- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #6
Het grote voetbaltopic #6
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Ik geloof overigens weer niet dat de canalparade daar het juiste middel voor is.
)
Wellicht om een statement te maken naar landen als Rusland (zie bijvoorbeeld de winterspelen en de ''vrijheden'' die homo's daar nu tijdelijk krijgen). Maar verder zie ik maar weinig voordelen voor een Nederlandse homo (in de kast of niet) als malloten op een boot gaan staan. 80% daar rept over gelijke rechten, maar diep van binnen willen Nederlandse homo's speciaal en apart zijn en dit ook tonen naar de buitenwereld; hoezo hypocriet. Dan komen akelige organisatie als Gay.nl nog uit het houtwerk gekropen om hun zegje te doen; geef me een teiltje want laatstgenoemde is het prototype van een hypocriete organisatie die zichzelf maar wat te graag in de slachtofferrol positioneert.
Subsidieer dan het COC maar wat meer; die trachten tenminste nog wat nuttig werk te verrichten.
mjk87 (moderator films)
-
- 14552 berichten
- 4532 stemmen
Wellicht om een statement te maken naar landen als Rusland (zie bijvoorbeeld de winterspelen en de ''vrijheden'' die homo's daar nu tijdelijk krijgen).
Wellicht wel ja, al is politieke druk veel belangrijker. Maar goed, dan moet je wel een topdown-benadering toepassen, te meer de bevolking daar bijzonder sterk anti-homo is. Dat verandert de komende decennia niet zo maar, tenzij je wellicht als overheid dat actief gaat bestrijden. Maar dat moet dan met de hele EU en de VS druk voeren om het iets te laten lijken - als Nederland alleen werkt dat nooit- en zolang ze zelfs in Amerika nog lastig doen zie ik ook dat niet gebeuren. Hoe spijtig ook.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Ja lastig.. helemaal in het voetbalwereldje. Nu zal het gros van de mensen je ongetwijfeld wel accepteren, maar dan nog moet je achteraf de douche in etc.. Ben je niet bang voor dat soort momenten?
Noem het kortzichtig, maar het eerste wat ik deed wat kijken naar wat voor soort namen er op de spelerslijst stonden. En voordat mensen weer over racisme beginnen, het is gewoon een feit dat bepaalde culturen er statistisch gezien meer moeite mee hebben. De douchemomentjes, tsjah; ik heb geen moeite met een grapje erover want zoiets moet gewoon kunnen. Maar dat is inderdaad het meest onzekere punt van allemaal.
Ik heb in ieder geval idee dat als ik mijn voeten laat spreken dat dat de toon gaat zetten; dat hoop ik in ieder geval.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2117 stemmen
omdat er geen woord over gesproken wordt in de bijbel

(en ongetwijfeld krijg ook ik wel weer kritiek op wat ik zojuist beschreven heb)
Jep, als er íemand is die hier in de pen klimt... 
david bohm
-
- 3081 berichten
- 3447 stemmen
Spreekt er hier iemand Spaans? Eriksen en Fischer zijn #15 en #16 op een lijst van het Spaanse Sport met de 50 grootste talenten: http://jovenes-promesas.sport.es/
Ja ik spreek Spaans, hoezo?
Over Eriksen staat er:
Technisch compleet, ziet de ruimtes goed en kan een wedstrijd lezen. Hij is in staat om de beslissende pass te geven, heeft een goede dribbel en kan temporiseren.
Verbeterpunten:
Zijn rendement in een grote competitie valt te bezien. De vrijheid die hij bij Ajax geniet maakt hem wat anarchistisch/eigenzinnig en onregelmatig in zijn spel
Fischer
Snel, handig, scorend vermogen met een machtige versnelling. Kan zich vrijmaken van zijn man en technisch goed. Het is een nr 9 met een goed schot van (middel)lange afstand.
Verbeterpunten:
Moet fysiek en tactisch sterker worden. Balverlies, te haastig. Moet eerder afspelen.
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
Wat doet die Bartra nou in die lijst, die kan er echt he-le-maal niks van.
Flauw ook dat-ie op alfabetische volgorde is, en met veel te veel Spanjaarden. Nee, dit is niks.
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
Buiten dat begint het het met de meest essentiële vraag die er is: waartoe zijn wij op Aard?
Denken dat de mens meer is dan een doelloze kosmische toevalligheid is de bron van al het kwaad.
j0enne
-
- 9608 berichten
- 3780 stemmen
Nou, Park dus weer niet transfervrij maar nu weer huren voor een jaar.
