• 15.787 nieuwsartikelen
  • 178.147 films
  • 12.220 series
  • 33.993 seizoenen
  • 647.201 acteurs
  • 199.052 gebruikers
  • 9.373.955 stemmen

Het grote voetbaltopic #7

zoeken in:

kos

• 46693 berichten
  • 8850 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

(embed)

De Ajax Marsch

Schitterend lied. Mooi nostalgisch.

Of het mooi is laat ik even in het midden, maar het is in ieder geval zowaar iets eigens.

kos

• 46693 berichten
  • 8850 stemmen

mjk87 schreef:

Ja, het officiële clublied is dat, vooraf gegaan door een versie van Aaron Coplands 'Fanfare for the common man'. Ik geloof dat NEC die ook heeft.

??

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

The Oceanic Six schreef:

De Ajax Marsch

Kijk, dat lijkt tenminste ergens op. Die debilisering van het draaien van een onnozel Bob Marley nummer (werkelijk, welke zieke geest bedenkt zoiets überhaupt voor een Nederlandse voetbalclub) is gewoon spugen in het aangezicht van de opstellers van dit schitterende stukje nostalgie.

kos

• 46693 berichten
  • 8850 stemmen

Ja dat Three Little Birds is idd echt een dieptepunt in het voetbal.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Three Little Birds is juist passend, aangezien Bob Marley vroeger een fan van Ajax en Cruijff was. Zijn zoon is een jaar of 2 terug ofzo nog op bezoek geweest bij Ajax. Het is juist een erg lekker en voor in het voetbal vrij origineel nummer.

kos

• 46693 berichten
  • 8850 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Three Little Birds is juist passend, aangezien Bob Marley vroeger een fan van Ajax en Cruijff was.

Hahaha.

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2364 stemmen

otherfool schreef:

YNWA is ook wel zo'n beetje het domste 'voetbalnummer' wat er bestaat. Komt volgens mij idd uit een musical en heeft sowieso niks met welke club dan ook te maken. Al dat plebs over de hele wereld dat het nummer heeft geadopteerd is lachwekkend, verzin eens iets origineels denk ik dan...

Het Friese volkslied vlak voor de wedstrijd zingen, dat is pas suf.

Gewoon niet meedoen, nog steeds een briljante actie van Feyenoord.

Jaja, en meteen de enige briljante actie van Feyenoord die dag. Ik zal je maar voor zijn.

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2364 stemmen

kos schreef:

(quote)

Hahaha.

O, ik dacht dat A&L eindelijk eens een goed grapje maakte. Maar hij meent het.

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2364 stemmen

mjk87 schreef:

(quote)

In de Kuip hoort ook alleen die gong na een goal trouwens. Zoals in veel stadions waar allerlei zielloze vrolijk bedoelde deuntjes worden gedraaid, nee dank je.

Laaaa-laaaa-laaaa-laaaaaaaa-laaaa-la-la-la-la-la-laaaaaaaa, etc.

Ik heb de tekst geschreven.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

mjk87 (moderator films)

• 14516 berichten
  • 4515 stemmen

kos schreef:

(quote)

??

Die toeter heb ik zeer zeker weleens bij NEC gehoord.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Three Little Birds is juist passend, aangezien Bob Marley vroeger een fan van Ajax en Cruijff was.

Wat wordt die best traditierijke club soms toch vreselijk verkwanseld

kos

• 46693 berichten
  • 8850 stemmen

Rene Froger is een nog veel grotere fan. Waarom draaien ze die niet.

rep_robert

• 27517 berichten
  • 4084 stemmen

Montorsi schreef:

Bij die Ajax Marsch zie ik altijd voor me hoe de knokploeg van de NSB een wijk binnenmarcheert.

Deze oude versie is leuker haha. Past wat meer bij jouw NSB belevenis

mjk87 (moderator films)

• 14516 berichten
  • 4515 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Three Little Birds is juist passend, aangezien Bob Marley vroeger een fan van Ajax en Cruijff was. Zijn zoon is een jaar of 2 terug ofzo nog op bezoek geweest bij Ajax. Het is juist een erg lekker en voor in het voetbal vrij origineel nummer.

Tja, ik word er nooit enthousiast van, maar ik schijn zo ongeveer dan de enige Ajacied te zijn.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

mjk87 schreef:

(quote)

Tja, ik word er nooit enthousiast van, maar ik schijn zo ongeveer dan de enige Ajacied te zijn.

Ik vind het een erg lekker, ontspannend nummer. Prima.

Neemt niet weg dat ik de oude nummers zoals de Ajax Marsch, Daar horen zij engelen zingen en noem ze ook minstens zo graag hoor. Maar af en toe is een beetje verversing helemaal niet verkeerd. TLB is er toevallig eens bij gekomen en door bijna alle Ajacieden als positief beoordeeld.

rep_robert

• 27517 berichten
  • 4084 stemmen

Montorsi schreef:

Bij Celtic is het zoals kos als zegt dan ook niet minder fake dan bij Twente, of bij Feyenoord ofzo.

