- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #7
Het grote voetbaltopic #7
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 berichten
- 5072 stemmen
Helaas is het voetbaltopic al jaren het zorgenkindje van de site. Discussies lopen te vaak uit op gescheld, gevit op elkaar en een nare sfeer. Dat is eigenlijk te lang getolereerd. Veel gebruikers hebben om hun gedrag in dit topic al serieuze waarschuwingen gehad. Sommigen zijn geband. De moderators hebben er lang over gepraat wat we er nu mee aanmoeten. Want het lijkt onmogelijk om een voetbaltopic op de site in de hand te houden zonder dat er bijna meer tijd aan besteed moet worden als aan de hele rest van de site. En dat voor een onderwerp dat niks met film te maken heeft. Daar hebben we niet zo'n zin in. Het is niet omdat het de laatste tijd erger wordt, maar omdat het nog steeds niet verbeterd.
Met ingang van dit nieuwe voetbaltopic is het volgende besloten:
1. Dit is de laatste kans die het topic krijgt. De volgende keer dat het uitloopt op ruzie, gescheld of een nare sfeer worden betrokkenen die al eerder een waarschuwing hebben gehad definitief geband en gaat het topic op slot. Net zoals dat nu al geldt voor politiek en religie wordt voetbal een onderwerp dat dan niet meer op de site besproken kan worden.
2. Ook reageren op een belediging met een belediging wordt niet getolereerd. Als iemand iets zegt dat niet kan dan dien je een alert in en negeer je het verder.
We hopen dat het topic open kan blijven. Maar dan moet er echt wat veranderen.
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4084 stemmen
We hopen dat het topic open kan blijven. Maar dan moet er echt wat veranderen.
Zoals de grote Rinus Michels altijd zei: Voetbal is oorlog.
Het is verder geen spelletjes, vakantie, foto of facebook topic waar weinig over te melden/discussiëren valt. Voetbal is wel meer emotie en kan dus pittige discussies opleveren. Ik ben benieuwd in hoeverre het echt verkeerd ging. Ik hoop nu niet dat onderlinge grapjes(inside jokes) verkeerd geïnterpreteerd worden door het moderator team.
Joy4ever
-
- 4610 berichten
- 1833 stemmen
Op MusicMeter is een aantal jaren geleden al besloten dat het voetbaltopic op slot ging en er nog één algemeen sporttopic overbleef. Ik was destijds aardig actief op het voetbaltopic en het ging daar wel wat heftiger aan toe dan hier. Ik vind het voetbaltopic hier erg vermakelijk in ieder geval en hoop dan ook dat het niet zover hoeft te komen als op MuMe destijds.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Users in dit topic bannen na ontoelaatbaar gedrag kan ik me goed in vinden, maar om als extra sanctie meteen de boel permanent op slot te gooien vind ik een wat excessieve maatregel. Je hebt immers het probleem al verwijderd.
Wellicht vergelijkbaar met zo´n klein groepje ´supporters´ die na een wedstrijd de boel afbreken met als gevolg dat er brede sancties worden opgelegd die de rest en het merendeel van de supporters ook raken.
nclo
-
- 1494 berichten
- 157 stemmen
Misschien komt dit een beetje naïef over, maar ik heb geen moment gehad dat er echt ruzies leken te ontstaan (nu heb ik ook een tijdje op OSM gezeten, dus dan ben je wel wat gewend en daar worden ziektes tussen elke twee woorden geplaatst waar het toelaat). Ik hoop ook dat dit geweldige stukje van de site open blijft, maar dan is zeker de vraag: wanneer is die grens overschreden, wat is vriendschappelijk en wat kan echt niet door de beugel.
Tevens gebeurt het nog geregeld dat er op MusicMeter behoorlijk nare discussies komen op het sporttopic en ik vraag mij dan ook af in hoeverre zo'n sanctie dit probleem oplost.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Zou het tevens ook zeer jammer vinden. Ik heb even gekeken in de meldingen sectie bovenaan, en van circa (ruime gok) de honderd keer dat ik de afgelopen maand gequote ben zaten er drie quotes bij die niet uit dit topic kwamen.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Misschien komt dit een beetje naïef over, maar ik heb geen moment gehad dat er echt ruzies leken te ontstaan (nu heb ik ook een tijdje op OSM gezeten, dus dan ben je wel wat gewend en daar worden ziektes tussen elke twee woorden geplaatst waar het toelaat). Ik hoop ook dat dit geweldige stukje van de site open blijft, maar dan is zeker de vraag: wanneer is die grens overschreden, wat is vriendschappelijk en wat kan echt niet door de beugel.
Je zou het Feyenoord Netwerk eens moeten zien bij het Ajax topic. Daar smijten ze met ziektes en beledigingen waar de honden geen brood van lusten. Ergste is ook nog dat ze het menen. Ik deel trouwens wel de mening dat het lichte vitten en elkaar vriendschappelijk provoceren moet kunnen; ik ga er tenminste vanuit dat zoiets wel is toegestaan.
En ja, ik heb het even opgezocht en sinds mijn postings in dit topic ben ik drie keer over de schreef gegaan en zodoende gewaarschuwd door een mod. Als daar blijkbaar de grens ligt, dan zal ik er vanaf nu wat beter op gaan letten.
