- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #7
Het grote voetbaltopic #7
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Schitterend! Zie het filmpje nu pas. Ik vind ook dat Liverpool en Celtic de enige 2 clubs ter wereld zijn die het alleenrecht op YNWA hebben. Als ik het wel eens bij Twente hoor, dan moet ik alleen maar lachen, zo geforceerd nep.
Liverpool is een prachtige, historische club. Misschien wel het grootste vraagteken van allemaal hoe een enorme club maar nergens meer om mee kan spelen. Dat stadion, die achterban, hun historie, ze hebben best wel kapitaal en uitstraling...ongelofelijk dat ze al jaren ergens rond plek 6-8 aan het aanrommelen zijn. Die club is minstens zo groot als Man Utd en zou om de titel moeten spelen. Ooit was Liverpool de grootste van Engeland, maar ze zijn wel gigantisch ingehaald zeg.
Montorsi
-
- 9716 berichten
- 2375 stemmen
Waarom alleen Liverpool en Celtic?
Bij Twente is het vooral een beetje pijnlijk, aangezien de laatste twee jaar de helft al naar huis is in de 75e minuut.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Dus iedereen kan er wat aan doen behalve Brands die er maar als een dooie pietje bij zat en ja en amen knikte?
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Waarom alleen Liverpool en Celtic?
Bij Twente is het vooral een beetje pijnlijk, aangezien de laatste twee jaar de helft al naar huis is in de 75e minuut.
Daar komt het ooit vandaan. Ik vind het bij andere clubs wat fake overkomen, terwijl ik bij bv Celtic-Barcelona vorig seizoen een pak kippenvel op de armen had toen ze het zongen.
kos
-
- 46693 berichten
- 8850 stemmen
Bij Celtic is het toch niet minder fake dan bij Twente??
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Het hoort bij Celtic. Geen idee hoelang ze het al doen, maar het hoort bij elkaar. Sowieso klinkt YNWA een stuk beter als het gewoon door Britten wordt gezongen, zoals het hoort.
mjk87 (moderator films)
-
- 14516 berichten
- 4515 stemmen
Bij Twente is het per definitie fake. Halve Duitsers, ook hun manier van goals vieren: dat samenspel tussen publiek en de omroeper. Lachwekkend eigenlijk. Of ooit dat allemaal op een rijtje gingen zitten en zich huppend naar hun publiek begaven. Ook al uit de Bundesliga overgenomen.
Maar het is toch ook van Feyenoord en Litouwers, dat nummer?
Montorsi
-
- 9716 berichten
- 2375 stemmen
Daar komt het ooit vandaan. Ik vind het bij andere clubs wat fake overkomen, terwijl ik bij bv Celtic-Barcelona vorig seizoen een pak kippenvel op de armen had toen ze het zongen.
Nee het komt uit een musical. Liverpoolfans zijn het ooit als eerst gaan gebruiken in de stadions, daarna zijn andere clubs dat gaan overnemen. Bij Celtic is het zoals kos als zegt dan ook niet minder fake dan bij Twente, of bij Feyenoord ofzo.
Ik ben het echter wel met je eens dat het lang niet altijd even goed klinkt, hangt ook sterk af van de identiteit van de club en de fans.
Sowieso klinkt YNWA een stuk beter als het gewoon door Britten wordt gezongen, zoals het hoort.
Het komt uit een Broadway-musical, dus als het al op een bepaalde manier 'hoort' dan is het nog wel gezongen door Amerikanen..
Al is de bekendste versie (van Gerry & The Pacemakers) wel door een Liverpoolse band.
Maar het is toch ook van Feyenoord en Litouwers, dat nummer?
Leen heeft het in Nederland wel op de kaart gezet ja door het in De Kuip te zingen. Het is daarom ook dat het binnen Nederland niet echt lekker klinkt als het door andere clubs dan Feyenoord wordt gezongen. Maar dat is persoonlijk, soms hoor je mensen wel eens zeggen 'dat alleen Feyenoordfans dat mogen zingen', maar dat is natuurlijk bullshit. Als je toch zo strikt bent had je het in Liverpool moeten laten.
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2364 stemmen
Het hoort bij Celtic. Geen idee hoelang ze het al doen, maar het hoort bij elkaar. Sowieso klinkt YNWA een stuk beter als het gewoon door Britten wordt gezongen, zoals het hoort.
Dan hoort het ook bij Feyenoord.
YNWA is voor geen enkele club geschreven, maar Liverpool heeft het lied als eerste tot clublied gebombardeerd. Ik zou niet weten waarom Celtic er meer recht op zou hebben dan welke andere club dan ook.
Edit: Montorsi is me voor. 
mjk87 (moderator films)
-
- 14516 berichten
- 4515 stemmen
Gelukkig hebben wij:
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2364 stemmen
Als wij al onze liedjes hier moeten plaatsen, kunnen we beginnen aan het voetbaltopic #8.
mjk87 (moderator films)
-
- 14516 berichten
- 4515 stemmen
Jullie hebben er toch maar twee? Dat valt ook wel weer mee. Overigens is dit diegene die altijd na de wedstrijd wordt gedraaid, begint toch wel een belangrijk lied te worden.
Montorsi
-
- 9716 berichten
- 2375 stemmen
Dan ken je waarschijnlijk "Super Feyenoord" nog niet.
