- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #7
Het grote voetbaltopic #7
kos
-
- 46693 berichten
- 8850 stemmen
Of het mooi is laat ik even in het midden, maar het is in ieder geval zowaar iets eigens.
kos
-
- 46693 berichten
- 8850 stemmen
Ja, het officiële clublied is dat, vooraf gegaan door een versie van Aaron Coplands 'Fanfare for the common man'. Ik geloof dat NEC die ook heeft.
??
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
De Ajax Marsch
Kijk, dat lijkt tenminste ergens op. Die debilisering van het draaien van een onnozel Bob Marley nummer (werkelijk, welke zieke geest bedenkt zoiets überhaupt voor een Nederlandse voetbalclub) is gewoon spugen in het aangezicht van de opstellers van dit schitterende stukje nostalgie.
kos
-
- 46693 berichten
- 8850 stemmen
Ja dat Three Little Birds is idd echt een dieptepunt in het voetbal.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Three Little Birds is juist passend, aangezien Bob Marley vroeger een fan van Ajax en Cruijff was. Zijn zoon is een jaar of 2 terug ofzo nog op bezoek geweest bij Ajax. Het is juist een erg lekker en voor in het voetbal vrij origineel nummer.
kos
-
- 46693 berichten
- 8850 stemmen
Three Little Birds is juist passend, aangezien Bob Marley vroeger een fan van Ajax en Cruijff was.
Hahaha.
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2364 stemmen
YNWA is ook wel zo'n beetje het domste 'voetbalnummer' wat er bestaat. Komt volgens mij idd uit een musical en heeft sowieso niks met welke club dan ook te maken. Al dat plebs over de hele wereld dat het nummer heeft geadopteerd is lachwekkend, verzin eens iets origineels denk ik dan...
Het Friese volkslied vlak voor de wedstrijd zingen, dat is pas suf.
Gewoon niet meedoen, nog steeds een briljante actie van Feyenoord. 
Jaja, en meteen de enige briljante actie van Feyenoord die dag. Ik zal je maar voor zijn.
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2364 stemmen
O, ik dacht dat A&L eindelijk eens een goed grapje maakte. Maar hij meent het.

Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2364 stemmen
In de Kuip hoort ook alleen die gong na een goal trouwens. Zoals in veel stadions waar allerlei zielloze vrolijk bedoelde deuntjes worden gedraaid, nee dank je.
Laaaa-laaaa-laaaa-laaaaaaaa-laaaa-la-la-la-la-la-laaaaaaaa, etc.
Ik heb de tekst geschreven.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Zoon van Bob Marley wil graag naar Ajax | Ajax - ajax.blog.nl
Sportgeschiedenis.nl - de alternatieve bron voor sportnieuws
Three Little Birds - Het verhaal | VAK410
Gelukkig kunnen ze het overal in Europa wel waarderen, dus dat jullie het niks vinden, ach.
mjk87 (moderator films)
-
- 14516 berichten
- 4515 stemmen
Die toeter heb ik zeer zeker weleens bij NEC gehoord.
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Three Little Birds is juist passend, aangezien Bob Marley vroeger een fan van Ajax en Cruijff was.

