• 16.060 nieuwsartikelen
  • 179.231 films
  • 12.289 series
  • 34.133 seizoenen
  • 649.756 acteurs
  • 199.353 gebruikers
  • 9.396.126 stemmen

Het grote voetbaltopic #3

zoeken in:

timbo_

• 13116 berichten
  • 3875 stemmen

Chucky92 schreef:

Strootman krijgt de voorkeur boven de Jong. Vraag mij af voor hoelang... Sinds de Jong tijdelijk uit de selectie was gelaten, kreeg ik het idee dat van Marwijk geen grote fan is van de Jong. Zou mij dus niks verbazen als Strootman zijn plek definitef overneemt. Zou het overigens erg jammer vinden, de Jong is een held en moet altijd spelen. De beste verdedigende middenvelder als je het mij vraagt....

De reden dat De Jong niet speelt zal hem er vooral in zitten dat hij hele seizoen nog geen wedstrijd voor Manchester City heeft gespeeld vanwege een blessure. Bovendien moet ik nog maar eens zien of die er nog wel in gaat komen daar. Draait zonder De Jong ook geweldig daar en Toure speelt bepaald niet onverdienstelijk als verdedigende middenvelder.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

kos schreef:

Dat is logisch ja. Maar de reden dat ze dat budget hebben is ook omdat ze in de Italiaanse competitie spelen. Als Juve in NL had gespeeld had het helemaal geen budget van 150 miljoen gehad of nodig gehad. Dat is dus geen manier van vergelijken..

Je kunt dus nooit zeggen: 'wij hadden het met dat budget beter of slechter gedaan in jullie competitie' omdat je club er dan sowieso qua structuur, filosofie en financieen heel anders had uitgezien.

Je snapt me niet. Ik zeg alleen dat je niet zomaar kan zeggen dat Juventus het beter heeft gedaan. Ze hebben meer geld en betere spelers, omdat ze in een betere competitie spelen. Ajax in Nederland heeft het op lager niveau ook top gedaan.

Ik blijf erbij dat Ajax alleen vanwege het geld niet meer meetelt in Europa. Qua historie, achterban, stadion, opleiding en manier van spelen zou Ajax tot de top moeten behoren. Maar uiteindelijk gaat het toch om geld.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

timbo_ schreef:

(quote)

De reden dat De Jong niet speelt zal hem er vooral in zitten dat hij hele seizoen nog geen wedstrijd voor Manchester City heeft gespeeld vanwege een blessure. Bovendien moet ik nog maar eens zien of die er nog wel in gaat komen daar. Draait zonder De Jong ook geweldig daar en Toure speelt bepaald niet onverdienstelijk als verdedigende middenvelder.

Mancini lovend over De Jong

Manchester City-trainer Roberto Mancini is zeer te spreken over de inbreng van middenvelder Nigel de Jong. "Hij is anders dan de andere middenvelders."

Tegenover SkySports laat de Italiaanse manager weten dat hij erg blij is dat De Jong binnenkort weer fit is. Momenteel hersteld de Oranje-international van een blessure. "Hij kampte vier weken lang met pijn. Bij iedere training deed het zeer bij hem, maar de afgelopen week ging het de goede kant op.

"Daar ben ik erg blij mee", vervolgt Mancini. "Hij is namelijk erg belangrijk voor ons." De Jong werd de afgelopen weken vervangen door Gareth Barry, over wie Mancini ook tevreden is: "Maar Nigel is anders de de andere middenvelders. Hij pakt veel ballen af en werkt hard voor de ploeg."

(nieuws van 26-9-2011)

kos

• 46721 berichten
  • 8875 stemmen

Ajax heeft het dan ook in een tijd gedaan waarin de financiën helemaal geen issue waren. Met uitzondering van het Van Gaal tijdperk toen er al een klein begin was gemaakt met het uit elkaar groeien van financiële mogelijkheden tussen clubs.

En niet alleen Ajax, maar ELKE club met minder geld telt alleen daarom niet meer mee.

p.s. opmerkelijk genoeg passeerde Mancini De Jong al regelmatig voor diens blessure... Zo erg zelfs dat De Jong al openlijk speculeerde over een vertrek daar. Ik zie hem ook echt niet meer in de basis komen als iedereen fit is.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

kos schreef:

Ajax heeft het dan ook in een tijd gedaan waarin de financiën helemaal geen issue waren. Met uitzondering van het Van Gaal tijdperk toen er al een klein begin was gemaakt met het uit elkaar groeien van financiële mogelijkheden tussen clubs.