Wellicht is een lokale mod een optie voor de werklast van de reguliere mods te verlichten? Iemand die dagelijks in dit topic hangt en een onberispelijke staat van postings heeft (blijft weinig over dan, maar goed
)
mjk87 (moderator films)
-
- 14516 berichten
- 4515 stemmen
Ik heb nog nooit een waarschuwing gehad, maar ook als ik zie wat er allemaal blijft staan maakt, dat je best veel kan zeggen hier. Dan moet de topic wel open kunnen blijven. Als je echt volgens de mods over de schreef gaat dan moet je het wel heel bont hebben gemaakt. Dat moet dus geen probleem zijn. Maar ja, ik sta ook niet met een doorgesnoven kop op het Leidscheplein om na de huldiging het hele terras kort en klein te slaan.
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3701 stemmen
Probleem is vooral dat een topic als deze puur en alleen bestaat uit op elkaar afgeven. Waardoor hoe lief bedoeld ook een bepaalde sfeer ontstaat, die sowieso op internet al oververtegenwoordigd is, dat de maker van deze site en de mods dat liever anders hebben begrijp ik wel. Als je kennelijk na drie waarschuwingen er nu pas aan gaat denken om het niet meer te doen, dan kun je het hen ook niet erg kwalijk nemen.
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4084 stemmen
. Maar ja, ik sta ook niet met een doorgesnoven kop op het Leidscheplein om na de huldiging het hele terras kort en klein te slaan.
Gelukkig deed niemand het dit jaar
Sociale controle was groot. Later wel mot geweest met stillen, maar ze lijken het ook niet te leren bij de politie denk ik. Die kicken op relletjes volgens mij.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2117 stemmen
Is het de afgelopen tijd dan zo heftig geweest, of zoveel tijd om te modereren?
Was er een tijdje al niet meer geweest maar het lijkt me zoals al jaren het geval is 9 van de 10 keer onderlinge troll-gevalletjes of speldenprikken van wie iedereen weet waar het vandaan komt (en dus vrij onschuldig).
Montorsi
-
- 9716 berichten
- 2375 stemmen
Probleem is vooral dat een topic als deze puur en alleen bestaat uit op elkaar afgeven.
Hmm dat idee heb ik juist helemaal niet.. Soms gaat het hier wel de verkeerde kant op, maar over het algemeen vind ik de sfeer vrij goed.
depri83
-
- 6803 berichten
- 1490 stemmen
Tja, maak er dan gelijk 20 miljoen van maar met een betaling van 3 miljoen een jaar later. Bonussen blijft wat vaag, zoals heel die Brands wat vaag is. En maar blijven roepen dat het toch echt 20 mln is. Wat maakt het in Godsnaam uit, 17 of 20. Beide zijn uitstekende bedragen. Maar juist dat ze dit zo helder willen hebben zegt mij dat er meer achter steekt.
Haha, Brands
Kom op, wees eerlijk, wat doet Brands zo goed? Ja, een miljoentje of drie wellicht praat hij erbij, als hij heel erg zijn best doet, maar als Roma zo gek is om zoveel te betalen is dat enkel het geluk van Brands en niet zijn kunde. What's next, PSV krijgt ook miljoenen uit andere transfers van Roma?
Complimentje voor Brands inzake transfer Strootman is schijnbaar iets teveel gevraagd.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Wat is er dan zo knap aan? Het is maar wat de gek ervoor geeft. Zie Ajax inzake Sulejmani, Real inzake Bale, etc. Ik heb niet de illusie dat een TD of wie dan ook erg veel invloed heeft op zo'n deal. De prijs wordt toch grotendeels bepaald door de markt en met name door de media. Dan nog zijn er natuurlijk betere onderhandelaars en mindere onderhandelaars. Maar extreem veel invloed zal dat niet hebben, enkel bij de meer creatieve deals wellicht.
Buiten dat is het nog maar de vraag in hoeverre het ook allemaal waar is. De eerste anderhalve week werd ook bij hoog en laag volgehouden dat het 20 miljoen 'clean' was. Uiteindelijk bleek het 16-17 plus eventuele bonussen.
Dit alles - alle berichten de laatste tijd, die ook de contractverlenging moesten 'begeleiden' - riekt heel erg naar een fikse PR-machine, ter indaling van een op hande zijnde dubieuze deal, waarschijnlijk de Doyen-deal.
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4084 stemmen
Jemig, ook Napoli betaalt in termijnen? Dacht dat ze flink hadden gecasht? Nog een reden waarom je nooit zaken moet doen met Italianen. Altijd dat termijnen gedoe..
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2364 stemmen
Speciaal voor Rep.
Prachtig.

otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Wat leest mijn oog, hooliganisme op het MoMeVoetbalForum?
Voetbal is wel meer emotie en kan dus pittige discussies opleveren.
Tja, het is en blijft een simpel spelletje balletjetrap. Al die nep-emoties kunnen me gestolen worden.
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2364 stemmen
Zegt-ie net na dat filmpje...
