- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #6
Het grote voetbaltopic #6
Asaharo
-
- 1042 berichten
- 624 stemmen
Las het gisteravond na de wedstrijd op Teletekst. Hij wou een stap hogerop maar blijkbaar geen clubs die interesse in hem hadden.
Wolfsburg heeft Malanda gekocht. Ze lenen hem uit aan Zulte Waregem. Niet echt verrast dat dit Zulte Waregem gisteren de mist inging, blijft een klein volksclubje die een fantastisch seizoen hebben gespeeld maar dat is het dan ook. Maher vond ik eigenlijk heel erg matig, lees hier altijd van die berichten dat hij het grootste talent van Nederland is maar gisteren kwam het er toch niet goed uit. De Belgische U17 ploeg werd vorig jaar redelijk in de kijker gebracht door Boskamp " die kunnen ballen joh, sjonge niet normaal"
en daar waren Musonda en Bakkali wel de smaakmakers, die ene van Manchester trouwens ook. Niet degene die nu furore maakt en dicht bij de A-kern zit, want hij kan nog kiezen en is nog niet voor België uitgekomen maar die Braziliaanse Belg dacht ik. Bakkali moet met zijn kwaliteiten gewoon één van de smaakmakers worden en vervolgens de ploeg dragen. Net zoals Hazard bij Lille gedaan heeft.
Edit: opgezocht bij de selecties; Andreas Pereira is de naam.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Haha, Ajax -City een goede prestatie
.
Die City spelers hadden er al geen zin meer in als ze 3 stappen gezet hadden.
Inderdaad, City had gezien hun enorme Europese erelijst en jarenlange deelname aan de CL natuurlijk alle recht om er een beetje nonchalant mee om te gaan

The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Zeker wel, al was het niet zo erg als Twente en PSV. Maar Feyenoord trok zich ook ver terug en gokte op de counter, zoals bijna elke ploeg in Amsterdam. Meen ook te herinneren dat spelers van Feyenoord flink boos waren op zichzelf na afloop, dat ze zo matig voor de dag waren gekomen.
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
Dat laatste is heel wat anders natuurlijk. Feyenoord speelde(één van de/) hun slechtste wedstrijd van het seizoen uitgerekend in de Arena
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
Maar serieus over PSV. Die verrassen me oprecht. Ben benieuwd hoe ze gaan spelen in de competitie. Kan wel eens gunstig uit gaan pakken, maar ik zie het ook wel weer gebeuren dat het erg wisselvallig wordt tegen de kleintjes die er thuis vol in vliegen en Depay en Bakkali drie keer in 10 minuten doormidden schoppen bij wijze van spreken. Gelijk naar ADO nu bijvoorbeeld, dat kan zomaar een heel ander beeld gaan opleveren. Ben erg benieuwd naar dit seizoen. Tot vorige week schatte ik Feyenoord hoger in dan PSV, maar ik begin redelijk terug te krabbelen eerlijk gezegd.
PSV heeft nu een ontzettend snel en dynamisch team. Geen Mathijsen tegen PSV a.u.b.
Wel weinig ervaring en - waarschijnlijk - tactisch inzicht.
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
Inderdaad, City had gezien hun enorme Europese erelijst en jarenlange deelname aan de CL natuurlijk alle recht om er een beetje nonchalant mee om te gaan
Zelfs PSV neemt de EL niet serieus. Waarom zou City dat dan wel doen?
DMF
-
- 1042 berichten
- 385 stemmen
Zeker wel, al was het niet zo erg als Twente en PSV. Maar Feyenoord trok zich ook ver terug en gokte op de counter, zoals bijna elke ploeg in Amsterdam. Meen ook te herinneren dat spelers van Feyenoord flink boos waren op zichzelf na afloop, dat ze zo matig voor de dag waren gekomen.
Zeker niet waar. Die 1-0 valt ook niet als Feyenoord zich echt had ingegraven. Dan ligt er nooit zoveel ruimte achter je verdediging. Eerste kansje was ook voor Feyenoord (Pellè) en vlak na de 1-0 had Immers de gelijkmaker al op de schoen. Spelers waren ook boos, maar vooral vanwege het matige spel. Snel balverlies, heel onrustig. Aantal schoten lag ook gelijk, al speelde Feyenoord een deel van de wedstrijd natuurlijk tegen een man minder, maar dat leverde niets op. Twente heeft zich zeker ingegraven, dat sloeg helemaal nergens op.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Tegen City was CL. Geloof wel dat City het serieus nam, maar zal niet te veel waarde hechten aan de resultaten tegen Man U in de EL.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
Ik kan ook voorbeelden noemen waarin het juist wel goed ging met het kraken van een defensieve tegenstander. Kijk alleen al eens naar de topduels tegen Feyenoord, Twente en PSV in de ArenA. Sterke teams, maar wel met 11 man voor de eigen goal en Ajax heeft ze allemaal gekraakt.
