- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #6
Het grote voetbaltopic #6
j0enne
-
- 9608 berichten
- 3780 stemmen
j0enne
-
- 9608 berichten
- 3780 stemmen
Bwa het blijft Zulte natuurlijk. Sneu overigens dat Malanda nu toch blijft bij Zulte, hadden ze gisteren heel hard nodig gehad.
Montorsi
-
- 9720 berichten
- 2382 stemmen
Maar serieus over PSV. Die verrassen me oprecht. Ben benieuwd hoe ze gaan spelen in de competitie. Kan wel eens gunstig uit gaan pakken, maar ik zie het ook wel weer gebeuren dat het erg wisselvallig wordt tegen de kleintjes die er thuis vol in vliegen en Depay en Bakkali drie keer in 10 minuten doormidden schoppen bij wijze van spreken. Gelijk naar ADO nu bijvoorbeeld, dat kan zomaar een heel ander beeld gaan opleveren. Ben erg benieuwd naar dit seizoen. Tot vorige week schatte ik Feyenoord hoger in dan PSV, maar ik begin redelijk terug te krabbelen eerlijk gezegd.
Stu-Pot
-
- 3491 berichten
- 1189 stemmen
Las het gisteravond na de wedstrijd op Teletekst. Hij wou een stap hogerop maar blijkbaar geen clubs die interesse in hem hadden.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Feyenoord hoger inschatten dan PSV, hoeveel kratten bier had je toen op dan?
Montorsi
-
- 9720 berichten
- 2382 stemmen
Feyenoord hoger inschatten dan PSV, hoeveel kratten bier had je toen op dan?
Vorig jaar scheelde het maarliefst 1 puntje... aangezien PSV op papier veel kwaliteit heeft ingeleverd, en Feyenoord intact is gebleven, zou ik niet weten wat daar vreemd aan is.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Vond de shirts van PSV wel ok eerlijk gezegd. Leek wel Benfica of zo. Verder is dat ZW een soort niveautje Groningen/Heerenveen in goede doen. Vond PSV bij vlagen erg leuk spelen, maar alles is al beter dan dat vreselijke elftal van vorig seizoen.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Vorig jaar scheelde het maarliefst 1 puntje... aangezien PSV op papier veel kwaliteit heeft ingeleverd, en Feyenoord intact is gebleven, zou ik niet weten wat daar vreemd aan is.
Veel kwaliteit ingeleverd? Waar je dat vandaan haalt. Bakkali (het megatalent die elke grote club op zijn lijstje heeft staan), Maher gekocht, Bruma, Rekik, Schaars, Zoet ipv Waterman. Egotrippers Lens en Mertens weg. Verlies van Bommel en Strootman wordt ook prima opgevangen.
Hoe kunnen ze er in hemelsnaam minder op geworden zijn. Individualiteit is vervangen voor collectief. Word je nooit minder van. Of je moet het hebben over mannen als Ronaldo, Messi en consorten.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Alleen erg veel aan ervaring ingeboet, het zijn wel echt een stel jonkies. Benieuwd of ze zich staande kunnen houden tegen de echt fysiek ingestelde clubs.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ik denk dat het voor de eredivisie niet veel uit zou maken, maar wel voor Europees. Al zulle nze wel naar de EL gaan en die laten ze toch lopen
.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Net als dat ze de competitie en beker laten lopen 
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Vergelijk het eens met wedstrijden van Ajax thuis tegen bijv. Roda, ADO, Utrecht of Heracles (allemaal echt niet beter dan Zulte) waarin het Ajax maar niet lukt er doorheen te komen. Iedereen wijst dan naar het compacte spel van de tegenstander, maar dat komt gewoon door het enorm statische, stroperige en voorspelbare spel van Ajax. Er zit erg weinig beweging en dynamiek in de ploeg zonder bal, waardoor combineren lastig wordt en je vooral veel balletjes breed en terug krijgt in een U-vorm (back, flankspeler, back, CV, keeper, back, flankspeler, etc.). Pisballetjes ook nog vaak ... Dat vond ik trouwens gisteren ook een pluspunt van veel PSV'ers, ballen werden doorgaans lekker hard en zuiver ingespeeld en dan ook vaak mooi tussen de linies.
Wat dan nog het meeste stoort is dat Ajax het wel kán, dat bewijzen enkele wedstrijden in de afgelopen seizoen weldegelijk, maar ze laten het gewoon veel te weinig zien. Zeker nu iedereen Ajax tot topfavoriet bombardeert ben ik benieuwd hoe ze daar mee omgaan. Laten ze zich daardoor in slaap sussen (zoals tegen AZ m.i. ook al grotendeels gebeurde) of staan ze eindelijk eens op om ook echt te laten zien wat we na drie jaar met nagenoeg dezelfde kern-spelers mogen verwachten?
Lang verhaal, maar het is natuurlijk onzinnig om Zulte met pakweg Schalke, Lyon of Arsenal te vergelijken. Als PSV het tegen die teams ook zo flitsend en goed doet, dan staan ze ergens. Zulte zegt mij weinig, die hebben gister niet 1x een moment laten zien dat je dacht dat ze konden voetballen.