En niet alleen Ajax, maar ELKE club met minder geld telt alleen daarom niet meer mee.

p.s. opmerkelijk genoeg passeerde Mancini De Jong al regelmatig voor diens blessure... Zo erg zelfs dat De Jong al openlijk speculeerde over een vertrek daar. Ik zie hem ook echt niet meer in de basis komen als iedereen fit is.

Waarom mag de periode van Gaal niet meetellen?

En het sluit toch aan wat ik zei? Dat geld nu allesbepalend is. Met genoeg geld had Ajax denk ik meer Europese bekers gewonnen. Het talent was er zeker.

En volgens mij werd de Jong alleen effe gepasseerd omdat hij zijn contract niet wilde verlengen. Ik denk dat hij er zo weer in de basis staat.

kos

• 46721 berichten
  • 8875 stemmen

Dat het niet zo simpel werkt. Heel Nederland zou mee moeten gaan in de financiën als Ajax een net zo groot budget zou hebben als Italiaanse topclubs. Met alle gevolgen van dien.

En dan heb ik het nog niet eens om de overal voorkomende wisselwerking tussen meer geld en veel minder opleiding en talenten... Voor hetzelfde geld had Ajax met een heel hoog budget zn opleiding verkwanseld. En wat dan? Het is allemaal speculeren met randvoorwaarden die niet reëel zijn.

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4101 stemmen

Er kan toch niet gesuggereerd worden dat het gebrek aan succes bij Nederlandse clubs enkel te wijten is aan geld? De manier van spelen, de filosofie, de instelling, die zaken tellen toch ook mee?

schram101

• 16684 berichten
  • 2293 stemmen

Hoe leuk Strootman het ook doet, hopelijk staat De Jong er morgen gewoon weer in. En gaat hij ook bij City gewoon veel spelen dit seizoen. Ben een groot fan van De Jong. Wat een winnaar!

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

dutchtuga schreef:

Er kan toch niet gesuggereerd worden dat het gebrek aan succes bij Nederlandse clubs enkel te wijten is aan geld? De manier van spelen, de filosofie, de instelling, die zaken tellen toch ook mee?

Barcelona is Ajax in het groot, alleen met veel betere spelers en meer geld. Dus waarom zou Ajax niet wederom succesvol kunnen zijn als ze meer geld hebben? Met de filosofie, instelling en manier van spelen is weinig mis. Alles hangt alleen van de spelers af.

schram101

• 16684 berichten
  • 2293 stemmen

En laten die nou net van geld afhangen.

Big-T

• 556 berichten
  • 395 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Mancini lovend over De Jong

Manchester City-trainer Roberto Mancini is zeer te spreken over de inbreng van middenvelder Nigel de Jong. "Hij is anders dan de andere middenvelders."

Tegenover SkySports laat de Italiaanse manager weten dat hij erg blij is dat De Jong binnenkort weer fit is. Momenteel hersteld de Oranje-international van een blessure. "Hij kampte vier weken lang met pijn. Bij iedere training deed het zeer bij hem, maar de afgelopen week ging het de goede kant op.

"Daar ben ik erg blij mee", vervolgt Mancini. "Hij is namelijk erg belangrijk voor ons." De Jong werd de afgelopen weken vervangen door Gareth Barry, over wie Mancini ook tevreden is: "Maar Nigel is anders de de andere middenvelders. Hij pakt veel ballen af en werkt hard voor de ploeg."

(nieuws van 26-9-2011)

Ironisch dat je altijd Nigel prijst, terwijl je pepe de psychopaat altijd de grond in boord, en dat terwijl ze een soort gelijke spel hebben.

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4101 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Barcelona is Ajax in het groot, alleen met veel betere spelers en meer geld. Dus waarom zou Ajax niet wederom succesvol kunnen zijn als ze meer geld hebben? Met de filosofie, instelling en manier van spelen is weinig mis. Alles hangt alleen van de spelers af.

Als ik zie hoe gezapig er hier soms wordt gespeeld dan zet mijn twijfels bij je theorie. Het is tegen Zuid-Europese clubs elke keer raak. De discipline en slimheid is dan ver te zoeken en met de obsessie voor fair-play zie ik ook met veel geld Nederlandse clubs nog niet zo goed presteren als de betere Zuid-Europese clubs. Dan zou je met het geld vooral meer buitenlandse spelers aan moeten trekken die meer hardheid in het spel kunnen brengen. Maar ook in dat geval zit je nog met een cultuurverschil dat voor veel spelers onoverbrugbaar is. Ik denk dat de Nederlandse competitie altijd een achterstand zal hebben .