Huh? Feyenoord ging gewoon in de aanval tegen Ajax, wat in de eerste 10 minuten ook lukte, tot Feyenoord een blunder achterin maakte - waar Feyenoord 10 seconden daarna een megakans kreeg. De 2-0 was een nog grotere blunder, waardoor het geen wedstrijd meer was. 3-0 ook een grote fout. Feyenoord kraakte zichzelf die wedstrijd.
Edit: DMF zegt (terecht) hetzelfde.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Omdat het de CL was, handige harry 
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
Van der Wiel komt d'r schijnbaar nooit meer in, ook nu weer niet. Ongelofelijk.
Zou kunnen voor van Rhijn, al is dat bijna om het even.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Zeker niet waar. Die 1-0 valt ook niet als Feyenoord zich echt had ingegraven. Dan ligt er nooit zoveel ruimte achter je verdediging. Eerste kansje was ook voor Feyenoord (Pellè) en vlak na de 1-0 had Immers de gelijkmaker al op de schoen. Spelers waren ook boos, maar vooral vanwege het matige spel. Snel balverlies, heel onrustig. Aantal schoten lag ook gelijk, al speelde Feyenoord een deel van de wedstrijd natuurlijk tegen een man minder, maar dat leverde niets op. Twente heeft zich zeker ingegraven, dat sloeg helemaal nergens op.
Nouja, ik vond Feyenoord ook vrij defensief, zeker vergeleken met het seizoen daarvoor, toen ze echt alle kansen hadden om in Amsterdam te winnen. Maar deze 3-0 vorig seizoen vond ik echt vallen door een gebrek aan durf, want Ajax speelde helemaal niet goed die middag. Maar toegeven, PSV en vooral Twente overtroffen die prestatie ruim. Wat Twente in Amsterdam liet zien was 1 van de lafste prestaties die een ploeg ooit in de ArenA leverde. Zelfs een RKC, Zwolle of Roda kwam nog met veel meer lef langs.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
Dat jaar ervoor was Feyenoord gewoon beter, tegen een zwakker Ajax.
Op zich begon Feyenoord niet eens zo zwak, maar als je achterin zo schuttert - héél de verdediging was waardeloos die dag - heb je weinig kans in dat betonblok.
DMF
-
- 1042 berichten
- 385 stemmen
Nouja, ik vond Feyenoord ook vrij defensief, zeker vergeleken met het seizoen daarvoor, toen ze echt alle kansen hadden om in Amsterdam te winnen. Maar deze 3-0 vorig seizoen vond ik echt vallen door een gebrek aan durf, want Ajax speelde helemaal niet goed die middag. Maar toegeven, PSV en vooral Twente overtroffen die prestatie ruim. Wat Twente in Amsterdam liet zien was 1 van de lafste prestaties die een ploeg ooit in de ArenA leverde. Zelfs een RKC, Zwolle of Roda kwam nog met veel meer lef langs.
Maar ja, het jaar daarvoor was het wel meer gericht op de snelle tegenstoot. Toen stond Fernandez ook in de spits, die leent zich daar veel meer voor dan de statische Pellè natuurlijk. Meeste kansen van toen kwamen ook voort uit druk zetten en rap naar voren.
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen

Waren Ajax en City al uitgeschakeld op dat moment of hoe komt ik daar nu bij?
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen

Waren Ajax en City al uitgeschakeld op dat moment of hoe komt ik daar nu bij?
Jij haalt de CL groep Real/City/Ajax/Dortmund door de war met de UC wedstrijden Ajax-Man Utd waar Ajax 0-2 verloor en 1-2 won denk ik.
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
Hm. Zou kunnen. Al dacht ik vrij zeker te zijn. Maar heb niet zo'n zin om het op te zoeken 
Wanneer wordt er geloot trouwens voor de EL en CL?
kos
-
- 46712 berichten
- 8868 stemmen
Hm. In mijn herinnering kon City toch al niet meer doorgaan? En hadden ze daarom totaal geen interesse?
$pecial
-
- 1147 berichten
- 553 stemmen
Volgens mij moest City 3 punten halen, anders was het einde verhaal voor ze.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Hm. In mijn herinnering kon City toch al niet meer doorgaan? En hadden ze daarom totaal geen interesse?