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2364 stemmen
Ik was destijds aardig actief op het voetbaltopic en het ging daar wel wat heftiger aan toe dan hier. Ik vind het voetbaltopic hier erg vermakelijk in ieder geval en hoop dan ook dat het niet zover hoeft te komen als op MuMe destijds.
Ben ik het niet mee eens, eerlijk gezegd. Precies andersom.
Op MoMe zijn ze in dit geval jaren makkelijker geweest.
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4084 stemmen
Tja, het is en blijft een simpel spelletje balletjetrap. Al die nep-emoties kunnen me gestolen worden.
Je doet er zelf aan mee mallerd
The special one, Duitsland, haten op Bert v Marwijk/NL elftal, Mickey Mouse League, bijnamen voor spelers met vlechtjes of schoppende Nigels etc. etc.
Leland Palmer
-
- 23785 berichten
- 4895 stemmen
Mooizo, Fellaini (hoogstwaarschijnlijk) naar Manchester United. Laat maar komen, die gast kunnen we goed gebruiken. 
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3775 stemmen
Om 't maar even over voetbal te hebben:
Meulensteen is na nog geen 2 weken ontslagen! 
En de nieuwe Kaka schijnt waarschijnlijk toch op huurbasis te gaan naar Vitesse. Da's wel een dikke aanwinst. Voor Vitesse maar ook voor de Eredivisie.
Ritzmaier op huurbasis naar Cambuur. Is goed voor 'm, alleen zie ik niet een potentiële speler voor het eerste van PSV in 'm.
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4084 stemmen
Zo'n video bewijst maar weer eens wat voor modderfiguur de club al twintig jaar in de Premier League slaat. Kan veel meer uit gehaald worden.
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4084 stemmen
Om 't maar even over voetbal te hebben:
Meulensteen is na nog geen 2 weken ontslagen! 
En de nieuwe Kaka schijnt waarschijnlijk toch op huurbasis te gaan naar Vitesse. Da's wel een dikke aanwinst. Voor Vitesse maar ook voor de Eredivisie.
Niet eens de nieuwe Messi of Ronaldo? Of is het de nieuwe Kaka omdat ie het maar 1 club goed gaat doen en de rest van zn carriere op de bank wilt zitten? 
depri83
-
- 6803 berichten
- 1490 stemmen
Wat is er dan zo knap aan? Het is maar wat de gek ervoor geeft. Zie Ajax inzake Sulejmani, Real inzake Bale, etc. Ik heb niet de illusie dat een TD of wie dan ook erg veel invloed heeft op zo'n deal. De prijs wordt toch grotendeels bepaald door de markt en met name door de media. Dan nog zijn er natuurlijk betere onderhandelaars en mindere onderhandelaars. Maar extreem veel invloed zal dat niet hebben, enkel bij de meer creatieve deals wellicht.
Buiten dat is het nog maar de vraag in hoeverre het ook allemaal waar is. De eerste anderhalve week werd ook bij hoog en laag volgehouden dat het 20 miljoen 'clean' was. Uiteindelijk bleek het 16-17 plus eventuele bonussen.
Dit alles - alle berichten de laatste tijd, die ook de contractverlenging moesten 'begeleiden' - riekt heel erg naar een fikse PR-machine, ter indaling van een op hande zijnde dubieuze deal, waarschijnlijk de Doyen-deal.
Met jouw waardering van Strootman en Brands en de uiteindelijke transfersom in ogenschouw genomen is het opmerkelijk dat je de inzameling voor een standbeeld van Marcel nog niet bent gestart.
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2364 stemmen
Niet eens de nieuwe Messi of Ronaldo? Of is het de nieuwe Kaka omdat ie het maar 1 club goed gaat doen en de rest van zn carriere op de bank wilt zitten?
Nee, al dat andere is voornamelijk pulp. Dit is prachtig. Authentiek.
Geen blote barstjes of trommels. Springen doe je maar op de trampoline. 
Joy4ever
-
- 4610 berichten
- 1833 stemmen
Ben ik het niet mee eens, eerlijk gezegd. Precies andersom.
Ik weet dat je wilt dat dit topic op slot gaat maar ik begrijp alleen niet zo goed waarom. Je bent toch niet verplicht om dit topic te bezoeken?
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2364 stemmen
Ik weet dat je wilt dat dit topic op slot gaat maar ik begrijp alleen niet zo goed waarom. Je bent toch niet verplicht om dit topic te bezoeken?

rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4084 stemmen
Nee, al dat andere is voornamelijk pulp. Dit is prachtig. Authentiek.
Geen blote barstjes of trommels. Springen doe je maar op de trampoline.
Nou dit is natuurlijk alles behalve authentiek of spontaan. Volgens mij nemen ze zelfs sjaaltjes mee als het 35 graden is en het zijn natuurlijk allemaal dagjesmensen die een keer mee willen doen met het bekende lied die steevast voor de match wordt gedraaid.
Vergeet niet dat ze bij Liverpool de overige 90 minuten hun lippen stijf op elkaar houden en in de 90e minuut weer het verplichte YNWA inzetten.
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4084 stemmen
Vroege dronk 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.