Wat wordt die best traditierijke club soms toch vreselijk verkwanseld 
kos
-
- 46693 berichten
- 8850 stemmen
Zoon van Bob Marley wil graag naar Ajax | Ajax - ajax.blog.nl
Sportgeschiedenis.nl - de alternatieve bron voor sportnieuws
Three Little Birds - Het verhaal | VAK410
Gelukkig kunnen ze het overal in Europa wel waarderen, dus dat jullie het niks vinden, ach.
Rene Froger is een nog veel grotere fan. Waarom draaien ze die niet.
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4084 stemmen
Bij die Ajax Marsch zie ik altijd voor me hoe de knokploeg van de NSB een wijk binnenmarcheert.
Deze oude versie is leuker haha. Past wat meer bij jouw NSB belevenis 
mjk87 (moderator films)
-
- 14516 berichten
- 4515 stemmen
Three Little Birds is juist passend, aangezien Bob Marley vroeger een fan van Ajax en Cruijff was. Zijn zoon is een jaar of 2 terug ofzo nog op bezoek geweest bij Ajax. Het is juist een erg lekker en voor in het voetbal vrij origineel nummer.
Tja, ik word er nooit enthousiast van, maar ik schijn zo ongeveer dan de enige Ajacied te zijn.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Tja, ik word er nooit enthousiast van, maar ik schijn zo ongeveer dan de enige Ajacied te zijn.
Ik vind het een erg lekker, ontspannend nummer. Prima.
Neemt niet weg dat ik de oude nummers zoals de Ajax Marsch, Daar horen zij engelen zingen en noem ze ook minstens zo graag hoor. Maar af en toe is een beetje verversing helemaal niet verkeerd. TLB is er toevallig eens bij gekomen en door bijna alle Ajacieden als positief beoordeeld.
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4084 stemmen
Bij Celtic is het zoals kos als zegt dan ook niet minder fake dan bij Twente, of bij Feyenoord ofzo.
Bij Twente zou het verboden moeten worden. Zij hebben de meest lachwekkende versie van het nummer die er bestaat. Gewoon een belediging voor alles wat met YNWA te maken heeft.
Bij Twente is het per definitie fake.
Dit dus
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Als je nu eens het verhaal uit de onderste link gewoon zou lezen..
mjk87 (moderator films)
-
- 14516 berichten
- 4515 stemmen
Bloed, Zweet en Tranen kan ik ook goed hebben, te meer Hazes Amsterdammer was. Muziek uit de stad van club is wel zo mooi. En dan hoor je dat ook altijd tijdens wedstrijden van Oranje en vind ik dat minder passen. Nog erger is dat men spreekt van het Oranjelegioen, maar goed.
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4084 stemmen
vind het altijd veel en veel gaver als er geen muziek onder wordt gezet, zoals
vanaf 8.15
(embed)
Blijft een mooie versie, zingt Feyenoord em al haha? Ze doen al wel Ring of Fire bij jullie toch?
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4084 stemmen
Bloed, Zweet en Tranen kan ik ook goed hebben, te meer Hazes Amsterdammer was. Muziek uit de stad van club is wel zo mooi. En dan hoor je dat ook altijd tijdens wedstrijden van Oranje en vind ik dat minder passen. Nog erger is dat men spreekt van het Oranjelegioen, maar goed.
Ajax -> Amsterdam -> Koffieshops-> Reggae-> Bob Marley -> voetballiefhebber->Ajax. De link valt wel makkelijk te leggen 
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Bloed, Zweet en Tranen kan ik ook goed hebben, te meer Hazes Amsterdammer was. Muziek uit de stad van club is wel zo mooi.
Aan de andere kant zit er ook bijna geen Amsterdammer meer op de tribune (al zal het aantal Jamaicanen wel helemaal te verwaarlozen zijn).
Maar waarom zou je een ander nummer moeten hebben, je hebt de Mars, ooit speciaal geschreven voor de club, maar nee hoor dan moeten die aandachtstrekkers weer iets nieuws verzinnen.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Inderdaad. Bob Marley zijn levenswijze kan je wel aardig met de stad Amsterdam vergelijken.
En volksmuziek van Hazes en Beense past ook wel goed bij Ajax. Bloed zweet en tranen vind ik schitterend.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2117 stemmen
Bij Twente is het per definitie fake.
bij jullie zongen ze het ook eens een korte tijd, jaar of 10 geleden denk, met korte pauzetjes tussen de lettergrepen. Klonk voor geen meter
Tegenwoordig bij Feyenoord is het niet massaal genoeg meer, de laatste keer dat ik het echt mooi vond was tegen Twente voor de beker. Lijkt of de jongere generatie minder met zingen heeft, teveel bezig met mobieltjes filmen als er gezongen wordt ofzo.
Blijft een mooie versie, zingt Feyenoord em al haha? Ze doen al wel Ring of Fire bij jullie toch?
jep 
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2364 stemmen
Bloed, Zweet en Tranen kan ik ook goed hebben, te meer Hazes Amsterdammer was.

The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Aan de andere kant zit er ook bijna geen Amsterdammer meer op de tribune (al zal het aantal Jamaicanen wel helemaal te verwaarlozen zijn).
Maar waarom zou je een ander nummer moeten hebben, je hebt de Mars, ooit speciaal geschreven voor de club, maar nee hoor dan moeten die aandachtstrekkers weer iets nieuws verzinnen.
Het is niet of, maar en. De Marsch wordt nog altijd gezongen vooraf aan de wedstrijd. Neemt niet weg dat er ook andere nummers gewenst zijn. Dat Ajax tegenwoordig niet meer massaal door Amsterdammers wordt bezocht is ook helemaal niet relevant. Ik voel me geen Amsterdammer, wel Ajacied. Maar daarom kan ik lokale muziek wel waarderen.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Is dit geen te forse provocatie tegen de nieuwe topicregels in? 
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4084 stemmen
Opkomst spelers bij warming up op belangrijke duels: Crazy on the dancefloor
Opkomst eerste helft: Ajax Marsch
Rust: Afhankelijk van de pot wat Amsterdamse muziek, reggae en/of "hippe muziek" die de beelden van de eerste helft op het grote scherm ondersteunt.
Opkomst tweede helft: Bob Marley(was altijd een random nummer dat op het moment hip was)
Einde wedstrijd: Jiskefet-Mijn Club
kos
-
- 46693 berichten
- 8850 stemmen
Inderdaad. Bob Marley zijn levenswijze kan je wel aardig met de stad Amsterdam vergelijken.
.
echt. Hou asjeblieft op zeg. ;-( .
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.