• 16.060 nieuwsartikelen
  • 179.234 films
  • 12.292 series
  • 34.136 seizoenen
  • 649.756 acteurs
  • 199.354 gebruikers
  • 9.396.175 stemmen

Het grote voetbaltopic #3

zoeken in:

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Sporza verslaat de wedstrijd (op Ketnet/Canvas dus)..

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

Mooi, dat wordt genieten. Moet zeggen dat ik de Duiters echt goed vindt. Zijn voor mij dé favoriet voor het komende EK. Tuurlijk hoop ik dat Oranje Europees Kampioen wordt, maar elk toernooi heb ik er vertrouwen in en hoop maar nooit lukt het. Ik zie het wel dit jaar, maar denk toch Duitsland eerste.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Wel een erg goede lichting, al schaal ik Oranje net iets hoger in als het gaat om collectief en balans (sorry voor de woordkeus otherfool ).

Gaat tussen Duitsland, Nederland en Spanje. Survival of the fittest.

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4101 stemmen

Nu al zo'n voorspelling voor een toernooi dat pas over 8 maanden plaatsvindt? Ik wil Italië, Portugal, Frankrijk en Engeland nog niet uitsluiten.

Joy4ever

• 4624 berichten
  • 1847 stemmen

dutchtuga schreef:

Ik wil Italië, Portugal, Frankrijk en Engeland nog niet uitsluiten.

Portugal en Frankrijk moeten zich eerst maar zien te plaatsen .

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

dutchtuga schreef:

Nu al zo'n voorspelling voor een toernooi dat pas over 8 maanden plaatsvindt? Ik wil Italië, Portugal, Frankrijk en Engeland nog niet uitsluiten.

Engeland maakt geen schijn van kans. Rooney (hun absolute sterspeler) missen zij zowiezo de eerste 2, misschien ook wel 3 wedstrijden. Voor de rest hebben hun een matig middenveld en aanval.

Portugal maakt een zeeer zeeer zeeer kleine kans, als al hun sterspelers nou eens gaan voetballen. Leuk hoor die kritieken op de Nederlandse verdediging, maar de zogenaamde verdedigende sterren van Portugal krijgen ook mooi 3 doelpunten tegen IJsland. Ook mist Portugal echt een afmaker. Maar zoals ik al zei, als hun spelers een team vormen en het taltent eruit komt maken zij zeker een kans. Het probleem is dat dat niet gebeurt, en Portugal zich misschien niet eens plaatst.

Frankrijk moet zich ook meer eerst plaatsen. Heeft een aardig team, maar vind het niet zo bijzonder.

Italië schat ik dan nog het hoogst in van deze 4, maar daar moet Spanje, Nederland en Duitsland ook makkelijk van kunnen winnen.

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

Ik heb echt twee verschillende gedachtes over Nederland. Aan de ene kant denk ik, Nederland wint alles, heeft geweldige spelers en is echt een team. Aan de andere kant heb ik echt zo'n gevoel dat Nederland het gewoon zwaar gaat verpesten. Internationals die veel geblesseerd zijn en waar hun team slecht draaien (Bruma - HSV, Steek - AS Roma, vd Wiel - Ajax, Heitinga - niet eens basis, - van Bommel, Milan - van Persie - Arsenal, Sneijder Inter), en mijn voorgevoel is bijna altijd wel redelijk betrouwbaar. Zo had ik Spanje Nederland ook voorspelt en ook voorspelt dat Spanje zou winnen.

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Chucky92 schreef:

, en mijn voorgevoel is bijna altijd wel redelijk betrouwbaar. Zo had ik Spanje Nederland ook voorspelt en ook voorspelt dat Spanje zou winnen.

Wat een fantastische graadmeter.

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

Pitakaas schreef:

(quote)

Wat een fantastische graadmeter.

Kan mij het schelen wat jij ervan vindt. Dat was gewoon mijn gevoel, dat Nederland en Spanje in de finale kwamen en dat Spanje zou winnen. Voor jou hoeft het niet betrouwbaar te zijn, maar mijn gevoel is dat wel voor mij. Dus ga lekker ergens anders bij de hand doen.

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Je doet net alsof het een fantastische voorspelling was. Maar de bookies wereldwijd verwachtten dat Spanje ging winnen. En als je je chauvinistische gevoel weg zet, was dat ook niet geheel verrassend.

Dus om je gevoel als 'redelijk betrouwbaar' te stoelen op het feit dat je de WK finale goed hebt voorspeld slaat natuurlijk nergens op.

Of vond jij die Duitse octopus ook zo'n geweldige voorspeller?

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

Pitakaas schreef:

Je doet net alsof het een fantastische voorspelling was. Maar de bookies wereldwijd verwachtten dat Spanje ging winnen. En als je je chauvinistische gevoel weg zet, was dat ook niet geheel verrassend.

Dus om je gevoel als 'redelijk betrouwbaar' te stoelen op het feit dat je de WK finale goed hebt voorspeld slaat natuurlijk nergens op.

Niet dat Spanje alleen zou winnen, maar ook dat Nederland in de finale zou komen.