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
YNWA is ook wel zo'n beetje het domste 'voetbalnummer' wat er bestaat. Komt volgens mij idd uit een musical en heeft sowieso niks met welke club dan ook te maken. Al dat plebs over de hele wereld dat het nummer heeft geadopteerd is lachwekkend, verzin eens iets origineels denk ik dan...
kos
-
- 46693 berichten
- 8850 stemmen
YNWA is voor geen enkele club geschreven, maar Liverpool heeft het lied als eerste tot clublied gebombardeerd. Ik zou niet weten waarom Celtic er meer recht op zou hebben dan welke andere club dan ook.
Dit dus.
kos
-
- 46693 berichten
- 8850 stemmen
Helaas zijn voetballiedjes sowieso niet erg origineel. Welke club er ook langskomt, ik hoor de uitsupporters, kleine uitzondering daargelaten, vrijwel altijd dezelfde liedjes en melodieën zingen.
.
kos
-
- 46693 berichten
- 8850 stemmen
Horto Magiko van Panathinaikos is ook zo'n mooi voorbeeld. Hoor je ook overal.
Montorsi
-
- 9716 berichten
- 2375 stemmen
YNWA is ook wel zo'n beetje het domste 'voetbalnummer' wat er bestaat.
Dan wil ik je toch echt even hier op wijzen...
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Helaas zijn voetballiedjes sowieso niet erg origineel. Welke club er ook langskomt, ik hoor de uitsupporters, kleine uitzondering daargelaten, vrijwel altijd dezelfde liedjes en melodieën zingen.
.
Ajax heeft Dit is mijn club en Three little birds. Die hoor je verder in geen enkel stadion.
@ Montorsi
, dat liedje kan toch niet echt zijn? 
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2117 stemmen
vind het altijd veel en veel gaver als er geen muziek onder wordt gezet, zoals
vanaf 8.15
Liverpool is ook niet meer wat het geweest is
vanaf 1.00
Jullie hebben er toch maar twee?
maak daar maar ongeveer het tienvoudige van, alleen worden ze amper meer gezongen, of te snel 
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
.
De Goden zij in dat kader geprezen voor de geweldige SP-AR-TA mars.
Ajax heeft Dit is mijn club en Three little birds. Die hoor je verder in geen enkel stadion.
Een parodie en een nummer van Marley
Heeft dus ook niks met de club te maken. Smakeloos.
mjk87 (moderator films)
-
- 14516 berichten
- 4515 stemmen
Ik had ooit zo een cassettebandje in '95 met allemaal Ajax-liederen die over dat superjaar gingen. A-J-A-X de rest doet ons niks, een tekst op de melodie van Malle Babbe, We Love You Ajax, et cetera. Ben helaas dat bandje kwijt.
- Op een slof en een oude voetbalschoen blijft ook een mooie, of Frankfurt op de melodie van Pippi Langkous.
En natuurlijk: We lachen om Feyenoord en ook om PSV
DMF
-
- 1042 berichten
- 385 stemmen
Vooral al dat importgedoe uit de Zuid-Europese/Amerikaanse landen is verschrikkelijk. Hoog 'ohohohohoho' gehalte, het is geen carnaval. Uiteraard is daar ook de capo di tutti capi die met de megafoon de boel ophitst en na 90 minuten geen bal heeft zien rollen omdat-ie met zijn rug naar het veld stond. En als ze helemaal vol zelfvertrouwen zijn, gaan de shirts uit en zien we mannelijke tieten van 20 kilo het stuk stuiteren. Tenzij je geluk hebt, dan staan ze massaal met de rug naar het veld te springen. Want dat doen ze in Polen ook, dus dat moeten wij ook kunnen. Het is altijd maar een kansloos vakje. Die gasten komen ook niet voor het voetbal of de club, maar om vooral de aandacht op hunzelf te vestigen, lijkt het wel.
Ben blij dat ze trommels en megafoons en dat soort kinderspeelgoed lekker weren uit De Kuip. Ga lekker thuis de clown uithangen.
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Sugt... Wat waren zij denkende?
mjk87 (moderator films)
-
- 14516 berichten
- 4515 stemmen
Ben blij dat ze trommels en megafoons en dat soort kinderspeelgoed lekker weren uit De Kuip. Ga lekker thuis de clown uithangen.
In de Kuip hoort ook alleen die gong na een goal trouwens. Zoals in veel stadions waar allerlei zielloze vrolijk bedoelde deuntjes worden gedraaid, nee dank je.
kos
-
- 46693 berichten
- 8850 stemmen
Ajax heeft toch gewoon die mars aan het begin van de wedstrijd?
Rood en wit enzo.
mjk87 (moderator films)
-
- 14516 berichten
- 4515 stemmen
Ja, het officiële clublied is dat, vooraf gegaan door een versie van Aaron Coplands 'Fanfare for the common man'. Ik geloof dat NEC die ook heeft.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
De Ajax Marsch
Schitterend lied. Mooi nostalgisch.
DMF
-
- 1042 berichten
- 385 stemmen
In de Kuip hoort ook alleen die gong na een goal trouwens. Zoals in veel stadions waar allerlei zielloze vrolijk bedoelde deuntjes worden gedraaid, nee dank je.
Het I Will Survive heeft in ieder geval nog een geschiedenis (Bremen uit) en is niet inwisselbaar voor een of andere carnavalskraker.
Montorsi
-
- 9716 berichten
- 2375 stemmen
Bij die Ajax Marsch zie ik altijd voor me hoe de knokploeg van de NSB een wijk binnenmarcheert.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.