- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #7
Het grote voetbaltopic #7
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2364 stemmen
Sowieso is alles beter natuurlijk dan dat geforceerde nep gedoe in vak 404, of hoe heet dat vak?
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4084 stemmen
Valt tegen, daarom is ie ook gecensureerd 
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3775 stemmen
Ik heb trouwens nooit 't gevoel gehad dat 't hier uit de hand aan 't lopen was dat terzijde.
Een beetje elkaar jennen moet kunnen.
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4084 stemmen
Idd, gewoon elkaar lekker j0ennen 
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2117 stemmen
Complimentje voor Brands inzake transfer Strootman is schijnbaar iets teveel gevraagd.
Tja het kan snel gaan met Brands, in een paar weekjes tijd van brandstapel tot standbeeld.
Joy4ever
-
- 4610 berichten
- 1833 stemmen
Flauwerik, je hebt pas na mijn reactie een deel van mijn post gecursiveerd
.
Maar dan nog: worden hier dan ook users via de PM bedreigd na gemaakte opmerkingen in het voetbaltopic? Dat gebeurde op MusicMeter wel iig.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Met ingang van dit nieuwe voetbaltopic is het volgende besloten:
1. Dit is de laatste kans die het topic krijgt. De volgende keer dat het uitloopt op ruzie, gescheld of een nare sfeer worden betrokkenen die al eerder een waarschuwing hebben gehad definitief geband en gaat het topic op slot. Net zoals dat nu al geldt voor politiek en religie wordt voetbal een onderwerp dat dan niet meer op de site besproken kan worden.
2. Ook reageren op een belediging met een belediging wordt niet getolereerd. Als iemand iets zegt dat niet kan dan dien je een alert in en negeer je het verder.
We hopen dat het topic open kan blijven. Maar dan moet er echt wat veranderen.
Ik wil hier nog wel wat over kwijt.
Sowieso heb ik niet het idee dat hier nou echt een vijandige sfeer hangt. Er wordt regelmatig flink gediscussieerd en aangezien iedereen een eigen club heeft, levert het wel eens wat steekjes naar elkaar toe op. Maar daar kan iedereen wel tegen denk ik. Ik heb ook wel eens gewoon tussendoor nog PM contact met supporters van andere clubs uit dat topic. Gewoon omdat ik aan niemand een hekel heb. Als ik moest gokken, dan denk ik dat 95% het hier prima met iedereen kan vinden.
Ik hoop dat als jullie nu zo streng gaan zijn, er ook gekeken wordt naar mensen die opzichtig aan het trollen zijn. Alleen de mensen aanpakken die daar geïrriteerd op reageren is wel te makkelijk. Pak dan ook gewoon de bron aan als zoiets begint. Als ik voor mijzelf spreek, het is best irritant dat er steeds oude berichten bij gepakt worden, verdraaid worden en gepost worden om iemand voor schut proberen te zetten. Zal ongetwijfeld af en toe terecht zijn, maar ook vaak zat niet. Wordt er dan ook wat aan zulke dingen gedaan? Jullie kunnen ieder geval al eens beginnen met oude voetbaltopics die gesloten zijn gewoon van de site te knikkeren. Zulke zaken mogen net zo hard aangepakt worden als een zogenaamde directe belediging, die er ongetwijfeld wel eens zijn, maar die zeker niet zo serieus moet worden genomen. Als Reinbo een Ajacied een gloryhunter noemt, dan zal niemand er hier slechter van slapen. Als een Ajacied lacht om dat Feyenoord weer heeft verloren, dan zal geen Feyenoorder dat gek vinden. Hoort er gewoon bij.
Verder zullen we, waaronder ik net zo goed, vast wel eens hier de regels overtreden, maar er zitten hier genoeg users en er komen er regelmatig nieuwe bij, dus het is nou niet dat mensen weggejaagd worden of helemaal niet durven. Iedereen is welkom.
Montorsi
-
- 9716 berichten
- 2375 stemmen
.
Maar dan nog: worden hier dan ook users via de PM bedreigd na gemaakte opmerkingen in het voetbaltopic? Dat gebeurde op MusicMeter wel iig.
Bedreigd weet ik niet, maar ik heb wel eens een verontwaardigde pm gehad n.a.v. het voetbaltopic. Maargoed, kan daar niet zo'n problemen mee hebben.
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2364 stemmen
.
Ik heb helemaal geen deel van jouw post gecursiveerd. 
Genoeg hatelijke PM"s hier over en weer gegaan.
Maar ik heb het over de inhoud op het topic zelf. Dat valt hier ook reuze mee, trouwens.