Misschien was het niet het beste voorbeeld, maar ik heb gewoon een negatief gevoel over dit EK. Zoals ik al zij, spelers geblesseerd elke keer weer, spelers waarbij hun club slecht gaat.

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Nouja dan nog, voor iemand die over zichzelf zegt dat hij een 'bijna altijd wel redelijk betrouwbaar' voorgevoel heeft vind ik dat nogal gevaarlijke uitspraken...

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

Pitakaas schreef:

Nouja dan nog, voor iemand die over zichzelf zegt dat hij een 'bijna altijd wel redelijk betrouwbaar' voorgevoel heeft vind ik dat nogal gevaarlijke uitspraken...

Ja dat kan.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

kos schreef:

(afbeelding)

. .

Dat vorige stukje vond ik wel goed, deze vind ik minder 'raak'. Maar daar wil ik later een keer uitgebreider op in gaan.

Oh en Van Basten trok Silva niet aan, hij gooide Silva er juist uit.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Joy4ever schreef:

(quote)
We zullen het nooit weten. Iets met verbrande turf. Ik ben het alleen niet eens met je stelling dat Juventus jaloers zou moeten zijn op de palmares van Ajax. Ajax heeft meer bling bling maar de prestaties, behoudens de Europa Cup 1 dan, van Juventus zijn indrukwekkender.

Want? Juventus heeft geen 30 nationale titels geloof ik en Europees tellen natuurlijk alleen de EC1's die een club wint. Of win jij liever 3x een EC2 ipv 1x een EC1?

Je kan ook niet zeggen dat Juventus het beter doet. Zet Juventus met 60 miljoen budget hier neer of Ajax met de jeugdopleiding en visie met 150 miljoen (zoiets zal Juventus wel als budget hebben?) in Italie. Benieuwd wie de betere zou zijn. Ajax kan alleen niet meer concurreren met de top door geld. Qua opleiding zijn er na 1995 nog genoeg topspelers doorgebroken of zeer jong gescout, net als vroeger. Alleen vallen ze niet meer te behouden.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

dutchtuga schreef:

Frankrijk wil ik ook niet uitsluiten, de rest op zich wel. Italië is gewoon veel te zwak, staat nauwelijks nog een echte vedette in de ploeg. Portugal slikt al 3 goals tegen IJsland en heeft aanvallend gewoon te weinig klasse (plus dat Ronaldo bij Portugal vaak matig is), Engeland is gewoon dramatisch, veel te statisch. Neville klaagde er gister nog enorm over, moet je maar eens opzoeken.

Die ploegen zijn outsiders, maar wel op gepaste afstand. Al wordt bv Portugal-Nederland echt geen eitje voor ons nee, dat durf ik ook zeker niet te zeggen.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

kos schreef:

(afbeelding)

. .

En nog ontkennen dat je niet constant met Ajax bezig bent....

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4094 stemmen

Maar ik vind het nog steeds wel een leuk artikel. Is juist een grote eer dat kos zich constant met ons bezig houdt en geen woord over NEC te vertellen heeft

kos

• 46721 berichten
  • 8875 stemmen

Over NEC kom ik dat soort berichten niet tegen in NRC vrees ik. Dus moet ik het helaas telkens met stukjes en nieuws over dit soort flutclubs doen .

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4101 stemmen

Chucky92 schreef:

(quote)

Engeland maakt geen schijn van kans. Rooney (hun absolute sterspeler) missen zij zowiezo de eerste 2, misschien ook wel 3 wedstrijden. Voor de rest hebben hun een matig middenveld en aanval.

Portugal maakt een zeeer zeeer zeeer kleine kans, als al hun sterspelers nou eens gaan voetballen. Leuk hoor die kritieken op de Nederlandse verdediging, maar de zogenaamde verdedigende sterren van Portugal krijgen ook mooi 3 doelpunten tegen IJsland. Ook mist Portugal echt een afmaker. Maar zoals ik al zei, als hun spelers een team vormen en het taltent eruit komt maken zij zeker een kans. Het probleem is dat dat niet gebeurt, en Portugal zich misschien niet eens plaatst.

Frankrijk moet zich ook meer eerst plaatsen. Heeft een aardig team, maar vind het niet zo bijzonder.

Italië schat ik dan nog het hoogst in van deze 4, maar daar moet Spanje, Nederland en Duitsland ook makkelijk van kunnen winnen.

Engeland geen schijn van kans vind ik een naïeve statement. Met zoveel geweldige spelers en in een goed moment presteert zo'n ploeg altijd wel. Portugal plaatst zich verder gewoon. Uit tegen Denemarken hebben we genoeg aan een gelijkspel, dat moet toch zeker wel kunnen. Dat ze 3 goals tegen IJsland slikken heeft meer te maken met onderschatting dan gebrek aan kwaliteit. Tegen grote landen incasseert Portugal amper 3 goals. Probleem is verder inderdaad de afmaker. Met een topspits maakt Portugal in een klap een grotere kans op het spelen van een goed toernooi. En Frankrijk heeft na de miserabele wk wel wat goed te maken en met spelers met ontzettend veel potentieel kan dat nog eens erg gevaarlijk worden. Plaatsing moet geen probleem opleveren. Die thuiswedstrijd tegen Bosnië wordt gewoon gewonnen.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

kos schreef:

Over NEC kom ik dat soort berichten niet tegen in NRC vrees ik. Dus moet ik het helaas telkens met stukjes en nieuws over dit soort flutclubs doen .