Ik snap ook niet dat jij altijd maar Ajax erbij pakt om je negatieve ideeën maar te benadrukken. Ik kan ook voorbeelden noemen waarin het juist wel goed ging met het kraken van een defensieve tegenstander. Kijk alleen al eens naar de topduels tegen Feyenoord, Twente en PSV in de ArenA. Sterke teams, maar wel met 11 man voor de eigen goal en Ajax heeft ze allemaal gekraakt. Dat het tegen teams als ADO en Roda ook wel eens mislukte, so be it. Je doet net of PSV dit niveau van gister elke week op de mat kan gaan leggen, met succes. Het PSV van vorig seizoen had Zulte ook een pak slaag gegeven. Sterker, het PSV van vorig seizoen won flink wat potjes met gigantische cijfers.
Montorsi
-
- 9720 berichten
- 2382 stemmen
Nou niet zo gek gaan doen
PSV verkoopt zijn 3 beste spelers, en er stopt een grootheid, en haalt er voor terug Schaars en (vooruit) Maher. Voor de rest wordt het ingevuld met spelers met amper ervaring. Dan is het echt maar afwachten hoe dat gaat staan. Leuk dat er zoveel clubs achter Bakkali aan zaten, maar dat mannetje is 17 jaar en dus moet je maar zien hoe hij zo'n seizoen door komt. Depay idem dito. Achterin zijn gekomen Bruma die al twee seizoenen stil staat in zijn ontwikkeling, en een talent van 18 zonder ervaring. Afwachten dus hoe dat gaat staan. Dan is er een rechtsback gehaald bij het tweede van de Portugese middenmoot, en hadden ze er zelf nog een die 2 jaar terug nog bij de amateurs speelde. Alleen Zoet lijkt me bij voorbaat al duidelijk een vooruitgang als je het mij vraagt.
Dit op een rijtje en dan kun je toch niet met droge ogen beweren dat je daar bij voorbaat al meer van verwacht dan Feyenoord waar driekwart van de ploeg in Oranje staat? En dan moet ik op basis van 0 beelden en wedstrijden maar verwachten dat PSV er alleen maar op vooruit is gegaan ja? 
Mocht PSV om de titel gaan mee doen (best mogelijk) is dat eerder een verrassing dan een vanzelfsprekendheid.
j0enne
-
- 9608 berichten
- 3780 stemmen
Van Gaal heeft d'r weer één hoor! Paul Verhaegh!
Verder blijft 't lachwekkend dat die bankzitter van een Cillessen er weer bij zit is daar waar Stekelenburg niet van de partij is, net als Sneijder.
En uiteraard is ook Mathijsen weer van de partij, man man man.
Van der Wiel komt d'r schijnbaar nooit meer in, ook nu weer niet. Ongelofelijk.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Lang verhaal, maar het is natuurlijk onzinnig om Zulte met pakweg Schalke, Lyon of Arsenal te vergelijken.
Ik ben benieuwd wat dit PSV kan tegen topploegen. De basis - spelplezier en ontzettend veel techniek - is er in ieder geval. Nu kijken hoe ze omgaan met meer fysiek en tegenslagen. Overigens ben ik het ook helemaal eens met Naomi wat PSV betreft; je raakt wat individualisten met aardige statistieken kwijt, maar krijgt er een collectief voor terug - want nare trekjes en egoïstisch waren of hadden ze allemaal.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Veel if's, al maakte ik me daar niet zo druk om. Het waren wel de betere spelers van PSV, maar had nou niet het idee dat het degene waren die de kar trokken. Ik ben overtuigt van het voetbal bij PSV, en eerlijk is eerlijk Feyenoord was afhankelijk van één man. Qua voetbal zie ik nog niet veel in Feyenoord. Vorig jaar was dan voor mij een niet reëel beeld van hoe dicht Feyenoord en PSV bij elkaar lagen.
j0enne
-
- 9608 berichten
- 3780 stemmen
Dat Brands d'r verdomme volgend jaar maar voor zorgt dat Bakkali een dik contract gaat tekenen voor 5 jaar.
Alleen Maher van de PSV'ers aanwezig bij Oranje.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Pierre van den Hoogen is zijn zaakwaarnemer, dat gaat dan wel een minimaal transferbedrag clausuletje worden
.
Montorsi
-
- 9720 berichten
- 2382 stemmen
Qua voetbal zie ik nog niet veel in Feyenoord. Vorig jaar was dan voor mij een niet reëel beeld van hoe dicht Feyenoord en PSV bij elkaar lagen.
Zou niet weten waarom niet. In onderlinge wedstrijden is het verschil al twee jaar niet significant gebleken, en in de competitie eindigen ze in die twee jaar ook vrijwel gelijk.
Ik mag toch hopen dat er bij Feyenoord wat spelers weer beter worden dan dat ze vorig seizoen waren (Clasie, De Vrij bijv.), en dat ze niet te snel Pelle gaan zoeken (waar Koeman ook op hamert).