Bij Twente zou het verboden moeten worden. Zij hebben de meest lachwekkende versie van het nummer die er bestaat. Gewoon een belediging voor alles wat met YNWA te maken heeft.

mjk87 schreef:

Bij Twente is het per definitie fake.

Dit dus

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

kos schreef:

(quote)

Rene Froger is een nog veel grotere fan. Waarom draaien ze die niet.

Als je nu eens het verhaal uit de onderste link gewoon zou lezen..

mjk87 (moderator films)

• 14516 berichten
  • 4515 stemmen

Bloed, Zweet en Tranen kan ik ook goed hebben, te meer Hazes Amsterdammer was. Muziek uit de stad van club is wel zo mooi. En dan hoor je dat ook altijd tijdens wedstrijden van Oranje en vind ik dat minder passen. Nog erger is dat men spreekt van het Oranjelegioen, maar goed.

rep_robert

• 27517 berichten
  • 4084 stemmen

Bottleneck schreef:

vind het altijd veel en veel gaver als er geen muziek onder wordt gezet, zoals

vanaf 8.15

(embed)

Blijft een mooie versie, zingt Feyenoord em al haha? Ze doen al wel Ring of Fire bij jullie toch?

rep_robert

• 27517 berichten
  • 4084 stemmen

mjk87 schreef:

Bloed, Zweet en Tranen kan ik ook goed hebben, te meer Hazes Amsterdammer was. Muziek uit de stad van club is wel zo mooi. En dan hoor je dat ook altijd tijdens wedstrijden van Oranje en vind ik dat minder passen. Nog erger is dat men spreekt van het Oranjelegioen, maar goed.

Ajax -> Amsterdam -> Koffieshops-> Reggae-> Bob Marley -> voetballiefhebber->Ajax. De link valt wel makkelijk te leggen

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

mjk87 schreef:

Bloed, Zweet en Tranen kan ik ook goed hebben, te meer Hazes Amsterdammer was. Muziek uit de stad van club is wel zo mooi.

Aan de andere kant zit er ook bijna geen Amsterdammer meer op de tribune (al zal het aantal Jamaicanen wel helemaal te verwaarlozen zijn).

Maar waarom zou je een ander nummer moeten hebben, je hebt de Mars, ooit speciaal geschreven voor de club, maar nee hoor dan moeten die aandachtstrekkers weer iets nieuws verzinnen.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Inderdaad. Bob Marley zijn levenswijze kan je wel aardig met de stad Amsterdam vergelijken.

En volksmuziek van Hazes en Beense past ook wel goed bij Ajax. Bloed zweet en tranen vind ik schitterend.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2117 stemmen

rep_robert schreef:

Bij Twente is het per definitie fake.

bij jullie zongen ze het ook eens een korte tijd, jaar of 10 geleden denk, met korte pauzetjes tussen de lettergrepen. Klonk voor geen meter Tegenwoordig bij Feyenoord is het niet massaal genoeg meer, de laatste keer dat ik het echt mooi vond was tegen Twente voor de beker. Lijkt of de jongere generatie minder met zingen heeft, teveel bezig met mobieltjes filmen als er gezongen wordt ofzo.

rep_robert schreef:

(quote)

Blijft een mooie versie, zingt Feyenoord em al haha? Ze doen al wel Ring of Fire bij jullie toch?

jep

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2364 stemmen

mjk87 schreef:

Bloed, Zweet en Tranen kan ik ook goed hebben, te meer Hazes Amsterdammer was.

(afbeelding)

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Aan de andere kant zit er ook bijna geen Amsterdammer meer op de tribune (al zal het aantal Jamaicanen wel helemaal te verwaarlozen zijn).

Maar waarom zou je een ander nummer moeten hebben, je hebt de Mars, ooit speciaal geschreven voor de club, maar nee hoor dan moeten die aandachtstrekkers weer iets nieuws verzinnen.

Het is niet of, maar en. De Marsch wordt nog altijd gezongen vooraf aan de wedstrijd. Neemt niet weg dat er ook andere nummers gewenst zijn. Dat Ajax tegenwoordig niet meer massaal door Amsterdammers wordt bezocht is ook helemaal niet relevant. Ik voel me geen Amsterdammer, wel Ajacied. Maar daarom kan ik lokale muziek wel waarderen.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

(afbeelding)

Is dit geen te forse provocatie tegen de nieuwe topicregels in?

rep_robert

• 27517 berichten
  • 4084 stemmen

otherfool schreef:

Opkomst spelers bij warming up op belangrijke duels: Crazy on the dancefloor

Opkomst eerste helft: Ajax Marsch

Rust: Afhankelijk van de pot wat Amsterdamse muziek, reggae en/of "hippe muziek" die de beelden van de eerste helft op het grote scherm ondersteunt.

Opkomst tweede helft: Bob Marley(was altijd een random nummer dat op het moment hip was)

Einde wedstrijd: Jiskefet-Mijn Club

kos

• 46693 berichten
  • 8850 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Inderdaad. Bob Marley zijn levenswijze kan je wel aardig met de stad Amsterdam vergelijken.

.

echt. Hou asjeblieft op zeg. ;-( .

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.