Wat een gedoe allemaal zeg.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
PSV betaalt die Park een miljoen, QPR betaalt bijna nog 5 ton. Wat een geld voor een modale harddraver. Vraag me echt af wat PSV nou met hem moet. Het lijkt me een introverte gozer die ook niet echt het type is om anderen wat te leren. Wel zal hij vast op routine PSV af en toe bij de hand kunnen nemen, maar ik zou er ook weer niet teveel van verwacht. Als speler was hij vrij beperkt op voetballend vlak. Hij moet het van loopvermogen en hard werken hebben. Toch is het wel een geinige naam voor de Eredivisie. Een jaar huren lijkt me voor PSV trouwens handiger, dan kan je eerst een seizoen zien wat hij nog kan. En dan neem je hem helemaal over.
Apollinisch
-
- 21299 berichten
- 0 stemmen
Ja ik spreek Spaans, hoezo?
Over Eriksen staat er:
Technisch compleet, ziet de ruimtes goed en kan een wedstrijd lezen. Hij is in staat om de beslissende pass te geven, heeft een goede dribbel en kan temporiseren.
Verbeterpunten:
Zijn rendement in een grote competitie valt te bezien. De vrijheid die hij bij Ajax geniet maakt hem wat anarchistisch/eigenzinnig en onregelmatig in zijn spel
Fischer
Snel, handig, scorend vermogen met een machtige versnelling. Kan zich vrijmaken van zijn man en technisch goed. Het is een nr 9 met een goed schot van (middel)lange afstand.
Verbeterpunten:
Moet fysiek en tactisch sterker worden. Balverlies, te haastig. Moet eerder afspelen.
david bohm
-
- 3081 berichten
- 3447 stemmen
De nada. Tja, dat staat er inderdaad. Zegt wel wat over de lijst denk ik.
j0enne
-
- 9608 berichten
- 3780 stemmen
PSV betaalt die Park een miljoen, QPR betaalt bijna nog 5 ton. Wat een geld voor een modale harddraver. Vraag me echt af wat PSV nou met hem moet. Het lijkt me een introverte gozer die ook niet echt het type is om anderen wat te leren. Wel zal hij vast op routine PSV af en toe bij de hand kunnen nemen, maar ik zou er ook weer niet teveel van verwacht. Als speler was hij vrij beperkt op voetballend vlak. Hij moet het van loopvermogen en hard werken hebben. Toch is het wel een geinige naam voor de Eredivisie. Een jaar huren lijkt me voor PSV trouwens handiger, dan kan je eerst een seizoen zien wat hij nog kan. En dan neem je hem helemaal over.
Snap 't wel dat QPR 't zo wil spelen, anders moesten ze z'n contract laten ontbinden en 'm nog veel en veel meer meegeven.
Asaharo
-
- 1042 berichten
- 624 stemmen
Denken dat de mens meer is dan een doelloze kosmische toevalligheid is de bron van al het kwaad.
Denken dat de mens niets is heeft ons in de vorige eeuwen ook geen goed gedaan. Zie de nihilistische revoluties. Alles komt neer op een eis ( illusie) naar ( van) eenheid, vandaar ook de drang naar structuur, zie ook deze site waar we alles catalogiseren. De mateloosheid is gevaarlijk in beide denkpatronen zowel in het niets als in het alles, de maat als afbakening is misschien het meest rechtvaardige, voor zover dat mogelijk is uiteraard.
david bohm
-
- 3081 berichten
- 3447 stemmen
Wat doet die Bartra nou in die lijst, die kan er echt he-le-maal niks van.
Flauw ook dat-ie op alfabetische volgorde is, en met veel te veel Spanjaarden. Nee, dit is niks.
Sport is Catalaans, dan kun je dat verwachten. Zijn nog erger dan Friezen haha.
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
Zie de nihilistische revoluties.
Kun je hier een paar voorbeelden van noemen? Ben dat begrip nog nooit tegengekomen.
Ach, het houdt de mensen een beetje in het gareel, dat nut zie ik ook wel.
Sorry maar hier kan ik geen chocola van maken.