Op MuMe werd het topic voor die PM-wisseling al een aantal maal gesloten. Ging nergens over.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Ik word al jaren door ene Joy4ever elke dag met minstens 5 PM's bedreigd. Erg intimiderend 
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2364 stemmen
Joy4ever... ik kan al raden wat zijn intenties zijn... 
depri83
-
- 6803 berichten
- 1490 stemmen
Tja het kan snel gaan met Brands, in een paar weekjes tijd van brandstapel tot standbeeld.
Dat zeg ik toch niet. Ik heb het enkel over de transfer van Strootman die bijna gegarandeerd 20m oplevert + nog een doorverkoopprecentage van 15%. Credit where credit is due.
mjk87 (moderator films)
-
- 14516 berichten
- 4515 stemmen
Ze kennen ook echt maar één liedje daar, en dan nog zo een zeiknummer ook. Maar verder, als 95.000 man in de G - ik dacht dat daar enkel Aussie Rules en cricket werden gespeeld- dat zingt is het hoe dan ook indrukwekkend. Verder inderdaad wat anderen zeiden: dat Liverpool al zolang geen kampioen is, is een schande, te meer ze geen grote financiële problemen als Feyenoord hebben gehad.
mjk87 (moderator films)
-
- 14516 berichten
- 4515 stemmen
Dat zeg ik toch niet. Ik heb het enkel over de transfer van Strootman die bijna gegarandeerd 20m oplevert + nog een doorverkoopprecentage van 15%. Credit where credit is due.
De enige credit die ik zou kunnen geven is dat hij de gok nam Strootman te kopen in financieel zware tijden met de hoop die speler voor meer te kunnen doorverkopen, maar ik houd niet van dat soort gokjes omdat dat soort gokjes de hele wereld al half kapot hebben gemaakt. Maar dat absurd hoge bedrag is niet de verdienste van Brands, maar van de kwaliteiten van Strootman (10-12 miljoen) en de idiote beleidsbepalers bij Roma (nog eens 8-10 miljoen). Ik zou als PSV'er heel blij zijn, maar om nu Brands dat toe te rekenen, dat gaat me dan te ver.
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Je doet er zelf aan mee mallerd
The special one, Duitsland, haten op Bert v Marwijk/NL elftal, Mickey Mouse League, bijnamen voor spelers met vlechtjes of schoppende Nigels etc. etc.
Dat is toch humor om te lachen, Reppie
Gewoon dat voetbal niet te serieus nemen, dat scheelt al een hoop ellende. En tja, volgens mij heb ik ook lang geleden eens min of meer een waarschuwing gehad, maar dan hebben we het al over topic #3 ofzo (het gaat hier ook wel rap natuurlijk). Waarom je ook druk maken over 22 mannen in een korte broek die achter een bal aanrennen, het gaat nergens over.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2117 stemmen
Het was de algemene teneur, tot zo'n beetje juni werd hij uitgekotst en nu een held. Tuurlijk is die deal goed van hem (waarom zo hengelen naar complimentjes?) en je zal maar een gek tegenkomen die dat betaalt maar een doorverkooppercentage is vrij gangbaar, al is de hoogte ervan vaak onbekend voor de buitenwereld.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Met jouw waardering van Strootman en Brands en de uiteindelijke transfersom in ogenschouw genomen is het opmerkelijk dat je de inzameling voor een standbeeld van Marcel nog niet bent gestart.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Als mijn TD al 3 (en misschien met dit jaar erbij wel 4) jaar geen kampioensploeg weet te formeren, dan heeft hij gewoon hard gefaald. PSV was al die jaren nooit in evenwicht. Dat mag je gewoon Brands verwijten. Net zo goed als dat hij destijds gewoon veel te duur heeft ingekocht. Strootman was een half jaar eerder voor een half miljoen op te halen. Zulke dingen moet je als TD zien. Dat ze nu veel geld hebben opgeleverd is netjes, maar je hebt natuurlijk wel enorme mazzel dat ze bij Roma schijnbaar een kind van 4 de transferzaken laten doen, want 16,5 miljoen plus 3,5 variabel plus ergens 15% is natuurlijk gewoon bizar te noemen voor een modale breker als Strootman die nog niet eens CL ervaring heeft of een landstitel op zijn CV heeft geschreven. Dat heeft Brands sterk onderhandeld, maar alles bij elkaar is 3,5 jaar Brands gewoon een dikke onvoldoende waard lijkt me.
mjk87 (moderator films)
-
- 14516 berichten
- 4515 stemmen
Eriksen dus een 8 in VI - terecht- maar niet in het elftal van de week. Apart. Verder mag Taco dus nu elke week een club analyseren (alsof we daarop zitten te wachten), en de clubwatchers hebben ook hun eigen pagina. Ook weer een fijne column van Derksen over Fox.