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Hou op Quido. Natuurlijk heeft het met de tegenstand te maken. Net of Schalke, Lyon of Arsenal zoveel ruimte weg geeft en zo matig verdedigd. En eerlijk, Zulte kwam er een paar keer aardig door bij PSV achterin. Alleen hebben zij geen spelers lopen die er dan nog wat mee doen, maar andere (betere) teams hebben dat wel. Niet gedacht dat jij je zoveel zand in de ogen laat strooien na 1 oefenduel en een potje tegen een dramatisch ploegje uit België. PSV verdient credits en lof, maar ook enige nuance. En wat jij typerend vind boeit me niet. Ik vind jouw reactie weer typerend voor het indekken dat al jaren bij je past.
jordandejong
-
- 4772 berichten
- 1431 stemmen
Van Gaal heeft d'r weer één hoor! Paul Verhaegh!
Verder blijft 't lachwekkend dat die bankzitter van een Cillessen er weer bij zit is daar waar Stekelenburg niet van de partij is, net als Sneijder.
En uiteraard is ook Mathijsen weer van de partij, man man man.
Van der Wiel komt d'r schijnbaar nooit meer in, ook nu weer niet. Ongelofelijk.
Begint nu inderdaad wel erg triest te worden met het Nederlands Elftal. Een speler van het kaliber Augsburg zou normaal gesproken nooit aanspraak maken op een plaats in het NL elftal. Sowieso is het voor Nederland toch vrij ongebruikelijk dat een 30 jarige nu pas zijn debuut maakt voor het nationale elftal (op Wisgerhof, wat ook een mislukking was, na natuurlijk)..?
Het wachten is op Jos Hooiveld....
kos
-
- 46710 berichten
- 8867 stemmen
Haha, Ajax -City een goede prestatie
.
Die City spelers hadden er al geen zin meer in als ze 3 stappen gezet hadden.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Niet gedacht dat jij je zoveel zand in de ogen laat strooien na 1 oefenduel en een potje tegen een dramatisch ploegje uit België. PSV verdient credits en lof, maar ook enige nuance.
Buiten je loze opmerking over het indekken weer. Vraag me sowieso af wat er 'indekkend' aan is als het spel van PSV me kan bekoren, maar dat van Ajax niet. Puur een constatering.
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
Derk BoerRigter heeft zijn toptransfer te pakken
Toch wel een aderlating voor de Mickey Mouse League.
Om sommige fans hier een hart onder de riem te steken na dit verlies plaats ik er een leuke foto bij van Derk Boerrigter met ontbloot bovenlichaam, flashy veters en uiteraard zijn short een beetje afgezakt zodat de rand van de Björn Borg boxer zichtbaar is. SWAG!!
(afbeelding)
Jammer dat deze sympathieke, roomblanke speler niet langer op de Mickey Mouse velden te bewonderen is. Dat gifje van dat struikelende paard zal altijd op m'n netvlies blijven staan 
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3705 stemmen
Dan zit er nog meer kwaliteit in dan gister bij Zulte. Maar vind het allemaal wat onzinnig. In de CL is het alleen maar goed als meer NL clubs wat laten zien. En misschien zien we voor het eerst in tijden weer een Ajax - PSV of visa versa waar van beide kanten een heel hoog niveau word gehaald!
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
Dat geneuzel over de selectieopvulling begint toch vrij droevig te worden.. Ten eerste vraag ik me af of men Verhaegh überhaupt wel eens heeft zien spelen en ten tweede doet men alsof Van Gaal hem als basisklant meeneemt naar Rio.. Die gozer zet waarschijnlijk gewoon de doelen klaar voor het partijspel op de training en deelt hesjes en pionnen uit.
kos
-
- 46710 berichten
- 8867 stemmen
Verhaegh tip ik al tijden als rechtsback in Oranje. Na Janmaat ook duidelijk de beste optie.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Het is ook maar een voorselectie, waarom zou je niet even kijken wat ie kan. Louis is prima bezig.
DMF
-
- 1042 berichten
- 385 stemmen
Lang verhaal, maar het is natuurlijk onzinnig om Zulte met pakweg Schalke, Lyon of Arsenal te vergelijken. Als PSV het tegen die teams ook zo flitsend en goed doet, dan staan ze ergens. Zulte zegt mij weinig, die hebben gister niet 1x een moment laten zien dat je dacht dat ze konden voetballen.
Ik snap ook niet dat jij altijd maar Ajax erbij pakt om je negatieve ideeën maar te benadrukken. Ik kan ook voorbeelden noemen waarin het juist wel goed ging met het kraken van een defensieve tegenstander. Kijk alleen al eens naar de topduels tegen Feyenoord, Twente en PSV in de ArenA. Sterke teams, maar wel met 11 man voor de eigen goal en Ajax heeft ze allemaal gekraakt. Dat het tegen teams als ADO en Roda ook wel eens mislukte, so be it. Je doet net of PSV dit niveau van gister elke week op de mat kan gaan leggen, met succes. Het PSV van vorig seizoen had Zulte ook een pak slaag gegeven. Sterker, het PSV van vorig seizoen won flink wat potjes met gigantische cijfers.
No way dat Feyenoord zich vorig seizoen heeft ingegraven in de sporthal. 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.