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

dutchtuga schreef:

(quote)

Als ik zie hoe gezapig er hier soms wordt gespeeld dan zet mijn twijfels bij je theorie. Het is tegen Zuid-Europese clubs elke keer raak. De discipline en slimheid is dan ver te zoeken en met de obsessie voor fair-play zie ik ook met veel geld Nederlandse clubs nog niet zo goed presteren als de betere Zuid-Europese clubs. Dan zou je met het geld vooral meer buitenlandse spelers aan moeten trekken die meer hardheid in het spel kunnen brengen. Maar ook in dat geval zit je nog met een cultuurverschil dat voor veel spelers onoverbrugbaar is. Ik denk dat de Nederlandse competitie altijd een achterstand zal hebben .

Clubs als Benfica hebben gewoon ook veel meer geld. Nog altijd een wat oneerlijke strijd. Vroeger won Ajax wel van Benfica, tegenwoordig zou dat erg lastig worden. Maar dat soort clubs moet je nog wel kunnen verslaan op een goede dag. Porto plus de Europese top zit er niet meer in. Dat hier soms wat gezapig wordt gespeeld komt ook door de kwaliteit. Spelers als Siem de Jong, Lens en Bajrami kunnen gewoon niet beter.

$pecial

• 1147 berichten
  • 553 stemmen

Een fitte De Jong geniet bij mij de voorkeur boven van Bommel...zeg ik gewoon puur objectief... Al ligt van Bommel mij natuurlijk meer met zijn PSV verleden -(en toekomst?).

Strootman is over een afzienbare tijd gewoon onomstreden op het middenveld, wat een geweldenaar is dat nu al.

Insignificance

• 3220 berichten
  • 5589 stemmen

dutchtuga schreef:

Er kan toch niet gesuggereerd worden dat het gebrek aan succes bij Nederlandse clubs enkel te wijten is aan geld?

Niet enkel, nee. Ajax is eigenlijk altijd een grillige club geweest en is definitief gaan dolen door zaken als het Bosman arrest en de afschaffing van de regel omtrent buitenlanders. Met die veranderde voetbaleconomie is het lastiger opkrabbelen. Als je dan, zoals de afgelopen jaren, ook nog eens je clubcultuur verkwanselt, wordt het zo goed als onmogelijk. Niet dat met die cultuur er wel (Europees) succes zou zijn behaald, maar sportief was je wel stabieler af geweest.

Ajax&Litmanen1 schreef:

Barcelona is Ajax in het groot

Ik ben eerder geneigd te zeggen dat dat juist niet het geval is. Wat ze in Spanje verder uitspoken, interesseert me niet zoveel. Bij Ajax is het in ieder geval zo dat er organisatorisch nog zoveel beter kan en moet, dat een dergelijke stelling nogal naïef overkomt.

Ajax&Litmanen1 schreef:

Alles hangt alleen van de spelers af.

Spelers die je veelal zult moeten opleiden en vormen. Dan zit daar dus het probleem.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Ik ben eerder geneigd te zeggen dat dat juist niet het geval is. Wat ze in Spanje verder uitspoken, interesseert me niet zoveel. Bij Ajax is het in ieder geval zo dat er organisatorisch nog zoveel beter kan en moet, dat een dergelijke stelling nogal naïef overkomt.

Uiteraard had ik het over de voetbalvisie en manier van spelen. Beide clubs lijken wat dat betreft op elkaar. Sowieso is de band tussen Barca en Ajax/Nederland sterk.

Insignificance

• 3220 berichten
  • 5589 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Uiteraard had ik het over de voetbalvisie en manier van spelen.

Dit zegt echt helemaal niks in de wetenschap dat nog niet zo lang geleden ene Jol de scepter zwaaide.

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4101 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Clubs als Benfica hebben gewoon ook veel meer geld. Nog altijd een wat oneerlijke strijd. Vroeger won Ajax wel van Benfica, tegenwoordig zou dat erg lastig worden. Maar dat soort clubs moet je nog wel kunnen verslaan op een goede dag. Porto plus de Europese top zit er niet meer in. Dat hier soms wat gezapig wordt gespeeld komt ook door de kwaliteit. Spelers als Siem de Jong, Lens en Bajrami kunnen gewoon niet beter.

Ook Benfica heeft een miserabele periode gekend, wat financiën betreft, maar het is de insteek van een competente directie die dat heeft veranderd. Er wordt slim ingekocht en veel, een hoop spelers belanden uitgeleend in het buitenland, waardoor er een basis ontstaat waaruit veel vruchten geplukt kunnen worden. Het is een beetje het Chelsea beleid, in het klein. Als bij Ajax twee of drie essentiële spelers geblesseerd raken dan is er niets meer om uit te putten, ja uit de jeugd, die bestaat uit spelers die nog nooit een groot stadion van binnen hebben gezien. Zo groei je nooit als club.

