer wisselen in het team.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Man man die eerste tegengoal van Japan. De positionering van de Vrij is echt om te janken zo slecht; hoe kun je iemand (en de enige aanvaller op dat moment) vijf meter ruimte geven. 
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
De laatste wedstrijden speelde ie toch prima in Oranje. En aan wekelijks spelen in Engeland hecht ik meer waarde dan aan wekelijks spelen in de Eredivisie. Maar misschien moet Van Gaal weer eens naar Douglas gaan kijken. Heeft zich inmiddels in de basis gespeeld in Moskou.
De Vrij kan in ieder geval echt niet meer. Komt gewoon tekort voor dit niveau.
mjk87 (moderator films)
-
- 14518 berichten
- 4518 stemmen
Maar dit wisten we toch allemaal al? Of schatten jullie het Nederlands elftal allemaal een stuk hoger in dan dat ik doe?
Vlaar is meestal nog degelijk en Janmaat speelt heel redelijk, al was dit de eerste tegenstander van formaat die ook behoorlijk wist te voetballen. Had hij, zoals ik overigens wel verwachtte, het lastig mee. En ach, De Vrij, dat blijft me oprecht verbazen elke keer weer, want je verwacht toch dat iemand leert (oké, aan de verstandelijke vermogens van Steffie twijfel ik ook, maar goed).
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
De Vrij kan in ieder geval echt niet meer. Komt gewoon tekort voor dit niveau.

Maar goed, achterin is het allemaal niet erg veel opzienbarends. In ieder geval bij lange na niet op internationaal niveau.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Vlaar brengt ieder geval nog body en duelkracht. De Vrij brengt echt niks meer. Jammer, want ik was ooit wel gecharmeerd van hem. Maar nu hoort hij echt niet in Oranje met dit niveau.
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
De Vrij is ook nog steeds jong natuurlijk. Op je 20ste /21ste al aanvoerder/routinier zou niet moeten kunnen. Het is jammer dat Heitinga nooit meer speelt, dat leek me een prima speler om er bij te houden. Zo slecht deed ie het toch ook weer niet in Oranje?
Maar goed, ten tijde van Van Basten ging het net zo met de verdedigers, met Obdam, Bouma, Matthijsen, Heitinga, Jaliens, Vlaar, Bouhlarouz, Lucius, Kromkamp, De Cler, Ooijer etc.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Sinds de Boer en Stam is het sowieso niet veel meer. Van die state of mind moet je gewoon af. Nederland heeft gewoon niet beter.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Ik schrijf De Vrij ook niet af, maar in huidige vorm heeft hij niks in Oranje te zoeken. Maar voor de komende 10 jaar hebben we er echt wel wat aan.
We hebben inderdaad sinds de Boer-Stam niet veel meer. Maarja, met Heitinga en Mathijsen bereik je wel een WK finale, dus het zegt ook weer niet alles.
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3775 stemmen
Jong PSV alweer op voorsprong bij Emmen. Gaat lekker zeg.
Stijgen zometeen van plek 12 naar de achtste plek
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
nclo
-
- 1494 berichten
- 157 stemmen
Jong PSV alweer op voorsprong bij Emmen. Gaat lekker zeg.
Stijgen zometeen van plek 12 naar de achtste plek
nclo
-
- 1494 berichten
- 157 stemmen
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Ja, ik heb het een paar weken terug zelf gemerkt toen ik in Glasgow was. Overal Rangers fans die ons succes kwamen wensen. Maar wel humor dat ze zelfs in Nederland zijn om met een speler van Ajax op de foto te gaan om Celtic vrienden op te naaien, haha. Leuk filmpje.
Rangers zijn leuk. Met Celtic heb ik overigens ook geen problemen, mooi publiek. Tijd dat ze elkaar weer gaan treffen.
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Twee seizoenen in zijn gehele carriëre waar hij boven de 16 goals uitkomt. Enough said.
Dat is grappig, want Zlatan had op zijn 30e nog maar 1x boven de 16 gescoord en Rooney is nog maar 28. Dus als je zo begint... Enough said lijkt me dat dan he 
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2364 stemmen
2 x. 17 is ook boven de 16. 
depri83
-
- 6804 berichten
- 1490 stemmen
Jong PSV wint ondanks het interlandweekend met 0-2 van Emmen en speelt volgende week om de (papieren) periodetitel thuis tegen Almere City.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Dat is grappig, want Zlatan had op zijn 30e nog maar 1x boven de 16 gescoord en Rooney is nog maar 28. Dus als je zo begint... Enough said lijkt me dat dan he
Wat Rico zegt
Wel de feitjes kennen eer u spreekt.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Jong PSV wint ondanks het interlandweekend met 0-2 van Emmen en speelt volgende week om de (papieren) periodetitel thuis tegen Almere City.
En 100.000 flappen volgens mij.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Jong PSV wint ondanks het interlandweekend met 0-2 van Emmen.
depri83
-
- 6804 berichten
- 1490 stemmen
Nog nooit eerder gebeurd idd.
Maar hé, het gaat uiteraard niet om de winst maar om de ontwikkeling van het individu.
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3775 stemmen
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25163 stemmen
Gaan die flappen dan naar de #2 ?
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3775 stemmen
Lijkt me wel.
Ah natuurlijk. Willems heeft zich ook alweer afgemeld voor Oranje komende dinsdag met knieklachten.
Houden we nog iemand over of?
Wel lachwekkend dat die dan van Aanholt bij de selectie haalt en geen Pieters.
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2364 stemmen
Van Gaal zoekt iemand met aanvallende kwaliteiten op de backposities.
Mag hij nog even verder gaan zoeken, daarnietvan.
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3775 stemmen
Want Pieters heeft geen aanvallende kwaliteiten?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.