Daarom, heb jij een perfecte reden om hier alleen maar over Ajax en Barca te praten!

kos

• 46721 berichten
  • 8875 stemmen

.

Joy4ever

• 4624 berichten
  • 1847 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Je kan ook niet zeggen dat Juventus het beter doet.

Natuurlijk kan ik dat wel zeggen. Het lijkt me geen discussie dat 27 landstitels winnen terwijl je tegenstand hebt van clubs als Milan, Inter, AS Roma, Lazio, Sampdoria, Torino, Napoli etc veel indrukwekkender is dan de tegenstand die je hier in Nederland hebt.

Ajax&Litmanen1 schreef:

Italië is gewoon veel te zwak, staat nauwelijks nog een echte vedette in de ploeg.

Alsof het hebben van een vedette in je ploeg garanties geeft . Veel te zwak nog wel, toe maar. Het is duidelijk dat jij het Italiaanse voetbal totaal niet meer volgt. Maakt niet uit hoor maar dan moet je niet dit soort onzin gaan roepen. No offence verder hoor .

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4101 stemmen

Ik hoop wel dat het Italiaanse elftal meer in zijn mars heeft dan wat ik wekelijks op Sport1 zie. Niveau van de serie A is de laatste jaren met grote snelheid omlaag gegaan. Juve, Milan, Inter, Roma, ik vind het niveau schrikbarend laag. Enkel Napoli weet mij te bekoren.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Natuurlijk kan ik dat wel zeggen. Het lijkt me geen discussie dat 27 landstitels winnen terwijl je tegenstand hebt van clubs als Milan, Inter, AS Roma, Lazio, Sampdoria, Torino, Napoli etc veel indrukwekkender is dan de tegenstand die je hier in Nederland hebt.

Flauwekul. Je moet het wel in perspectief zien. Juventus heeft in Italie ook enorm veel middelen. Ajax hier ook. Nogmaals, zet Ajax eens met jullie budget in de Serie A neer en Juventus met ons budget in Nederland. Benieuwd wie de meeste titels zal pakken.

En laten we niet doen of ploegen als Torino, Roma, Lazio, Sampdoria en Napoli al 40 jaar aan de top staan. Juventus kent alleen in Inter en AC Milan echte zware concurrentie door de decennia heen.

Ploegen als PSV en Feyenoord zijn ook Europese top geweest. Feyenoord jaren 70, PSV jaren 80 en een beetje na 2000. Ook zware concurrentie. En dan noem ik ploegen als Twente en AZ niet eens op.

Alsof het hebben van een vedette in je ploeg garanties geeft . Veel te zwak nog wel, toe maar. Het is duidelijk dat jij het Italiaanse voetbal totaal niet meer volgt. Maakt niet uit hoor maar dan moet je niet dit soort onzin gaan roepen.

Om prijzen te winnen heb je spelers nodig die het verschil maken. Xavi/Iniesta of Sneijder/Robben of Ozil/Gomez. Wie wil je bij Italie noemen? Ze hebben zich in 2010 nog voor de hele wereld belachelijk gemaakt en nadien zijn er geen wonderspelers bijgekomen.

kos

• 46721 berichten
  • 8875 stemmen

Overigens, vond ik die column over Ajax wel erg on point.

Anyway, is Duitsland - Belgie nog ergens live te zien? Zou zowaar voor het eerst in jaren zijn dat ik weer eens een kwalificatiepotje zou kijken geloof ik.

kos

• 46721 berichten
  • 8875 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Nogmaals, zet Ajax eens met jullie budget in de Serie A neer en Juventus met ons budget in Nederland. Benieuwd wie de meeste titels zal pakken.

.

, wat is dit nou weer voor rare speculatie .

Spetie

• 38871 berichten
  • 8246 stemmen

Ketnet/Canvas zendt Duitsland-België uit.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

kos schreef:

(quote)

, wat is dit nou weer voor rare speculatie .

De enige manier waarbij je die 2 clubs met elkaar kan vergelijken, aangezien Joy de prestatie van Juventus knapper vind. Ajax heeft minder budget en mindere tegenstanders nationaal. Juventus een hoger budget en ook betere tegenstanders in Italie. Logisch.

kos

• 46721 berichten
  • 8875 stemmen

Dat is logisch ja. Maar de reden dat ze dat budget hebben is ook omdat ze in de Italiaanse competitie spelen. Als Juve in NL had gespeeld had het helemaal geen budget van 150 miljoen gehad of nodig gehad. Dat is dus geen manier van vergelijken..

Je kunt dus nooit zeggen: 'wij hadden het met dat budget beter of slechter gedaan in jullie competitie' omdat je club er dan sowieso qua structuur, filosofie en financieen heel anders had uitgezien.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.