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2364 stemmen
Ook twee Feyenoorders in het elftal van de week zeker?
Mokotjo en Fernandez.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Wel 2, maar die net niet. Rekik en Mokotjo.
Ook wel grappig, van Anholt en van Aanholt in de ploeg van de week.
En Lukoki 
mjk87 (moderator films)
-
- 14516 berichten
- 4515 stemmen
Mokotjo alleen. Fernandez speelde te kort voor een cijfer.
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2364 stemmen
Wel 2, maar die net niet. Rekik en Mokotjo.
Ook wel grappig, van Anholt en van Aanholt in de ploeg van de week.
En Lukoki
Rekik is - helaas - geen Feyenoorder meer.
Mokotjo ook niet meer, trouwens.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Ik dacht dat je spelers met een verleden bij Feyenoord bedoelde.
depri83
-
- 6803 berichten
- 1490 stemmen
De enige credit die ik zou kunnen geven is dat hij de gok nam Strootman te kopen in financieel zware tijden met de hoop die speler voor meer te kunnen doorverkopen, maar ik houd niet van dat soort gokjes omdat dat soort gokjes de hele wereld al half kapot hebben gemaakt. Maar dat absurd hoge bedrag is niet de verdienste van Brands, maar van de kwaliteiten van Strootman (10-12 miljoen) en de idiote beleidsbepalers bij Roma (nog eens 8-10 miljoen). Ik zou als PSV'er heel blij zijn, maar om nu Brands dat toe te rekenen, dat gaat me dan te ver.
Dus iedereen kan er wat aan doen behalve Brands die er maar als een dooie pietje bij zat en ja en amen knikte?
En om even op het bredere verhaal van A&L in te gaan. Enkele weken geleden heb ik aangegeven dat ik Brands na vorig seizoen ook liever zag gaan maar het bestuur en de rvc hebben anders besloten. Maar dat betekent niet dat ik (of anderen) de man geen compliment meer mag geven als hij goed werk verricht.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Soms heb je van die transfers, depri. Babel voor 17 miljoen naar Liverpool valt ook alleen toe te kennen aan de bezopen beleidsvoerders op Anfield. Gewoon geluk dat bepaalde clubs teveel geld hebben en niet meer helder kunnen denken.
@ depri, Brands mag best credits krijgen als hij het goed doet. Deze transferzomer heeft hij het goed gedaan. Erg goed zelfs. Ik vind een hoop aankopen ook geslaagd en voor spelers als Strootman en Mertens, die vaak faalden in topduels, heb je hele dikke opbrengsten binnen. Maar de hoofdtaak van een TD van PSV blijft een ploeg formeren die in balans is en kampioen kan worden. Nou is dat 3 jaar mislukt, is er ook vaak van beleid gewisseld en is de kans best aanwezig dat dit piepjonge PSV weer wisselvallig blijft. Heb je het dan goed gedaaan, ook al is de transferbalans na 4 jaar dankzij 1 goede zomer wel weer positief?
mjk87 (moderator films)
-
- 14516 berichten
- 4515 stemmen
Precies zoals ik het zeg. De gok van Brands pakt goed uit, maar op dat soort gokken geef ik - principieel- geen complimenten. En verder kan hij er een miljoentje of 2 à 3 bij hebben gepraat, of 5% van het doorverkooppercentage, maar als Roma niet meer dan 10 miljoen wilde betalen gaan ze echt geen 20 miljoen geven omdat Brands ze zulke goede caffé voorzette. Verder heeft Brands op alle andere vlakken hopeloos gefaald, dus waarom men 10 weken terug (al voor Strootman) hem een contractverlenging aanbood is mij echt een raadsel (maar dat is een andere discussie).
En wat A&L zegt. Bij Heerenveen zat ook geen briljante TD, maar wel ene Sulejmani die één goede pot speelde tegen Ajax en wat beleidsbepalers die iets teveel gedronken hadden die dag, Tja, dat heb je soms.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Als je kennelijk na drie waarschuwingen er nu pas aan gaat denken om het niet meer te doen, dan kun je het hen ook niet erg kwalijk nemen.
Ach, soms ben je zo in een verhitte discussie geraakt of probeer je argumenten kracht bij te zetten door net over dat randje te gaan. Het is niet dat ik bewust waarschuwingen verzamel of het riskeer om een ban te krijgen. Maar drie waarschuwingen in voetbal gerelateerde topics over een periode van circa 5 jaar (?); ik vind het wel meevallen dan.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.