Insignificance

• 3220 berichten
  • 5589 stemmen

Geen idee hoe het tegenwoordig zit of wat er überhaupt van waar is, maar Benfica werd nogal eens genoemd als onderdeel van dat gigantische netwerk waar namen als Lemic, Stojic en Abramovitch bij betrokken zijn..

Vascago

• 4798 berichten
  • 3601 stemmen

Leuk verhaaltje in dat boek van Jansma. Maxima mag ook wel bij mij onder de douche komen. Dan doen we ook de polonaise en een paar andere dingen, maar dat terzijde

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4094 stemmen

Van jouw pieliewielie zal ze denk ik al helemaal niet opkijken

Vascago

• 4798 berichten
  • 3601 stemmen

rep_robert schreef:

Van jouw pieliewielie zal ze denk ik al helemaal niet opkijken

Nou Johan zei dat ze er niet van opkeek want Gullit was er niet bij. Maar dan vergeet ie Vascago nog even te noemen. Dan was ze waarschijnlijk die kleedkamer niet meer uitgegaan en had Willempie in zijn 1tje naar het hotel gekund

Madecineman (moderator films)

• 7484 berichten
  • 1718 stemmen

Off-topic verwijderd.

gizmo_o

• 1390 berichten
  • 241 stemmen

Er is vanavond een grote winnaar bij VI, De Ballentent!

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

dutchtuga schreef:

(quote)

Ook Benfica heeft een miserabele periode gekend, wat financiën betreft, maar het is de insteek van een competente directie die dat heeft veranderd. Er wordt slim ingekocht en veel, een hoop spelers belanden uitgeleend in het buitenland, waardoor er een basis ontstaat waaruit veel vruchten geplukt kunnen worden. Het is een beetje het Chelsea beleid, in het klein. Als bij Ajax twee of drie essentiële spelers geblesseerd raken dan is er niets meer om uit te putten, ja uit de jeugd, die bestaat uit spelers die nog nooit een groot stadion van binnen hebben gezien. Zo groei je nooit als club.

Mwah Benfica zit financieel toch echt in een 100% andere situatie. Spelers als Cardozo, Aimar, Luisao en Saviola zijn hier gewoon niet te betalen. Nog even los van de grote hoeveelheden zwartgeld die er in Benfica zit en de foute zakenwaarnemers waarmee Benfica zaken doet.

Ik ken Benfica niet goed genoeg om te zeggen of het iets met visie te maken heeft. Maar op het eerst gezicht lijkt het me vooral heel veel geld dat het succes verklaard. Waar overigens niks mis mee is, laat dat duidelijk zijn.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

Gill Swerts keert terug op trainingsveld.

O jee.

Big-T

• 556 berichten
  • 395 stemmen

Geef hem nog een kans Rico, misschien maakt hij nog zo'n doelpunt als tegen Twente dit seizoen.

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4094 stemmen

Het woordje "eigen" moet voor doelpunt.

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4101 stemmen

Kai schreef:

Mwah Benfica zit financieel toch echt in een 100% andere situatie. Spelers als Cardozo, Aimar, Luisao en Saviola zijn hier gewoon niet te betalen. Nog even los van de grote hoeveelheden zwartgeld die er in Benfica zit en de foute zakenwaarnemers waarmee Benfica zaken doet.

Ik ken Benfica niet goed genoeg om te zeggen of het iets met visie te maken heeft. Maar op het eerst gezicht lijkt het me vooral heel veel geld dat het succes verklaard. Waar overigens niks mis mee is, laat dat duidelijk zijn.

Stekelenburg bijvoorbeeld had volgens mij geen minder salaris dan de spelers die jij opnoemt.

Of het allemaal zwart geld is kan ik moeilijk zeggen, maar de afgelopen jaren heeft juiste scouting zijn vruchten afgeworpen. Hoe andere clubs aan hun geld komen weet ik niet, wel is het een feit dat Benfica afgelopen seizoen 90 miljoen euro aan spelers heeft verdiend en voor ongeveer 1/3 daaraan heeft gekocht, wat financiële inbreng van derden en leningen e.d. niet nodig maakt. Is verder niet meer dan een logische redenatie, het fijne weet ik er niet van.

Feit is wel dat Portugal natuurlijk veel meer talenten uit Zuid-Amerika kan halen dan Nederland. Is voor de spelers veel aantrekkelijker en een makkelijkere tussenstation naar een grotere club. Het aantrekken van talenten is voor een club als Benfica makkelijker dan voor een club als Ajax, PSV etc, wat zo'n club (Benfica) financieel meer mogelijkheden biedt.

Big-T

• 556 berichten
  • 395 stemmen

rep_robert schreef:

Het woordje "eigen" moet voor doelpunt.

Mompelt iets over Thomas Vermaelen en Champions league

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.