Totale onzin. Ajax-City was wedstrijd 3 en City-Ajax was wedstrijd 4. Dus er lagen nog zat mogelijkheden voor City. Jammer dat je zelfs een zege op 1 van de rijkste teams ter wereld niet normaal kan erkennen.
Volgens mij had City eerst bij Real uit verloren en daarna thuis tegen Dortmund 1 punt gepakt. Er was dus bij een zege op Ajax weinig aan de hand voor ze. Maar ze zijn gewoon weggespeeld in Amsterdam en 1 helft in hun eigen stadion.
kos
-
- 46712 berichten
- 8868 stemmen
Ik meende me zoiets te herinneren. Zal me wel vergissen dus.
Wat ik nog wel weet is dat er 1 groot futloos groepje op het veld stond dat in de 70ste minuut een keer ging voetballen.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Ik meende me zoiets te herinneren. Zal me wel vergissen dus.
Wat ik nog wel weet is dat er 1 groot futloos groepje op het veld stond dat in de 70ste minuut een keer ging voetballen.
Ook onzin. City had gewoon niks in te brengen. Maar ondanks dat hebben ze zelfs 0-1 voorgestaan door Nasri. Nou hadden ze wel een matige coach en is een middenveld met prutsers als Barry ook niet alles, maar ze zijn wel die avond gedeclasseerd.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
Beetje zoals Stelende Stefano, Konjo Kenneth , Afro Anita en Gangsterr Gregg?
Ik prefereer Twittery. Maar dit bedoel ik dus. Als je alleen maar van dit soort typjes erin hebt raakt de hele boel uit balans. Ze kunnen allemaal wel voetballen, maar er moeten ook "normale" jongens in een elftal zitten die de boel in balans brengen.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
Ook onzin. City had gewoon niks in te brengen. Maar ondanks dat hebben ze zelfs 0-1 voorgestaan door Nasri. Nou hadden ze wel een matige coach en is een middenveld met prutsers als Barry ook niet alles, maar ze zijn wel die avond gedeclasseerd.
Ik denk dat Kos het heeft over de wedstrijd in Manchester.
Montorsi
-
- 9720 berichten
- 2382 stemmen
Ik prefereer Twittery. Maar dit bedoel ik dus. Als je alleen maar van dit soort typjes erin hebt raakt de hele boel uit balans. Ze kunnen allemaal wel voetballen, maar er moeten ook "normale" jongens in een elftal zitten die de boel in balans brengen.
Herstel, blanke jongens.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Dan haalt hij net als schram 2 clubs door elkaar.
En ook de prestatie uit bij Man Utd afdoen als niks is onzinnig. Ga daar maar eens winnen. Ajax deed het. Zeker na de rust heeft Man Utd alles bij moeten zetten nog. Jammer dat die 1-2 toen pas laat viel, want je had ze uit kunnen schakelen. Maargoed, die wedstrijd minder glorieus noemen kan ik ergens nog begrijpen, maar de 4 punten tegen City waren gewoon verdiend en knap.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
Veel kwaliteit ingeleverd? Waar je dat vandaan haalt. Bakkali (het megatalent die elke grote club op zijn lijstje heeft staan), Maher gekocht, Bruma, Rekik, Schaars, Zoet ipv Waterman. Egotrippers Lens en Mertens weg. Verlies van Bommel en Strootman wordt ook prima opgevangen.
Hoe kunnen ze er in hemelsnaam minder op geworden zijn. Individualiteit is vervangen voor collectief. Word je nooit minder van. Of je moet het hebben over mannen als Ronaldo, Messi en consorten.
Maher en Bakkalli vind ik geen mensen voor het collectief in ieder geval. Vooral Maher is ook een egotripper eerste klas. Bruma en Rekik kwamen fris over, maar zijn ook spelers die al vroeg voor het geld gekozen hebben maar verwacht wel dat zij revanche op zichzelf willen nemen. Schaars is over the hill en Zoet is tig keer beter dan Waterman, maar vind hem nog niet constant. Matavz moet er wel een keer buiten gezet worden, wat een dooie mus blijft dat zeg.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
Nee, de uitwedstrijd tegen City.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
Uh ja. Ik zeg gewoon wat iedereen denkt, maar overduidelijk mensen die in de politiek correcte bui blijven ahngen. Een team vol negers of Marokkanen functioneert gewoon niet. Daar moeten gewoon wat nuchtere Hollanders tussen zitten. Al is het ook alleen maar om je te kunnen identificeren met een elftal. Daarbij zijn het allemaal nog jochies van de straat, die mentaal nog een boel te verduren krijgen. Sta er maar aan...
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.