Asaharo
-
- 1042 berichten
- 624 stemmen
De Franse revolutie, de Russische revolutie, de Duitse revolutie... Allemaal ondernemingen die uitgingen van een idee, namelijk een "rechtvaardige" maatschappij stichten, waar in het heden de mens wordt beschouwd als een werktuig die zich moet schikken naar een idee dat alomvattend is, en wat leidt tot terreur en dictaturen. Wat dat idee is is verschillend per revolutie. In het Communisme bijvoorbeeld moet de huidige mens werken voor de toekomstige mens die het beter zal hebben. Hoeveel mensen er ondertussen sterven doet er niet toe. De waarde van een mensenleven is niet belangrijk en heeft zelfs geen waarde. Enkel het idee heeft een waarde, de waarde. Dat is nihilisme, of in ieder geval een vorm ervan.
De maat is een gewoon gematigd leven, niet van de ene excessen naar de andere gaan. Een idee niet aanhangen als de volledige waarheid want die is er niet.
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
Als je ze al (in bepaalde aspecten) op 1 hoop kan gooien, ik heb ze nog nooit als 'nihilistische revoluties' in de boekjes zien staan, en je beschrijft met die allesomvattende maatschappelijke en politieke constellaties en ideeën ook wat mij toekomt als juist het tegenovergestelde van nihilisme.
Tja, nihilisme dus 
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Bij welke club speelt die Nihilisme eigenlijk?
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
Luc Nihilisme speelde vroeger bij PSV, van zijn zoon horen we al een tijdje niks meer.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2117 stemmen
Bij welke club speelt die Nihilisme eigenlijk?
nooit verder gekomen dan een nietszeggend amateurclubje in oost vlaanderen
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Hij heeft Ajax anders wel aan de top gebracht. Blijkbaar is het een codenaam voor Seniele Jopie?
Nihilisme brengt Ajax aan de top - Sport - VK - volkskrant.nl
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2117 stemmen
ohja, was zo te zien nog vóór de fluwelen revolutie
Joy4ever
-
- 4617 berichten
- 1840 stemmen
j0enne
-
- 9608 berichten
- 3780 stemmen
Messi zal 'm wel weer winnen, gewoon omdat 't Messi is. 
Ronaldo wint alles, Messi topscoorder > Messi.
Messi wint alles, Ronaldo topscoorder > Messi.
%%%%%%
-
- 2543 berichten
- 1234 stemmen
Geen Lahm of Muller 
Ik gok zelf op Ribéry. Ondanks dat hij een paar keer goed weg is gekomen van flinke schorsingen 
Die statistieken van Ribéry in de CL :'' Zoals gezegd won Ribéry de Cup met de Grote Oren, al was zijn eigen bijdrage met één goal en vijf assists gering''
j0enne
-
- 9608 berichten
- 3780 stemmen
@RikElfrink 51s
#PSV krijgt misschien geen 20, maar wel 24 of 25 miljoen voor #Strootman vanwege doorverkoop%.
Doet die Brands even.
mjk87 (moderator films)
-
- 14552 berichten
- 4532 stemmen
@RikElfrink 51s
#PSV krijgt misschien geen 20, maar wel 24 of 25 miljoen voor #Strootman vanwege doorverkoop%.
Doet die Brands even.
Haha, Brands
Kom op, wees eerlijk, wat doet Brands zo goed? Ja, een miljoentje of drie wellicht praat hij erbij, als hij heel erg zijn best doet, maar als Roma zo gek is om zoveel te betalen is dat enkel het geluk van Brands en niet zijn kunde. What's next, PSV krijgt ook miljoenen uit andere transfers van Roma?
j0enne
-
- 9608 berichten
- 3780 stemmen
Lyon door, scoren net de 0-1. 
Zenith gaat 't morgen ook makkelijk redden met die 0-1.
j0enne
-
- 9608 berichten
- 3780 stemmen
Haha, Brands
Kom op, wees eerlijk, wat doet Brands zo goed? Ja, een miljoentje of drie wellicht praat hij erbij, als hij heel erg zijn best doet, maar als Roma zo gek is om zoveel te betalen is dat enkel het geluk van Brands en niet zijn kunde. What's next, PSV krijgt ook miljoenen uit andere transfers van Roma?
Voor buitenlandse club niet nee, voor Nederlandse clubs wel.
Het percentage is trouwens 15%.
Valt die tegen en verkopen ze 'm voor 10 miljoen heb je gewoon al 1.5 miljoen binnen.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Lyon door, scoren net de 0-1. 
Zenith gaat 't morgen ook makkelijk redden met die 0-1.
PSV naar de Europa League 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.